4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > de ce imi face presiune in vas...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce imi face presiune in vasul de expansiune?

Salut, am un e39, din 2001-facelift, motor 3.0d si nu inteleg de ce face presiune in vasul de expansiune (vasul de antigel/apa ) garnitura de chiuloasa a fost schimbata, popa de apa am schimbat, vascocupla e schimbata, furtunele am fost schimbate unde erau vechi si crapate, vasul de expansiune a fost schimbat cu tot cu senzor, termostatul l-am verificat cu unul nou si e ok, radiatorul nu e fisurat, sincer deja m-am saturat de problema asta si nu mai pot sa inteleg ce ar putea avea.....

Toata chestia a inceput dupa ce mi-a fiert o data apa in vas si apoi am inceput sa le schimb toate cele mentionate mai sus, partea buna e ca acuma nu mai fierbe dar imi face presiune foarte mare, iar furtunul din stanga vasului care ar trebui sa fie f moale dupa ce merg 5 min cu masin e foarte tare si nu pot sa deschid capacul de la vas pana se raceste deoarece imi aruca tot antigelul afara...

Ce e si mai interesant e ca apa isi face circuitul ok, nu pare a fi infundat sau cv de genu pe undeva....
A intrebat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Comentarii:

A comentat miascumpica (100 puncte) acum 6 ani Buna ziua..am o masina seat cordoba 1.6 benzina am probleme cu apa mio fierbe si mio da afara cand fac injur de 30 km iam schimbat pompa de apa senzoru de temperatura termostratu si face la fel de ex: cand merg cu ea si imi urca apa la maxim o dau pe liber in mers si isi revine la normal ce ar putea fi?

19 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Daca cele de mai sus sunt ok,singura solutie pentru a scapa de presiune este o aerisire completa,evetual sa aerisesti de 2 ori instalatia,inclusiv radiatorul de habitaclu.
Temperatura in bord sta in limite normale?

Comentarii:

A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani da temeratura sta in parametri normali
si am aerist prin cel mai inalt punc o sa incerc si radiatorul dar nu prea cred ca o sa aiba ceva efect
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Nu conteaza pe unde aerisesti,aerul gaseste loc sa iasa din circuit la presiune.Esti sigur ca masina nu a fost lovita in fata inainte si a fost sudat ceva la radiator?Posibil sa ai cateva canale de apa infundate si e destul pentru a face presiune.
Pana la una alta,cat e motorul si implicit antigelul cald,e scris si pe capac si pe vas ca nu se desface.Apa are alta compozitie la presiune si cand scazi brusc presiunea e logic sa budneasca pe acolo.Apoi,iti arunca furtunul afara sau doar iti dai seama cand pui mana ca are presiune(eu nu am intalnit pana acum instalatie de racire cu motorul cald si la care sa poti strange de furtunul acela).E ceva normal,e un punct cu cea mai mare presiune din circuit,de acolo trebuie sa aiba presiune si pentru a traversa radiatorul si sa mai si urce in motor.Mi sincer,daca nu sar furtunele din coliere mi se pare ceva normal.
+2 voturi
A raspuns cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani este normal ca in mom cand motorul este fierbinte sa ai presiune si furtunele sa fie tari!!! si oricum busonu de la vasu de expansiune are supapa care deschide in caz ca este presiunea prea mare sa nu bubuie radiatoru sau furtunele !! asa ca daca apa iti sta pe 90 iti baga  caldura si nu pierzi antigel pe furtunasu de preaplin de la vasu de expansiune inseamna ca totul este ok!!

Comentarii:

A comentat Funradu acum 6 luni Salut! Eu am un x5 40e 2.0 2016benzina plug in și tot asha mi a crescut presiunea de am găsit și o pata de antigel pe asfalt! Mi s a întâmplat doar de doua ori numai ca atunci când mi a pus barometru sa vadă dacă am pierderi nu a mai curs deloc, numai ca la 2-3 minut am pierdut foarte puțin din presiune! Cei de la service mi au spus ca este posibil sa mi bage antigelul in motor și sa l scoată pe evacuare și faptul ca am presiunea prea mare ar fi garnitura de chiuloasa. Va mulțumesc din suflet!
0 voturi
A raspuns cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani ms pt raspuns, dar chestia e ca 2 mecanici dintre care unul care a lucrat la bmw service mi-a zis ca ala trebe sa fie furtunu ala moale, ca nu are voie sa faca asa mare presiune....deja m-am si saturat cati bani am bagat in ea si cate variante am auzit,,,,,,

prin presupunere ca masina a fost lovita in fata si a fost sudat radiatorul, si are cv canale infundate, cum pot sa le desfund? si daca ar fi infundate nu ar trebui ca in vasu de expansiune circulatia apei sa fie intrerupta? (caci mie mi continuu)
0 voturi
A raspuns cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani asta e furtunul care mie trebuie sa imi fie moale, adica sa il pot strnage in mana, lucru care eu nu il pot face daca turez un pic motorul, daca e relanti, pare ok, doar cand e motorul accelerat

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat ionutzsweety91 (100 puncte) acum 7 ani Salut.am un 316 E46   1.8ti din 2003 cand mi se incalzeste apa la 105° se opreste motoru si nu mai porneste doar cand sa racit.
ia-m schimbat termostatu si tot asa face...
oare sa fie senzoru de pe furtunul ce merge la radiator?
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Problema e asa:
1.Orice sistem are o supapa de suprapresiune.Cand bmw a facut sistemul de racire,a facut niste calcule.Daca tie nu iti arunca apa afara,nu iti urca temperatura te stresezi pentru un mecanic caruia i se pare ca vezi doamne posibil sa crape furtunul?Arunca macar furtunul afara din colier?
2.Dupa ce ai rezolvat problema si masina iti merge,ai caldura,temperatura sta in limitele ei,tu folosesti masina ca sa vezi cat de umflate sunt furtunele sau ca sa mergi cu ea?
3.Cum am scris si in comentariu,in circuitul de apa TREBUIE sa ai presiune.Mai ales pe acel furtun,e primul dupa blocul motor si e foarte logic sa ai presiune,apa apa trebuie sa se mai si intoarca.
Deci,daca masina iti merge bine,daca ai totul in regula,de ce iti faci probleme pentru un amarat de furtun?Dupa 1200 de ture nu ar mai trebui sa poti sa il strangi,acolo se invarte o presiune de aprox 2.5 atmosfere,furtunul este elastic.
Totusi,ca sa fii cu inima impacata,eu spun ca sunt bani pierduti pe antigel,scoate ambele furtune de la radiator,pune un capac la gaura de jos,baga detergent mult si apa si amesteca radiatorul in toate partile.Apoi lasi apa sa curga,speli cu un furtun sub presiune prin partea de sus si vezi ce mizerie scoti.Se spala pana nu mai ies spume de la detergent.
P.s.Daca nu ai incredere in cei care au facut masina si vrei un furtun special care sa il strangi cu mana,da jos pompa de apa si rupe jumatate din paleti.O sa il strangi sigur dupa(era o gluma,lasa masina asa cum e si nu te mai lua dupa toti mecanicii fie ei si de reprezentanta).
Daca citesti pe capacul de la vasul de expansiune,o sa vezi ca scrie mare ' D'ont open when hot! ',de aici sper sa intelegi ca nu ai treaba sa desfaci ala cand e cald,e normal ca apa firbinte si sub presiune sa bufneasca afara.
Asadar,in afara de furtunul ala prea gras,care e in fond problema masinii?Apa fierbe,arunca colierele,ai temperatura mare in bord,nu ai caldura in masina sau ce e in neregula?
+1 vot
A raspuns c@t@lin (3,100 puncte) acum 11 ani exact acceasi problema a avutu un amicla un bmw e46 316i:dupa ce a dat o groaza de bani schimband garnitura chiuloasa,termostat cu tot cu cot,si multe alte nebunii,un mecanic prieput ia dat verdictul:CHIULOASA FISURATA.
Legat de problema ta:ai planat chiuloasa?
sfatul meu mergi la un service bun.

Comentarii:

A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani Chestia e ca, face preiune in vas si imi arunca apa pe furtunul de supraplin ....

Stefano.angelo informeazate mai bine legat de acel furtun, care la bmw ala trebuie sa fie moale cand motorul e pornit....la 6 masini m-am uitat azi (bmw-uri) si la toate le sunt moi furtnul care mie mi foarte tare ....

 da trebuie sa fie presiune pe el dar nu cum imi e mie...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Sa ma informez unde?Aici iti dam fiecare idei si iti faci o idee generala,si chestia cu la 6 masini BMW am vazut azi nu e relevanta.Nu sunt toate cu acelasi motor si aceeasi constructie.Cat am avut de a face cu motoare de bmw,nu am avut treaba cu furtunele,adica doar desfacut spalat radiator si schimbat antigel.Furtunele si duritatea lor nu m-a interesat.
Cum iti este tie nu stiu,nu se poate depana on line o problema de genu,cum ziceam si mai sus,aici iti poti face o idee in mare.Depanarea on-line sau pe forum nu e aceeasi ca atunci cand ai masina in fata.
Succes la rezolvarea problemei.
0 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani Daca zici ca ai dat chiuloasa jos, ai facut planeitatea si testul de presiune? Poate ai vreo fisura sau simplul fapt ca ti s-a strambat putin chiuloasa poate sa faca asa. Eu recomand intotdeauna cand se da chiuloasa jos, sa se verifice chiuloasa(planeitate, jocuri, etc) si sa se schimbe semeringurile de la supape
0 voturi
A raspuns cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani nu stiu ce a facut mecanicu cu chiuloasa, dar cert e ca am cumparat alta chiuloasa si a puso sus, stiu ca zicea ca trebe sa verifice nu stiu ce la ea si sa curete bine cv pe acolo...

si angelo sincer iti zic, 6 bmw-uri am vazut ieri, 2 erau 320 d din 2000 si 2001, 520 din 2000, 525 din 2000, 525 si 530 din 2001 tot d, si la toate acel furtun era moale..... nu am dc sa vorbesc aiureli caci am o problema si vreau sa scap de ea cat de repede ca m-am saturat deja tot din service-uri in service-uri am fost cu ea

cineva a zis ca busonul de la vasul de expansiune nu trebuie strans la maxim, ca el are un joc, ca la anumite sucuri si medicamente, ca trebe sa apesi pe capac ca sa se deschida si ca asa e si la bmw ca are un anumit joc pe unde cica iese presiunea, am incercat si asa si e ok o perioada, dar deja cand depasesc 120km/h imi arunca antigel pe furtunul de supraplin.....

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Ai in borcan un senzor de nivel?Daca da verifica-l si verifica si mufa lui.
Incearca cu un alt capac de la vas de expansiune(nu il mai lasa deschis,nu are nici o logica),cauta unul identic pentru modelul tau si vezi ca nu cumva sa fie infundata supapa de aerisire/suprapresiune.
Eroare cu racit motorul fie e ramasa stocata fie cum am zis mai sus,senzorul in sine.
Nu cumva ai antigel mai mult decat e necesar?
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani nu am mai mult antigel decat terbuie, dar am fost ieri in cluj la reprezentanta sa imi faca un test (pacat ca numa pe platforma am putut merge cu masina :( ), sa se uite si ei dc imi face presiune, si am primit un verdict foarte sec, garnitura de chiuloasa e putin arsa si trebe schimbata, ca de aia imi face presiune, le-am zis ca inca nu are 3 sapt cu garnitura noua si au zis ca asta e, inseamna ca cine mi-a pus garnitura nu a pus-o bine ca e la cv piston a inceput sa se arda......parca dupa ceva test de CO2  pe care la facut in vasul de expansiune mi-a dat verdictul asta frumos....

Si dupa cum am zis, stefan.angelo la bmw acel furtun nu are voie sa fie tare cand motorul e pornit, poate se mai intareste e foarte putin  dupa ce o accelerezi si mergi cu 180-200km/h, dar o data ce scade vitez si furtunul trebuie sa isi revina inapoi, lucru ce la mine nu se intampla nici daca mergeam cu 60-80km/h, nu stiu daca e valabil asa si la alte masini, desi ar cam trebui, dar dupa cum au zis cei de la bmw la ei trebe sa fie tot timpul moale furtunul, cel mai tare se intareste doar cand opresti motorul, in rest nu are voie.....
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani si am verificat si senzorul sa vad poate e ars, nu e ars, l-am pus la alt bmw sa vad daca la el apare, nu apare, mi-am schimbat senzorul si la mine sa vad daca imi apare, tot imi apare, mi-am schimbat pana la urma vasul cu senzor si buson, si tot asa imi apare....
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Eu nu am de unde sa stiu din spatele calculatorului cat de tare e furtunul de la masina ta.
Pai cand ai schimbat garnitura ai schimbat si suruburile?A fost stransa cum si cat trebuie sau assa dupa ureche?
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani nu eu le-am schimbat, le-a schimbat cv mecanic, care i lucra la amicul meu pe masina, de la care am cumparat masina, .....ca el a schimbat prima data chiuloasa, ca nu stiu ce probleme avea, scotea fum alb sau cv de genu, asa ca nu stiu cat de bine sau cum a pus-o, dar cert e ca acum trebuie sa o schimb si eu

am fost si l-am intrebat pe mecanicu care a schimbat-o si normal ca el a zis ca a verificat-o si a puso bine si asa mai departe, ca doar nu o sa zica ca e greseala lui, ca apoi sa trebuiasca sa dea bani inapoi sau sa schimbe iar pe bani lui...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Acum asta e,daca cei de la service sunt siguri ca e garnitura,fa si tu asa,domle eu platesc sa o schimb dar daca nu se rezolva problema mea dupa ce am schimbat garnitura,doresc returnarea banilor.Daca garnitura e schimbata de putin timp,e aiurea sa mai bagi o data antigel,ulei si garnitura,plus bani de manopera.Daca tot dai chiuloasa jos,verifica daca e plana si deasemeni si duo la rectificat.
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani poi le-am zis, ok o fac, dar daca nu e asta imi vreau bani inapoi si o zis ca da nu se pune problema si imi schimba garnitura de chiuloasa si imi verifica si chiuloasa mio duce la verificat nu stiu unde sa vada daca nu are cv fisuri si nu mai stiu ce.....

Ca platesc, nu e asta problema, dar macar sa stiu o treaba, ca deja m-am saturat in cate service-uri am fost si cat am platit!!!
0 voturi
A raspuns cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani iar pe bord tot imi apare check coolant level, asa imi aparea si cand imi fierbea, si cand nu mai aveam apa, doar foarte putina, si acuma si vasul e plin si nu inteleg de ce tot imi apare
–1 vot
A raspuns cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani e din aerisire desfa furtunu ala gros de sus din partea stanga a masini si ridical in sus si toarna antigel/apa pe el pana se umple , la un momendat o sa inceapa sa curga apa pe gaura ramasa libera de la radiator astupa o cu mana si toarna in continoare pe furtun pana aproape se umple acesta porma il bagi repede la loc pui colieru strangi pornesti ! Cand te apuci sa torni ai grija sa fie clima pe 32si ventilatia pe prima treapta!! Faci trb asta cu motoru rece!!!! Dupa dai o tura cu masina sa ajunga la 90 o lasi juma de ora sa  raceasca si verifici nivelu in vas!!   daca nici asa nu merge clar ai probleme radiator infundat,vascu e naspa, sau daca ai clapeta pe radiator poate sa ramana aia inchisa!!

Comentarii:

A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani ok, dar daca ar fi infundat, nu ar trebui ca circuitul apei sa nu fie constant???
caci la mine, daca desfac busonul de la vasu de expansiune, circuitul apei e constant....
A comentat cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani nu pt ca radiatorul nu este un circuit inchis ! are mai multi elementi prin care tre sa treaca apa! si daca sunt prea multi infundati nu se mi raceste cum trebuie! alta chestie pe furtunul ala de sus cand e motoru rece daca il strangi in mana se simte ca are apa pe el sau se simte ca si cum ar fi gol? daca se simte gol fa ce ti-am zis mai sus!! si daca vrei sa vreifici radiatoru daca ese infundat cea mai simpla varianta dupa ce se incinge si ajunge la 90 apa radiatoru trebuie sa fie la aceiasi temp pe toata suprafaata daca ai portiuni unde este rece inseamna ca elementu din portiunea aia este infundat!
A comentat cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani P.S Mc pt minus poate si explica cel care a dat dece si ce idee mai buna are el;)
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani este apa pe el daca il strang cand motorul e oprit, dar ca sa verific radiatorul trebuie sa dau jos ventilatorul si ce mai e pe calandru ca sa ajung la el sau daca merg undeva pe o groapa sa ma bag sub el, poate asa ajung mai bine, dar acum am observat ca de cateva zile foarte greu imi ajunge temperatura  la 90 de grade, dar si cand ajunge scade inapoi pana pe la 60-75de grade aprox.....care ar fi explicatia?
A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani P.S.  nu eu am dat minus la raspunsul tau mai sus
0 voturi
A raspuns Rogo (140 puncte) acum 11 ani Salut. Aceasi problema am avuto si eu. Am rezolvato singur. Am aerisit bine circuitul evident cu caldura abitacol pornita la maxim si motorul oprit, dupa am pornit motorul,l-am incalzit bine pana a ajuns la temperatura la care termostatul deschide circuitul SI CU MOTORUL LA RELANTI  am deschis putin surubul de aerisire care e situat pe cotul de la termostat si toata presiunea in plus a iesit afara . L-am tinut asa pana a inceput sa vina doar apa. L-am strans la loc si de-atunci furtunul nu se mai tepeneste. Bafta

Comentarii:

A comentat cristy_shadow (610 puncte) acum 11 ani ms mult pt rasp, dar chestia asta sa facut de nenumarate ori si de mecanici si de mine, sperand ca e doar atat si nu mai am probleme cu ea, dar am reusit sa scap de presiune schimbandui busonul la capacul de expansiune, am mers cateva ore cu masina si nu mai facea presiune, am fost sa imi faca test de CO2 si de presiune si mia zis ca nu ar fi arsa chiuloasa, dar la cat se contrazic mecanici astia.....e ceva de speriat, in fine poate am noroc si nu mai am probleme cu ea pe viitor....
A comentat Rogo (140 puncte) acum 11 ani E bine ca ai rezolvat problema. Si sa sti ca ''unchiu'' Google e cel mai bun sfatuitor ;). numai bine
0 voturi
A raspuns eusebiu30 (140 puncte) acum 8 ani salut aceiasi problema am avut-o si eu , am schimbat termostatul o data si mecanicul a strans de el ca vasile si mi la crapat , si mi-am cumparat altul si mi l-am pus singur , presiunea nu disparuse , si m-am gandit ca poate e infundat radiatorul , am luat radiator nou dar radiatorul mi-l daduse fara capac , am folosit capacul vechi , si tot aceiasi problema o aveam , acum nu mai stiam ce sa fac , m-am dus la un mecanic un var de al meu , si mi-a zis sa schimb busonul , l-am schimbat si acum merge tipla ...aerisire si antiglel nu va mai spun de cate ori am schimbat . Asa ca ...vinovatul era busonul . am dat pe el 71 lei cu tot cu transport .numai bine
0 voturi
A raspuns DAN-VICTOR-ADRIAN (140 puncte) acum 8 ani Salut baieti am si  eu o problema la un e46 316 motor de 18 benzina..imi face presine pe instalatie adica pe inteles e normal ca furtunu de sus de la radiator cand e apa la 90 de grade sa se intareasca tare..?? Am schimbat si termostatu e nou am verificat sa nu curga apa pe nicaieri  busonu la inprumultat de la un prieten si la fel se intareste furunu e ceva normal sau nu ??
0 voturi
A raspuns teo01 (140 puncte) acum 7 ani Ai o infundatura ..   Am patit-o si am  dat cu jetul  de la curatitor ..   Cu apa de ploaie  .  merge bine. ..    Si nu-mi mai face prwsiune
0 voturi
A raspuns nfBogdis (160 puncte) acum 7 ani Salut , am un opel astra h gtc 1.8 benzina, dupa ce am schimbat distributia , pompa de apa si conducta cu termostat , furtunul gros din partea stanga a motorului se suge (se strange ,se atrofiaza) la un interval de o ora sau 2 dupa ce opresc motorul,are cineva vre-o idee de ce se intampla ? Multumesc

Comentarii:

A comentat cazaculiviu67 (220 puncte) acum 6 ani vezi caloriferul din interior daca este cald
0 voturi
A raspuns Bmwmnz (140 puncte) acum 6 ani Salut! (Nu stiu daca am intrat bn sa postez)Am si eu o problema am un bmw e46 316i benzina problema este atunci cand ma dau la ea undeva la 4.5 mii de ture 5.5 mii imi arunca atigelul pe supapa are cineva idee de ce. Si daca se poate sa imi explicati cum fac sa ii schimbul de antigelul sa ii fac si aerisirea multumesc frumos

Comentarii:

A comentat cazaculiviu67 (220 puncte) acum 6 ani aerisirea se face la radiator   vezi un boson in dr. cu cap in cruce  sau drept
0 voturi
A raspuns cazaculiviu67 (220 puncte) acum 6 ani vezi racitorul de gaze
0 voturi
A raspuns franciscvarga88 (180 puncte) acum 3 ani Si ai rezolvat problema ce era ca aceiasi problema o am si eu te rog ajutama
0 voturi
A raspuns Mike1alike (420 puncte) acum 3 ani @cristy_shadow: presupun ca dupa ce ai schimbat busonul capacului de expansiune, nu ai mai avut probleme.
Exact asta as fi spus si eu. Garnitura de chiulasa in nici un caz nu era cauza, tu avand-o schimbata in urma cu 3 saptamani.
Cauzele clare:
*aer in sistem - avand aer e spatiu si se formeaza vapori, astfel creste presiunea. In general in acel furtun din coltul radiatorului se localizeaza, unele radiatoare au aerisitor exact acolo, inaintea furtunului (nu l-au pus acolo degeaba). Si da, furtunul nu trebuie sa fie atat de tare, era tare pentru ca presiunea in sistem era mult prea mare. Presiunea maxima e in general 1.2 bar, nu mai mult
**supapa de aerisire - presiunea prea mare e o problema pt motor si de aceea a fost montata aceasta supapa. Cand se depaseste presiunea maxima supapa deschide si elibereaza surplusul, pastrand o presiune cat a fost ea stabilita ca e buna de constructorul fiecarei masini. La tine a fost defect sau infundat, poate cu mizerie dar clar nu mai functiona deloc, era blocata pe inchis si astfel presiunea s-a acumulat in sistem si ti-a dat problemele pe care le-ai descris.

Mare pacat ca exista "mecanici" ca cei peste care ai dat si tu. Ei bagau mana in foc ca de vina e garnitura de chiulasa, desi a ta era noua. "Nu ti-a montat-o corect" - aberatii. Garnitura de chiulasa etanseaza desigur canalele de racire, deci face parte din sistemul de racire si e posibil sa fie defecta daca ai probleme la acest sistem. Insa daca e defecta garnitura de chiulasa, nu vei avea niciodata presiune marita in sistem, ci din contra, intotdeauna vei avea pierderi ale lichidului antigel, ori se amesteca cu uleiul si atunci gasesti spuma in ulei si urme de ulei in antigel ori intra in camera de ardere, iti spala pistonul si iasa pe evacuare.