4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Suspensie & Frane > probleme frane Opel Calibra, a...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Probleme frane Opel Calibra, aveti vreo idee ?

Cateva date despre masina : Opel Calibra C20NE, sistem de franare ATE cu ABS, discuri ventilate fata 256 mm, discuri pline spate 270 mm.

Ce am schimbat pana acum la frane: discuri pe fata noi + placute noi, garnituri etrieri fata noi ( ATE ) garnituri pompa centrala noi, lichid frana DOT4 tot ATE, placutele pe spate aproape noi. Problema se manifesta in felul urmator : inainte sa schimb placute, discuri, frana tinea slab si foarte jos aproape de podea, ( placutele erau pe fier, discurile varza, lichidul vechi deci am zis ca dupa ce le schimb si aerisesc isi revine ), acum problema e in felul urmator : frana tine tot la podea la prima pedala, apoi dupa 2 -3 pedale tine mai sus ( deci e ca si cum s-ar incarca ), prima pedala se duce la podea apoi tine mai sus, la prima vedere pare ca ar fi aer in instalatie, dar de aerisit am aerisit la greu si in diagonala si incepand de la cea ma indepartata roata de la pompa si prima data pe fata apoi pe spate, cu furtunul bagat pe aerisitor si al 2-lea capat bagat intr-un bidon curat cu lichid in el ( in felul asta nu are cum sa intre aer la loc in instalatie ). Astfel ca daca aer nu prea mai aer cum sa fie in instalatie, garniturile pompei sunt noi si nu curge pe nicaieri, am verificat peste tot, ca masina sta pe rampa, ce ar putea fi ????? dati-mi va rog o idee ca nu stiu la ce sa mai umblu. Merci.
A intrebat wheelman2009 (10,000 puncte) acum 11 ani in categoria Suspensie & Frane
Distribuie pe Facebook

1 Raspuns

+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Unde ai auzit ca daca pui capatul de furtun intr-un vas cu lichid nu mai intra aer?
SI aerul care e de la aerisitor si pana in vas se duce unde?
Din ceea ce descrii,eu inclin spre aerisit necorespunzator.
Lasa borcanele cu lichid si altele,fa aerisirea cum trebuie.
Adica apesi repetat pedala,desfaci aerisitorul,lasi sa iasa tot,apoi faci 2 3 pedale.Inchizi aerisitorul,apesi in mod repetat pedala,si iar il deschizi.Apesi pedala pana la fund,RAMAI CU EA APASATA,inchizi aerisitorul.Incepi cu roata cea mai indepartata,adica dreapta spate,stanga spate,dreapta fata,stanga fata.Dupa asta faci din nou.
O sa ramai surprins cat aer poti sa ai inca in instalatie.
Daca nici asa nu merge,verifica membrana de la pompa centrala de frana si daca nu e simeringul sau cilindrul central,si de aia nu franeaza.
P.S.Inainte de umblat la sistemul de franare,care este extrem de important,uite putin si prin manualul tehnic.

Comentarii:

A comentat wheelman2009 (10,000 puncte) acum 11 ani

editat de wheelman2009 acum 11 ani

Salut, crede-ma ca am mai aerisit frane pana acum si tot asa am facut, adica furtun transparent care intra fest pe aerisitor ( vezi exact cat aer iese si vezi si cand nu mai iese) capatul lui in bidon, pedale, tinut apasat, desfacut, strans, iar pedale iar tinut apasat, iar desfacut iar strans, pana iese lichid curat fara aer sau bule de  aer, ca si secventa de aerisire prima data am facut cum spui tu cu roata cea mai indepartata ca asa stiam si eu, apoi am mai citit prin manuale de Opel si am vazut ca mai exista o varianta in diagonala, am facut-o si pe asta, apoi una care zice ca la sistemul de ABS de pe masina trebuie prima data pe fata, am facut-o si pe asta, cred ca am trecut peste 2 l de lichid prin instalatie si tot degeaba, aer nu mai iese pe nicaieri si frana tine tot asa, deci ce poate fi, daca aer nu mai iese de nici o culoare ???
PS : garniturile pompei centrale sunt noi schimbate de mine, dar la ce simering te referi, ca pompa nu are asa ceva ? Membrana te referi la cea de la servo frana ?
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani aerul in instalatie se manifesta in felul urmator: pedela flexibila, adica apesi incepe sa prinda si cand fortezi pedala devine elastica si masina se opreste cu greu. si procedura cu furtunelul e buna, e exact cum spui tu numai ca nu da drumul la lichid jos ci lichidul vine pe furtunel si intra in bidon. in felul acesta poti vedea bulele de aer pe furtun daca acesta este transparent.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Prin simering ma refer la cel de pe pistonul central de frana.Adica,tu apesi frana,ea e de fapt o parghie care apasa un cilindru.In cazul de fata e cilindrul central,care impinge lichid in pompa de frana.Daca acel simering sau cum s-o chema nu izoleaza bine,automat cilindrul nu face presiune destula,si de aici probleme.
In legatura cu aerisirea,de cand se face,eu stiu ca se face de la roata cea mai indepartata,abs nu are treaba cu ordinea aerisirii,el primeste comanda,deschide o supapa de suprapresiune si gata.Ca de acolo iese aer,ulei,sau ce ai tu in circuitul de frana,nu il intereseaza.
Membrana de care am zis,da ma refer la membrana de servo-frana.De obicei,cand ea e crapata,scade si turatia motorului in momentul in care apesi pe frana.
Eu zic asa:Verifica pistonul central,cel din pompa de frana,asta in cazul in care nu ai schimbat garnituri si la el.
Mai fa o aerisire clasica,adica fara furtunel in borcan si etc,ai nevoie de 2 persoane dar e sigur.Fa de 2 ori.Daca nu se rezolva cu aerisitul,atunci ramane sa verifici cele ramase de mai sus.
P.S.In corpul pompei de frana ai cumva si un furtun de vaccum?Te intreb pentru ca nu stiu precis sistemul de franare la masina ta.