4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Temperatura Opel Corsa B '95 1...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Temperatura Opel Corsa B '95 1.2i

In mers mi se ridica temperatura la 100-105 grade C.Ventilatorul porneste la 100 grade C dar nu scade deloc.

Este regimul normal de functionare al motorului,sau se incalzeste prea tare ?
A intrebat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 12 ani Din cate stiu eu singurul motor care functioneaza cam la 110grade C este motorul Vr6 de Vw. Deci vezi ca ai putea sa ai probleme cu termostatul si termocupla. Ar trebui sa stea nemiscat la 90grade C odata ce a ajuns acolo, evident pana cand opresti motorul si o lasi sa se raceasca. Fa o verificare rapid sa nu ai surprize cu arderea garniturii de chiuloasa.

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Sevastian_Vr6   

Nu e singurul motor. Sunt multe si la Opel care functioneaza peste 100, printre care si cele de 2 litri aspirat, respectiv turbo... Calibra, Vectra A 4x4.

La 1,6 16 valve Vectra B, la 100 de grade abia porneste ventilatorul, asa cum spune si manualul service.


alex.sparco

Daca porneste ventilatorul atunci n-ar fi o problema, dar ar trebui sa scada temperatura pana la vreo 90-95, odata cu pornirea lui. Daca esti sigur ca nu scade, atunci poate fi o problema.

Comentarii:

A comentat Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 12 ani Atunci cer scuze, eu stiam doar de vr6. In orice caz, daca termostatul este bun este normal ca temperatura sa nu scada, trebuie sa ramana nemiscata, daca iti porneste ventilatorul la 100grade atunci acolo trebuie sa stea acul, nemiscat. Eu toate masinile care le-am avut, dupa ce am schimbat termostatul acul de la apa dupa ce ajungea la temperatura normala de lucru (la mine in general era 90grade cam la toate masinile care le-am avut, in afara de vr6) in mers nu se mai misca nici macar 1 milimetru, doar daca nu prindeam vreo -20grade afara, atunci scadea.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Este ilogic ceea ce spui tu. Odata pornit ventilatorul suplimentar, temperatura trebuie sa scada. Asta este si rolul lui. De ce porneste atunci?
Exact cum ai spus, temperatura optima de functionare este de 90 de grade. Odata ajunsa la 100-110, porneste ventilatorul tocmai ca sa scada temperatura la nivelul optim.
A comentat Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 12 ani Pe langa ventilatoare mai ai si un termostat si o termocupla. Iti explic, apa pana ajunge la temperatura la care termostatul se deschide (de regula 90 grade grad plus grad minus) circula numai prin circuitul motorului, cand apa ajunge la 90 de grade facand presiune deschide termostatul si apa incepe sa isi faca circuit prin radiator, asta insemnand ca termostatul regleaza fluxul de apa dorit pt ca apa sa ramana la temperatura optima adica in jur la 90 grade, daca apa ajunge de ex pe la 91/92 grade in radiator inseamna ca radiatorul nu mai face fata doar cu aerul fortat si atunci pornesc ventilatoarele pana cand apa din radiator scade la temperatura la care termocupla nu mai lucreaza si ventilatoarele se opresc, ajunge din nou in motor si asa mai departe. Oricum toata treaba se intampla in jurul termostatului care are un arc si o "supapa" (ca sa zic asa) care presiunea care o face apa la 90 grade impinge arcul si deschide supapa, acesta are o forta care nu poate fi invinsa de presiunea apei decat atunci cand apa are in jurul a 90 grade (deci ca exemlu, se va deschide treptat de la 85grade pana va ajunge la deschidere completa la 92grade si este normal sa functioneze cum spun eu adica sa stea nemiscat). Este normal ca apa va avea o oscilatie de cateva grade + si cateva grade - dar destul de mica incat acul nu o sa iti arate ca apa a crescut  cu 2 grade sau a scazut cu 3. Sper ca nu ti-am incurcat ideile, este mai usor decat pare dine xplicatia mea, nu sunt profesor. ;)
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Omule, eu stiu principiul de functionare:)! Am mentionat numai de ventilator, intr-adevar. Ce-ti spuneam eu e ca daca temperatura atinge 100-110 grade si termostatul declanseaza, ventilatorul porneste....este obligatoriu ca temperatura sa scada vizibil inapoi pana la vreo 90-95 de grade. Ca de asta porneste.
A comentat Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 12 ani Temperatura nu este citita la termocupla ci pe ciruitul blocului motor. Eu ma refeream la faptul ca odata ce ai totul in regula "acul" din bord nu trebuie sa urce si sa coboare, pe urma ce se intampla in motor pe noi ne intereseaza mai putin pt ca nu suntem inginerii care au creat masina. Bafta

PS: Termocupla declanseaza.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Omule, eu am mers cu mai multe masini noi sau mai vechi si la toate, pe timp vara, la temperaturi mari afara, acul temperaturii scade sau creste vizibil in functie de cum declanseaza termostatul si ventilatorul.

Exemplu efectiv :
Motoare 1,6 16 valve Opel Vectra B ;1,6 de la Peugeot 307 2007 si 1,9 dci Trafic 2005. Masinile sunt in stare perfecta.
Esti in masina, mergi prin trafic aglomerat, foarte cald afara, temperatura ajunge pe la 100. Ventilatorul porneste, il auzi si din masina, temperatura scade la 90. Punct.
Deci eu iti spun exact ce se intampla la masini. Astea au fost 3 exemple de motoare diferite, dar mai sunt si altele. Cum poti spune ca nu se misca acul indicator de la bord?
A comentat Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 12 ani Prietene eu iti spun ce am vazut eu cu ochii mei si ce vad si in ziua de astazi. Am avut 2 volvo, la amun2 statea acul neclintit la 90, am o duba fiat ducato si acul sta neclintit, am 2 vr6 si acul nu se clinteste. Acum io ce pot sa zic. Poate fiecare masina este in felul ei.

Alte raspunsuri: (3)

0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Este normal teoretic, dar din moment ce porneste ventilatorul ar trebui sa scada macar la 95.
Salut
:)
0 voturi
A raspuns daniellfun (140 puncte) acum 10 ani eu  am o problema la o corsa b cu motor de 1.0, trebuie sa schimb termocupla si nu gasesc decat cu declanshare la 105 - 110 grade sau la 115 - 120grade:((( mi se pare ANORMAL SA AJUNGA APA LA TEMPERATURA AIA.... CAUTATI PE NET LA MAGAZINELE DE PIESE SI O SA VEDETI....           http://www.epiesa.ro/comutator-senzor-opel-corsa-b-73_-78_-79_-1.0-i-12v/7863/subcat-10434/
0 voturi
A raspuns botea (220 puncte) acum 9 ani o spalare a radiatorului i ar face minuni
!bafta