4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Trepidatie in volan la franare

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Trepidatie in volan la franare

Cand franez de la o viteza mai mare de 50 km/h, simt o trepidatie in volan. Am inteles ca poate fi de la discurile ovalizate, de la pivoti, de la anvelope, naiba stie... Discurile de frana sunt noi, asa ca ce ar putea fi?
A intrebat Bimmerfest (620 puncte) acum 13 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

10 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 13 ani daca zici ca nu e de la discuri e de la bucsa de la brat care ori e uzata ori e de proasta calitate(sa inteleg ca ai bmw).exista pe piata bucse pt M care se potrivesc si la masina ta si care sunt pline in interior si nu dau posibilitatea de vibratie.
+3 voturi
A raspuns adrianviperdodge2012 (1,430 puncte) acum 13 ani citez din stirile anterioare despre franare:
DE CE SE INTAMPLA
Vibratiile pot fi cauzate de trepidatiile franei - franele tremura cand placuta atinge discul.
- Discul poate avea grosime diferita in jurul circumferintei.
- Discurile pot fi deformate din cauza supraincalzirii.
Pentru variatia grosimii discului, grosimea trebuie verificata in jurul intregii circumferinte. Daca discul are grosime variabila, ambele discuri de pe punte trebuie inlocuite.
Nota: Nu este sigur sa inlocuiti doar discurile - placutele de frana trebuie schimbate in acelasi timp pentru a asigura performanta de franare maxima."
sper ca ti-a fost de ajutor
+1 vot
A raspuns tomi_alfa (960 puncte) acum 13 ani Verifica si planetarele!
+1 vot
A raspuns YoZ88 (220 puncte) acum 13 ani am avut si eu aceiasi problema pe care azi am remediat-o, masina e un bmw 330cd...a trebuit sa schimb bascula+bucsa basculei...aveam o bataie in volan si tragea putin stanga
+2 voturi
A raspuns Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani Ai schimbat si placutele odata cu discurile sau le-ai pus tot pe cele vechi?
+2 voturi
A raspuns gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani iar si iar dau despre mecanici pe 4tun
unde sunt planetarele la bmw tomi alfa????
discurile daca sunt noi...nu sunt ele...
etrierele asigura.te ca isi fac treaba bine, ca daca unu impinde mai putin, franarea se face pe bucati...daca placutele nu sunt schimbate, in timp ar trebui sa simti o remediere...desi mi.e greu sa cred k nu le.ai schimbat si pe alea
verifica si basculele, la franare greutatea este distribuita si pe bascule si daca o bucsa e slaba, pierde alinierea rotilor si de acolo pot aparea trepidatiile...
+3 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani La inlocuirea discurilor de frana,se curata sarguincios butucul pe care se aseaza discul.Un disc nou nu elimina ca el sa fie cauza trepidatiilor la franare.Inainte de inlocuire se verifica cu un ceas comparator.
Adesea elemente de suspensie sau directie sunt cauza acestor trepidatii,de aceea verificarea se face de mana calificata .
Pentru explicatii punctuale trebuie specificata marca/model/an fabricatie.

Comentarii:

A comentat adrian_tiger1 (560 puncte) acum 11 ani Ai perfecta dreptate!
+2 voturi
A raspuns sebilica 73 (470 puncte) acum 13 ani eu am schimbat plachetii pe o singura parte si de acolo imi trepida volanul la franare
+2 voturi
A raspuns col (43,630 puncte) acum 12 ani Sunt de acord cu turbojack
+1 vot
A raspuns florin.macdaniel (230 puncte) acum 10 ani Eu am un treiar din 2007.
Acum vreo 2ani mi-am cumparat jante noi pe care sa montez anvelopele originale de vara cu care cumparasem masina si care erau foarte bune....mentionez ca circul cu masina mai putin de 6 luni pe an.
Dupa montare pe masina a acestor jante noi cu cauciucurile de vare, au aparut problemele:intre 60 si 80 de Km/h, apareau niste vibratii enervante. Aceleasi vibratii apareau si cand atingeam frana (nu atunci cand franam cu putere insa), undeva dupa 120 de Km/h cand se manifestau chiar destul de violent, in volan.
   Am echilibrat rotile pana m-am saturat si ca si voi am primit sfaturi: schimba discurile, schimba placutele, verifica bucsaraia, bratele sau bieletele de directie.
Am dat masina la Bavaria s-o verifice si ei si mi-au dat de inteles ca problema ar fi in roti.....jantele fiind totusi noi dar neoriginale bmw.......bineinteles ca nu am crezut......
La prima iarna am schimbat rotile cu jantele originale pe care am montat cauciucuri de iarna: problemele, vibratiile au disparut ca prin farmec....si cu asta cred ca am zis tot.......