Cum functioneaza sistemul de franare cu ABS Ghidul soferului 23 Septembrie Cum functioneaza sistemul de franare cu ABS
Toate comentariile (40):
1153 comentarii 4446 puncte
Foarte interesant articol!Felicitari
23 sep 2011, 11:25
+10
81 comentarii 86 puncte
WTF?? Adica o roata blocata pe zapada va frana mai repede decat una care se blocheaza sacadat, de la ABS. Asadar, e bine de tinut minte ca ABS-ul functioneaza ceva mai dificil pe timp de iarna. WTF? ATUNCI DE CE IARNA FAC MAI MULTE ACCIDENTE MASINILE ""FARA"" abs??!!!
23 sep 2011, 16:12
+4
CtinBogdan
103 comentarii 19 puncte
pentru ca se duce sanie ! da se opreste mai repede fara abs ... cu abs sacadeaza si se opreste putin mai greutz ..
23 sep 2011, 16:31
-1
B3ST
189 comentarii 128 puncte
Cei cu prostia ca franeaza mai bine fara ABS ? Cand roata se blocheaza,intra zapade intre cramse si there you have it ! SANIE ! Cu ABS ai posibilitatea de a evita obstacole si daca ar fi adevarata chestia cu zapada, eu cred ca am avea un buton ON/OFF,dar desigur cum milioanele de ingineri de la BMW, Merc, AUDI... stiu despre ce este vb, nui nevoie sa luam dacia in schimbul unui AUDI iarna.
23 sep 2011, 16:50
+7
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
1. o roata blocata pe zapada se va infige sub zapada ajungand la stratul mai bun de aderanta 2. se genereaza un musuroi in fata rotii care ajuta la franare 3. este valabil pt orice suprafata similara zapezii (pietris, nisip, etc) 4. un sofer adevarat cu un picior antrenat va putea oprii MULT mai bine decat unul cu abs. (de aceea la curse nu foloseste nimeni ABS, pt ca nu e 100%, el e doar acolo pt omul de rand care se sperie si "apasa pe frana" si uita picioru acolo... normal neavand directii. Cea mai buna frana e: -pe asfalt apesi pana auzi ca scartaie cauciucurile dupa care redici piciorul pana nu mai scartaie si apoi apesi usor pana ajungi la acel 99% unde abea abea auzi ca scartaie putin, aia este frana perfecta care bate orice abs (interesati-va daca nu creteti) -pe zapada blochezi rotile si nu dai drumul decat atunci dan ai nevoie sa virezi. Aici e putin mai complicat ca trebuie sa decizi daca poti oprii in timp sau daca sa eviti (sau o conbinatie) asta insemnand frane lungi cu ridicari totale si scurte de frana pt corectarea directiei iar de tinut minte ca a evita este deseori cea mai buna varianta iar ca sa ai 100% directii trebuie sa ai rotile libere (abreiajul la podea si fara frana/acceleratie... nu, frana de motor nu are nici o treaba cu evitarea sau urgentele). Pe lectii dinastea puteti da si mii de euro la scoli profesionale, puneti mana si documentati-va si poate salvati o viata
24 sep 2011, 00:46
+1
381 comentarii 502 puncte
@gamercosti Probabil ca in jocuri (games) franezi mai bine fara abs. Exista si sisteme complexe de abs, nu doar antichitati ce tin seama exclusiv de viteza rotilor. Eu unul am fost de cateva ori pe circuit, in Germania, pe Nurburgring, si am efectuat si 3 cursuri de condus sportiv si condus pe circuit, "Safety & Fun", "Race & Fun" si "Drift & Fun". Acolo, piloti profesionisti iti arata cum sa conduci, sa accelerezi, sa franezi, cum sa folosesti ABS, ESP, TC, cum e cu masinile fara aceste sisteme, care sunt regulile de condus pe circuit, cum sa controlezi masina in caz de acvaplanare, controlul supra si sub virarii si altele. Asa ca scuteste-ma cu teoriile tale despre ABS. Masinile de curse nu il folosesc deoarece este interzis de catre FIA. Daca masinile de curse ar avea ABS, diferenta dintre piloti ar fi si mai mica decat e acum, iar depasirea ar fi imposibila, deoarece ABS-ul iti permite sa franezi mai tarziu si mai eficient, mai ales pe asfalt ud. Iarna si pe nisip/pietris ai oarecum dreptate, dar la masinile moderne abs-ul e mult mai complex si te descuri foarte bine. Oricum, daca chiar vrei, poti sa tragi frana de mana in timp de franezi pe suprafete alunecoase, dar nu recomand acest lucru nimanui, eventual doar in linie dreapta si doar daca ai destul loc in lateral. Numai are rost sa zic ca daca cumva virezi in timp ce ai rotile blocate, te duci pe poola, indiferent de suprafata pe care esti. Nici nu trebuie sa virezi, e destul sa dai peste o denivelare/groapa in timp ce esti cu rotile blocate, ca poti ajunge extrem de usor in decor. Referitor la tehnicile de condus, decat sa mai iau dupa franarea ta la limita, mai bine ma incred in ABS, ca nu e facut de prosti, iar daca cumva vad ca derapez, stiu cum sa redresez masina. Sunt destule tehnici de condus pe circuit si mai ales pe masini de curse, ce nu au nici un sens sa le folosesti la o masina obisnuita, pe strada. De exemplu franarea cu dublu ambreiaj si varf calcai. Daca nu esti p
27 sep 2011, 23:40
+2
381 comentarii 502 puncte
De exemplu franarea cu dublu ambreiaj si varf calcai. Daca nu esti pe circuit, asta e una din metodele perfecte de a uza excesiv anumite organe de transmisie, si mai risti sa rupi distributia daca retrogradezi agresiv, precum si cresti enorm uzura la tampoane. La fel si franarea ta la limita. Nu e cu nimic mai buna decat abs-ul, din contra. Cine chiar vrea franare mai buna, sa isi puna prima data un set de anvelope sport. Si aici ma refer la Bridgestone, Pirelli, Michelin si altii, nu jafuri de Sava si alte kkturi. Apoi un set de furtune de frana metalice. Dupa aceea un set de anvelope mai late, eventual si niste jante mai usoare. Si o sa ramai uimit de diferenta la distanta de franare. Modificari majore la sistemul de franare se fac doar cand regimul de condus e unul foarte sportiv, sau se merge pe circuit, sau daca puterea masinii a fost crescuta semnificativ si e necesar franarea in siguranta de la viteza mult mai mare decat cea pentru care a fost construita masina.
27 sep 2011, 23:52
+1
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Pentru GAMERCOSTI, la punctul 4 esti muuult pe langa. Nici un pilot nu poate opri mai bine fara ABS pe asfalt ud. Gandeste-te ca tu ai o singura pedala de frana la 4 roti. Ca sa fie egalitate cu ABS-ul, trebuia sa ai 4 pedale de frana, una pentru fiecare roata. Iar actionarea lor sa fie independenta in functie de aderenta fiecareia dintre ele? Ai tu asa ceva? Si 4 picioare? Si simturile mai bune decat senzorii montati pe roti? I dont think so gamerboy...
27 sep 2011, 13:43
+1
molady11
316 comentarii 283 puncte
Se poate pune pe un Renault 11 ,sistem ABS??? Super articolul MS
23 sep 2011, 11:51
+3
Mihai D.K.
61 comentarii -6 puncte
dar pe un Renault 5 turbo ?
26 sep 2011, 16:54
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
71 comentarii 404 puncte
mi se pare nu functioneaza sub 30km/h
23 sep 2011, 13:31
-2
20 comentarii 98 puncte
Nu are de ce sa stie care este viteza. Pur si simplu "da drumul" la roti cate un pic si compara viteza de rotatie a fiecarei roti cu celalalte. Daca ajunge in situatia in care toate 4 se blocheaza in acelasi moment atunci nu mai merge. Dar asta nu se intampla niciodata in practica. Functioneaza la orice viteza, chiar si in marsarier :)
23 sep 2011, 14:00
-3
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Vrei sa spui ca toate cele 4 roti nu se blocheaza niciodata impreuna? WTF?
23 sep 2011, 14:06
+6
20 comentarii 98 puncte
Forta de frecare dintre suprafata de rulare si cauciuc nu o sa fie niciodat aceeasi pe fiecare roata. Daca are un singur circuit, e de ajuns sa mai dea drumul o data dupa ce toate rotile sunt blocate ca sa evite situatia, iar daca sunt mai multe circuite le da drumul decalat cu o fractiune de secunda.
23 sep 2011, 14:11
-1
mishu_wrc
38 comentarii 90 puncte
Calculator de ABS stie cu ce viteza se invarte fiecare roata (exista un cititor de viteza pe fiecare roata)...plus ca am vazut un test la sistemu de franare la un LOGAN cu ABS si arata pe diagnoza viteza pe fiecare roata in parte (masina era in miscare). PS: diagnoza sa facut la masina respectiva intrucat la viteze de peste 100-110km/h, la mers constant, se aprindea becu ("martoru") de ABS, diagnoza a aratat o diferenta de viteza intre rotile din fata si rotile din spate...problema era dimeniunea cauciucurilor care pe spate erau mai mari (rezultand un diametru mai mare al rotii)
23 sep 2011, 23:35
0
maf
56 comentarii 82 puncte
vrei cam multe informatii greenroadsterr :)) Ma gandesc ca modulatorul este legat si cu vitezometrul si stie viteza masinii, astfel calculand cu cat ar trebui sa se invarta roata...(eu am o corsa din 94 cu abs si imi arata in bord viteza prin intermediul cablului (clasic) , dar daca vreau imi arata viteza si digital in bord deci ar trebui sa comunice si cu abs-u) Tot la mine, abs-u functioneaza pana ma opresc, chiar dupa ce ma opresc 1-2 secunde inca simt cum pedala imi trepideaza datorita abs-ului, .... indiferent de viteza,
23 sep 2011, 12:56
0
167 comentarii 95 puncte
la rotile din spate ai disc sau tambur ?,adik...ABS merge si in tambur ?
23 sep 2011, 12:59
0
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Cred ca poti avea si la tambur. Oricum, stiu ca sunt masini cu ABS pe 2 cai si pe 4 cai, deci poti avea si doar fata ABS unde ai discuri.
23 sep 2011, 13:26
0
167 comentarii 95 puncte
pe mine ma intereseaza sa aflu daca sistemu ABS functioneaza sau nu in tambur.
23 sep 2011, 13:50
0
mishu_wrc
38 comentarii 90 puncte
ABS e pe toate rotile indiferent daca e tambur sau disc de frana...in cazu unui LOGAN cu ABS, de exemplu, daca desfaci un tambur se poate observa o banda magnetica de pe care este citeste viteza de senzoru de ABS (vezi poza)
23 sep 2011, 23:44
0
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Opel Astra Classic 1.7 CDTI - tamburi spate, full ABS. MERGE
23 sep 2011, 14:05
+3
maf
56 comentarii 82 puncte
da, pe spate am tamburi .... e un senzor in tabur ;), le-am curatat pe ambele ...
23 sep 2011, 16:19
+1
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Vrei sa spui ca vitezometrul arata viteza masini? Eu nu cred. Cel putin cel de pe Corsa ta. Arata cu cat se invarte roata/volanta etc... Daca stai in zapada si o calci la maxim intr-a 2-a, nu iti va arata vitezometrul 40 la ora si tu stai pe loc?
23 sep 2011, 13:25
+2
maf
56 comentarii 82 puncte
DA!! rotile din fata tot au 40(sau cel putin una) ... alea de pe spate nu... dar cand iei picioru de pe acceleratie la 40 pe loc pe gheata, roata se opreste aproape imediat pana sa calci frana ... (ps: asta iarna pe gheata am prins 120 si abia mergeam cu 10km/h =)) )
23 sep 2011, 20:37
0
hamza96
326 comentarii -186 puncte
foarte intersant articolul >>> si Mercedes e Primul cu ABS nu BWM .. ca am vazut niste oameni care zic ca ABS a fost inventat de BMW ..
23 sep 2011, 17:23
+3
559 comentarii 808 puncte
ABS a fost inventat de bosh ca si ESP si altele , iar industria de automobile au cumparat aceste sisteme pentru a avea dreptu de a le fabrica si folosii
23 sep 2011, 19:48
+5
381 comentarii 502 puncte
ESP a fost proiectat, dezvoltat si implementat pe masini de catre Mercedes Benz. Mercedes a colaborat cu Robert Bosch pentru partea de sistem senzorial si altele, dar Mercedes a inventat acest sistem. Ca Bosch sau Delphi il fabrica, e cu totul altceva. TC a fost inventat si dezvoltat exclusiv de catre Mercedes. Mercedes nu a facut mare tam tam despre descoperirile si invatiile sale, si a dat licenta la toti producatorii auto, din dorinta de a face masini mai sigure si de a salva vieti.
28 sep 2011, 10:46
0
alex_srb
25 comentarii 22 puncte
abs nu a fost inventat nici de mercedes nici de bmw ci de BOSCH, mercedes S a fost prima masina de serie pe care a fost testat ABSul iar bmw seria 7 a 2ª masina in 1978 :)
20 mar 2012, 14:45
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
381 comentarii 502 puncte
Am fost pe circuit si am facut si cateva cursuri de condus sporiv, si un curs de pilotaj. E imposibil ca franezi mai bine fara abs, decat cu abs. La un curs de conducere sportiva pe Nurburgring, instructorul ne-a aratat diferenta dintre o masina fara abs si una cu abs. Instructorul a franat la limita, iar masina cu abs a franat maxim. Ambele masini erau identice, aveau anvelope semi slick, Toyo R888, temperatura asfaltului era de 52 grade, deci conditii apoape ideale de franare. Masina cu ABS a oprit pe o distanta mai mica cu 5 metri, decat cea fara abs, de la o viteza de 100 km/h. Pe asfalt ud, diferenta e mult mai mare. Si totusi, acei 5 metri pot face diferenta dintre viata si moarte. Mai trebuie luat in considerare si faptul ca un pilot de curse are mai multa experienta decat 99,999% din soferi. Si daca majoritatea pilotilor zic ca abs-ul e bun, ma mir cum de fiecare data se gaseste cate vreun inteligent, un Ayrton Senna in devenire, asa ca tine sau ca gamercosti, care sa zica ca sistemele electronice nu sunt bune de nimic. Pentru voi toate sistemele electronice sunt praf, doar voi stiti conduce. Multe sisteme electronice au fost dezvoltate de catre echipele de Forumla 1, dar au fost interzise, fiind ca faceau masinile prea rapida, implicit prea periculoase, si micsorau diferenta dintre piloti atat de mult, incat nu mai avea rost sa concurezi.
28 sep 2011, 11:04
0
3 comentarii 4 puncte
pt. iBogdannn: Tu nu vezi ca habar nu ai sa scrii nici sa te exprimi si te apuci sa dai explicatii despre sistemul ABS... Offff..Ai luat BAC-ul?
24 sep 2011, 09:33
+4
Mihai D.K.
61 comentarii -6 puncte
Eu nu am luat BAC-ul... inseamna ca nu stiu nimic despre masini? Ce rau esti ma.(nu mai trebuia sa intrebi daca a luat BAC-ul ) :))
26 sep 2011, 17:00
0
330 comentarii 167 puncte
cu abs-ul pe zapada nu ai ce sa faci.este foarte greu de controlat masina iarna daca ai abs pe ea.eu am o masina mai veche,din 95,deci sistemul este ceva mai vechi,dar iarna cand e multa zapada iar coeficientul de frecare la alunecare tinde catre 0 si eu vreau sa franez masina,apas pe pedala de frana iar sistemul o "da inapoi" aproape integral,deci franarea este inexistenta,prima data cand am mers iarna cu abs am avut un soc,vazand ca pun frana si masina merge tot in fata.Insa am observat ceva,atunci cand incepe sa "tremure"(pulseze)si nu mai poti apasa normal pe ea,eu o fortez,apasand cat pot de tare,masina franeaza si ajunge chiar la blocarea rotilor.. Abs-ul este intr-adevar excelent pe asfalt,chiar si pe nisip,pietris sau ploaie insa iarna,nu da nici un fel de randament.Am 2 masini asemanatoare dar din generatii diferite,una are abs iar cealalta nu are,deci le-am testat in toate condiitile de drum si asta a fost rezultatul.ABS pe timp de iarna este total ineficient!
24 sep 2011, 09:55
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
201 comentarii 263 puncte
Dar acum probabil ca Dacia nu e considerata masina...
24 sep 2011, 22:33
+1
58 comentarii 173 puncte
@rdy4ever: S-a exprimat putin eronat. Facea referire la modelele Mercedes.
27 sep 2011, 01:55
+2
127 comentarii 18 puncte
este chiar asa cum spune in articol..pe zapada sau asfalt alunecos e mai buna frana simpla..Multe masini de curse nu au ABS..
25 sep 2011, 18:35
+1
AdrianosFidi
75 comentarii 110 puncte
Recomand sa testezi frana unei masini cu ABS , Opel Combo Cargo de exemplu ( cu ABS ) franeaza la viteze mari asa slab de zici ca iei piciorul de pe acceleratie . Stiu fiindca am fost intr-o astfel de masina , soferul fiind nevoit sa taie calea unui tir prin dreapta ca sa nu intre in tramvai ...
27 sep 2011, 23:03
+1
kta19
58 comentarii 147 puncte
Cred k pe multi dintre noi...ne-a ajutat abs sa scapam cu bine:)):D
30 sep 2011, 14:15
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »