REMINDER: Cutie manuala vs. cutie automata, avantaje si dezavantaje. Tu ce alegi? Ghidul soferului 16 Noiembrie REMINDER: Cutie manuala vs. cutie automata, avantaje si dezavantaje. Tu ce alegi?
Toate comentariile (362):
slash65
170 comentarii 322 puncte
Cutia manuala ftw!
03 oct 2011, 15:28
+18
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
1 comentarii 5 puncte
Oameni buni voi prin oras numai schimbati vitezele si atat? Sa inteleg ca sunteti doar in trecere? Eu unul am de parcat pe tot felul de stradute stramte,am de iesit cu spatele dintr-o parcare improvizata unde daca a parcat un break in spatele meu deja nu mai am loc sa ies drept.., am de evitat la CENTIMETRU tot felul de masini parcate pe dos... In oras viata e dura... iar ambreiajul e SFANT in astfel de situatii pentru ca te lasa sa dozezi in SIGURANTA puterea motorului. 2 centimetri prea in fata sau prea in spate poate insemna POC... Lasam la o parte cat de des trebuie sa schimbi placutele de frana la o masina cu cutie automata, sau faptul ca nu tu controlezi frana de motor mai ales iarna...!
10 oct 2011, 04:00
+5
partyboy174
93 comentarii 47 puncte
eu fac pariu cu tine pe toti banii tai ca o masina cu transmisie automata e mai usor de manevrat decat una cu transmisie manuala. te intelegeam daca te refereai la consum de carburanti, sportivitate dar cu automata misc 2 cm mai precis decat misti tu cu manuala. tin frana o pun in drive si masina tine sa plece in timp ce o tin din frana, eliberes frana sensibil si masina incepe se se miste ca melcul daca tu asta vrei
27 oct 2011, 19:01
+8
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Nu te supara qata,probabil vorbesti din lipsa experientei condusului unei masini cu automata... Incearca una o perioada mai lunga de timp si vei vedea ca nu e asa cum spui tu la iesirea din locuri inguste... iar cu schimbatul placutelor de frana iar te contrazic,aici e vorba de stilul de condus ca de altfel si la capitolul consum de carburant. Toate bune si bafta in trafic qata !
06 mar 2013, 13:46
+2
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Pentru "Bugatti Veyron" Observ ca esti fan Bugatti Veyron. Te pot intreba ,atunci daca deja celebrul Bugatti Veyron are o cutie de viteze automata inseamna ca este o masina pentru domnisoare?
06 mar 2013, 14:12
0
330 comentarii 94 puncte
Se vede ca nu ai condus niciodata o automata! Eu unul in locul tau nu mi-as mai da cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosc...automata o poti manevra cu precizie de milimetru!
15 apr 2013, 03:33
+1
381 comentarii 502 puncte
Explica si de ce. Si vad ca aici lumea baga in aceeasi oala toate transmisiile "automate", indiferent de tipul lor. Diferenta dintre tipurile de transmisii automate e foarte mare. Exista cutii automate clasice, sau hidramate. Aici, majoritatea nu permit blocarea covertorului de cuplu in treapta de viteza. Cele mai noi, permit acest lucru, si ca atare sunt foarte eficiente si schimba repede treapta. Cutiile automate vechi nu erau eficiente, dar s-au schimbat multe in ultimii 50 de ani. Acum 40 de ani, un calculator era cat o casa. Acum au evoluat si s-au mai micsorat un pic. La fel si hidraulica/hidronica . A evoluat enorm. Acum sunt cutii automate cu 4,5,6,7, si 8 trepte, si se incearca si cu mai multe. Exista si cutii automate care pot sa schimbe mai mult de o treapta in kickdown. Alt tip de transmisie este cea semi-automata secventiala. Ex: M3 e46 SMG, Ferrari F1 -modelele mai vechi, cele actuale au dublu ambreiaj, dar tot F1 se numesc, Lamborghini E-Gear si altii. Sunt cutii de viteze ce prima data au fost folosite la masinile de Formula 1. Schimba foarte rapid, dar agresiv. Si fiind secventiale, schimba ca si la motociclete, adica nu poti schimba mia mult de o treapta o data. Practic, sunt cutii de viteza manuale, la care ambreiajul este actionat electro-hidraulic, la comanda soferului -padele, dar au si un mod automat. Mai sunt si transmisiile continuu variabile, care schimba treptele continuu, in functie de sarcina, turatie si viteza, avand un numar infinit de trepte, intre 2 valori ale raportului de transmisie, una de minim si alta de maxim. Si aici se impart in mai multe sub-categorii in functie de mecanismul de functionare, dar toate schimba la fel. Iar ultimul tip de transmisie, fiind si cel mai rapid si mai eficient, e cutia cu dublu ambreiaj. Practic sunt 2 cutii manuale in aceeasi carcasa. O astfel de transmisie are 2 ambreiaje, unul pe fiecare arbore. Un ambreiaj este pentru treptele impare, iar celalalt pentru treptele pare.
04 oct 2011, 08:43
+35
SpeedManiac
16 comentarii 10 puncte
buna.. am citit pe un site .. ca cica pe toyota supra la cutia automata.. ar fii un buton prin care ai putea sa schimbi manual 3 trepte .. daca nu ma insel "2,3,4" .. este adevarat? .. sau cel putin .. dati-mi si mie o explicatie la butoanele de pe toyota supra ca sunt pe care de a cumpara una .. si ma cam supara faptul ca nu pot scoate adevarata putere din ea .. (din ceea ce stiu eu despre cutiile lor automate) .. multumesc !
07 oct 2011, 14:44
+1
5 comentarii 0 puncte
are 2 viteze pe cutia automata..imi zicea mie cineva ca ar fi pt mod sport a 2-a viteza.. ceva in genul :)
07 oct 2011, 17:03
0
6 comentarii -5 puncte
iti explic imediat:nu schimbi tu manual 3 trepte,langa maneta o sa vezi scris PRND123.cand dai pe 1:masina merge cu o singura viteza adik numai schimba,cand dai pe 2 masina merge in 2 viteze,cand dai pe 3 merge in 3 viteze ! si nu schimbi tu manual schimba tot cutia singura !de ex : 3 poti sa o folosesti cand fugi putinel cu masina prin cartier :D sau cand faci slalom..sper sa`ti fi fost de ajutor !si nu stiu daca pe Supra este o asa cutie,eu am testat optiunea asta pe Jeep GranCherokee si Opel Astra.
08 oct 2011, 19:52
+2
elman
46 comentarii 17 puncte
Ai citit gresit :))) Indiferent de ce model ai, cutia automata ptr Supra are 4 viteze iar marcajele pe cutie astfel: P / R / N / D / 2 / L. Cutia are optiunile de a bloca in treapta 1 ptr urcare panta mare sau tractiune grea ( marcata pe cutie cu L), optiunea de a merge doar cu 2 viteze, schimba ea automat (pozitia 2)si optiunea de a a merge cu cele 4 in functie de turatie, deci trafic normal (pozitia D-drive). Celelalte sunt simple, P-parcare sau stationare, R-reverse si N-neutru. Are DOUA butoane ptr performanta, nu doar unul. Over Drive, butonul de pe maneta schimbatorului iti foloseste la viteza mare cand vrei sa ai bust de putere si intri in depasire. Iti schimba din a 4-a in a 3-a si ramane acolo! Pana nu apesi iar pe buton nu revine la normal si va utiliza doar 3 viteze. Merge doar daca masina este in miscare la viteza mare. Daca il apesi la plecare masina tot cu 4 viteze va merge. Si mai este o optiune, buton localizat pe baza cutiei, langa maneta, optiunea de Sport, in care iti schimba vitezele doar la turatie mare. In mod normal, la utilizare normala schimba intre 2500-3000 rpm, dar daca ai butonul mentionat apasat va schimba intre 5000 si 5500 rpm. In poza postata nu se vede si butonul asta, e sub frana de mana. Alta poza n-am gasit prin calculator, ca nu m-am gandit sa pozez si asta:). Si ca sa raspund la postarea principala, cutia automata iti ofera multe avantaja, dar si unele dezavantaje. Avantaje: confort in conducere. In trafic aglomerat e perfecta. La semafor nu mai stai sa schimbi, ridici piciorul de pe frana si o misti cat vrei, pe centimetrii daca vrei. Optiunea de kick-down in depasire, poate schimba si 2 viteze inferioare! nu doar una! Depinde de turatia la care mergeai initial.Cutia va schimba inferior pana la o turatie safe ptr motor, nu te va baga niciodata pe "rosu"> Daca esti la 100/h in a 4-a, mers normal nu sport, va schimba in a doua si imediat a 3-a. Daca esti pe optiunea sport va pleca de la a 2-a pana la 5500, schimba a 3-a pana l
20 dec 2015, 12:45
0
70 comentarii 81 puncte
Comparatia este patetica...Ceea ce iti ofera cutia manuala fata de cea automata este control absolut! Nicio cutie automata din ziua de azi nu poate sa faca ce poate un sofer bun sa faca cu o cutie manuala! Cat priveste rezistenta lor, este indoielnica (vezi problemele de pe SMG1), dar MBenz - ca tot veni vorba - le prefera pentru ca le pot programa sa schimbe intr-un ritm care sa faca fata cuplurilor enorme dezvoltate de motoarele de peste 3000 cmc !
07 oct 2011, 17:37
-2
163 comentarii 129 puncte
Parerea ta ca e patetica ;)
17 nov 2011, 04:05
+4
330 comentarii 94 puncte
Esti cam patetic prietene! Nu poate face cutia automata ceea ce poate face un SOFER bun cu o cutie manuala? Si te pomenesti ca oi fi tu acel sofer..pun pariu ca ai masina diesel de mic litraj (sub 2000 cmc ca sa nu te rupa la impozit) si cu "tractiune" fata ca sa nu te duci in santuri iarna cu ea, dar tu imi vorbesti mie de soferie? Iti spun eu ca un SOFER adevarat conduce masina cu motor V8 de 8 litri, tractiune spate si cutie automata! Aia conduce un SOFER!
15 apr 2013, 03:28
-1
vladdd452
77 comentarii 117 puncte
Total de acord cu Sorin.Tot respectul.
12 iul 2013, 21:39
0
330 comentarii 94 puncte
Or fi 7.000 de tipuri de cutii de viteze, dar de fapt exista doar doua! Automata (hidraulica, hidramta etc) si manuala. Sa nu uitam ca si DSG-ul (aia cu dublu ambreiaj despre care vorbesti tu) pe care multi o considera automata este da fapt o cutie manuala, la care schimbarea treptelor si debreierea sint automatizate, nimic altceva. Sint 100% pentru cutia automata..dar cind spun cutie automata ma refer strict la cea clasica hidramata..aia este sfinta! Restul sint porcarii, hibrizi intre cutii automate si manuale...Decit DSG prefer manuala pe bune...dar prima mea dragoste ramine cutia automata clasica..aia "hidramata". Spuneti voi ca este depasita si puturoasa? Problema voastra este motorul, nu cutia! Cind ai un motor de 1,4 l si 75 CP evident ca hidramata iti pare puturoasa...ia baga tu un motor de 5,0 litri, 350 CP sa vezi daca iti mai pare puturoasa!
15 apr 2013, 03:43
0
4 comentarii 4 puncte
Mai sus ai vorbit ca esti sofer de masina cu v8 de 8 litri, acum vorbesti de un motor de 5 litri si 350 de cai...Copil fara permis care joci nfs toata ziua, spune si mie ce masina ai tu de ai un asemenea litraj pe 8 cilidri
22 apr 2013, 15:46
+1
330 comentarii 94 puncte
Domnule Pejosul, nu sint copil care joaca NFS. Am 38 de ani, conduc de 20. Detin categoriile B+E, C+E. Masinile mele sint: 1. Mercedes-Benz 190 (motor 2000cmc) automatic (din 1992) 2. Mercedes-Benz 190 (motor 2000cmc) cutie manuala cinci trepte (din 1992) 3. Dacia 1304 Drop-Side din 1998 4. Dacia 1310 din 1998 5. Oltcit Club 12 TRS din 1993. Iti stau la dispozitie oricind cu adresa sa vii acasa la mine sa imi vezi parcul auto. Nu am zis nicaiari ca as conduce ceva cu motor de 3,5 litri, 5 litri sau 8 litri. Dar imi este permis si mie sa visez cu ochii deschisi? Pentru ca in accepptiunea mea doar o asemenea masina iti ofera cu adevarat sezatia de condus! Si da prefer automata...iar daca vei spune ca este normal sa prefer automata in comparatie cu dacia si oltcitul tin sa te atentionez din nou asupra listei cu parcul meu auto...detin doua masini IDENTICE doar ca una e manuala si una automata...si tot aia automata imi place mai mult.
22 apr 2013, 17:43
+2
330 comentarii 94 puncte
A..si inca ceva domnule Pejosul...ma intrebai ce masina are 5 litri la 8 cilindri? Uite una din asta: http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1960/cad62d.htm Spre uimirea ta chiar am condus asa ceva. NU nu detin o astfel de masina dar visul meu de o viata este sa imi cumpar asa ceva. Dupa cum am spus, am condus asa ceva la un raliu de masini de epoca (stii care sint raliurile acelea?). NU te mai obosi..sint convins ca nu stii! Si pot spune ca este singura masina din cite am condus in viata mea care cu adevarat mi-a trezit simturile!
22 apr 2013, 18:10
+1
330 comentarii 94 puncte
AU evoluat cutiile automate? Au evoluat uleiurile auto? Au evoluat masinile? Veti raspunde probabil cu da! Va spun eu ca NU EXISTA evolutie! Cum dreaq sa evolueze un ulei auto? Uleiurile auto AU FOST CREATE de om. Atit cele vechi cit si cele noi. Dar cuvintul magic este CREATE! Sint mai bune uleiurile vechi decit cele noi? Posibil...dar poate auzim si alte pareri. Sint cutiile automate noi mai bune decit cele vechi? Din nou posibil..dar din nou discutabil..Ideea de baza insa ramine: daca cutiile automate noi sint mai bune decit cele vechi acest lucru este rezultatul muncii a miilor de ingineri nu al "evolutiei" Oricum cutiile de viteze pot fi de 7.000 de feluri...autotronic, multitronic, tiptronic, etc, etc. In realitate ele sint de doua feluri:manuale (cu ambreiaj uscat si doi arbori paraleli) sau automate (cu hidroconvertor si reductori planetari). Personal nu ma incinta nici nu fel de xxxxtronic si consider ca hidramata clasica ramine sfinta!
17 apr 2013, 01:58
-1
4 comentarii 4 puncte
scuzele mele, legat ca ai fi spus ca ai avea o asemenea masina, dar la experienta pe care spui ca o ai ar trebui sa stii ca nu exista asemenea cilindree la un automobil (da, exista si motoare v8 de litraj mare - 16 litri, dar la camioane).
22 apr 2013, 18:12
0
330 comentarii 94 puncte
Esti foarte bine informat domnule pejosul. In primul rind camionul ESTE automobil. In caz ca nu mai stii cauta definitia automobilului pe wikipedia. Apoi spui ca nu exista motoare de mare litraj pe autoturisme? In 1976 general motors introducea motorul de 500 inci cubi adica 8,2 litri. Se monta pe autoturisme. Aia a fost la vremea aceea...un dodge viper din zilele noastre are motor chiar si mai mare....la vreo 8,4 litri
03 iul 2015, 01:31
0
1 comentarii 0 puncte
Domnule Pejosul documentează-te puțin... înainte să dai un răspuns.! Sunt o grămadă de mașini cu motoare de litraj mare! din câte știam a existat și o mașină de stradă, nu mai știu exact modelul și marca, dar avea ceva motor peste 16 litrii!
20 dec 2015, 10:24
0
330 comentarii 94 puncte
Cutia automata FTW!!!!
30 ian 2021, 07:44
0
drifft
384 comentarii 744 puncte
io 1 prefer cutie manuala
03 oct 2011, 15:29
+25
330 comentarii 94 puncte
Io nu!
30 ian 2021, 07:44
0
25 comentarii 99 puncte
folosesc si una si alta,sunt multumit de ambele.
03 oct 2011, 15:29
+34
14 comentarii 95 puncte
Nu cumva la cutia automata ai un consum mai mare ?
03 oct 2011, 15:31
+3
25 comentarii 99 puncte
nu cu mult mai mare
03 oct 2011, 15:31
+19
99 comentarii 191 puncte
depinde de motor in general daca pe un motor de 2.0 benzina pui un schimbator automat comsuma(cu o diferenta minima) mai putin fata de un manual
03 oct 2011, 15:34
+8
51 comentarii 45 puncte
am cutie automata, si pentru 1 litru in plus in oras nu as da-o pentru nimic in lume pe una manuala, si crede-ma schimba mai repede ca orice om cu cutie manuala.
03 oct 2011, 18:05
+23
163 comentarii 129 puncte
Felicitari pentru modul de a gandi!
17 nov 2011, 04:06
+7
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
se refera la drum intins si consum mediu.ce zici tu e aiurea,asa poti sa dai cutia pe sport si iti schimba la rosu,pe cand la manuala schimbi in 2000 si iti consuma mai putin...
16 nov 2012, 19:53
-1
330 comentarii 94 puncte
Ba da! Este cumva o problema? Confortul se plateste..acum toata lumea vrea masini cu motoare mici (sub 2000 cmc sa nu ii rupa la impozit) cu consum mic...a uitat oare lumea ca masinile adevarate consuma mult? Se pare ca da!
16 apr 2013, 03:33
+1
4 comentarii 4 puncte
tu nu platesti impozit la masinile din nfs, asa ca las-o moarta, ok? :))
22 apr 2013, 15:59
+3
330 comentarii 94 puncte
Pentru domnul Pejosul...te invit la mine acasa cind vrei tu sa imi vezi parcul format din 5 bucati masini...si te asigur ca nu mai am demult virsta la care sa ma pasioneze NFS-ul.
22 apr 2013, 17:35
0
claus_cio
75 comentarii 76 puncte
iarasi tu "Brutus" ,ai curajul sa te legi de persoane care detin masini sub 2 litri si ca plateasca impozit prea mare la stat care tu la randul tau declari ca ai masini cu motor nu mai mare de 2...........vai si amar de tine,esti un pacalici cat ie ziua de mare , ai tupeul sa te legi de oameni care sunt constransi de legile românesti si nivelul de trai sa nu detina masini cu o capacitate mai mare de 2 , efectiv esti patetic si imi provoci greată cu atitudinea de cocâlar ce esti,marșșșș la gară
23 apr 2013, 06:05
-1
330 comentarii 94 puncte
Atitudine de cocalar? Unde e atitudinea de cocalar? Mai cocalari sinteti voi!
30 ian 2021, 07:46
0
330 comentarii 94 puncte
Domnule claus_cio vad ca ti-a casunat pe mine si nu imi dai pace. Nu stiu de ce ti-a casunat pe mine, dar banuiesc ca oricum este irelevant. O spun acum de fata cu toata lumea. Recunosc ca TU ESTI ZMEUL! Asta iti doreai nu e asa? Eu nu sint decit un papa lapte. As avea si eu o intrebare...de ce as fi recunoscut sincer ca am reusit "performanta" de a omori motorul unei masini de 15 ori intr-o zi daca voiam sa ma dau zmeu? Intrebare retorica de altfel, nu este nevoie sa imi raspunzi. Daca voiam sa ma dau zmeu ziceam ca eu nu am omorit motorul niciodata in viata mea si ma bateam cu caramida in piept pe tema asta. Oricum asta s-a intimplat la un ANUMIT MODEL de masina...am zis eu vreodata ca asiaticii stiu sa faca masini? In acceptiunea mea asiaticii nu stiu sa faca masini. Au stiut sa faca masini, si strict in ordinea asta: Americanii, englezii, nemtii, suedezii. Cam atit. Tu poti sa ma consideri un pacalici..nici o problema...dar parereile si preferintele mele sint cele corecte. Si BTW, in ziua cind imi voi cumpara un Cadillac DeVille din 76, nu voi plati impozit la el deoarece va avea atestat de vehicul istoric... Iti provoc greata? Imi pare rau sa iti spun dar sentimentul este reciproc!
23 apr 2013, 19:12
0
claus_cio
75 comentarii 76 puncte
se vede caci habar nu ai cand vine vorba de fiabilitatea masinilor,tu esti persoana care le stie pe toate iar restul sunt niste prosti si habarnisti dar defapt tu nu sti nimic ,iar cand vii sa susții caci asiaticii nu stiu sa faca masini se si vede necunostințele tale in materie de constructori auto.Poti sa-mi spui si mie de ce Toyota este lider mondial pe piata auto? cred ca nu,si de ce masinile japoneze nu se devalorizeaza asa de mult ca si restul?cred ca nu………fa-ti mai bine temele de casa caci la materia asta esti corigent,dupa care vino cu detalii si statistici sustinatoare in afirmațiile tale.
23 apr 2013, 19:39
+1
330 comentarii 94 puncte
Toyota este lider de piata pentru ca...deh majoritatea sint prosti! Asta e realitatea! Statistica este stiinta care afirma ca daca eu am mincat doi pui rotisati iar tu nu ai mincat nimic, noi doi am mincat in medie cite un pui rotisat. Asa ca statistica mie nu imi spune nimic. Ai condus vreodata o americana adevarata din anii 70-80? Cind vei conduce sa vii si sa imi mai spui cit de masina e Toyota!
03 iul 2015, 01:36
0
330 comentarii 94 puncte
"se si vede necunostintele tale in materie de constructori auto". Dar necunistintele tale in materie de limba romana unde se vede?
30 ian 2021, 07:48
0
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
oficial , pe acelasi motor DSG-ul de la VW consuma mai putin decit o manuala si esti si mai rapid 0-100
03 oct 2011, 18:38
+24
14 comentarii 95 puncte
Cutia manuala.
03 oct 2011, 15:30
+10
330 comentarii 94 puncte
Automata!
30 ian 2021, 07:48
0
mateiush
51 comentarii 69 puncte
- performanta scazuta la cutia manuala ? ce vorbesti ma ?
03 oct 2011, 15:31
+3
99 comentarii 191 puncte
eu sincer aleg schimbatoru in functie de masina (sport=manual eleganta(gen a6 sau SUV)=automat) si de motor(diesel manual benzina=automat)
03 oct 2011, 15:31
+2
519 comentarii 733 puncte
de ce ai alege la diesel manual si la benzina automat? nu am mers decat cu 3 masini automate (1 diesel, 2 benzina) restu toate manuale, dar la diesel,daca e motor mai mare prefer automata si la benzina manuala.
03 oct 2011, 15:45
+11
99 comentarii 191 puncte
nu neaparat man benzina=automat, pe un 350z sau genesis coupe prefer manual(volan pe stanga) pe un bmw m3 e46 prefer un SMG-u, iar pt diesel prefer manual pt ca nu am vazut un automat sa faca un motor diesel sa consume mai putin decat unu cu schimbator manual
03 oct 2011, 16:11
-3
70 comentarii 107 puncte
vezi mercedes automate de prin 2000 ca mananca 4-5 afara :)
03 oct 2011, 19:21
+7
53 comentarii 11 puncte
sustin ideea lui o_kh3 mercedes e220 cdi w210 1999, consum de 5 afara si 6 maxim pe oras
19 nov 2012, 18:39
0
330 comentarii 94 puncte
Paaaai gresit...o data ca eu nu as alege diesel de nici o culaore..nici automat nici manual nici turbo nici aspirat...masina NORMALA este masina pe BENZINA cu tractiune SPATE si cutie AUTOMATA! Deci eu asa ceva aleg!
16 apr 2013, 03:31
+3
YCEE
557 comentarii 995 puncte
prefer sa detin controlul...deci manuala
03 oct 2011, 15:33
+20
75 comentarii 96 puncte
Corect... pai ce naiba conducem masinile sau ne conduc ele pe noi.... in 10 ani vezi numa ca accelereaza si opresc singure (din cate stiu exista asa ceva, numa peste 10 ani la scala mai larga) si in 20 de ani ne trezim ca si virajele le fac singure... pai atuncea putem spune ca nu mai conducem masini ci STAM in ele..... On :sunt de acord cu cutia automata doar in bucuresti sau orase foarte aglomerate... in rest manual clar....
03 oct 2011, 16:38
+3
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
maine sau in viitor o sa vedem ca stam ca prosti la volan degeaba si masina merge singura
06 dec 2012, 11:22
+2
3 comentarii 0 puncte
exista deja asa ceva, i-ati o Tesla
20 dec 2015, 09:50
0
e-x-plorer
47 comentarii 103 puncte
sa detii controlul la un Fiat Punto insipid? :)) La fel ii aud si pe unii posesori de Lighean (Logan) ca vor sa detina controlul, vezi Doamne...controlul la cel, may baieti? Ce pilotati voi acolo, e tigaia din poza vreun bolid si nu stie nimeni?
08 mai 2013, 08:47
+5
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
frumos articol. si eu gandeam asa despre cutia automata, dar dupa ce am condus o masina cu cutie automata mi`am schimbat parerea.m`am uitat si la un filmulet in care explica cum functioneaza cutia automata..am ramas impresionat :)...plus ca masina functioneaza in parametri normali cu cutia automata.
03 oct 2011, 15:35
+13
163 comentarii 129 puncte
Totul e pana ajungi sa conduci o automata ;). La fel aveam si eu, aceeasi "gandire comunista" ca majoritatea de pe aici, pana mi-a cazut o automata pe mana. Dupa 2 luni de condus am ajuns la concluzia ca nu mai vreau manuala :)).
17 nov 2011, 04:09
+5
37 comentarii 65 puncte
noi romanii suntem practici, daca te inveti pe o masina automata sa conduci, daca ti se cere sa conduci una manuala nu esti in stare, daca inveti pe manuala esti in stare si pe automata
08 dec 2012, 02:08
+2
dniel
10 comentarii 36 puncte
as alege in functie de masina
03 oct 2011, 15:36
+18
10 comentarii 7 puncte
clar automata....conduc destul de sportiv zic eu si am avut si una si alta, si pe diesel si pe benzina si clar raman fidel cutiei automate, chiar daca uneori am chef sa mestec eu in cutie....acest chef imi trece repede cand realizez confortul automatei. cat despre consum ce sa zic...maxim 1 litru peste cea manuala asa ca nu e un capat de tara.
03 oct 2011, 15:36
+7
4 comentarii 35 puncte
Dupa 5 ani cu cutie manuala am trecut la automata. Nu as mai face pasul inapoi. Pe langa ca devine condusul mult mai relaxant, chiar si in oras, poate sa schimbe vitezele pentru performante maxime in cazul depasirilor. Iar treaba cu consumul e relativa; depinde stilul de condus. Recomanda cutia automata.
03 oct 2011, 15:43
+35
163 comentarii 129 puncte
+1
17 nov 2011, 04:10
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
62 comentarii 69 puncte
:) n-ai inteles nimic din articol...
03 oct 2011, 16:12
+4
49 comentarii 92 puncte
Secventiala, dar nu cu padele in spatele volanului :D
03 oct 2011, 15:47
+8
lupalb
33 comentarii 26 puncte
secventiala si eu, adica automata pentru mers linistit si genul secvential pentru un condus mai ...sportiv. Dar nici cu DS de la bmw sau kickdown la altele nu imi e rusine...asa ca ...tind spre automata desi conduc manuala.... Probabil de lene, si de comoditate, in oras as alege automata. Daca e vorba de consum, suntem obisnuiti sa ne adaptam, asa ca ... nu cred ca influenteaza prea mult. Pentru cei care o sa comenteze despre consum, s-a scumpit benzina de 20 de ori, ati lasat masina in parcare?? v-ati adaptat.... nu-i asa?
03 oct 2011, 16:17
+9
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Bine punctat lupalb +1 de la mine
06 mar 2013, 13:40
0
5 comentarii 2 puncte
eu conduc ambele tipuri de cutii mercedes clasa e 320d cutie automata si un golf 5 20tdi cutie manuala(masinile patronului)si dintre cele 2 modele de cutii prefer cutia manuala deoarece este mai distractiv de condus dar pentru un condus mai relaxant cutia automata este alegerea cea mai buna cat despre consum nu cred ca este mare diferenta,parerea mea
03 oct 2011, 16:24
+3
Lupes
541 comentarii 852 puncte
"Si totusi, sunt destui cei care lupta impotriva cutiilor de viteze automate. De ce oare?" Cand ai pus intrebarea asta te-ai gandit oare la pretul de achizitie al masiniii cu transmisie automata ? De exemplul unii cumparatori poate se gandesc sa ia la acelasi pret cutia manuala si varianta de echipare superioara decat celei cu transmisia automata la acelasi pret binenteles .
03 oct 2011, 16:29
+2
umF
umF
122 comentarii 137 puncte
Am ales DSG peste manuala si chiar daca la inceput am regretat pretul un pic mai mare de achizitie,pot spune ca face fiecare ban! recent un prieten si-a luat o octavia 2 facelift 1,6 tdi 105hp tot cu Dsg...la o liniuta cu o octavia 2 1,9tdi manuala...cand dsg-ul schimba a3-a(in jur de 5-6sec)...
03 oct 2011, 16:35
+3
vasi18
51 comentarii 70 puncte
as alege de departe manuala, mai trebuie sa si simti cand conduci, e mai distractiv
03 oct 2011, 16:37
+4
163 comentarii 129 puncte
Simti si cu automata crede-ma ;)
17 nov 2011, 04:12
0
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
ce simti?ca se misca masina? o dai si pe pilot automat si esti gata....pus mai degeaba,doar sa tii covrigul...
16 nov 2012, 19:57
+1
163 comentarii 129 puncte
Simti, te invit sa incerci ;)
17 nov 2012, 00:38
0
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
cu prima ocazie promit sa incerc...
17 nov 2012, 20:19
-1
Overdrive
408 comentarii 663 puncte
am manuala, as alege in secunda urmatoare automata....
03 oct 2011, 16:37
+26
8 comentarii 2 puncte
"Avantajele cutiei automate - ajuta la urcarea in rampa - nu mai moare motorul" Pe bune?... Cine nu stie sa plece din rampa si ii moare motorul des cu o cutie manuala dupa parerea mea nu are ce cauta la volan. Cine a facut articolul si-a zis propria lui parere si atat. Ambele sunt ok, e doar o chestiune de preferinte. Personal prefer manuala. Intradevar o automata performata schimba mai repede fata de cum poti schimba o manuala, dar acele cateva sutimi de secunda nu cred ca merita in locul "feeling-ului" pe care il ai conducand o manuala.
03 oct 2011, 16:54
+12
330 comentarii 94 puncte
Depinde...am patit-o si eu....daca toata viata ai condus masini cu cutie manuala si tractiune pe doar doua roti (asa cum sint de fapt masinile normale) prima oara cind vei trece pe un 4x4 permanent tot cu cutie manuala (se gasesc destul de rar in ziua de azi) vei omori motorul de 15 ori la rind..foarte greu vei reusi sa pleci de pe loc..pur si simplu urnirea de pe loc a tuturor celor 4 roti la uinison se face mult mai greu...trebuie sa ambalezi motorul mai tare si sa patinezi ambreiajul mai mult...foarte greu te mai inveti cu alea. Tot e bine ca mai toate 4x4-urile actuale sint deja automate....au ramas doar janghinele de masini de buget manuale...
30 ian 2021, 07:56
0
7 comentarii 22 puncte
Imi place destul de mult sa conduc cu cutie manuala,dar sincer si eu as trece in secunda urmatoare la o cutie automata desi este foarte plictisitorare de condue ,este foarte comoda si nu este nicio diferenta la depasiri.
03 oct 2011, 16:55
+5
330 comentarii 94 puncte
Cutia manuala este foarte plicitisitoare, cutia automata este foarte placuta la condus dar in depasiri in forta parca m-as increde mai degraba in "good old stick"...automata nu stii niciodata....face kick-down....nu face kick-down...
30 ian 2021, 07:58
0
steffan
67 comentarii 55 puncte
eu unul chiar simt placerea sa apas ambreiajul si sa mestec in cutie, ca doar d'aia am 2 maini si 2 picioare. si nu imi e greu nici sa vorbesc la telefon in timp ce conduc. am condus si automata si chiar mi se pare ca ii lipseste ceva. intr-o masina de lux, gen seria7, s class sau SUV o consider necesara, altfel nu. Insa as da lege ca toate femeile sa conduca doar masini cu cutie automata!!! (o sa imi sariti in cap ca sunt misogin, dar realitatea de pe strada vorbeste de la sine)
03 oct 2011, 17:21
+4
325 comentarii 709 puncte
Legat de femei, eu prefer sa le moara motorul la o plecare de pe loc si sa astept putin dupa ele pana pornesc, decat sa aiba automata si sa ridice din gresala piciorul de pe frana fiind pe "drive" in timp ce asteapta la semafor in spatele meu(da, din comoditate, la semafor majoritatea cu automate nu le scot din drive).
03 oct 2011, 17:25
+4
6 comentarii -5 puncte
ca sa arda mai repede discul de ambreaj :)))
08 oct 2011, 19:56
-1
330 comentarii 94 puncte
Cutiile automate NU AU disc de ambreiaj..habar nu aveti cu ce sa maninca o cutie automatata dar comentati...Eu as da lege ca toate femeile sa conduca masini MICI de exemplu..asta probabil in primii ani de soferie...ca in cazul in care fac timpenii sa fie mai mic riscul de a omori pe cineva..cutia nu ma interesaza..conduc cu manuala..cu automata..cum prefera...adevarul este ca a condiuce cu manuala nu inseamna nici ca esti femeie, nici fatalau, nici mos, nici sofer bun (bine ce e drept nici prost) dar categoric inseamna ca esti masochist!
16 apr 2013, 03:25
0
4 comentarii -3 puncte
...nu au disc de ambreaj, au pachete cu discuri de abreaj...
16 aug 2015, 01:04
0
99 comentarii 145 puncte
eu am patit alta chestie la un semafor in rampa...eram in fata cuiva (nu femeie :D )..s-a facut verde si coloana s-a pus in miscare,insa incet,am observat ca masina din spatele meu ramane in urma cam 1-1,5 m dupa ce am plecat eu,dar nici nu mi-am dat seama cand brusc m-am trezit cu el in infipt in spatele meu PS: daca o lasi la relanti in drive si ridici piciorul de pe frana nu pleaca ,contrar asteptarilor...raman e pe loc
15 oct 2011, 18:59
-2
325 comentarii 709 puncte
Pentru orasele aglomerate precum Bucurestiul, automata este de vis. La cat de performante au ajuns cutiile cu dublu ambreiaj, as spune ca le-as prefera in defavoarea manualelor chiar si pt condus sportiv. Desi conduc o manuala, am avut placerea de a conduce si cateva masini automate mai decente si pot spune ca din punct de vedere al fiabilitatii si performantelor, vremea cutiilor manuale a cam trecut. Oricum si manualele au particele bune: nu depinzi atat de mult de electronica, in caz de o defectiune, reparatiile sunt mai putin costisitoare, sunt mai usoare(pasionatii de curse apreciaza kilele in minus), sunt ieftine(in Romania este un factor important).
03 oct 2011, 17:22
+6
297 comentarii 724 puncte
am si manuala si automata si sincer automata e minunata. sincer si eu eram de aceeasi parere ca automata e pentru femei sau pentru bosorogi dar de cand am cumparat masina cu automata parca nu as mai conduce altceva. e mult mai relaxant mai ales in traficul din bucuresti. iar la drum lung, vrei sportivitate dai pe "sport" si gata. si nu te mai gandest la depasiri si la alte prostii. eu chiar cred ca este o "dotare suplimentara" foarte utila pentru orice masina sporeste confortul si isi face treaba bine .
03 oct 2011, 17:27
+2
330 comentarii 94 puncte
Corect, cutia automata este o dotare suplimentara de confort. Intra in aceeasi categoria cu servodirectia, geamurile electrice, aerul conditionat.
22 apr 2013, 17:30
0
21 comentarii 12 puncte
eu am condus ambele dar acum am votat pe "manuala".imi este imposibil sa vad vreun + din pct meu de vedere la cutia automata...nu ma atrage de nici un fel
03 oct 2011, 17:51
-2
325 comentarii 709 puncte
Ai condus vreuna cu dsg?
03 oct 2011, 20:01
+3
330 comentarii 94 puncte
DSG e o porcarie...hidramata clasica e sfinta!
16 apr 2013, 03:21
0
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
de ce u sau dat voturi negative omului astuia daca unii prefarea automata e pb lor e mai bine sa detii controlul ,automata e pt oameni lenesi,poti fi un bun sofer si cu manuala
06 dec 2012, 11:24
-1
330 comentarii 94 puncte
N-a spus nimeni ca daca conduci cu cutie manuala esti sofer prost...dar din pacate unii din adeptii cutiei manuale au spus acest lucru (cum ca sint soferi prosti) despre cei care conduc cu automata. eu unul conduc cu automata si sint pregatit sa demonstrez oricui de pe acest forum ca sint mai bun ca el pe orice masina...inclusiv cu cutie manuala!..Deci ma repet...cei care prefera cutia manuala nu sint soferi prosti...sint doar masochisti!
16 apr 2013, 03:20
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2 3 4 5 6 7
Pagina următoare