Am fost acum cateva zile la munte... am stat dimeata langa un x5 benzina 4.4 si langa un x5 nou 3.0 diesel... langa diesel nu se putea respira, iar cand toti romanii s-au decazat si au pornit diesel-urile ca sa se "incalzeasca" motoarele, va jur ca marea majoritate au intrat iar in hotel... nu se mai putea respira si era foarte mult fum... discutam de zona Vatra Dornei, la un hotel in spatiu deschis la o altitunide unde aerul era atat de curat, ca te lua somnul instant...
As vrea sa vad si eu un test si nu cifre reale, sau sa imi explice cel care a scris acest articol, de ce nu poti respira langa un diesel, sau de ce diesel-ul meu de 180 cp innegreste asfaltul dupa 5 minute?
Multumesc! Iubesc motoarele pe benzina, pentru ca sunt silentioase, ai revizii mult mai rare, si motorul e mereu curat si nu miroase... am si masina pe benzina de 200 cp si diesel de 180 cp.
toata lumea se cearta aici deceaba. un diesel turbo este ieftin dar turbina sau injectoarele kosta o carutza de bani plus filtre si bla bla. Dieselul simplu este cel mai bun. Un 124 3.0 diesel in 6 pistoane este exact ce trebuie. consum de 6-7% afar (120km/h) si 8-9% urban .Cuplu enorm si 150 de cp totul la o greutate de aprox 1400 KG. nici un benizna nu poate asa ceva am dreptate sau nu. sau app fan BMW ai uitat de 535 tds?
niciodata nu o sa fie mai rapid/performant/tot ce vreti voi in afara de consum un diesel fata de un benzinar...TDI-u e mai bun...serios? pai hai sa punem un turbo pe orice motor benzinar si at vedem ce si cum...un TDI cu turbo stricat e echivalentu unui scuter de 125...In concluzie nu vad ce e asa bun la motorarele astea fiindca "prostii"de japonezi si americani care fac masini "proaste"nici nu vor sa auda de motorina...
:) te inseli, am un 1.9 ALH de 90 caluti...fac un benzinar pana in 1.6 din orice pozitie :) fie el 16v fie simplu 8v asta pe testate :) (cu opel/renault)...
ah...si am uitat sa adaug, de ce sa nu merg cu 3,5->4% si sa merg cu 7-8-9-10, parerea mea... oricum cine nu ar vrea un lancer evo sau mai stiu eu ce masina...dar...nah.. is mai economice, si sa nu mai aduci in discutie ca dieselurile nu pot fi sportive( volkswagenurile GTD, seaturile FR...skodele vRS , si nu in ultimu rand AUDI R8)
pai nene TSI = Injecţie directă cu benzină şi dublă supraalimentare .... adica dupa mintea mea un mini - biturbo daca pot zice asa...si nu compara tu..tsi motor de 2-3 ani cu motor de 10-15 ani ;) oricum daca ar fi sa aleg un benzinar as alege un 1.4 tsi :) mic si puternic
Salut, nu te supara dar eu detin un Stilo 1,2 16v si dupa ce te-ai plimba cu un 1,6 16v nu cred ca ai mai sustine parerea ca ai fi in stare sa te ti dupa un 1,6 16v
Deja incep hate commenturile frate fiecare cu ce-i place lui chit ca-i motorina sau benzina comparatia cu un scuter de 125 deja e =))))) masina ii masina iti dau eu un scuter de 125 pe un tdi cu turbo stricat oricand daca vrei. Tsi-urile vin tare din urma intr-adevar dar sa le vedem cat or rezista la fiabilitate fiecare au avantaje si dezavantaje eu unul daca mi-as permite mi-as lua cate una din fiecare
Parerea mea este ca articolul asta este lipsit de sens...parerile o sa fie mereu impartite si fiecare va venii cu un argument contradictoriu celuilalt care sustine opusul. Parerea mea este ca motorul pe benzina nu este mort...deloc, si un motor mic pe benzina supraalimentat nu este viitorul. Motoarele pe benzina(fie aspirate fie turbo) alegerea celor care pun accent pe placerea de a conduce simtind motorul dandu-si silinta, oamenilor care nu se pot dezlipii de plaja de turatie larga a masinilor lor. Comparatia celor doua masini de mai sus "Opel Corsa" nu este tocmai potrivita, pentru ca in primul rand: diferenta cilindreelor moatoarelor este doar de 100cm cubi, in al doilea rand: motorul diesel este probabil ajutat de o turbina( si asta nu inseamna ca se va vedea diferenta in cai ci in cuplul care il produce motorul, ceea ce pentru o corsa inseamna mult) iar cel pe benzina poate produce 90 de cai dar este lipsit de turbina si cuplul care il produce este net inferior celui diesel...si nu in ultimul rand vorbim de opel, si stim in ce situatie se afla opel momentan. Motoarele diesel au evouluat extraordinar in ultimii ani din cauza investitiilor pe care nemtii le-au facut in dezvoltarea lor ( BMW incearca sa impinga deja 3 turbine sub capota :)) ) si sincer nu stiu ce ar mai putea sa le faca, adica usoare sunt, cuplu si putere au, economice si verzi sunt! Fara suparare dar cate mai pot sa mai evouleze? Nu stiu cat de fiabil mai este un diesel in zilele de azi, pentru ca este departe de motoarele grele care duceau milioane de km facute de Mercedes. Personal prefer un motor aspirat pe benzina, (ex: honda civic type R 2.0l 200 cai) duce destul deoarece nu este stresat de o turbina iar caii sunt suficienti pentru a circula confortabil in Romania....
In comparatie s-a facut referire la faptul ca motorul pe benzina are un cuplu mai mic si performante inferioare la o cilindree asemanatoare...dar daca ar fi un motor pe benzina turbo, datele problemei s-ar schimba substantial!!!
Scoateti din discutie faptul ca motorina este mai scumpa decat benzina.Acest lucru este aberant sa-l iei in calcul,ca e ma scumpa motorina cu cativa bani,nu inseamna nimic,pt ca motoarele pe motorina consuma cu mult mai putini litru decat motoarele pe benzina.
La motorina sunt mai mari si pretul reviziei, are si unele piese super-sensibile si scumpe, si impozitul si asigurarea, litrajul fiind mai mare. ...ca sa nu mai spun ca o masina mai grea e mai dificil de stapanit. Plus diferenta de pret intre motoare, daca iei masina de noua.
...am uitat sa spun ca eu, desi brasovean, stau mai mult prin harghita, asa ca, benzinar, fara discutie. Dupa patru ani, cu bateria originala, dimineata la -16gC, dupa doua saptamani de stat in parcare, porneste la sfert.
Nu ii de mirare ca mai multi au ales benzina decat dieselul ,diesel fara turbo nu ar fi nimic ,vad ca vorbiti despre tdi ,da iti cumperi tdi daca faci zilnic naveta,dar daca tu faci 10,000km anual sau mai putin care ar fi rostul? ,sa economisesti 50-100 de lei?
pentru ca tu ai o turbina pe 1.9 iar 2.0 nu are ;) daca era un 2.0 turbo (cu turbina) avea mult mai multi cai si iti dadea clasa rau rau rau. vrei sa faci comparatie pune un 1.9 diesel simplu cum e cel de pe renault kangoo ... 65 cp .. nu ai facut comparatia cum trebuie
diesel pentru: cuplu mai mare si la turatii mici(foarte folositor la munte, iarna prin zapada, prin namoale), putere aproape la fel ca benzina, consum foarte mic, iar legat de zgomot nu mi se pare sa fie atat de zgomotos, am renault symbol 1,5 dci dar am auzit ca dci-urile de la renault sunt cele mai silentioase dieseluri. m-am urcat intr-un corsa de 1,3 diesel, se auzea ca tractoru pe langa motorul meu. deci foarte multumit de diesel, si am avut si 2 masini pe benzina pana acum, asta e primul diesel care il am. urmatoarea masina va fi tot diesel.
sikaboy, dar diferenta aia de cilindree nu o vezi? mare comparatie ai facut:)) la consum iti garantez ca 1,9 tdi de la volkswagen il scoti si in 5% mediu, pe cand 1.4 16v nici in vise sub 7% tot mediu
Nu am scris complet scuze ,
6 % pe valea oltului cu o medie de 90 la ora cu 1.4 16 v ;
6 % pe acelasti traseu cu o medie de 70 la ora cu 1.9 TDI .
Deci nu e vorba neaparat la consum e vorba de gusturile fiecaruia !!!
Am doua masini,una diesel si una pe benzina si sunt de parere ca amandoua merita. Totul depinde de ce vrei de la o masina si cum o exploatezi...
Daca vrei sport,cum e cea pe benzina(e46 325 coupe) prefer benzina...daca e putin mai tanculet si faci drumuri lungi cu ea(e39 530d),atunci motorul diesel e perfect.
Motoarele diesel maricele,cele cu peste 4 cilindrii sunt chiar impresionante si foarte placute la drum,parca sunt facute sa manance kilometrii,intr-una, intr-una si-ntr-una...
Motoarele pe benzina cred ca sunt mai potrivite drumurilor medii sau scurte si sunt foarte usor de intretinut. Daca ar fii sa exclud costurile carburantului ca si cum el ar curge de la robinet,ar aparea din neant,cu siguranta as folosii mai mult masina pe benzina.
Asta spune tot as zice eu... si eu sunt de aceeasi parere, motoarele noi diesel sunt chiar performante si placute de condus, dar cand bagi piciorul intr`un benzinar performant si incepe sa urle si sa maraie de se ridica flocii de pe tine...da atunci simt ca traiesc.
eu zic ca viitorul va fi electric sau hybrid
Oricum tot benzina e baza pt cine e old school. Era si un film cu stalone cand se trezeste in viitor si toate masinile electrice...era asa anost..pana se duce unde si-a ascuns el un pontiac gto 67 , replica: "ador mirosu de benzina arsa"
dar detin si diesel si benzina ... sunt multumit de amandoua si amandoua sunt si economice si amandoua fug si dieselu parca simti ca merge ceva sub capota..oricat de silent e masina...niste trepidatii mici tot simti in pedala
Numai prosti comenteaza pe topicul asta. Eu am 2 masini pe motorina si una pe benzina, dar nu asi da una diesel pe una pe benzina. Compari o masina fara turbo cu un scuter de 125, cat de prost sa fi, nici nu cred ca ai masina. In fine, eu raman la motorina din oricare motiv.
cand o sa mearga un diesel fara turbo ca si "motoru"asta http://www.youtube.c om/watch?v=Ft36KInZzd U care e dfapt un scuter dar e ridicat la rangu de motor datorita carenelor:-j atunci o sa vezi kt esti tu de destept
Romanul se gandeste numai la consum,nu si la intretinerea in timp a masinii,cu un diesel tre'' sa faci macar 50mii km/an sa-si scoata banii din consum.Daca faci 10-15mii km pe an cu un diesel la revedere.
Ai mare dreptate,am citit niste comentarii pe aici ca benzina inseamna km putini si motorina,km multi,am in familie un focus MK2 1.6 100cp,nu e racheta dar i-si face treaba,are pana in momentul de fata 150.000km in 5 ani de exploatare,si nu a avut nici o interventie la motor,in afara de schimbul distributiei la 120.000km.
Nu ma intereseaza consumul,pentru ca motorul e dus si pana in 5000-6000rpm la nevoie.
vecin care se scarpina in cap uitandu-se la motor ca de ce nu mai porneste si vorbim de persoane variate care nu baga de la aceeasi pompa si aceeasi firma petroliera sau isi trateaza masinile la fel.......e scurt si de inteles....." mintea si sufletul meu va fi mereu pt benzinare"
corect spus cu punctul pe "I" pai hai s zicem asa si astept minusurile din partea la toti "tiristii" de pe forum........toti zic ca diesel-aru e rentabil la distante lungi si km fara numar dar cati fac asta? s ajungi la 30k 40k de km pe an daca nu lucrezi in domeniu de unde intr-un final sa faca toata lumea atatia km si ma refer la cei care au diesel si tot sustin teoria cu km parcursi de zici ca toti in fiecare dimineata isi arunca curu in masina si isi propun "mda azi fac minim 1000 km" este aberant ce tot comenteaza lumea knd aproape nimeni nu mai are bani de mofturi si masina e mai mult utilizata doar pt a merge la munca,dupa prietena, la gratar ori o mica plimbarica deci gata cu exagerarile astea ca nu toata lumea doarme in masina in timp ce e condusa inspre acei multi dar multi km de care vb toata lumea.....ex paradoxal am lucrat la "nescafe" o perioada si vreau s zic ca toate masinile erau loganuri van cu motor de 1.4 mpi si s aflu de la patron ca a cumparat masinile desigur si din motivu ca sunt mai ieftine la pretu de cumparare dar a spus consumu per total lunar nu depasea cu 50 litri pe luna fata de diesel si costurile de intretinere si reparatii la service au fost mai mici si mai rare mereu indiferent de probleme si aici vb de km arsi la greu ca faceam doar eu um minim de 3000 km pe luna si ca final sa anulam discutia ca erau loganuri ca fapt divers sa se stie aveau 3 diesel-aruri si s-au defectat nasol si toate au an fabricatie 2010.......asta a fost doar un exemplu extern ci nu personal ca eu tot la benzinara ma rezum pt ca mult mai fiabila in timp asa cum e ea fara componente in plus gen turbine pe care lumea le lauda dar ce economisesti pe o parte la diesel ii dai pe toti la service si mai trebuie sa si bagi mana adanc in buzunar.....deci service-ul la diesel bate consumul......e doar un lucru psihologic ce ii convinge pe multi. si iarna....eu cu a mea benzinara plecam mereu indiferent de grade a mea pleca si prin jurul cartierului vedeam zilnic un
comparatia intre un diesel turbo si un benzinar aspirat nu mi se pare corecta... puneti voi fata in fata un 1.9 TDI cu un 1.8 turbo benzina ( cel de pe Celica de ex. )
Eu zic sa fiti voi toti seriosi si sa nu mai aberati atata! Aici e vorba de masini normale de serie, da stiu exista si R10, dar cand o sa fie ferrari, lambo, aston, bugatti pe motorina mai vorbim.