Am o Alfa Romeo 156 SW 1.9mJTD 16v ,140CP ,facelift doar interior din 2003(bi-zonala ,6 airbag-uri.....etc.) si in afara de un furtun de turbo crapat de la imbatranire n-am schimbat nimic la ea(am 140k km facuti cu ea la modul sportiv).....asa c-am o masina la care exceptia confirma regula instituita de articol....si-n plus Alfa Romeo se cumpara "cu sufletul" pentru restul exista Master Card(nu vorbesc de Alfele cu nr.strain ,UK ,etcaecetera) ;)
"Masinile italienesti stau prost la tabla" - mai mare prostie nu am auzit :))) Am o Alfa 155 din 1997, este a treia pe care o detin si are caroseria galvanizata, daca cineva gaseste rugina pe ea o "mananc" :). In plus aceste modele se vindeau de noi cu 15 ANI garantie la caroserie !!! Incredibil ce articole in necunostinta de cauza puteti sa scrieti !
acuma.. cam orice cunoscator de masini stie ca masinile din 80-90 is cu MULT deasupra la modele mai noi la engineering,calitate, si cum is gindite.
daca iti bagi unghia mai tare in scaunele noi din f10/f30 se rupe piele, dar incearca si cu cheia in pielea de pe BMW'urile din 90 sa vezi diferenta.
Am si eu un FIAT STILO din 2002 si sustin cele de mai sus...daca gasesti o picatura de rugina pe ea mananc 10 BMW-uri din acelasi an. probleme la ea decat consumabile eu n-am schimbat la ea. e intreaga si in perfecta stare de functionare.
am avut lybra din 2000-nu avea gram de rugina,masina buna deci ar trebui sa se mai documenteze si sa nu pupe in cur pe unii pentru bani in schimbul propagandei
si eu am avut un brava de prin 98, electrica varza, mecanic la fel, tabla intradevar nu ruginea dar era atat de slaba ca in unele zone nu puteai sa te sprijini pe masina... poate or fi mai bune astea mai noi, da eu masina italiana nush daca mai imi trebuie altadata...
ai dreptate cu masinile tunate. Eu modific toate masinile ce le am ( nu tiganesc cu geamuri fumurii si stickers, sau jenti de 16), dar totimpul ocolesc cele modificate deja.
Daca cumva vezi suspensii sport, e problema mare, se duc bucse,suspensii,toata masina se strica incet de la vibratii. Eu am invatat asta greu. Am luat mai demult un BMW e36 la 140.000km era perfecta din toate punctele de vedere. Mam trezit sai pun suspensii sport, jenti de 19 pe cauciuc de 30 grosime ( jenti de seria 7) si in doi ani masina era praf. So stricat ca domino effect jumate din masina, numa din cauza la suspensiile sport.
DACA locuiesti in Germania, nai nicio treaba,acolo drumurile is impecabile si le face pe alea din America sa arate ca drumuri din pamint
De faza cu masinile de lux.... aia nu stiu ce sa zic. Eu am avut un seria 7, cind mi so stricat ceva am reparato, dar no costat cu nimic in plus fata de masini "normale" cu mult mai noi.Din cauza ca au 3 tone, suspensile se duc cel mai mult,frinele urmatoarele. in rest.. nau treaba
un sfat cind luati o masina. Nu va uitati la Kilometraj, uitativa la masina, cum schimba viteza, cum se inchid usile, cum ii suspensia, cum o fost intretinuta etc.
10 apr 2013, 12:53
+43
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
bai handicapatule,,,,vad ca tu habar nu ai ce inseamna masina,,,,de unde sti tu ce tuning isi trage baiatul,,,,,de unde sti tu ca e tiganesc,,,ai stat tu la p,,a lui sa io sugi????ce daca are 140 de mii facuti,,,eu stiu masina cu 900 de mii facuti in opt ani si masina este si merge boboc,,,,,
aaa,,,scuze,,,tu iti cumperi masinile cu 0 km iar la 20 de mii facuti le arunci,,,
nu vezi ca esti penal jegule???
stai in banca ta si suge in continuare,,,,fraeree
wow. Daca mai citesti odata commentul meu o sa vezi ca am zic sa KM nu conteaza, conditia la masina si cum a fost ingrijita e cel mai important.
si da, am vazut multe masini cu 300.000k in conditie mai buna ca altele cu 50,000. Eu am avut multe masini si scumpe si ieftine sila ORICE masina, suspensia sport strica. Mai mult daca e Coilover. Mie imi placa masinile lasate jos dar as fi un imbecil sa spun ca nu se strica.
nu stiu ce teo apucat de folosesti vocabular chiar asa fata de commentul meu care e adevarat, orice veteran de modificat masini iti poate zice. noroc in viata, o sa ai nevoie.
@4tuni si 2 neuroni: Auzi, tu ca sa inveti ce este tuningul ai supt pe cartiere? Sau cum sta treaba dupa tine? Fiecare se lauda cu ce l-a invatat mama sa faca, ce sa-ti zic... restul comentariului e de la coada vacii, imi cer scuze si daca as vrea nu ma pot cobora la acel nivel. A, si daca te-ai ofensat pt termenul "tiganesc" sa stii ca el l-a folosit primul nu eu... Hai ca stim ca esti de-al lui Cioaba, nu e rusine asta, pe bune. Doar pentru faptul ca esti inapoiat, dar si pt aia putem sa-ti gasim scuze, societatea e obligata sa-i tolereze e toti, spre fericirea ta, si pamantul inca mai tine cu toate ca pareti o infinitate.
Daca vrei sa nu mai ai carii, te sfatuiesc sa inveti cate ceva despre design, proportii matematice si numerologie in aceasta carte: "Zero - Biografia unei idei periculoase" de Charles Seife, Humanitas,Romania, 2010. Nu are desene colorate, din pacate pt tine, dar vestea buna e ca te va costa doar 29 de lei si poti amaneta ceva foarte mic, ajunge sa para din "haur" si o poti lua fara sa cheltui cash pus deoparte pt seminte.
10 apr 2013, 15:58
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
daca "se pare" ca "nam" "nici o" ( lb romana fir-ar sa fie de analfabetism) idee, atunci se confirma inca o data faptul ca aparentele insala :) Alea la care tii tu, da da, aparentele si nu substanta.
nu prea comentez dar nu m-am putut aptine si te citez Octavian, "imi cer scuze si daca as vrea nu ma pot cobora la acel nivel". chiar daca ai scris corect gramatical, dar baiat, iti lipseste bunul simt.
mersi fain de informatie, pisi. Tu in schimb ai un instinct perfect, ala care-ti spune sa nu comentezi. Succes la vanat impresii, rege in landul ipocritilor ;)
deci.. am pus Coilovers ajustabile , adica suspensie non existenta. orice curba mai tare, frinare, groapa punea stres enorm pe bucse,brate,rulmenti ( nam vazut rulmenti sa zboare asa repede). Problema in cazul meu o fost si cauciucurile de 19/30/295 ...deabea aveau cauciuc pe ele, era ca piatra. Masina arata bine dar sau stricat multe. Nu sa facut chiar "praf" ca din cite am vazut prin romania ,ideea mea de "praf" ii masina buna la altii. D
ideea e ca nu ajuti deloc masina cu Coilovers. Deobicei suspensile Sport din fabrica is ok,dar pietriile astea ce le numim Coilovers ( suspensii ajustabile) dauneaza grav sanatatii masinii ;)
Nu stiu ce zici tu de suspensii da eu am pe e36 meu de tavaleala amortizoare scurate 4cm si intarite la maxim (cele originale facute la nea Cordescu pt circuit drept/palma) si credema ca nu s-a stricat o bucsa de 1.5 ani... daca vrei sa faci tuning adevarat arunca mizeriile alea de cauciucuri care-ti distrug masina/performanta/consumu si pune ce trebuie pe ea (latime si max 17") si pune bucsi poli
am mers 3 ani cu -4 fata cu -6 spate KW , bucsi poliuretanice roti 17 cu talon 40 fara sa am un singur greier bortos in masina. Masina era un golf 3 vr6 folosita zi de zi. cred ca atunci cand pui lucruri de calitate, noi si mai ai si grija de masina, se strica mai greu. corect ca mai repede ca in germania ...dar trebuie putina grija ca pana la urma am muncit ptr banii aia ;)
a8 u generatia veche e masina solida, generatie care inca mergea pe fiabilitate, in schimb w220 si e65 n-au fost niciodata concepute sa tina cat mai mult, cum spune cel care a facut articolul, cu cat s-a inaintat in ani, cu atat au devenit mai consumabile masinile, marketingu e mult peste fiabilitate la ora actuala ;) Masinile actuale numai designu e de ele, in rest sunt varza
sincer mie mi se pare un articol de rahat omul cumpara ce vrea si ce il tine buzunarul. Cine a facut acest articol s-a legat fara drept de masinile italiene gen alfa iti garantez eu ca o alfa daca ii schimbi consumabilele la timp si pui exact ceea ce trebuie nu ai probleme singura problema este cea a articulatiei care nu este pt drumurile noastre de rahat din nou faci referire la masinile pe bulgaria mai nou si cele pe anglia pe bulgaria s-au discutat diferite aspecte aici dar pe anglia nu asa ca iti voi spune eu daca pui mana pe o masina abia adusa de acolo faci o afacere deoarece MOT la ei este foarte strict si nu merge sub nici o forma cu spaga acolo daca aia gasesc o pata de rugina te trimit sa o faci altfel nu primesti MOT si apropo se vand foarte usor masinile cu volan pe dreapta te-ai legat de volvo care sunt masini excelente sau de oamenii "saraci" dar cel mai rau ma enervat chestia cu tuningul tu nu ai idee cati fac tuning in romania si cata grija au baietii astia de masinile lor am un prieten cu un compact care schimba piesele imediat cum au inceput sa scartaie sau vede el ca nu se comporta cum trebuie. Si apropo este normal ca atunci cand iei o masina SH sa trebuiasca sa schimbi cate ceva la ea pe langa consumabile si distribuie so **** off
Despre masinile cu volan pe dreapta nu a zis nimic de starea tehnica. Volanul e pur si simplu pe partea gresita si o asemenea masina nu are ce cauta la noi. Locul lor e in Anglia
10 apr 2013, 13:37
+28
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Aveti dreptate , fiecare conduce cum poate , volanul pe dreapta nu ridica probleme pentru toti soferii , cine poate sa o conduca sa o conduca cine nu nu , asta este dar eu cred ca locul masinilor aduse din UK este pe tot continentul daca posesorului ii place , poate sa o conduca si chiar este multumit de pretul de achizitie nu vad care ar fi problema , normal ca imi condvine sa iau un passat cu 1000 euro in loc sa imi iau golf 3 :D ( a fost doar un ex nu a fost nici o discriminare )
Exista optiunea sa-ti muti singur tot bordu din dreapta in stanga cu piese din dezmembrari si ajungi sub pretul masinii initiale... piesele sunt bolt-on si cu manualul tehnic al masinii si google faci orice cat timp te duce bibilica
chiar daca stiu ca imi voi lua multe negative, o sa ti zic ca tu 100% nu ai condus o masina de anglia in oras. Pentru zona urbana mie mi se pare mai buna pozitia soferului decat pe stanga. Repet, e doar o parere :) ( si recunosc ca e incomoda la drum lung )
prietene sunt camere pentru cei care conduc pe dreapta ;) si daca urmeaza intrebare... dar noaptea cum vezi? am raspuns si acolo... daca e intuneric inseamna ca nu vine nici o masina
da,dar o masina de anglia o poti gasi la sub jumatate de pret si fff ingrijita,tocmai d-aia au ajuns sa fie tot mai multe la noi in tara
eu sunt de parere ca atata timp cat ai o masina adusa din anglia si inmatriculata ro cu o asigurare decenta nu mai conteaza volanul pe dreapta se conduce aproape la fel de usor ca pe stanga,chiar am vazut foarte multe fete mergand cu astfel de masini si sincer sa fiu nu am vazut niciun accident provocat de englezoaice(poate gresesc),pe langa faptu ca nu se merita sa dai 1500 1800 euro sa muti volanul
nu sunt de acord cu masinile inmatriculate pe la vecinii nostri si nu numai!
Da dar multi nu stiu....cum sta treaba defapt...apropo am un vecin care imi spune de 4 ani sa vand masina pe bulgaria....si l am intrebat pana la urma daca nu s-a plictisit sa imi tot zica treaba asta vazandu-ma ca de 4 ani meg fara nici un stres.
Ps. Sunt multi cu masini inmatriculate pe romania care ies cu ele doar in week-end si se cred mari si tari ....dar de fapt ala cu masina pe bulgarica merge in fiecare zi cu ea.
Hai ma lasati o **** de treaba !!!!! Pana la urma sa intelegem ca trebuie sa ne cumparam numai masini noi nu...?
De la un timp ati inceput sa scrieti cam multe aberatii!!!
Cum ar putea un sarac sa isi ia un s classe,un seria7,sau un a8?cand iti cumperi o masina nu te duci legat la ochi si la urechii sa o cumperi.eu nu cred ca cei care au o masina de lux chiar si mai veche nu au habar de intretinerea ei.
Referitor la articolul cu bulgaria eu zic sa va bagati mintea la cap ca am masina pe bulgaria de 4 ani si v-a mai merge mult timp de acum incolo....asa cum le merge si celor de la putere cu tot felul de taxe si timbre ilegaleeeee si furturi din banii nostri de habar nu avem.
Eu sunt cel care muncesc banii si nu imi permit o masina noua pt-ca nu pot strange 10000 d euro.si mi am luat o masina ieftina de la bulgari ca sa imi fac treaba cu ea....in schimb tu cel cu masina scumpa care imi razi in nas la semafor nu muncesti banii ci ii furi pacalind si inseland lumea modesta ca mine.asta e are D.zeu grija de toti daca nu aici ....pe partea cealalta...scuze de off topic dar nu mai rezistam.
Romanul tot roman ramane...
Referitor la partea cu masinile tunate..nu cred ca s-au referit strict la masinile care au piese de calitate,cumparate din magazin sau sh dar in stare foarte buna,ci la masinile cu tuning "vitan style"..daca ati observat foarte multe masini modificate asa sunt vai mama lor...dar ce il intereseaza pe Geany care are o pisica vai mama ei "tunata" sa faca bucsaraia sau sa schimbe distributia?...el prefera sa isi puna folie neagra cu 10 lei sau huse "d'alea smechere" decat sa isi intretina masina...
in momentul in care maresti parametrii unei componente a motorului trebuie sa maresti cam tot. spre exemplu daca maresti presiunea in turbina trebuie sa maresti si admisia de aer+carburant si evacuarea, apoi ungerea si racirea motorului, apoi ambreiajul, franele si cu siguranta suspensia...ca daca ai jdemii de cai tre sa si stai pe drum.Ideea e ca daca nu faci cu cap treburile astea ceva va pica. Mai repede decat din fabrica.Personal cred ca un spoiler il dai jos mai usor decat sa reversezi un tuning la motor. Si NU Cumparati masini cu filtru sport din Romania. Plin de praf pe drumuri si cu siguranta si in motoare.
eu nu sunt de acord in totalitate cu aceasta clasificare...
Masinile ce trebuie evitate sunt cele aduse de curand in tara, ce au apartinut "doctorilor" care au varsta peste 50 de ani si le tin ca masina de weekend, ( chiar daca sunt sedan/touring diesel), proaspat polishate, au medie de km 10-15 mii /an la diesel, chestii de genu. Deja am eliminat 90% din masinile puse la vanzare.
Veti vedea ca o masina intretinuta in Romania dar cu mici probleme, are un pret mult mai mare ca o masina samsarita facuta pe placul snobilor, doar pentru simplu fapt ca proprietaru stie ce a investit in ea. "Importatorii auto" scad piata foarte mult intrucat majoritatea ofera un produs ambalat frumos , dar cu continut putred :).
de 2 luni imi cautam masina si de fiecare data cind mergeam la un E class sau seria 5, x5, orice mai executive se apucau vinzatorii co fost a lui nu stiu ce director /sef/doctor/inginer etc. de parca inseamna aia ceva.Majoritatea oamenilor au doua masini, nu numa doctorii...
da... parca o persoana cu un statut social mai sus ar avea o grija mai mare de masini...idei preconcepute.
dar asta ne e tara... atata timp cat lumea vrea sa auda treaba asta , vor exista in continuare astfel de povestitori:)
Romanul tot roman ramane...
Referitor la partea cu masinile tunate..nu cred ca s-au referit strict la masinile care au piese de calitate,cumparate din magazin sau sh dar in stare foarte buna,ci la masinile cu tuning "vitan style"..daca ati observat foarte multe masini modificate asa sunt vai mama lor...dar ce il intereseaza pe Geany care are o pisica vai mama ei "tunata" sa faca bucsaraia sau sa schimbe distributia?...el prefera sa isi puna folie neagra cu 10 lei sau huse "d'alea smechere" decat sa isi intretina masina...
Eu am un Stilo Coupe din 2001 si in 2001 nu cred ca exista masina mai frumoasa de la VW ca Stilo. Ca tanar cand tot ce e frumos te atrage si cred ca esteticul conteaza, daca ai noroc si grija poti nimerii o masina buna. Hai sa nu mai fim rai si sa dam asa in masini, important e cum ai grija de ea.
"...in 2001 nu cred ca exista masina mai frumoasa de la VW ca Stilo...."
Te corectez,cu speranta ca nu te superi:
"....in 2001 nu cred ca exista masina mai frumoasa facuta de VW ca Stilo facut de FIAT...."....Italienii(FIAT=Alfa+FIAT+Lancia+Ferrari+Maserati) fac masini cu sufletul:500 ,Stilo,Linea,Croma,Thesis,Brera,GTV-ul,8c-ul,4c-ul,Giulietta,GT-ul,159 ,Quatroporte,etc... Oare cine a pus common-rail-ul(fantasticul 1.9mJTD si 2.4mJTD) pe autoturisme prima si prima oara,ca tot uit?
Unde-i inginerie si nu-i si suflet ioc satisfactie!!!
10 apr 2013, 13:26
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Alfa Romeo 156 3.2 GTA ("In September 2001, the 156 GTA and Sportwagon GTA were launched at the Frankfurt Motor Show. The GTA was named after the Alfa Romeo GTA from the 1960s, the letters GTA meaning Gran Turismo Alleggerita (English: lightened Grand Tourer)"by http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156
si ar mai fi Alfa Romeo GTV (http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_GTV_and_Spider)...Oleaca-s subiectiv...cam 10%-20% ,nu mai mult...dar stai linistit ca si Stilo ,avand sange latin ,este foarte-foarte reusit...am avut un Stilo (JTD!) pe mana vreo 2 luni si m-a incantat.Italy make rules!
10 apr 2013, 13:38
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
looool,hai sa nu exageram, acum daca esti posesor de stilo nu inseamna ca e cea mai tare, aici o iei pe urmele "daciotilor" si totusi grupul VAG are o gama larga de autoturisme
Imi pare rau sa contrazic acest post. piesele de Hyundai se gasesc atat originale cat si pe producatori, dar si la dezmembrari. Plus ca piesele atat cele originale cat si pe producator nu sunt foarte scumpe. Intradevar, daca vorbim de piese care trebuie sa ai ghinion sa pice gen planetara cum a fost la mine, costa 1600 originala. Dar am gasit si capat de planetara care se potriveste la 300 lei si am gasit la dezmembrari planetara completa cu 400. Deci nu e asa negru ***** precum pare cu masinile Hyundai!
Daca mergi la reprezentanta intradevar e scump. Probabil ca la orice reprezentanta. Eu cel putin ma feresc de ei, stiind preturile duble care le practica. Prefer sa imi iau piese bune, originale daca se poate si sa imi fac manopera la o persoana apropiata care stie ce face.
E pret mare, de reprezentata. Postul in sine e un pic inspirat din realitate, pana acum 1-2 ani piesele de Kia, Hyundai si alte koreene/japoneze intrau la pret mare pe piata. Lucrez in piese auto si acum aduc piese originale si AM la preturi foarte mici, originale mult sub preturile VAG. Trebuie sa stii se te orientezi, cauta magazinele mici, care se implica si te si consiliaza, nu cele mari care nu stiu cum sa-ti dea cu flit si sa te incarce la pret. Si sincer, tind se cred ca masinile asiatice sunt cumlt mai fiabile decat cele europene, atat ca sunt mai "urate" (cu unele exceptii) decat ale noastre.
Exact la asta se referea articolul. La proasta intretinere a masinilor cu piese care "se potrivesc" sau cu piese din dezmembrari. Ce reparatie e aia daca inlocuiesti piesa cu una din dezmembrari care probabil va pica peste cateva mii de km? Una e sa inlocuiesti o oglinda, alta e sa inlocuiesti un telescop. Apropo...1600 lei o planetara ti se pare pret ok??
22 apr 2013, 15:47
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Faceti afirmatii fara nici o documentare solida in prealabil. Motorul 1.2 TSI a avut probleme doar la un lot de masini produse in perioada 2009-2010, probleme rezolvate gratuit pe garantie (turbina, distantier + soft). Motoarele sunt eficiente, performante si au un consum care i-ar face pe multi fani diesel invidiosi, dovada ca se produc in continuare pe toata gama VAG. Nu mai dezinformati lumea!
Exact asta stiam si eu, au fost niste probleme la inceput rezolvate repede, este un motor pe care l-as alege oricand in fata 1.0 de la Ford si 0.9 de la Renault
Un topic de dezinformare totala. Pacat ca multi o sa citeasca doar continututl topicului, fara cometariile aferente si vor lua in seama ceea ce scrie mai sus.
vorbesti sa nu taci...tata are punto din 99 si are rugina numai unde a fost atinsa, cat despre motor are 260 000 km si a schimbat bobinele si consumabilele, eu am un punto din 2004 si apare rugina pe el ( cred ca a fost vopsit aiurea are ceva urme de kituire, asa am luato..in rest nu am vazut punto mk2 cu rugina) despre punto pot spune ca este o masina foarte fiabila...problema la fiat este suspensia care iti da impresia ca mergi cu o barca, fenomen confirmat de un prieten cu grande punto...am avut corsa si am dat-o prefer o italianca...un prieten cu polo classic din 99 baga bani in tot felul de piese si iarna se chinuie sa o porneasca cand eu cu punto dau cheie stau putin si plec :)
acuma na depinde cum ai grija de masina...eu cand am cumparat punto meu vanzatorul se dadea de ceasul mortii ca schimbat consumabilele, aveam ceva banuieli ca masina e carpita insa aveam nevoie de masina urgent, pretul era bun am zis ca na o fac eu pe parcurs...si ca sa fiu sigur m-am dus si am cumparat bujii, ulei,placute si filtre fara ca macar sa ma uit la cele de pe masina..si ghici ..toate trebuiau schimbate..acum mai strang niste bani de distributie :) vanzatorul fiind o ,,cunostiinta'' i-am batut obrazul, si a spus ca el nu stia sa fie asa :-j cand cumparati o masina schimbati consumabile si alte cele daca va tien buzunarul...o sa conduceti masina cu mai multa siguranta
10 apr 2013, 14:43
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Iar alti nu ar da o `flegma ` pe un e34 obosit , hei si mie imi plac bmw-urile dar asta nu inseamna ca trebuie sa jignim celalante masini , fiat este o masina de oras mai ales care este facut pentru un consum mic si pentru a putea sa te strecori in trafic , bmw-urile sunt masini care fug dar care trebe sa ai obligatoriu cisterna dupa tine , nu are rost comparatia ta , sunt 2 masini din clase diferite , amandoua sunt bune si pt situatia in care este romania poate un punto este chiar mai bun ca un Bmw , mai iti ramane sa mai si traiesti ...
Topicul se refera doar la masinile luate second-hand care nu au avut parte de ingrijire foarte buna de la vechii propietari si la cele care au fost construite prost din fabrica , insa poti cumpara una foarte buna daca stii de la ce oameni sa iei. Toata lumea comenteaza si se ataca degeaba , pentru ca nimeni nu a inteles mesajul topicului !
nu toata lumea isi apara marca. Cel mai simplu e sa te gindesti ca toate masinile au probleme, nu este masina perfecta. Clanta la un S class din 2012 tot se blocheaza in sus iarna ca un la un Fiat Seiscento din 99'
Cumva ai omis masinile frantuzesti...sa incepem...
La Peugeot e aceeasi problema cu piesele, repere facute doar de ei.
La Renault, daca n-o iei din afara(Vest) s-ar putea sa ai surprize neplacute, pentru ca cele din Ro sunt fabricate in Turcia, si stim cu totii ce "bune" sunt produsele din Turcia...
Caz concret, un coleg are un Clio din 2005, i-a luat foc pana acum de 3(trei) ori maneta de la stergator, cu noi in masina...si din cate am auzit este un defect recurent la Clio, asa incat dupa ce a facut scandal ca s-a saturat sa inlocuiasca maneta de stergatoare, i-au facut o reducere astia de la BRAS de 25% la piesa.Plus: infiltratii de apa in habitaclu(scurt circuit), crapat faza scurta, pompa de benzina dusa dupa 4 ani, amortizor hayon dus, plafon intern patat de rugina...etc etc
Si am avut prieteni care s-au plans si de Megane II ca au avut probleme la amortizoare...pe langa cele electrice...
De Renault si de Dacia de acum stiam de mult ... Cred ca si eu stiu cei care au , dar ce sa mai zica si ei sau resemnat au inghitito si merg inainte ...
Am un amic care are un Megane II hatch facut in Franta si becurile le schimba f des nu ii mai merge un geam elecric, nu se mai aprinde partea centrala a bordului (partea cu aerul si casetofonul), intr-adevar are 180k de km si a mai schimbat o mare parte din articulatii discuri de frana care se opturasera si efectiv ii manca placutele f rapid. Si a mai avut probleme electrice in special. La cele facute in Turcia am auzit ca problemele sunt mult mai mari.
te contrazic daca imi permiti, daca avea renault facut in franta nu avea problemele acestea detin unul facut in turcia 1.5 dci 6 trepte cumparat de nou am probleme cu becurile grupa mare asta este boala lor in rest pana la 140 de mii de km cat are ea pana acum facuti doar in RO in afara de ulei discuri placute filtre nu am schimbat nimic acum ambreiajul da semne de oboseala si parca un cap de bara in rest masina merge exemplar am ramas uimit ,in paralel am avut o laguna 2 facuta in franta pana la 240 de mii in afara de ulei si discuri nu a cerut nimic
ideea e ca unu care o are tunata o calcato/fortato ,sunt unii ,foarte rar care au grija de ele chiar daca is tunate. Cel mai bine e sa iei un cit de stock se poate si dupaia o faci tu in ce bijuterie vrei. Ca sunt de multe feluri si de multe culori ;)
saracii trebuie sa fie mai destepti. Tu ai in poza un E34 care ii o masina parca facut din ciment si diamante. O masina care in 80 Avea scaune incalzite/electrice, dublu clima,inchidere centralizata,geamuri,trapa electrica, piele adevarata, si o calitate de care inca se pling multi ca nu au cu masini din 2010.
"Saracii" trebuie sa aleaga o masina corecta. Eu miam luat o Honda Civic noua acum citeva luni, diesel, "masina buna" imi ziceam. Oamenii din jur se uitau dupa ea ce faina e, o laudau ei ca ce bord are,aratau cu degetu la designul ei ciudat. Iar eu ma uitam dupa E39 cind treceau pe linga mine. Am vinduto si miam luat o masina care stiu ca tine mult si bine si ii construita ca un tank. Calitatea , etansarea, puterea, este incomparabil. O masina noua nu inseamna nimic.
Cum le zic deobice la oameni , astea noi is facute pentru profit, alea vechi o fost engineered sa fie perfecte.
"Cu Jaguar X-Type lucrurile stau altfel. Masina este una de buget, facuta pe platforma unui Ford Mondeo. Degeaba are sigla Jaguar, ca masina este 100% Ford. Si asta se vede si in interior, si in exterior si la partea tehnica."
Voi sunteti cretini? Cumva este un lucru rau ca X-Type este defapt un Ford Mondeo? Sunt praf la interior, exterior si mecanic? Pai de la sfarsitul anilor 90, Ford a rupt in doua cu VW-ul. Singura problema a lor au fost motoarele diesel, cele fab. inainte de 2004. Alea au fost catastrofe si au lovit rau in imaginea marcii. Insa in rest, nu ai ce sa le reprosezi acelor masini, in special Focusului (care din '98 face legea detasat in clasa compactelor, Focus 1 a dat de pamant cu Golf 4 cand a aparut) si Mondeo(care este cu mult superior Passatului, un model ce se doreste a fi "premium", singura exceptie fiind interiorul si dotarile optionale).
Eu nu inteleg de ce se vorbeste si se compara niste lucruri de care se pare ca nu aveti habar.
Cat despre VW, pai din 2000 pana in ziua de azi sunt P R A F ca fiabilitate.
Asta de la un om care a avut 3 modele de VW(Passat si Bora, intre 99 si 2002) si 4 de Ford(Escort si toate Focus-urile, intre 96 si 2013). Pai credeti o sa mai ma ating vreodata de VW? Mi-au mancat sufletul masinile alea.
Si cate au fost noi din cele cumparate de tine ? Si cum ai tras tu concluzia ca Passatul este premium cand are cam acelasi pret ca si Mondeo si cu Focusul fata de Golf pretul este asemanator. Gandeste-te ca un Focus 1.6 diesel coaja este 18000 de Euro
Ambele Passaturi au fost V6. Cand spui Passat V6 4motion deja se face liniste, daramite atunci, prin 99. Unul a fost luat de nou. Cei de la Midocar stiu masina foarte bine, doar a stat mai mult pe la ei. Catastrofa a fost masina, fiabilitate sub zero.
Intre timp m-am ales si cu o Bora. Mi-am zis ca o fi fost doar Passatul cu probleme. Poate doar "legendarul" V6 era praf. Bora noua, 1.6l, 100cp. Praf, desi a fost intretinuta mai ceva ca un bibelou.
Bineinteles ca nu mi-a ajuns si a trebuit sa revin la masina la care am visat atata timp si mi-a oferit doar probleme. Un alt Passat V6 4motion, de data asta second hand. Inca mai am masina. Pot spune ca am bagat peste 15.000 de euro in ea. Si inca mai cere. Cutia si cardanul nu mai tin mult. Parca se rupe in doua.
Cat despre Ford-uri. Nu o sa mai scriu un roman ca mai sus. Decat ca de la Escortul din 96(second hand) pana la toate Focusurile, care au fost luate de noi si nu au fost nici pe aproape asa de ingrijite ca VW-urile, nu m-au lasat niciodata. Masini care fiecare a facut cel putin 200.000 de km(cu mine, cu actualii proprietari inca mai tin legatura si unul aproape a ajuns de jumatatea de milion de km cu Focus 1).
Acum fiecare trage ce concluzii vrea. Eu deja m-am convins.
10 apr 2013, 19:23
+4
comentarii
puncte
"Focus 1 a dat de pamant cu Golf 4 cand a aparut"
unde? cand vreodata? cand a fost focusu peste G4?
nu am G4, dar hai sa fim seriosi, focusu e o masina ieftina, plastic la interior, design modest, interior simplu si ieftin, nu exceleaza in nimic(sunt ok ca fiabilitate, dar nimic mai mult).
G4 are tinuta de drum, e antifonat, materiale de calitate, gama mare de motoare, 4X4(4Motion),GTi,R32,etc, au scris istorie. acum zi si tu de la focus ceva......ST....atat?
Multilink pe spate primul in clasa la Focus, common-rail, masina anului 1999 nu-ti spune nimic? Sa spui ca Golf are tinuta de drum peste Focus... La capitolul spatiu, cost de intretinere, raport calitate pret Focus e lejer peste. Golf e mai popular, are motoare ce nu au moarte, mai ales cele diesel- cele mai frecvent intalnite. Plasticurile or fi mai bune la Golf, dar sincer am auzit mai multe golfuri 4 care troncanesc (interioarele) la 10 ani decat Focus-uri. Si culmea, golfurile care troncaneau cele mai multe erau in afara, pe cand am vazut focus-uri la noi care desi au plasticuri mai crocante si ieftine, au ramas in aceeasi parametri ca de noi. Am de ambele feluri in familie, apropo...
Cu Mondeo iti dau dreptate Ca este mult peste passat in opinia mea.Le-am condus pe amandoua acelasi numar de km pe la 120000 amandoua din 2011 luate de noi.Fordu ala sa dea ***** in el chiar am ramas tampit.Spatiu mult mai mare ca passatu mai stabil raspunde mai bine la comenzi o directie foarte precisa nu talancaneau plasticurile pe el sau alte chestii chiar mi-a lasat o impresie buna.Passatu nu arunc cu gunoi in vw sau tin cu Ford tin cu toate masinile care isi merita banu dar nu prea mai face masinile care le facea odata.La passatu asta greierasi in bord plastic de slaba calitate problema simila la un amic cu un passat CC 80000km luat de nou talancanea plasticurile in el de rupea.Si Forduletu ala merge doar consumabile nu a schimbat o bucsa la el si face drumuri grele cu jante pe 17.
treaba cu motoarele astea noi TSI o stiam pt ca am condus un leon de 1.2 105 CP si nu prea pare sa aiba 105 CP ( nu are cuplu mia deloc , in rampa trebe schimbat in 4000 - 4500 Rp/m ) , adica ibiza mea de 1.2 70 cp se misca mult mai bine ! Dar Polo asta nou are doar motoare de 1.2 deci sa inteleg ca nu e buna de nimic masina asta ?
Cred ca glumesti cu leonu tsi :)))) auzi n-are cuplu deloc pai 1.2 tsi de 105 cai are 175 nm cuplu si tu ai la ibiza 112 deci nu cred ca se misca a ta mai bine ca aia sincer.
Poate avea probleme motorul ca altfel nu are cum .
Fa o liniuta intre ele si vezi care se misca mai bine ;)
10 apr 2013, 16:02
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Stiu ca e mai greu, gandeste-te ca 1.2 tsi inlocuieste vehicul 1.6 mpi care are 102cai/150nm Am condus si eu un leon 1p fara facelift cu motorul asta si trage mult mai bine decat 1.2 70 cai, de 1.2 tsi nici nu incape discutie, si tsi-ul de 86 cai tot trage mai bine decat cel aspirat de 70.
Seat Leon 1.2 TSI face suta in 10 sec, Seat Ibiza 1.2 face suta in 11 sec...pe verificate :)
Gandeste-te ca Leon-ul are motor cu 8 valve, si Ibiza are cu 12 valve, plus distributie pe lant, si e cu vreo 100kg mai usoara.
Tu compari mere cu pere. E ca si cum ai compara un Polo GTI cu un S-class, si ai spune ca Polo e mai rapid. Ibiza e la nivel de Polo ca dimensiuni, ampatament, greutate. Si 0-100 nu e totul, mai intervine si valoarea in timpi a reprizelor, sunt curios in cat timp ajunge Ibiza de la 140 la 180? (asta daca ajunge la 180):)
Eu pot vb de ce am condus pana acum, si anume Leon-ul, n-am apucat sa conduc Polo 1.2TSI ca sa-l compar cu Ibiza 1.2 12V, dar am inteles ca ala scoate suta putin sub 10sec, deci aproape la fel.
Viteza maxima la o Ibiza 6L 1.2 e de 170km/h in carte(viteza care am atins-o si eu)limitata o fi pe la 175-180...deh vb aici de 3 cilindrii vs 4 cilindrii,pana la 150 ajunge repejor, de acolo incepe asteptarea :)
Nu stiu ce leon ai condus tu dar cu siguranta nu era un tsi. tsi-ul de 1.2 pe golf face 0-100 in 10s si are 175NM (pe hartie, in realitate, pe dyno cam 180-185). De Polo nu mai vb este chiar mai rapid, fiind mai usor.
bai fratilor voi va luati masini cu motoare ptr merchandiseri si vreti sa rupeti soselele-n doua? pai la alea daca ai dat drumul la AC si sunt 4 persoane in masina va bagati ceva in ea de masina plus ca ai si consum mare cu randament mic. Multi ve-ti spune ca ating 170 maxim cu ele dar va intreb in cati km? Alta e situatia cand ai un minim 1.9L si 320 NM cu toate ca stiu si motoare noi mai mici care se comporta decent cu 4 pasageri.
polo 1.2tsi are 9 secunde si ceva de la 0-100. adica e foarte rapid in opinia mea. ca nu sunt fiabile, asta nu contest, leon e mai greu si mai mare, nu iti da senzatia de viteza ca ibiza. ibiza e in clasa cu polo.
parca e un articol de reclama la dacia... fiecare isi cumpara masina pe care si-o poate permite si ca bani si ca minte. nu toti avem bani de masini cu pana in 100 000 km, vrem sa ne deplasam decent si atunci ne strecuram cum putem in jungla statului roman. am lua si noi masini mai bune daca jegosii de la putere nu ne-ar ucide cu taxe!
Pai defapt asta este , lasatile pe cele straine , iauzi si tu Volvo ,evitatil , sa il aud eu pe ala care spune cev despre modelele incepand de la S60 ca il mananc :D Articol : RECLAMA LA DACIA !
Domnule autor,HABAR N-AI!
4. Masinile SAAB si Volvo cumparate din Romania
Despre Volvo nu comentez, pentru ca nu cunosc. Dar Saab 9-3 2002+ e platforma comuna cu Vectra C, si in afara de amortizoarele spate, pe partea de suspensie se cam potriveste tot. Deci de unde se gasesc greu piese? La fel si prima generatie de 9-5, se trage din platforma lui Vectra B si unele piese se potrivesc. Asa ca avem producatori aftermarket.
N-ati mai avut ce sa preluati de pe carscoops de ati scris asa hal de articol? Total nedocumentat? :))
ASA E colegu ce am vrut sa scriu eu ai scris tu eu am un saab 93 di 2003 1.8T spun din experienta ca piesele se gasesc de tot felul ce este adevarat e ca in dezmembrari nu prea sunt.
Ai in mare parte dreptate, Opel si Saab au avut parte de aceesi mecanica, doar ca cei de la Saab le-au perfectionat. Dar, si exista un mare dar, sa nu ai niciodata nevoie de piese de caroserie, ca alea sunt doar originale, si dupa cum stii, Saab nu mai exista...si aici vb de pise noi, nu de dezmembrari...
Sti-u ca este cam tarziu pentr-u coment: dar : 1) stau si gandesc logic si cei saraci vor angriji mai bine masina stiind , ca nus bani pt asa ceva . 2?) piese se gasesc , doar ca nu cauta doar la x si y . 3 ) cei de la 4 tuning , inainte de a scrie asa ceva va recomand sa mai dati o raita prin 4tuning forum , acolo se pun antrebari si se dau raspunsuri , va puteti face o ideie de la posesori , 4 am detinut un volvo S60 2003 2l turbo si va zic ca este ca un tanc nu scartie la viteza mare nu simti perturbante , la drumurile din romania zici ca stai pe canape nu la volan nu
Eu sunt de partea ta, am un Saab 93-2009 si un saab 95-2008 amandoua au acelasi motor de 1.9tid produs ce GM ce se gaseste pe vecra c, fabrica de piese saab inca nu a dat faliment.
Stai putin ca are oarecum dreptate.
Eu am doua SAAB-uri dar niciuna nu e "tanara" dar stiu ca sunt foarte multi posesori de SAAB care se plang de accesibilitatea pieselor de schimb. Ori fi ele de Opel dar au inscritii diferite si marea majoritate a posesorilor de 9-3 si 9-5 fie ele si Aero nu prea stiu cu ce se "mananca" mecanica lor asa ca se duc in service-uri unde sunt incarcati in draci la factura pe motiv ca e masina "smechera si exclusivista" si "sunt piese greu de gasit".
Pentru 9K CD din '89 se gasesc destul de greu piese si doar in cazuri fericite ceva de calitate "originala".
daca vroiati sa faceti un Guide pentru cumparat masini second macar bagati citeva facts adevarate.
va dau eu doua.
cutiile de viteza automate CVT, is foarte sensibile. Audi,Lexus,Toyota,Honda,Volkswagen le foloseste si aproape niciuna nu trece de 200.000km, aveti mare grija. Cu cit e mai mare motorul cu atita se duc mai repede, la unii li se duce si din 60 in 60 de mii de km.
urmatorul lucru care il stiu 100% ii ca orice HONDA cu motorul ala de 2.2cdti rupe ambreaje fara probleme. Taicamio a trecut prin 2 intrun an. Am descoperit ca Honda foloseste acelasi ambreaj la benzina si diesel sa fie mai ieftin, chiar daca ala diesel are de 3 ori mai mult torque. Patineaza ambreajul si la Honda noua de pe showroom, dar ei nu vor sa admite sau sa schimbe..
inca un lucru care il stiu sigur este ca la motoarele de 4.4 benzina la BMW/Range Rover se duc suportii de motor si trebuie schimbati minim la fiecare 100.000km, Daca nu il schimbi, ti se duc si aia de la transmisie, si dupaia radiatorul, si daca nu esti pe faza... motorul.