daca e motor in 4/t si nu il folosesti iarna 10w-50/60 asta daca il folosesti in oras si sa fie full sintetic.Daca e motor in 2/t acolo e mai complicat ptr ca trebuie evitat complet full sintetic ca nu arde complet si o as ai depunerii.
Dar de ce un 10w50/60 nu ar fi bun si iarna? Daca ne spui si ce atv este poate cineva ar putea sa se uite ce gradatie este recomandata de fabrica, chiar daca eu cred ca un 10w40 ar fi destul de ok, daca este in 2t atunci e bun orice ulei pt 2t dar sa fie o marca cunoscuta.
de 10w40 i-am pus data tecuta,dar vroiam sa aflu de la persoane cu experienta in domeniu ce fel de ulei sa-i pun ,dat fiind faptul ca racirea se face pe aer
Taotao se numeste.
ce bine ar fi daca schimbul de ulei ar fi doar 200 de lei. sau daca odata cu schimbul de ulei nu ar trebuii sa schimbi si filtru de motorina , filtru de aer, filtrele de polen si filtru epurator.
pe mine o revizie ma costa undeva la 690 de lei fara manopera.
si totusi se face periodic la timp intre 9500 si 10000 km.
chiar daca uleiul e garantat la 15000 de km filtru epurator si filtru de aer nu tine atat, mai ales la noi unde praful e la el acasa. in germania, franta spania poate ca e posibil sa faci revizia la 15000 km dar la noi, daca tii la masina ta......
ce manopera? pune mana pe o cheie si schimba-ti uleiul singur! si daca nu ai scule ITI CUMPERI ca dai max 100 lei pe ele cat pe manopera si le ai o viata
as fi de acord cu tine daca as avea unde sa fac aceasta operatie( in fata blocului, pe cric nu prea merge), si ce faci cu uleiul vechi? ii dai drumul pe o gura de canal?.
chiar imi place sa ma murdaresc pe maini cand e vorba de masina mea( de fiecare data cand imi duc masina in service particip activ la orice se face la masina)sunt prieten cu proprietarul service-ului. nu e vorba de comoditate sau nestiinta, ca doar nu ai nevoie de facultate sa schibi uleiul la un motor.
Schimbul de ulei si filtru de ulei se face la un an sau intre 10000 si 15000 de km in functie de motor si producatorul uleiului. Filtrul de polen si motorina se schimba la 2 ani sau in jur de 30000 de km, sau cel putin asa stiu eu, nu vreau sa ma contrazic, dar mi se pare ca schimbi cam des filtrele de polen, aer si motorina
te invit sa te uiti la filtru de aer sau filtru de poplen dupa 4 luni sau 7000 de km sa vezi cat de curat e si cat de bine trece aerul prin ele. compara-le si cu unele noi ca sa vezi diferenta
una este ce-ti da producatorul si alta ce trebuie sa faci tu.in franta nu ai un gram de praf si te tine 2 ani un filtru.in romanica e plin de praf si in 2 ani acel filtru o sa-ti puta(pe linga faptul ca va fi colmatat in intregime)eu reviziile le fac la 10.000km deoarece am trecut de 100.000km si consider ca motorul meu ea trecut de prima tinerete.filtrul de polen il schimb la 5000km(plin de praf)iar filtru de aer il suflu la 5000km si-l schimb la 10.000.
"Un ulei ieftin are, evident, in componenta niste ingrediente mai ieftine, asadar mai proaste. Asta nu inseamna ca nu isi face treaba, dar va avea o durata de viata mult mai mica. De exemplu, daca un ulei scump este la fel ca atunci cand l-ai bagat in motor cand il schimbi, un ulei ieftin poate fi negru, mult mai subtire sau plin de depuneri.
faza cu uleilu ieftin=ulei prost e complet eronata.castrol apartine de british petroleum,un bidon de 4 litri(5w40)costa de la 140 lei in sus,iar ARAL apartine tot de B.P.este conform specificatiilor net superior Castrol dar este mai ieftin(100 lei-4litri)ARAL e chiar mai bun ca Mobil(zeul uleiurilor in conceptia mea,pina am citit specificatiile lor)
a doua problema:Mobil se imbuteliaza in turcia,ca toate uleiurile ce apartin EXXON si se vind in europa si asia,iar ARAL inca este ulei 100%nemtesc.
folosesc ARAL din 2000 si sint extrem de multumit de el,300.000km cu skoda,200.000km cu opel si 100.000km cu renault.toate motoarele daca te uitai prin orificiul de umplere cu ulei aratau ca noi(axele cu came)fara depuneri,iar uleiul dupa 15.000km il scoteai la aceeasi culoare ca atunci cind il puneai(exceptie a facut opelul care era turbodiesel si la el era mai brun dar nu negru)
Si pe langa asta ar mai fi norma uleiului pt anumite marci de masini(ex: VW 505.00 sau 507.00) care este mult mai importanta decat SAE:).Si inca o chestie, nu mi-i se pare corecta generalizarea "cu cat un ulei este mai scump cu atat este mai bun"...pt ca doua marci de ulei formate din pachete de aditivi asemanatoare pot sa aiba doua preturi diferite:)Exista uleiuri la care se plateste marca, nu calitatea.
Aveti o mica gresala: Uleiurile multigrade au viscozitate mica la temperaturi mici si viscozitate mare la temperaturi mare. Defapt, se incearca obtinerea unei viscozitati constante indiferent de temperatura.
19 iun 2013, 22:09
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu neaparat.
Se formeaza cand temperaturile is extreme, si mergi cu masina pe distante scurte gen -15 afara si mergi cu masina pana la lucru, stai 12 ore si te intorci acasa. Uleiul se incalzeste uniform, insa nu si restul motorului, iar condensul duce la formarea spumei albe, nu neaparat patrunderea anitgelului in ulei.
Eu folosesc 5w-40 castrol edge full sintetic si il schimb la un an sau 15000 de km (de obicei un an si 11-12 mii de km). Mai bine pui un ulei mai scump si nu mai ai grija
Acelasi ulei il folosesc si eu la Cielo al meu si am peste 200.000 km cu el si nu scade mai mult de 2 mm pe joja in cei 10-11.000 de km intre schimburi
salut..am si eu o dilema....am schimbat uleiu la masina in august 2011(castrol 5W-40) si am facut cam 1000 km si in septembrie am avut un incident cu politia si am tras masina in parcare si am tinut-o acolo pana acuma cateva ziel...am mai pornit-o la cateva sapt si o lasam pornita cateva minute sa se incalzeasca motoru...intrebarea mea este..trebe sa schimb uleiul daca a stat asa de mult timp sau pot sa il mai las pana mai fac ceva km?
da clar ulei-ul e bun doar 1 an de cand l-ai pus in motor .e bn sa il schimbi. lasi 10 min sa mearga motorul si dupa se scurge tot poti pune un ulei mai ieftin ca acela vechi iarna s-a facut gelatina si acuma vara e apa chioara am patit asta la motor.ca nu am prea mers cu el si ...era sa il parlesc uleiul e bun un an majoritatea sau km respectivi depinde de firma
"Spuma de pe capacul uleiului: primul semn ca ai intarziat cu schimbul" GRESIT. mi-a aparut asta` iarna de la condens de abea facusem schimbul nu avea nici 2000km. cand ai intarziat se vede dupa culoare e un ulei jegos negru rau si foarte prost zici ca e pisat numai gros asa..
confirm si eu....spuma de pe capac mi-a aparut si mie axact dupa ce am facut schimbul de ulei...dar pe parcurs a disparut a cea spuma ,unii m-au speriat"vezi ca i-ti intra apa pe la garnitura de la chiuloasa"...culmea k la aproape 1 an am desfacut motorul si garnitura nu avea nimic...cel mai sigur spuma apare de la condens...
CASTROL EDGE SAU MAGNATEC 5W40 SCHIMBAT LA 10000 DE KM ! AM 280 DE MII DE KM CU MASINUTA DIN AVATAR SI NU II RIDIC CAPOTA DE LA SCHIMB LA SCHIMB (CAT II PUN ATAT SCOT)
Dute si schimba garniturile. De ce si-or lua toti mortii de foame masini pe care nu le pot intretine? Ai si conturile blocate pt neplata impozitului la primarie cumva? Vai de **** ta....
Foarte bun acest articol! nici nu stiam ca Motul a fost primul pe piata cu un ulei sintetic 100%. in Laguna mea tot Motul am pus, am comandat online de la www.auto-netshop.ro (sper ca nu deranjeaza denumirea site-ului, in caz contrar va rog sa o stergeti). Sunt foarte multumit de acest ulei, nu mi-a "mancat" nicio picatura, si am deja 6000mii de km.
Vă Salut băieți
Mă puteti ajuta cu o informație
Am un touran din Augusto 2011 adus din germania, cât a fost uleiul lui în motor dela şel nu sa aprins nimic în bord, iam făcut primul schinb de ulei când am făcut distribuția
Am băgat castrol 5/30 ful sintetic și uleiul a ajuns la 105 grade, dela 95 grade se aprinde pompa de ulei după puțin timp lam schimbat cu un ulei din Italia o perioada a mers foarte bine dar a revenit problema
Cemi recomandați ce ulei sa folosesc ,sau credeți că e o alta problema?
Salut ion florin!
Incearca si tu un ulei de la Motul, cum ar fi de exemplu 8100x-clean+. Acest ulei este estinat ultimelor generatii de motoare Volkswagen (VW, Audi, Skoda si Seat). Eu comand mereu online, ultima data l-am luat de aici http://auto-netshop.ro/Uleiuri/ulei-motor/ulei-motor-motul-x-clean-5w30-5l?filter=17%2C39.
Daca chiar ai nevoie de ceva mai special motul a scos si o linie de racing, intradevar e mai scump, dar "merita toti banii" (cuvintele unui prieten care a luat linia de racing pentru un BMW seria 5).
http://auto-netshop.ro/Uleiuri/ulei-motor/ulei-motor-motul-power-racing-5w30-2l?filter=17%2C39