Interzicerea utilizarii anvelopelor de iarna pe timp de vara. De ce? Ghidul soferului 1 August Interzicerea utilizarii anvelopelor de iarna pe timp de vara. De ce?
Toate comentariile (54):
257 comentarii 590 puncte
In curand o sa fim obligati ca atunci cand temperatura sare de 30 de grade sa mergem doar cu slick-uri
01 aug 2013, 16:40
+12
2 comentarii 3 puncte
e chiar aiurea de ce induci lumea in eroare!!!????un cauciuc de iarna la caldura se inmoaiesi mai tare nicidecumnu devine mai tare!!eu lucrez la continental ag in germania la korbach aproape de dortmund unde s a inventat acestbrand!! in cauciucurile de iarna se introduce siliciu care e adus cu camioanele din olanda de la o fabrica care se cheama ppg industries!!!!nu exista nici un risc al circularii vara cu pneuri de iarna dincontra aderenta vafi mai buna dar si consumul de carburant siuzura la pneuri maimare!!!poti aseamana pneulde iarna ca o radiera de scoala sau guma de sters!!!guma de sters sipe gheata va avea proprietatea de a incetini!!!imagineaza ti oguma de sters pe un geam care a stat la soara vara pe 50 de grade!!!!guma de sters va adera la fel debine si pe o sticla rece si pe una calda doarca pe cea calda se va topi un pic mai mult din ea!!!!NU MAIDEZINFORMATI LUMEA NU FITI TICALOSI!!!!
08 mar 2014, 21:45
+3
cornel69
26 comentarii -5 puncte
nu stiu unde lucrezi....dar spui numai prostii........
09 mar 2014, 18:39
-1
racerVTM
36 comentarii 37 puncte
Colegul Savin Cristi , mai bine ai tace decat sa vorbesti . In articolul de mai sus este numai reclama pentru cauciucurile de vara sa fi cumparate si ele . Ideea este asa , am cauciucuri de IARNA pe masina mea SUV de 2 tone si merg cu ele din prima zi de cand am cumparat-o de NOUA . Am cumparat-o cu cauciucuri de VARA, bineinteles si le-am vandut imediat dupa 1000 de km deoarece , aeau un profil de vara si mai si faceau zgomot la rulare ( nu dam nume , nu are rost ) Deci merg cu niste cauciucuri de IARNA ( ma repet ) si am momentan 55 000 km pe bord . Cauciucurile sunt de firma buna , made japan , ( atat doar zic ) si , concluzia , nu fac nici un zgomot nici vara si nici iarna , consumul nu ma intereseaza , cu toate ca nu cred ca difera , sunt corbe doar in acest sens , pe ploaie sunt ca si cum as fii pe ventuze , se iau curbe cu 2 tone la este 140 la ora si nimic ( repet sunt pilot de masini de curse si imi permit adrenalina ) masina sta pe trasa curbei perfect , iar vara , sunt mai MOI < nu sunt mai tari , asa cum mananca KK , cel din reportajul de mai sus , un habarnist , cel putin car enu citeste un google , daca mai este si prost in ce srie pubilc . Deci recomand sa se mearga cu cauciucuri de iarna , mereu , Am vazut masini derapate pe timp de vara pe ploaie pentru ca aveau cauciucuri de vara , care NU SUNT BUNE PE PLOAIE , numai cle speciale de ploaie sunt bune pe ploaie , adica cele cu canale in V , ( pentru cunsocatori ) , Asa ca ma repet , este pur marketing si se vrea sa se vanda anvelope de iarna si anvelope de vara separat , jante separate , si tot asa . Trebuie sa fii nebun sa jantezi si sa dejantezi in Romania la priceputeanu de la vucanizare , jante de aluminiu , deci trebuie sa ai jante de vara si de iarna separat . Asa ca uitati de caciucuri de vara daca mai ales mergeti sportiv , sau daca mergti PrOST , adica fara habar cand si unde se franeaza pe un drum UD , aici este problema , franarea pe ud , nu franarea pe uscat si conditii bune de vreme .
10 mar 2015, 16:55
+5
comentarii puncte
omul care a scris articolul are dreptate,stie despre ce vorbeste, eu am avut anvelope de iarna pe care le-am puratat si vara si intradevar se intarisera. expicatia e urmatoarea: anvelopa cand e noua are in compozitia sa o subsnata care o tine moale, un fel de "ulei", in timp acest ulei de la schimbarile de temperatura rece/cald, rece/cald in fiecare zi si in fiecare anotimp iese din compozitie si anvelopa devine dura, practic ramane doar compusul solid. am folosit acele anveope 4 ani, adica 4 veri, am masurat profilul, si nu se mai consumau, iar pe asfalt ud erau pericol, intra abs-ul foarte repede si nu de putene ori am avut emotii. mentionez ca le-am schimbat pentru ca imi era frica sa circul cu ele pe ploaie, desi aveau 5mm profil. Trist este ca le-am lasat la vulcanizate si peste o zi m-am uitat sa vad daca mai sunt si nu mai erau, probabil ca baiatul de la vulcanizare a facut si el un ban, regret ca nu le-am taiat si ca acum cineva risca sa faca accident. Legat de cat de pilot esti tu cu anvelope de vara iarna, nu vreau sa stiu, mai ai si suv si mergi tare in curbe si te mai lauzi cu asta. masinile de tip suv stau foarte prost la partea cu curbele, asta poate sa iti spuna si un fentos de vecin al meu care avea un mitsubishi pajero sport si care credea ca are masina stabila, pana cand intr-o zi masina era parcata si prezenta urme de rulare pe plafon. I-am spus ca masina lui e mai instabiola ca o dacia logan si sa o lase mai moale, dar el furat de peisaj si de cumpul motorului diesel a uitat si intr-o curba l-a rasturnat.
16 dec 2015, 10:50
0
17 comentarii 20 puncte
si eu consider ca in articol scrie o aberatie ca un cauciuc de iarna ... se intareste. cum sa se intareasca vara ? nicaieri in alta parte nu mai scrie gogomania asta.
16 mar 2015, 16:22
+1
comentarii puncte
probabil ca nu s-a inteles, nu se intareste in prima vara, dar daca e incalzit si racit in repetate randuri el devine un plastic, explicatia fiind ca la 30 de grade, vara substanta care il tine moale iese din compozitie. un alt exemplu in acest sens sunt anvelopele de motocicleta, cei care le cumpara noi stiu despre ce e vorba, cand sunt noi au un "ulei " pe ele. nu va grabiti sa injurati!
16 dec 2015, 10:58
0
1 comentarii 0 puncte
Daca diferenta dintre un pneu de vara si cel de iarna e existenta acelui "ulei" in compozitia celui de iarna si fara el pneul se intareste, cum de ramane moale cel de vara atunci, fara "ulei"? Nici nu imi dau seama cum dispare "uleiul" din cauciuc: prin forta centrifuga aparuta la rulare vara, prin transpiratie, vara deschizandu-se porii, ori prin stoarcere ca la burete? Tu poate ai avut cauciucurile rascoapte. Si cele de vara sa intaresc dupa cativa ani, atata tot. Insa dupa 5 ani, alternand cauciucurile vara/iarna o sa trebuiasca sa le inlocuim uzate nici pe jumatate. Nici eu nu inclin sa dau dreptate articolului. O sa caut pe net sa vad vreun test la franare vara cu pneuri de iarna, sa vad si eu de unde franarea aia nemaisfarsita!!!
09 iun 2016, 16:16
0
1014 comentarii 1115 puncte
Colegu, pe tastatura ta, tasta "space" nu functioneaza ? Si evita sa mai scri cand esti sub influenta bauturilor alcoolice ca scrii foarte anagramat. Nu o lua in nume de rau, este un sfat prietenesc. Multumesc de intelegere.
18 sep 2014, 08:18
-1
geimsbond
14 comentarii 22 puncte
Am vazut zilele trecute in Suceava 2 TAXI Logan-uri cu anvelope de iarna atat de uzate incat erau aproape de sarma dupa ce cu cateva zile in urma vazusem o duba intr-o parcare in aceeasi stare!!! :( Politia,R.A.R-ul si A.R.R.-ul sau care mama dreaq mai au atributii in verificarea autoturismelor DORM. Somn usor!!
01 aug 2013, 16:43
+2
11 comentarii 6 puncte
Ei au atributiile astea doar pentru noi, cei de rand. Mi s-a intamplat sa trec pe rosu cu politia langa mine pentru ca nu am fost atent. M-a oprit instant si mi-a luat carnetul (nu am nimic de obiectat), si in timp ce imi scria procesul in fata noastra, pe dubla continua intorceau taximetristii fara nicio scarba.
03 aug 2013, 11:07
+3
2 comentarii 17 puncte
Parerea mea este ca anvelopa de iarna nu se intareste de la caldura!
01 aug 2013, 16:52
+2
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Anvelopa de iarna are o cu totul alta compozitie fata de anvelopa de vara. E clar, e dovedit, ca un cauciuc de iarna folosit vara va da o distanta de franare mai mare, aderenta scazuta, etc. Ce scrie mai sus. Asta insa nu se pupa cu faptul ca multa lume are impresia gresita ca anvelopa de iarna devine moale la caldura. Total gresit. Un cauciuc de iarna se usuca de la caldura, devine mai rigida in timp. Motiv pentru care dispare aderenta. Si in timp crapa de tot. Tot pentru ca devine mai rigida se si uzeaza mai usor: in loc sa se muleze pe asfalt, se freaca si se uzeaza. Daca o anvelopa de iarna ar deveni si mai moale cand afara sunt 40 de grade, atunci am avea parte de aderenta, ca pneurile de competitie de tip slick sunt extrem de moi, poti baga degetul in ele, fiind facute pentru temperaturi inalte si doar sa tina cateva ture de circuit. Insa oricine iti va spune ca daca franezi vara cu pneuri de iarna, daca vei circula cu ele, vei avea probleme. In schimb, cele de vara isi pastreaza "moliciunea" si aderenta cand e cald, dar se intaresc iarna. Nu e greu sa retinem ce spune fabricantul, nu? Cu alea de Winter mergi iarna pana la 7 grade, cu alea de vara mergi cand temperatura sare de 7 grade. Nimic mai simplu. Dar ne incapatanam sa demonstram fara argumente ca "las' ca merg si alea de iarna!".
02 aug 2013, 12:01
0
2 comentarii 3 puncte
NU AI DREPTATE DELOC!!!!!FA UN TEST TU SINGUR NU MAI VORBI AIUREA!!ANVELOPA DE IARNA DEVINE VARA FOARTE ADERENTA DOAR CA UZURACRESTE ENORM DEMULT DATORITAFAPTULUI CA DEVINE FOARTE MOALE!!!!!!E NEECOLOGIC SA MERGICU PNEURI DE IARNA VARA LA FRANARE DISTANTA VA SCADEA !!!!SILICIUL DIN ANVELOPA FACA CA GUMA SA DEVINA MAI ELASTICA LA FRIG LA CALDURA PROPRIETATEA ISI VA TRIPLA EFECTUL!!!!!!EU MUNCESC LA O FABRICA DE CAUCIUCURI IN GERMANIA STIU CE VB !!!!
08 mar 2014, 21:50
0
cornel69
26 comentarii -5 puncte
daca se inmoaie excesiv nu mai e un avantaj...ce naiba tot bati campii...este un OPTIM pt care aderenta e maxima ...nici prea moale nici prea tare....terminati cu basmele
09 mar 2014, 18:45
0
racerVTM
36 comentarii 37 puncte
Perfect adevarat ce spui Mihai . In articolul de mai sus este numai reclama pentru cauciucurile de vara sa fi cumparate si ele . Ideea este asa , am cauciucuri de IARNA pe masina mea SUV de 2 tone si merg cu ele din prima zi de cand am cumparat-o de NOUA . Am cumparat-o cu cauciucuri de VARA, bineinteles si le-am vandut imediat dupa 1000 de km deoarece , aveau un profil de vara si mai si faceau zgomot la rulare ( nu dam nume , nu are rost ) Deci merg cu niste cauciucuri de IARNA ( ma repet ) si am momentan 55 000 km pe bord . Cauciucurile sunt de firma buna , made japan , ( atat doar zic ) si , concluzia , nu fac nici un zgomot nici vara si nici iarna , consumul nu ma intereseaza , cu toate ca nu cred ca difera , sunt vorbe doar in acest sens , pe ploaie sunt ca si cum as fi pe ventuze , se iau curbe cu 2 tone la este 140 la ora si nimic ( repet sunt pilot de masini de curse si imi permit adrenalina ) masina sta pe trasa curbei perfect , iar vara , sunt mai MOI < nu sunt mai tari , asa cum mananca KK , cel din reportajul de mai sus , un habarnist , cel putin car e nu citeste barem un google cel putin , daca mai este si prost in ce scrie si in pubilc . Deci recomand sa se mearga cu cauciucuri de iarna , mereu , Am vazut masini derapate pe timp de vara pe ploaie pentru ca aveau cauciucuri de vara , care NU SUNT BUNE PE PLOAIE , numai cele speciale de ploaie sunt bune pe ploaie , adica cele cu canale in V , ( pentru cunoscatori ) , Asa ca ma repet , este pur marketing si se vrea sa se vanda anvelope de iarna si anvelope de vara separat , jante separate , si tot asa . Trebuie sa fii nebun sa jantezi si sa dejantezi in Romania la nea Gica Priceputeanu de la vucanizarea din epoca de piatra , jante de aluminiu , deci trebuie sa ai jante de vara si de iarna separat . Asa ca uitati de caciucuri de vara daca mai ales mergeti sportiv , sau daca mergeti PROST , adica fara habar cand si unde se franeaza pe un drum UD , aici este problema , franarea pe ud , nu franarea pe uscat
10 mar 2015, 17:02
0
1014 comentarii 1115 puncte
Daca accesati functia "search" pe acest site si cautati "totul despre anvelope" veti gasi si informatii complexe despre proprietatile, ingredientele si procesul de fabricare al anvelopelor. Succes.
18 sep 2014, 08:21
0
103 comentarii 246 puncte
ai dreptate cu o singura chestie: e total neeconomic sa circuli cu pneuri de iarna pe timp de vara; in rest...articolul e varza, tata...unde naiba o sa vezi tu cauciuc sa se intareasca la caldura zau daca stiu; cauciucurile de vara se intaresc la temperaturi scazute si nu mai asigura tractiunea necesara...insa cele de iarna nu se intaresc odata cu cresterea temperaturii; prin formula sa cauciucul de iarna e moale si folosit pe timp de vara se "mananca" mult mai repede asa ca arunci banii pe fereastra; in rest, mare parte din celelalte afirmatii sunt pareri personale nesustinute cu nimic....
01 aug 2013, 16:54
+14
6 comentarii 27 puncte
astia reinventeaza fizica si chimia, la ei cauciucul de iarna este foarte tare cand are temperatura ridicata. Faceti voi proba cu doua degete, in felul urmator: dimineata, la 6-7, si dupa ce mergeti prin trafic cu masina. palpati pneul si vedeti cum e. intr-adevar, e aiurea sa folosesti cauciuc de iarna, vara pentru ca se uzeaza mai repede si ca ajuta la acvaplanare, intr-adevar asa se intampla(din proprie experienta vorbesc), dar in rest.. numai bazaconii. probabil firmele care vand cauciucuri si carora le faceti reclama v-au rugat sa inventati un articol cum ca "cauciucul de vara salveaza vieti, face drege, etc, traiesti cu 10 ani mai mult daca ai cauciuc de vara, si alte chestii", ca sa isi mai revina si ei. Dar... suntem in Romania!, o tara saraca!, ma costa salariul pe o luna sa imi incalt masina cu anvelope noi!, mai pun un salariu pentru asigurare si rovinieta, doua pentru benzina pe un an, unul pentru piese si consumabile, si uite asa dintr-un an, cinci luni le muncesc pentru masina. hai ma baieti.. nu mai fiti capete de creta!
01 aug 2013, 17:14
-2
16 comentarii 70 puncte
nu stiu nici compozitia si nici stiinta anvelopelor, dar am vazut pe pielea mea ce inseamna sa mergi cu cauciucuri de iarna vara, distanta de franare si aderenta este mult inferioara fata de un cauciuc de vara si vice-versa si aici nu ma refer ca era zapada pe jos, ci doar vreo -10grade si asfalt curat. Nu au degeaba scrise pe ele vara/iarna, eu unu acum cateva zile am reusit sa imi schimb cele de iarna(acum am avut bani....asta e) si diferenta este enorma.
01 aug 2013, 22:17
+30
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Chiar daca nu se intaresc la caldura excesiva cele de iarna (nu cred ca e cazul), se vor intari prin simplul fapt ca circuli cu ele aiurea vara. Pe masura ce curg KM si timp la un cauciuc, acesta se intareste tot maimult (spre final crapa imbatranit). Baga unghia intr-un cauciuc de vara nou la magazin si in a tau vechi de 5 ani si vezi diferenta astronomica de duritate.... ideea e ca intaresti si tocesti gumele de iarna aiurea si chiar daca mai au mm nu mai sunt asa eficiente iarna. Uite poate am timp si bag durometru in guma de iarna cand ajung acasa (sunt 30 grade afara) si mai masor odata dimineata... chiar sunt curios de diferenta (am rezerva de iarna pe una din roti ca am facut pana, nu judecati) :)
02 aug 2013, 13:32
-2
6 comentarii 1 puncte
Ai perfecta dreptate @darktemplar!. Cred ca omul are vulcanizare sau magazin de anvelope:-) Inafara de faptul ca se uzeaza mult mai repede si ca intradevar intra in acvaplanare putin mai usor,nu ai nici o problema. Din contra masina ia curbele mult,mult mai bine si nu mai derapeaza. Ar mai fi zgomotul pe care-l fac pe asfalt asa ca o contra indicatie dar sunt mult mai eficiente decat cele de vara. Probabil de aia a vazut el cauciucuri de iarna folosite vara pe auto ca M5,Jaguar,Mercedes,etc. Oameni au bani sa le schimbe cam la 2ani:-)
01 oct 2013, 21:10
+1
6 comentarii 1 puncte
Ai perfecta dreptate. Cred ca omul are vulcanizare sau magazin de anvelope:-) Inafara de faptul ca se uzeaza mult mai repede si ca intradevar intra in acvaplanare putin mai usor,nu ai nici o problema. Din contra masina ia curbele mult,mult mai bine si nu mai derapeaza. Ar mai fi zgomotul pe care-l fac pe asfalt asa ca o contra indicatie dar sunt mult mai eficiente decat cele de vara. Probabil de aia a vazut el cauciucuri de iarna folosite vara pe auto ca M5,Jaguar,Mercedes,etc. Oameni au bani sa le schimbe cam la 2ani:-)
01 oct 2013, 21:11
0
xplaur
33 comentarii 27 puncte
Am votat nu si va spun si de ce: lipsa de relevanta. Principalul motiv pentru care avem diversitate la orice categorie de produs este profitul si nu concurenta, implicit preturi reale, corecte, cum ar fi normal. Acum, sa zicem ca nu ar exista aspectul asta si sa ne referim strict la siguranta: in primul rand, poti sa ai cauciucuri de aur, asta nu te va face mai bun sofer sau te va scuti de raspunderea pe care o ai la volan, deci indiferent de configuratia masinii, tot soferul face diferenta.
01 aug 2013, 16:58
+11
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
corect ce zici tu nota 10... DAR... ideea e alta: -Tu mergi civilizat si echipat si vine un idiot cu gume de iarna si intra in tine (daca avea vara poate reusea sa te evite) -Nevastata e lovita pe trecerea de pietoni ca unu s-a dus ca sania in ea -Iarna intra unu in tine ca si-a facut pilaf gumele vara
02 aug 2013, 14:45
+1
Sykes
29 comentarii 29 puncte
Romanul nu are bani si tu vrei sa ii impui sa cheltuiasca in plus ? Pun pariu ca daca ar da o astfel de lege s-ar gasi un autor pe 4Tuning sa ne povesteasca cat de incompetenti sunt cei care ne conduc si cum ne storc ei de bani. Inafara se circula cu anvelope 'corecte' pentru ca aia au bani, nu de alta. Revenind la cauciucuri, ale mele de iarna au aderenta mai buna decat cele de vara indiferent de anotimp (am testat) doar ca circul cu cele de vara atunci cand e cald doar ca sa nu le tocesc pe celelalte. Iti dai seama ca daca s-ar impune o astfel de lege, la noi s-ar circula cu anvelope vara/iarna uzate peste masura (asta din cauza banilor), deci siguranta in trafic si mai scazuta. In cazul in care s-ar da o astfel de lege, sa luam urmatorul scenariu: plecam din Bucuresti (unde e uscat, cald) la munte intr-o zona unde ninge. Pai trebuie sa luam in portbagaj anvelopele de iarna si pe roti pe cele de vara pana la munte. Pe drum le schimbam. La intoarcere din nou le schimbam. Pai nu ar fi mai simplu sa plecam din Bucuresti cu cele de iarna pe roti si nu ne doare capu ?
01 aug 2013, 17:27
+4
bogdan gba
103 comentarii 242 puncte
Cum sa se incalzeasca pneul de la frecarea cu aerul? Ce atinge vreo masina viteza unei navete NASA la intrarea in atmosfera, ca sa fie vorba de "frecare cu aerul"? La vitezele obisnuite, aerul RACESTE... de aia se pun radiatoare pe masini pentru a raci lichide (ulei, lichid de racire), de aia avem ventilatoare la PC si laptop, de aia ne facem aer vara cu un evantai, tot de aia suflam in mancare cand e fierbinte. Cauciucul se incalzeste datorita frecarii cu asfaltul.
01 aug 2013, 17:34
+15
1 comentarii -1 puncte
pentru un buget redus o alternativa o reprezinta cauciucurile all season
01 aug 2013, 17:47
-1
nego
39 comentarii 220 puncte
Anvelopele de iarna au o dinamica total aiurea pe timp de vara...scartaie si subvireaza imediat chiar si la viteze cu mult sub limita legala... Nu poti sa obligi omu' sa-si schimbe cauciucurile in fiecare an...motivul este clar unul financiar. Cine se gandeste la siguranta lui si la dinamica masinii sale isi va schimba cauciucurile de la sezon la sezon...asta dak isi permite...cine nu, sa circule cu grija. E usor sa zici...da clar cele de iarna nu sunt bune vara (chiar nu sunt) dar te gandesti si dak iti permiti sa ai 8 cauciucuri noi. Si nici cu anvelopele sh nu sunt de acord...toata lumea are impresia ca dak au rizuri pe ele sunt super...insa nu e asa...dak are mai mult de 4-5 ani cauciucul imbatraneste si crapa chiar dak a fost folosit 1000 km in 4 ani. Asa ca e bn sa ne achizitionam anvelope noi...dar asta doar dak ne permitem...decat sa dai 1000 lei pe niste jante de aliaj sh din germania cu "cauciucuri tipla" mai bn rulezi niste jante de tabla dar cu cauciucuri noi.
01 aug 2013, 18:30
+8
VwV~GLF~
260 comentarii 337 puncte
Cand sari cu dimensiunile la anvelope sau nu platesti rovigneta imediat iti sar in cap cu amenzi enorme...dar la aspectele care tin de siguranta in trafica si altele mai importante nu ii doare capul...ce sa mai,..Romania !
01 aug 2013, 19:03
+5
C8V5S
23 comentarii 55 puncte
La noi se inampla accidente din "Prostie" si atat ! Ai anvelope de iarna si le folosesti vara, iti adaptezi stilul de condus! Altfel iti asumi riscuri inutile si...ce credeti...esti un Prost. Se ia acelasi sofer din exemplul anterior, de data asta "echipat" regulamentar cu anvelope de vara. Daca si de data asta isi manifesta aceleasi trasaturi de caracter, el va gasi cu siguranta un moment prielnic in care sa-si asume rolul de Prost si sa te calce pe trecerea de pietoni, cu noile lui Pirelli P Zero.
01 aug 2013, 19:21
+7
xedos6
65 comentarii 15 puncte
nu cred ca se intaresc la caldura cauciucurile de iarna dar e adevarat ca se tocesc mai usor si ca nu au aderenta mai deloc vara...am patit-o eu cu doua masini diferite la care am schimbat mai tarziu anvelopele si derapeaza ingrozitor daca fortezi putin masina....la franare nu am facut teste dar sunt convins ca sunt jalnice cele de iarna folosite vara...e logic...altfel nu am fi avut cauciucuri de vara daca cele de iarna sunt bune tot timpul cele mixte nu sunt bune nici vara nici iarna...am folosit si anvelope second si firme fantoma si cand am cumparat anvelope noi am vazut ce diferenta majora exista...franare,aderenta pe uscat si pe ud,confort...mai bine mancati o saorma mai putin si renuntati la cateva pachete de tigari si va luati anvelope de calitate si adaptate sezonului!!!
01 aug 2013, 19:58
+3
sebach22
209 comentarii 359 puncte
Romanul nu are bani...dar de ce isi cumpara masini scumpe? Nu am x5 dar am optat pentru 2 seturi de cauciucuri +jante separat. Vara/iarna.
01 aug 2013, 20:03
+16
comentarii puncte
am fost la o vulcanizare unde erau niste anvelope de iarna cu dimensiuni mari pe 20 si il compatimeam pe patron zicandui: "pe astea nu le cumpara nimeni!", la care el "gresit, astea se dau primele, vin astia cu x5 si x6 si le iau". Da, am ramas uimit sa aflu ca cei care au dat bani de un apartament pe o masina merg cu anvelope sh.
16 dec 2015, 11:14
0
281 comentarii 304 puncte
Pai sa circuli vara cu pneuri de iarna este fff nasol , in primul rand nu ai siguranta asta este si cel mai important si se uzeaza si mai repede. Io am pornit in mijlocul amiezii brusc in 4000 RP/M si nu se auzea nimik si la franare la fel de la 50 KM/H franare brusca nu scartaia nimik in schimb in trafic frateeee parca eram la curse de drift ( la o simpla plecare de pe loc la semafor auzeam skartzzzz scartztz ) cea ce inseamna ca multi folosesc anvelope de iarna si nu constientizeaza cat de rau este. A si intretinerea masinii inseamna si schimbarea anvelopelor in fiecare sezon nu numai combustibil , cine nu s-a gandit la asta la achizitionarea masinii sa si-o vanda si sa mearga cu tramvaiul.
01 aug 2013, 22:30
-1
4 comentarii 6 puncte
Hello,in 1997-1998 in Romania 90% din conducatorii auto si posesori auto nici nu auzisera de anvelope de iarna,erau doar lanturi ,nisip,si anvelope montana.Dar romanul(cel care a scris articolul si sustinatorii) dupa numai 13 ani de evolutie de la dacia adusa din ungaria si polonia ajuns la apogeu importand golf3 si pisici,nu numai ca devenit profesor in securitate rutiera vrea sa si interzica folosirea anvelopelor de iarna vara PENTRU CA SE INTARESC CA UNTUL LA SOARE.Oare alte tari si alte capete luminate cum de nu au gandit la fel.In majoritatea tarilor europene se merge pe autostrazi ca sant si costa 7 euro pe 100km,unde viteza medie este de 120km/h,unde majoritatea nu schimba anvelopele circula cu cele de iarna vara,si nu mai scartie ,si nu mai pierd aderenta.cum naiba in romania pierd aderenta la temperaturi mai mici decat alte tari europene si la o medie de viteza de 50km ora intre 2 radare,sau intre doua semafoare la 100 metri distanta.Articol de ***** si vreau sa vad cum ai alte 4 roti de iarna in masina cand pleci vara de la bucuresti la brasov.A,uitam,majoritatea tarilor europene au obligat echiparea cu anvelope de iarna pe rotile tractoare,sau obligatia de a detine in masina lanturi,in romania 4 de iarna ,4 de vara.ROMANI CAT VA MAI LASATI CALCATI IN PICIOARE,UITE ASA 2,3 CASTRAVETI DIN ASTIA CU IDEI DE ***** SI GATA UN PROIECT DE LEGE.
02 aug 2013, 03:52
+4
CristiSav2002
21 comentarii 1 puncte
CASTRAVETE esti tu si altii care gandesc ca tine.....suntem un neam indisciplinat si ignorant....nu mai confundati politica cu tehnica.......chiar daca articolul are unele erori , idea este importanta....lucrul potrivit la timpul potrivit.....orice alta varianta este paguba nu economie....."scump la tarata si ieftin la faina"...zice o vorba din batrani......cat despre comparatiile cu traficul de acum 30 de ani cand majoritatea nu auzise de roti spescializate , e ridicol sa ne intoarcem in istoria rusinoasa si incompetenta....cine ***** facea atunci calcule de distante de franare si altele de genul....cum sa mai comparam cu ritmul de miscare din ziua de azi?????...e stupid!!!!!!
08 nov 2013, 00:29
-4
al_caprone
22 comentarii 15 puncte
Care marca de anvelope v-a platit pt articol?
04 aug 2013, 03:06
+1
D.I.N-IQ_4.V
6 comentarii 14 puncte
buna intrebarea lui al_caprone
21 nov 2013, 20:05
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Chiar ma întreb de ce e nevoie de un astfel de articol si în primul rînd de ce este nevoie sa intervina legea, deoarece fiecare bou cu doua clase ca trenu (si alea facute pe spaga în forma de brînza si praz) stie acest lucru si daca totusi o face înseamna ca e un cretin ce nu merita sa aibe permis de conducere, nu merita sa se urce la volanul unei masini vreodata.
04 aug 2013, 13:14
+1
[WP]DEADSKULL
48 comentarii 58 puncte
Sunt al **** de curios sa stiu ce gume de iarna folositi voi care sa nu va ofere un mic plus de aderenta vara ...?? avand in vedere ca ele sunt mai moi si se incing mai repede (pe circuit pilotii incalzesc gumele ca sa aiba aderenta, deci moale+cald=aderenta)! da stiu ca se tocesc mai repede (dar bugetu nu ma da afara din casa) merg cu gume de iarna, nu imi scartaie cand plec de la stop, nu patinez cand pun frane mai bruste, de acvaplanat, era sa iau volanu in brate cand am trecut printr-o baltoaca si guma s-a infipt in apa, asa ca nus' ce dezavantaje ar fi in afara de cel cu tocitu lor ... (ca si marca folosesc niste Nexen Winguard 205/65/15, in sezonu rece excelente, si vara am niciun disconfort de la ele.)
10 aug 2013, 23:29
0
onucku
26 comentarii 44 puncte
Exista varianta tramvai/autobuz/metrou/mers pe jos pentru cei ce nu-si permit 2 seturi de anvelope separate- vara/iarna.
07 sep 2013, 14:07
+2
CristiSav2002
21 comentarii 1 puncte
.....sunt multe aspecte contradictorii in acest subiect.....dar un lucru e clar...trebuia sa se lege direct de legea *****-urile....nu asa la distanta de un an de cealalta lege...seamana a lucru improvizat si romanul asta asteapta , inca o chestie neclara...eu asteptam de mult interdictia MS vara....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
08 nov 2013, 00:45
-1
1014 comentarii 1115 puncte
Cea mai mare porcarie "made in Romania" . Care este adevaratul motiv pentru care cineva a scuipat aceasta idee scrie chiar in continutul articolului. Citez: "Piata cauciucurilor dedicate sezonului cald a cunoscut o scadere dramatica in 2013" - nicidecum nu s-au gandit la siguranta circulatiei, asa cum se pretinde. O alta modalitate de a baga mana in buzunarul soferilor ... legal.
16 sep 2014, 10:33
+2
cornel69
26 comentarii -5 puncte
dragilor....de fapt....diversitatea opiniilor vine de la cele TREI CATEGORII de participanti la trafic 1-unii SE TRANSPORTA cu masina 2-altii CONDUC masina 3-iar o minoritate PILOTEAZA masina........asa ca "fiecare pasare pe limba ei piere"....mai trist e ca unii nu pier singuri....mai iau si pe altii cu ei...asa ca...IGNORANTII SI INCOMPETENTII nu pot fi neglijati...SUNT PRINTRE NOI SI NE AFECTEAZA SI PE CEI NEVINOVATI....nu putem sa spunem ca face fiecare ce vrea....numai la el in dormitor..NU PE DRUM
17 sep 2014, 10:35
-2
6 comentarii 1 puncte
ch..nu degeaba ai -4pct la profil ;p Sa inteleg ca tu esti din "minoritatea" aia care "piloteaza" masina ?! De aia ai poza langa ursuletul ala? :))))
17 sep 2014, 14:46
-1
6 comentarii 1 puncte
Inca mai comentati la idiotenia asta de articol de acum 115ani? .... Defapt comenteaza asa de 101 ori numai cei ce au anumite interese.....Praf...Ma uit ce se agita asta de are 52 ani si 14 comentarii numai la acest art.....frate cred ca tre sa-ti cauti lemn de vara/iarna ca o sa ai in curand nevoie ,nnu sa bati campii pe aici rezemat pe un BMW 3 ;) Hai pa si o sa-i dau unsubscriu la acest articol ca sa nu mai primesc atatea mailuri decate ori are un aiurit chef sa se laude cu cauciucurile lui iarna/vara ca acum se oftica ca a dat banii si pe alea de vara cand era mai economic si mai sigur sa le tina doar pe cele de iarna .Va pup pe porftofel
17 sep 2014, 14:45
0
1 comentarii 0 puncte
Ma amuza teoria chibritului facuta de autorul articolului pe tema anvelopelor de iarna folosite vara. Pana acum vreo 15-20 ani nimeni nu isi punea problema anvelopelor dedicate vara/iarna, si totusi lumea circula. Ca vara este distanta de franare mai lunga cu anvelope de iarna, care este problema? Ca se uzeaza mai repede anvelopele de iarna folosite vara, foarte bine, se vor schimba mai repede. Orice sofer responsabil stie ce sa ceara de la masina lui. Cand pleci la drum vezi cum se comporta masina in primele viraje sau franari si adaptezi stilul de conducere la conditiile date. Am pe scara un camionagiu batran si se minuna (si el) de cata teorie se face pe tema anvelopelor de vara/iarna. Mergand pe conceptiile astea apocaliptice m-ar mira sa nu apara si un articol despre obligativitatea anvelopelor cu cuie pentru mersul pe polei, ca doar suntem in Romania...
04 oct 2014, 13:41
0
cornel69
26 comentarii -5 puncte
......e clar.....asa cum am spus...."fiecare pasare pe limba ei piere"....poporul asta nu va ajunge nicaieri pt ca e ignorant si indisciplinat.....romanul a avut mereu bani pt bere si chiohanuri......si campanii electorale....si demiteri de presedinti....niciodata nu se gasesc resurse pt lucru bine facut........si eu am sa renunt sa mai vad raspunsurile iresponsabililor de care trebuie sa ne ferim tot timpul pe strada sau in oricare loc.......avem CEEA CE MERITAM....DAR NU CHIAR TOTI....OARE CE VINA AU CEILALTI!!???
04 oct 2014, 17:47
-2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare