Un articol foarte util pentru unii martori. Cosnider oricum ca fabricantii au facut deja 90% din pictograme foarte sugestive, astfel incat sa fie intelese de [aproape] orice utilizator.
Se numeste over drive poti citi despre aici: http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission8.htm
sau pe un forum Ro: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?57066-overdrive
As vrea sa adaug cateva specifice Land Rover Discovery 3/RRS -2010
1. Transfer box low range indicator (icoana in forma de munte cu inscriptia LO pe verde)
2. Indicatorul de la suspensiile pneumatice, icoana in forma de SUV cu sageti stanga drepta deasupra, arata putin diferit ce cele gasite in articol.
3. DSC/Traction control, icoana triunghi galben cu semnul exclamarii incercuit, cred ca e clar ce este traction control.
4. Park Brake city mode, Icoana verde "AUTO ((P))" se refera la frana de mana automata: nu este functionala.
Si un link cu primele 3 icoane: http://i247.photobucket.com/albums/gg121/rpageIII/DashLights.jpg
A patra icoana este doar prezenta in "bordurile" low line care pe mijloc nu au display. Daca mai imi amintesc ceva am sa adaug..
sunt multi martori care nu apar aici.cred ca unii martori difera si de la producator la producator(nu cu mult dar difera)
la e46 de exemplu este martor pt nivelul lichidului de racire,asc si cred ca si altele care nu imi vin acum in minte
Ieri dupa un drum de 4300 de km mi-a aparut in bord simbolul cu nr 62- probleme motor sau noxe. Mai aveam vreo 150 km pana acasa cand s-a aprins si nu mi-am dat seama din simbol ce anume inseamna. Masina e un Lincoln Navigator 2007 motor 5.4 v8. Care ar putea fi problema o data cu aparitia acestui martor luminos?
In cazul tau apare petrol engine ECU warning lamp ceea ce inseamna ca ECU-l motorului a inregistrat un "fault" defect, care poate veni de la o gramada de senzori gen MAF (debimetru), Throttle, Knock sensor, Engine temp, etc mai pe inteles... primul si primul lucru e sa te duci la un mecanic sau dealer sa se citesca codurile de eroare... apoi dupa ceste coduri poti sa incepi sa gasesti probleme.. in general codurile de eroare iti cam da un pont de 80-90% unde este problema sau macar iti indica unde trebuie sa incepi sa cauti problemele (tu sau mecanicul).
salut ! DOAR PENTRU MOTORINA !!!
daca masina este relativ noua , adica nr de km este mic ,este o singura problema ; curatarea sistemului de recirculare a gazelor arse - admisia , incepand cu : clapeta acceleratie , EGR - ( gasestei in engleza denumirea ) si a rezervorului - o teava mai groasa prin care trec . ( tot ceea ce inseamna motorina arsa si ceea ce rezida in urma arderii ,devine apropape o mazga solida care se face bulgari mici , ca un fel de smoala ...
Stiu sigur - am un Hilux si cum ii dadeam in goarna cum imi aparea nr 62 ...si pana nu ma cuminteam nu se stingea , dar masina mergea normal , doar ca MULT MAI INFRANATA - ADICA NU TRAGEA CA LUMEA ... mi am dat seama de diferenta , dupa ce am curatat sistemul de admisiea - ceea ce ti am descries mai sus ( cele 3 repere )
cauta un mecanic , care stie sa le dea jos si sa le puna la loc , cumpa 2-3 spary uri de curatat clapeta de acceleratie / curatat admisia , 2 l benzina , un cerarceaf bumbac si un lighean :
- egr ul si clapeta de acceleratie sunt relative simplu de curatat , dar ''REZERVORUL '' de admisie prin care trec gazelle ne arse - acolo se opreste grosul , care are legatura directa cu motorul - ( vezi ce garniture ai - daca nu sunt de metal , ca la mine , este bine sa le ai cumparate - nu se stoe cum se vor scoate ...si atunci ramai pieton !)
si daca vrei sa te convingi , da mi un mail pe : iancu4x4@yahoo.com si ti voi trimite vre o 20-30 poze , ca sa intelegi ce am putut scoate prin aceasta '' DETOXIFIERE ''
- F IMP - rezervorul ala de culoare argintie , ii dai cu un spay cu benzina si apoi te duci la spalatorie sa -l spele cu jetul si cu solutie de a lor pana devine impecabilde curat in interior - ca de fabrica !!!- nu rugineste , nu are nic de dr... si este ca lumea ....
te astept cu o bere scumpa ....putini stiu info asta
Si sa moara *****... Unde vezi tu semnele alea in bordul asta ?
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2843309&d=1377609496
Semnificatia " tuturor martorilor " .... Na belea ca nu sunt toti...
S-au strecurat doua greseli. In prima poza unde sunt trecute semnificatiile in engleza,pe randul din dreapta,al patru-lea martor de sus un jos e scris "engine management system" insa ar tebui sa fie "glow plug indicator",adica martor bujii incandescente. Engine management system este acel check engine sau "pompa" pe care o stie toata lumea.
In lista in care sunt traduse toate simbolurile la numarul 11 traducerea este gresita. Acel martor este de la bujiile incadescente. "Sistem auxiliar de incalzire la motoarele diesel" se refera la altceva,mai exact la sistemele sirocou pe care multi le numesc "webasto"(webasto e de fapt un brand al unui producator de astefel de sisteme).
Salut,ieri dupa un drum de vreo 700 de km mi sa aprins in bodrul masini ( Audi A4)simbolul 62 ce sfaturi mi-ati putea da in ceea ce priveste aceasta defectiune?Care credeti ca ar fi cauza pt care imi da eroarea asta in bord?
si eu am patit la fel la un seat toledo verifica sonda lambda.la min era dus catalizatorul de sub masina am dat comanda de unul universal 260 ron nou.astept sa vina sa=l momtez la service,
SALUT, acum osaptamana dupa un drum de 1500km mi sa aprins in bordul masini
(FORD FOCUS 1,6,BENZINA ANUL 2005 MANUAL) simbolul cu nr 54 ,ce poate sa fie?
salut cine poate sami dea un sfat mii sa aprins in bord acest senzor si nu stiu ce inseamna si ce sa fac de la ce este .(.engine management lamp) va rog datimi un sfat ce inseamna si de la ce este ce trebuiie sa repar sanatate multe
salutare, am un Ford Focus 3 usi diesel 110 cp, si recet imi apare semnul nr. 40 dar apare la un anumit interval de timp intermintent insotit de un sunet specifig ( gen ca nu am centura pusa ) am puso pe tester nu iese nimic, placutele sunt schimbate am verificat si lichidul de frana , nu stiu ce poate sa fie, tin sa precizez cand apare acel semn nr.40 temperatura din bord ( ex. 15 grade ) devine in ----- iar daca am faza lunga in acelasi timp cand apare martorul 40 se stinge martorul din bord de la faza lunga .... astept pareri. Mersi.
am un audi a4, 2.0 diesel, an 2006 si m-i s-a aprins acu 2 zile becul de la ,,62. probleme la motor sau la noxe."
poate sa ma ajute cineva ce poate mai exact sa aiba ? sa fie oare dusa turbina ? ca nici nu mai trage cum trebuie????
Asa imi face si mie, si inca nu stiu din ce cauza, cand se aprinde ala, masina nu mai trage calumea..:(Eu am un peugeot 307 2.0 hdi. Daca ai rezolvat ceva cu a ta, zimi si mie te rog :)
Salut.
In aceasta vara cred ca am rezolvat aceasta problema, in mare parte...am puso pe tester si unica eroare ce mi'a dato a fost la pedala de acceleratie. Stiu ca pare anormal, dar a fost unica eroare, cei de la service nu aveau una de 307, si am probat cu o pedala de 407, si surprizaa, eroarea nu a mai aparut si masina mergea ca noua. Dupa ce am pus iar pedala originala a mea, iar s-a aprins beculetul...dar vreau sa precizez ca acum masina merge perfect, chiar daca am martorul aprins de vreo 2 luni...
salut am si eu o intrebare , am un wv golf 4 motor 1.9 tdi mi se aprind in bord martori 11 si 62 imi poate spune si mie cineva ce anume trebuie schimbat la ea ? multumesc
la martorul 11 ii din cate stiu eu , injectoarele, ai probleme acolo, ii posibil sa fie unul din ei uzat.
la martorul 62 ii racitorul de gaze, ii infundat, sau uzat.
salut. Am un iveco daily de 5,5 t cu motor de 170 cp si mi se aprinde un bec rosu la bord in fofma de "sticla cu o elice de ventilator in ea" nu gasesc ce inseamna si la iveco sunt programat doar in 12 01 2015. masina a avut tahograf si a fost detarata, la viteza merge 110 - 120km/h, trage la panta, pun pe ea 3,5 - 4tone dar nu stiu ce sa fac cu becul respectiv ! sa merg ? sa stau? ajutati-ma care stiti ! va rog!!!!!!!!!!!