Cum sa reduci consumul masinii tale in 5 minute. Mit sau realitate? Ghidul soferului 17 Aprilie Cum sa reduci consumul masinii tale in 5 minute. Mit sau realitate?
Toate comentariile (97):
40 comentarii -10 puncte
ma mir, nici-o reclama nimic??
11 dec 2013, 16:57
+4
62 comentarii 19 puncte
Totul este mit!! Mai putin Sistemele HHO
11 dec 2013, 17:01
-3
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
500$ a consumat taicameu pe un sistem HHO.Dupa ce a explodat in garaj si a sarit capota,l-a dat jos.Ah si consumul era acelasi.
11 dec 2013, 17:24
+1
Robert-323
32 comentarii 76 puncte
evident ca daca a sarit in aer ceva a fost in neregula...e foarte pretentios sistemul, incepand de la electrolit, personal folosesc KOH (nicidecum sare....cel care a scris articolul nu stiu de unde s-a informat) si pana la concentratia, tipul PWM-ului, frecventa la care lucreaza, elementul de filtrare, etanseitatea, tipul electrozilor( Inox 316L), generator de tip dry cell.....si muuuulte altele la care trebuie sa fi atent...e de-ajuns sa faci o singura greseala si dupa care sa spui ca ramane consumul acelasi si ca nu functioneaza, ba chiar ca a crescut consumul din cauza curentului care il foloseste generatorul(undeva la 60-70W)asa ca mai documentati-va, la mine de 2 ani isi face treaba si nu sunt deloc singurul
11 dec 2013, 21:43
+1
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Tatal meu l-a instalat deci e posibil sa nu fie instalat cum trebuie (dar e mecanic si electrician) Iti consuma mai putin masina? (intreb f serios ca eu vreau sa pun GPL pe masina mea dar daca merge HHo atunci mai bine incerc cu asta)
12 dec 2013, 14:24
-1
Robert-323
32 comentarii 76 puncte
consuma mai putin doar daca mergi economic, adica inainte oricat de eco as fi mers, nu scadeam sub 6(motor 1.5 16v 90CP), acum scot si 5, teste facute pe acelasi traseu in drum spre facultate, generator in configuratia de 13 placi 10x10cm, 2 plusuri, pe 12A....e bine de stiut ca daca nu mergi ,,la consum" si ii dai, nu are nicio influenta, debitul produs de 2-3lpm este cam mic la ce ii trebuie motorului la turatii mari...un mare plus cu instalatia asta este ca motorul devine mai silentios si nu mai ai depuneri de calamina si toba curata, ceea ce e numai de bine. Totusi, in ceea ce priveste economia in comparatie cu gpl-ul, eu n-am reusit sa vad eficienta mai mare de 15 ce mult 20% la consum, o instalatie gpl daca faci km multi, din punct de vedere al banilor iesi mai bine pentru ca gazul il iei la aprox. juma de pret, dar eu unul cu un consum mediu de 6% pe traseu Bucuresti-Moreni cu masina plina sunt multumit, si fara sa ma straduiesc prea tare
12 dec 2013, 19:25
0
8 comentarii 22 puncte
Te rog sa-mi explici si mie, pentru ca nu prea le am cu fizica, daca introduc cablul de alimentare al laptop-ului intr-una din mufele USB se autoincarca?
16 dec 2013, 14:30
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
da, dar numai daca mangai cablul cu niste magneti, ca sa aliniezi electronii din sarme...eu recunosc ca multi lauda sistemele hho, dar legea electrolizei (a lui Faraday, daca nu ma insel), imi spune ca pt a produce atat hidrogen cat sa scad cu 10% consumul masinii (de la 6% la 5.5%), as avea nevoie de o mica hidrocentrala. HHO ala e de fapt apa fiarta amestecata cu extrem de putin hidrogen. posibil sa fie utila la ralanti, unui motor de tico. asta daca nu caleaza din cauza suprasarcinii alternatorului, care se invarte mai greu ca trebuie sa produca mai mult curent, astfel consumand mai multa benzina, inclusiv hidfrogen, care pt a fi produs in cantitate mai mare are nevoie d emai mult curent si gata cercul vicios. ce ma mir foarte tare, e ca n-au pomenti nimic de filtrele supraspirante ale profesorului trasnit de la hunedoara, care pe mine m-au facut sa ma intreb ce fel de retardati aproba patentele la organizatia aia internationala a patentelor de la Geneva...nimeni nu a putut explica inca faptul ca subit, odata cu montarea unui filtru mai permisiv si/sau a unui generator de hho, ecu de injectie nu injecteaza mai mult combustibil atunci cand "vede" mai mult oxigen (amestec sarac) in evacuare. asta nimeni n-a putu explica, dar toti sustin scaderea consumului. dupa mine, toti astia ar trebui sa infunde puscaria, ca si mister Perendev, cu al sau perpetuum-mobile cu o roata cu magneti si doi tamburi de frana de la cfr. si in cazul lui patentul a fost inregistrat, de aceiasi "ingineri" handicapati de la Geneva, unii mai prosti au cumparat patentul, l-au pus in practica si surpriza, n-a functionat. Apoi l-au dat in judecata pe smecher si acum ala sta la intuneric, iar ei fara bani in buzunar. va doresc la cat mai multe molecule aliniate si consumuri cat mai mici.
16 dec 2013, 16:37
+1
moldy007
125 comentarii 43 puncte
Sistemul HHO este tot o abureala ,investesti energie electrica pt electroliza si scoti energie sub forma de gaz combustibil, randamentul este totdeauna mai mic decat 100% deci iesi in pierdere.Plus am incercat si cantitatea de gaz este mult mai mica decat necesitatile motorului.Masina pe benzina are 13.7% benzina in amestec cu restul pana la 100% aer pt o ardere optima.Un motor de 1000cmc la 2800 rotatii are nevoie de ceva cantitate de aer si combustibil.De motoare mai mari nici nu poate fi vorba. O emisiune TV -auto din strainatate a testat o luna un sistem HHO si nu a fost nici o diferenta la consum.
15 apr 2014, 16:13
0
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
Eu mi-am pus toate astea pe dacia 1310.. si acum merg pe gratis.. ba chiar dupa 100 km parcursi imi apar 100ml de benzina in rezervor, le pot recomanda cu incredere :P si sa nu mai zic ca puterea masinii a crescut cu 35cai de la chip, fuel sharkul da o lumina albastra gen tuning, magnetii atrag femeile, iar turbonatorul scoate sunete de Fast and Furious... HHO defapt este NOS DIY :P PS. Acest coment este un pamflet si trebuie tratat ca atare.. :D (mare grija cu turnonatorul daca se sparge, bucatile de metal sau plastic din ce o fi.. ajung in motor si ajuta enorm :P)
11 dec 2013, 17:10
+51
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
toba sport cu LED-uri cati cai imi da si cu cat mai putin o sa consume?
11 dec 2013, 17:37
+18
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
Pai Maxim 6 (shasa) cai.... consumul, mai taie din ele dale dra(c)... :P
11 dec 2013, 18:20
+9
ECO
25 comentarii -11 puncte
Revenim: In domeniul economizoarelor de carburant, exista deja echipamente profesionale care aduc economii reale cuprinse intre 8 - 15% (max. 20%) in functie de tipul autovehiculului: 1. Economizor cu Hidrogen HH - Pret aprox. 6.950 € (include TVA) - se compune din Generatorul de Hidrogen cu Recipient Apa, Unitate Electronica de Control, Accesorii Instalare - avantajele unui concept total diferit fata de instalatiile HHO, care nu se bazeaza pe electroliza traditionala: a. consum redus de curent b. nu genereaza caldura c. nu necesita timp de pornire si timp de oprire (pauza) d. nu necesita electrolit ci numai apa e. nu necesita remaparea ECU si nici alte artificii mecanice f. nivelul de hidrogen introdus in admisie este permanent controlat de catre unitatea electronica de control in conjunctie cu ECU g. nu necesita rezervor pentru stocarea hidrogenului h. nu necesita intretinere - dezavantaje: a. conceput pentru detinatorii de flote auto transport marfa b. nu poate fi utilizat iarna, sub zero grade 2. Economizor Electronic EconoSpeed CANController - Pret 1.165 € (include TVA) - singurul echipament care actioneaza direct asupra factorilor de consum - unitate electronica de control a motorului (14 parametri fara modificarea parametrilor ECU)controler de acceleratie dinamica, care permite limitarea vitezei maxime, turatiei motorului si al ratei maxime de accelerare - avantaje: a. ECONOMII asupra costurilor de intretinere : - reduce uzura motorului, transmisiei si trenului de rulare - reduce uzura prematura a anvelopelor - imbunatateste siguranta b. Instaleaza si UITA : - ADUCE ECONOMII chiar din momentul instalarii - FARA rapoarte de analiza - FARA planificarea traseului - FARA instruirea soferului - FARA mentenanta - dezavantaje: a. desi poate fi instalat la orice tip de autovehicul, pentru a functiona este necesar softul CANbus ECU al tipului de autovehicul pe care este instalat. Astfel producatorul s-a axat pe ti
15 dec 2013, 17:25
-3
ECO
25 comentarii -11 puncte
Astfel producatorul s-a axat pe tipul de autovehicule utilizate de catre detinatorii de flote auto transport marfa, avand in vedere deasemenea ca detinatorii de autoturisme personale nu vor fi interesati in limitarea vitezei si turatiei. CONCLUZIE: 1. NU EXISTA economizoare care sa aduca economii reale de carburant la preturi mici. UITATI de magneti, filtre, fofeze, pastile, bare de metal scufundate in rezervor, stabilizatoare de curent si mai ales de instalatii HHO artizanale. NIMENI nu va oferi o solutie profesionala de reducere a consumului IEFTINA prin care beneficiarul sa economiseasca sute sau mii de euro. 2. In PREZENT,pentru detinatorii de autoturisme personale care doresc sa faca economie reala, exista o singura solutie...UITATI de TALPA GREA: - accelerati lent, NU brusc - schimbati viteza la turatii mai mici 3. In atentia INVENTATORILOR si Mini-Tehnicus - solutiile privind economizoarele par simple si mai ales in mintea romanilor se gasesc peste noapte, dar rezolvarea acestora necesita timp, studiu, fonduri si experienta........AU MAI INCERCAT si ALTII si-au RAMAS CU MASINA-N DRUM. Va doresc tuturor SARBATORI FERICITE !
15 dec 2013, 17:37
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
UIte id meu : iionutel2000 , putem discuta mai multe despre aceste economizatoare de combustibil :)
17 apr 2014, 14:06
0
16 comentarii 0 puncte
Sistemul are la baza "recuperarea" surplusului de energie care il face alternatorul pentru a fi sigur ca poate alimenta toti consumatorii . Adica alternatorul face 650W din care consumi cu becuri , incalzire , ventilare , motor , stergatoare , dezaburire , reincarcare baterie etc , etc 600W . Daca folosesti doar motor ai nevoie de 200W restul se pierd . Aceasta pierdere este folosita de dispozitivul HHO . Daca trebuie sa tragi de toate electricele sistemul este un fissss .
21 dec 2013, 16:52
-3
moldy007
125 comentarii 43 puncte
Alternatorul nu face 650 W , ci face cat este nevoie ca acumulatorul sa fie incarcat cat mai bine spre 100% si consumatorii electrici satisfacuti cu tensiunea necesara.Releul electronic din alternator se ocupa de asta dozand curentul de excitatie in functie de nevoi.Un consum mai mare de curent implica energie mai mare absorbita pt asta ,efectul ( scaderea turatiei ) se simte ( cel mai bine ) la masinile pe carburator in relanti ,aprinzand faza lunga. Alternatoarele au un parametru electric in wati : puterea maxima dezvoltata .
17 apr 2014, 15:52
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
3 comentarii 5 puncte
Inainte ca omul sa scrie ca "nu exista in ziua de azi autoturisme pe hidrogen" , a scris ca "o masina sa poate functiona pe hidrogen, este nevoie de un volum urias de apa " , si tu ai inceput cu exemplu de o masina ce clar nu isi produce singura hidrogenul. In caz ca nici acum nu ai inteles, despre asta era vorba, despre masini in care pui apa, si extrag singure hidrogenul. Chiar credeai ca nu stie ca exista masini pe hidrogen ?
17 dec 2013, 04:14
+3
gre
5 comentarii 38 puncte
Da, corect Cezar, masinile de care vorbeste domnul agitat, sunt alimentate cu hidrogen stocat, nu hidrogen produs. Privernezule, fii mai atent inainte sa jignesti gratuit. Pana la urma tu te-ai facut de ras.
19 dec 2013, 15:44
+2
rhobee
65 comentarii 35 puncte
si mai este unul!sa ai talpa usoara!:)
11 dec 2013, 17:23
+1
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
lasand gluma la o parte....asta e cel mai bun raspuns pt a salva benzina/motorina. Dar alta metoda care este la fel de folositoare este consumul instant. BMW-urile au un ac ce indica consumul instant.Daca ma duc dupa ac scot consumuri foarte bune,si am facut un experiment. Am mers o saptamana normal dupa ac la consum,si a doua saptamana l-am acoperit cu banda. rezultatul? A consumat cu 3 litri mai mult cand am acoperit acul. Din pacate un aftermarket sistem de consum instant este peste 300lei.
11 dec 2013, 17:35
+1
neymar
423 comentarii 244 puncte
Ar trebui sa intre la puscarie cei care produc astfel de gunoaie si mint in halul asta . Magneti dintraia si-au luat multi fraieri.
11 dec 2013, 19:58
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
dj_eros
20 comentarii 29 puncte
tu ai 15 ani ce a mers la tine ,ca tu mergi cu bicicleta !
18 apr 2014, 21:41
+2
79 comentarii 177 puncte
Da moaca si-n rate daca se poate, prost e care da nu care cere!!! Dupa umila mea parere e vorba numai de cat de creduli sunt cate unii sa-si imagineze ca asemenea prostii chiar functioneaza....
11 dec 2013, 20:58
+5
shox
142 comentarii 275 puncte
Ati uitat de filtrele alea magice :)))
11 dec 2013, 21:05
+4
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
corect :)) si alea parca "aliniau moleculele de aer si se aranjau ca sa fie mai comprimat aerul" sau ce fuma el acolo. Chiar si daca n-ai treaba cu mecanica trebe sa-ti fie putin suspicios de ce vanzatorul daca e asa destept de ce nu e acum super bogat cu inventia sa preluata de mercedes si implementata pe masinile lor daca chiar functioneaza
12 dec 2013, 14:18
+2
51 comentarii 78 puncte
A uitat autorul articolului sa spuna ca cea mai buna economie e sa nu mergi cu masina decat atunci cnd este chiar necesar. Pe timpul verii folosesc bicicleta, asta in cazul in care ar trebui sa merg singur cu masina, si e chiar mai bine, plus ca nu ma costa nimic, exceptand costul bicicletei care se amortizeaza destul de repede. Mai nou, au aparut biciclete cu baterii si motoare electrice ce iti dau autonomie pana la 80km, destul cat sa te plimbi prin oras intr-o zi daca faci cateva drumuri. Singura problema e lipsa pistelor si a parcarilor speciale pt bicle. Stai mereu cu frica sa nu ti-o fure! Probabil voi primi bobarnace ca am scris asta pe un site dedicat pasionatilor auto, insa poti sa ai tu Ferrari, cnd stai in coloane si te deplasezi doar 15 km intr-o ora, degeaba ai confort, Ac, muzica cand de fapt tu pierzi timp si bani pe alta parte. La noi e si gandirea ingusta a romanului ca probabil bicicleta e pt fraieri, pai fraieri sunt olandezii, nemtii, englezii ca merg cu bicicletele si au super masini pe care nu le freaca si uzeaza fara rost in trafic.
12 dec 2013, 01:54
+11
8 comentarii 22 puncte
Sistemul HHO functioneaza cu energie electrica de la bateria masini, da? Pe baterie o incarca alternatorul. La transformarea energiei mecanice rotationale in energie electrica SUNT PIERDERI! La fel la electroliza apei+sare SUNT PIERDERI! Deci dubla transformare mecanic=>electric=>chimic (gaz) si apoi ciclul se reia. Fizica de clasa a 5-a pe care autorul articolului nu o stapaneste.
12 dec 2013, 09:33
+8
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
ii bagasi pe toti in ceata :)))
14 dec 2013, 01:30
+5
doruvalentin
3 comentarii 0 puncte
pai daca nu stiti fizica de clasa a 5 a :))))) 330ci incearca sa zica urm : ca sa poti produce Hidrogen ai nevoie de curent electric , curentul electric il obtii de la alternator care este invartit de motor , cu cat tragi mai mult cureent cu atat motorul trage mai greu (consumand carburant) ca sa iti alimenteze tie borcanu cu inventia cu hidrogen ....si per total hidrogenul ala ca sa-l produci tot la benzina consumata mai multa ajungi .... deci per total daca jucaria cu hidrogen nu e bine construita ajungi la un consum mai mare de combustibil !!!! ASTA E CEA MAI BABEASCA EXPLICATIE ...se poate si mai bine :)))
12 mai 2014, 16:34
0
21 comentarii 17 puncte
Eu am incercat sa explic pe forum cu exemple de valori concrete ale randamentelor transformarilor dar de unii tot nu se lipeste nimic...
17 dec 2013, 09:43
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Nu uitati de pastilele magice care se baga in rezervor sa "creasca cifra octainca => reduc consumul" ca ar avea vreo treaba una cu alta =)) Bai astia fiziceni ai hidogenului care le aveti pe masini ia ziceti voi cum reduceti voi consumul daca calculatorul citeste acelasi aer la intrare/iesire si emite acelasi semnal fix de presiune + milisecunda de deschidere injector per bataie? Ce faceti voi acolo se numeste "aer" fals... noroc ca bulele alea sunt ca si cum n-ar exista cantitaiv la cat aer/combustibil trage un motor. O situatie similara aveti pe un sistem de injectie a apei in motor (sistem anti-detonatie) unde puteti reduce cantitatea de benzina injectata semnificativ pe bataie fara sa predetoneze DAR si aici se poate realiza DOAR cu modificarea calculatorului sa reduca pulsurile. Astfel cresteti puterea sau scade consumul desi un sistem dinasta nu are ce cauta pe o masina de zi cu zi ca e scump, complicat si foarte sensibil la prostie
12 dec 2013, 13:10
+1
381 comentarii 502 puncte
Amice, dai cu bata in balta. Ce bataie la injector ? Tu ai habar cum functioneaza un injector si cum e controlat, sau povestesti asa, gratuit ? Ai habar cum functioneaza un sistem apa-metanol si cel mai important, de ce se foloseste ? Sau la fel, povestesi gratuit ? APA-METANOL nu se foloseste pe reducerea consumului (aia e valabil doar la diesel, si acolo, doar la motoare foarte mari/utilaje, ca in rest e nesemnificativ). Atat la benzina cat si la diesel apa-metanol se foloseste pt a scadea temperatura aerului din admisie, ce reduce sansa de ardere detonanta, dar si da posibilitatea cresterii de putere, prin marirea avansului. La sistemele apa-metanol, cea mai buna locatie pt duza de injectie e dupa intecooler si dupa MAF, dar inainte de IAT. (MAF-ul e foarte usor distrus daca se injecteaza apa metanol in amonte, in aval nu mai are nimic, iar IAT nu e influentat de umiditatea aerului). Faptul ca prin aceasta metoda se scade si temperatura din camera de ardere, si implicit si din evacuare, ce duce la prelungirea duratei de viata a turbinei, sunt doar avantaje suplimentare.
22 dec 2013, 19:04
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
serios, exista prosti care sa dea banii pe asa ceva? sistemul cu hidrogen pare mai aproape de realitate, dar nu prea cred in fiabilitate...un s500 fratilor, la drum lung, consuma mai putin decat un a4 1600, nu si prin oras... dar consumul ti-l faci singur, consumul este influentat de starea masinii, de calitatea pieselor ssi a uleiului, atat de motor cat si de cutie/diferential schimbati piesele uzate si intretineti masinile asa cum trebuie si o sa vedeti ca o sa scada consumul cu cateva procente eceste sisteme sunt egale cu 0, de ce oare cei de la bmw au renuntat la sistemel cu hidrogen? in niciun caz sa faca lor proucatorilor aftermarket, au renuntat pt ca momentan nu avem tehnologia necesara pt o functionare in conditii perfecte iar investitia intr-un astfel de sistem, s.ar putea sa fie hazardoasa pt motor, hidrogenul are o explozie mult mai violenta decat mix-ul de aer/benzina, deci dak o sa economisiti ceva banuti pe benzina, timp de 2-3 ani, o sa-i cheltuiti dupa aia pe refacerea motorului, de asta sunt singur
13 dec 2013, 11:09
+4
Robert-323
32 comentarii 76 puncte
esti foarte sigur, doar ai testat personal nu? =)) nu mai dati din gura aiurea atata timp cat va bazati pe experiente ,,din auzite"
13 dec 2013, 17:30
+3
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
pai cum spuneam, cred ca nu sunt fiabile, drept urmare, inca nu au scos masini pe hidrogen... raspunde-ti tu la intrebarea asta"de ce nimeni nu are masini stradale pe hidrogen, doar prototipuri?" si nu ma luati cu monopolul petrolului, ca nu tine.... pe mine sinicer nici nu ma intereseaza, nu-mi cumpar masina ca sa instalez chestii artizanale pe ea, pt ca nu pot sa bag banzina... stii vorba aia? ai vrut bicicleta, acum pedaleaza, asa si cu masinile... asta se intampla cand va intindeti mai mult decat va tine bugetul... in rest, raman la ideea mea...
13 dec 2013, 23:20
+1
privernezu
15 comentarii -1 puncte
Dar cine te-a pacalit ca nu exista masini alimentate DOAR cu hydrogen ? Mai dati un ochi la televizor oameni buni , mai GUGALITI si voi inainte de a scrie prostii la fel ca si autorul articolului http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity DIN 2008 SE VINDE IN PLM ...... dar ce sa ceri ... ?
16 dec 2013, 16:58
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
bai, eu nu credeam ca a fost scoasa la vanzare... sincer, tre sa ai o infrastructura pt o asfel de masina, unde este acea infrastructura? lasand la o parte toate chestiile care se pot intampla... de exemplu, cum faci sa pornesti la sub -5 grade? sau ce te faci dak iti explodeaza rezervorul? stii ce inseamna sa bubuie un rezervor de 40 de litri de hidrogen? nici nu vreau sa ma gandesc... in fine, dak au scos acea masina... problema lor, eu nu cred referitor la sistemul artizanal despre care se vorbeste in articol... este la fel de folositor ca si celelalte... parerea mea, poate ma insel, dar este o chestiune de logica, nu poti pacali sitemul de injectie si senzorii dintr-o masina, dak au fost proiectati sa injecteze un anumit numar de ml de benzina, atat vor injecta, indiferent de ca-i pui tu basini lichifiate intr-un borcan
16 dec 2013, 23:17
0
privernezu
15 comentarii -1 puncte
In Canada (din ce imi aduc aminte din acel drive test facut de top gear ) aveau infrastructura buna cu statii de alimentare. Parca incepuse si in Germania , cred ca erau vre-o 8 la numar iar din ce am observant pe diferite site-uri se vinde si in statele unite unde nu cred ca si-ar cumpara masina cineva daca nu ar avea de unde sa o alimenteze , de la tine nu pot sa am pretentii pentru ca esti , ca si mine , un simplu cititor , dar de la cnv care scrie un articol pe acest site ... http://www.netinform.net/h2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU aici sunt statiile cu hydrogen din Europa http://www.netinform.net/h2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU din partea dreapta poti selecta continentul si iti arata care si unde sunt .
17 dec 2013, 01:28
+1
1 comentarii 0 puncte
Pentru masinile cu hidrogen problema este sistemul de siguranta al masinii dpdv al rezervorului de hidrogen. La un accident, in fractiunea urmatoare masina deja a fost o bomba, adica a explodat.
16 dec 2013, 21:34
0
16 comentarii 0 puncte
Si despre GPL se spune acelasi lucru . Tu mori inainte ca butelia sa se zgirie ,
21 dec 2013, 16:58
+3
21 comentarii 17 puncte
Motorul cu hidrogen n-are treaba cu asa-numitul HHO! Mainile cu hydrogen sunt foarte foarte ok, problema lor (ca si in cazul electricelor) este stocarea energiei : la electrice masa, durata de viata si pretul a bateriilor iar la hidrogen lipsa infrastructurii de alimentare + dificultatea de a stoca pe termen lung. Poate ca daca s-ar produce masiv masini hybride hydrogen-benzina, sau hidrogen-diesel , in 10 15 ani ar fi cat de cat si o infrastructura. Unde era GPL acum 10 ani? dar 15? Din pacate statiile de alimentare cu hidrogen sunt muult mai costisitoare .
17 dec 2013, 09:56
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Iti aduci aminte de autobuzele si camioane cu gaz din Romania aniilor '80? se intampla peste tot in lume, nu doar la noi; si atunci si s-a incercat creearea unei infra-structuri pt ele. Dar noi consideram nebunesc tot ce se intampla in anii '80 si am abandonat ideile...c-asa-i in tenis :) cum nici atunci n-a prins ideea ca nu era rentabil sa cumperi masina pe gaz si sa stai 20 de ani fara infrastructura, de aia nici acum nu s efac si nu s evand masini pe hidrogen sau curent. pt ca nu le va cumpara nimeni fara sa existe infrastructura dinainte. tu ti-ai lua azi o masina la de 3 ori pretul uneia "clasice" si cu care sa poti circula de-abia peste 20 de ani, dupa ce dai afara gainile din ea?
17 dec 2013, 13:52
+5
gre
5 comentarii 38 puncte
Asta e raspunsul corect, stocarea pe termen lung si costurile foarte mari de stocare. Asta e motivul principal pentru care nu e o solutie de masa masina pe hidrogen.
19 dec 2013, 15:57
+3
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Ma , hai sa va lamuresc eu , incerati ECONOKIT France , vre`o 30 zile ( power tuning ) aduce ( injectie apa ) apoi spuneti parerea aici , chimie , ne chimie , nu stiu nici eu exact cum functioneaza dar eu am dat 2200 pe el si va spun sincer ca imi consuma cu 17.5 mai putin ( Opel astra g 1.7 d 68 cp , numai bine :) Incercati ca nu aveti nimic de pierdut , ba din contra o sa va convingeti ca , chiar exista asa ceva si ca , chiar poti iesi in castig :)
17 apr 2014, 14:18
-4
1 comentarii 0 puncte
Ia de aici amice tocmai ce ai cumparat tu : http://www.fuel-saver.org/Thread-Anyone-Econokit
25 dec 2014, 08:30
0
ECO
25 comentarii -11 puncte
Buna ziua, Pentru articol nota 8, partea buna este ca demonstreaza ineficienta unor echipamente destinate sa "produca profit" vanzatorilor si pierdere utilizatorilor, iar partea mai putin buna ca nu este suficient documentat cu privire la existenta echipamentelor ce aduc cu adevarat economii reale de carburant cuprinse intre 8% si maxim 20%. Cine promite economii de 40-70% minte. Voi reveni maine cu detalii
14 dec 2013, 16:55
0
ECO
25 comentarii -11 puncte
Revenim: In domeniul economizoarelor de carburant, exista deja echipamente profesionale care aduc economii reale cuprinse intre 8 - 15% (max. 20%) in functie de tipul autovehiculului: 1. Economizor cu Hidrogen HH - Pret aprox. 6.950 € (include TVA) - se compune din Generatorul de Hidrogen cu Recipient Apa, Unitate Electronica de Control, Accesorii Instalare - avantajele unui concept total diferit fata de instalatiile HHO, care nu se bazeaza pe electroliza traditionala: a. consum redus de curent b. nu genereaza caldura c. nu necesita timp de pornire si timp de oprire (pauza) d. nu necesita electrolit ci numai apa e. nu necesita remaparea ECU si nici alte artificii mecanice f. nivelul de hidrogen introdus in admisie este permanent controlat de catre unitatea electronica de control in conjunctie cu ECU g. nu necesita rezervor pentru stocarea hidrogenului h. nu necesita intretinere - dezavantaje: a. conceput pentru detinatorii de flote auto transport marfa b. nu poate fi utilizat iarna, sub zero grade 2. Economizor Electronic EconoSpeed CANController - Pret 1.165 € (include TVA) - singurul echipament care actioneaza direct asupra factorilor de consum - unitate electronica de control a motorului (14 parametri fara modificarea parametrilor ECU) controler de acceleratie dinamica, care permite limitarea vitezei maxime, turatiei motorului si al ratei maxime de accelerare - avantaje: a. ECONOMII asupra costurilor de intretinere : - reduce uzura motorului, transmisiei si trenului de rulare - reduce uzura prematura a anvelopelor - imbunatateste siguranta b. Instaleaza si UITA : - ADUCE ECONOMII chiar din momentul instalarii - FARA rapoarte de analiza - FARA planificarea traseului - FARA instruirea soferului - FARA mentenanta - dezavantaje: a. desi poate fi instalat la orice tip de autovehicul, pentru a functiona este necesar softul CANbus ECU al tipului de autovehicul pe care este instalat. Astfel producatorul s-a axat
15 dec 2013, 17:20
-2
ECO
25 comentarii -11 puncte
Astfel producatorul s-a axat pe tipul de autovehicule utilizate de catre detinatorii de flote auto transport marfa, avand in vedere deasemenea ca detinatorii de autoturisme personale nu vor fi interesati in limitarea vitezei si turatiei. CONCLUZIE: 1. NU EXISTA economizoare care sa aduca economii reale de carburant la preturi mici. UITATI de magneti, filtre, fofeze, pastile, bare de metal scufundate in rezervor, stabilizatoare de curent si mai ales de instalatii HHO artizanale. NIMENI nu va oferi o solutie profesionala de reducere a consumului IEFTINA prin care beneficiarul sa economiseasca sute sau mii de euro. 2. In PREZENT,pentru detinatorii de autoturisme personale care doresc sa faca economie reala, exista o singura solutie...UITATI de TALPA GREA: - accelerati lent, NU brusc - schimbati viteza la turatii mai mici 3. In atentia INVENTATORILOR si Mini-Tehnicus - solutiile privind economizoarele par simple si mai ales in mintea romanilor se gasesc peste noapte, dar rezolvarea acestora necesita timp, studiu, fonduri si experienta........AU MAI INCERCAT si ALTII si-au RAMAS CU MASINA-N DRUM. Va doresc tuturor SARBATORI FERICITE !
15 dec 2013, 17:35
+1
sorinporojan
3 comentarii -4 puncte
A auzit cineva de EnviroTabs® spun ca este un balsam organometalic care acționeaza ca un catalizator în camera de ardere. Acest catalizator permite arderea combustibilului mai complet in interiorul motorului si prin urmare, combustibilul nu se risipeste in galeria de evacuare. Preluare din saitul lor > ???
16 dec 2013, 14:30
-3
ECO
25 comentarii -11 puncte
Daca citeai cu atentie comentariul de mai sus vedeai scris "FARA PASTILE". Si voi explica de ce: "FAKE_1". Sa presupunem ca pastilele respective imbunatatesc puterea si calitatea arderii, pornind de la faptul ca o explozie mai puternica va deplasa pe o distanta mai mare un obiect decat o explozie mai slaba. Dar acest lucru nu inseamna ca vei consuma mai putin carburant, ci vei avea o crestere de putere si turatie (vezi NOX) dar care trebuie insotita de modificarea motorului fara de care se risca distrugerea acestuia. Acum 30 de ani adaugam la un rezervor de benzina 95 - 98 octane cam 5 litri de benzina 110 octane, crezi cumva ca prin utilizarea benzinei superioare realizam o reducere a consumului ?, nicidecum consumul a ramas neschimbat, dar motorul functiona mai rotund si raspundea mai promt la acceleratie. Chiar asa fiind, ca pastilele asigura o ardere mai complecta si puternica, atunci pentru a obtine reducerea de carburant ar trebui schimbate injectoarele cu unele cu diametru mai mic si modificarea ECU pentru reducerea nivelului de carburant injectat, dar nu se pomeneste nimic despre acest lucru, deci...FAKE "FAKE_2". Producatorul afirma ca reduce emisiile de noxe la 75% si consumul de carburant la 35%..... DAR de FAPT procentul de reducere a noxelor este aprox. egal cu procentul economiei de carburant. "FAKE_3". Daca te-ai fi documentat mai bine in prezentarile video ale "pastilelor" si ma refer aici la filmul facut de rusi (care ne ia drept prosti) ai fi observat urmatoarele: a - fara pastile la 2 alimentari (E95) la consumul rezultat de 17,9 Litri /100km viteza medie este 32,2 km/h respectiv la consumul rezultat de 18,0 Litri/100km viteza medie este 31,7 km/h b - fara pastile la a 3-a alimentare (E98) la consumul rezultat de 23,6 Litri /100km viteza medie este 19,1 km/h c - CU pastile la a 4-a alimentare (E95) la consumul rezultat de 13,9 Litri /100km viteza medie este 49,1 km/h d - CU pastile la a 6-a alimentare (E92)........
16 dec 2013, 22:48
+1
ECO
25 comentarii -11 puncte
d - CU pastile la a 6-a alimentare (E92) la consumul rezultat de 11,4 Litri/100km viteza medie este 84,3 km/h ATENTIE : dupa cum se poate observa in urma testelor cu si fara pastile "vanzatorii" incearca sa ne ABUREASCA cu economia facuta de pastile utilizand in acest scop chiar ECONOMIA pe care o REALIZEAZA MASINA asa cum a facut-o BMW adica viteza medie mica = consum mare, viteza medie "regim economic" = consum mic. CONCLUZIE: a. asa cum am afirmat mai sus utilizarea unei benzine inferioare sau superioare nu influenteaza consumul b. iata ce spune chiar un american: << nu te lăsa păcălit de un raport de certificare EPA , aceasta înseamnă nimic altceva decât că este inflamabil și poate fi folosit în combustibil ca un aditiv , fără adăugarea unor emisii în aer , un document complet inutil toate aceste oferte de combustibil s-au folosit pentru a prosti poporul>> c. BAI....DAR VOI CHIAR NE CREDETI PROSTI ?
16 dec 2013, 22:49
+1
381 comentarii 502 puncte
Mai omule, tu zici de envirotabs ca sunt fake, dar ridici in slavi *****ul ala cu HHO (apa chioara). Pt prostii care au lipist de la scoala, HHO=H2O=HOH=APA Daca ziceai si tu ceva de injectie de apa-metanol la diesel-uri mari, aveai si tu o credibilitate, ca sistemul asta se foloseste de zeci de ani, cu efect garantat. Dar cu *****ul ala de generator de hidrogen din apa chioara, ai dat cu bata in balta. Se pare ca habar nu ai despre cum functioneaza un motor, si daca te pune cineva la in fata la Bosch ESI-Tronic, VAG Ross-Tech, Mercedes Star, BMW INPA/EDIABAS samd, te uiti ca vitelul la poarta noua si nu esti in stare sa citesti nici macar 2 valori in timp real. Ca sa nu mai zic, ca pt tine electroliza e un mister total. Pe semne, tu crezi ca masa hidrogenului e la fel ca masa apei, ca sa functioneze cat de cat sistemul tau cu HHO, iar randamentul electrolizei e peste 90%, si necesarul de curent e de cativa amperi. Mai copile, daca tot te crezi ECO, atunci hai si tu cu solutii ECO REALE SI FEZABILE, NU CU PORCARIA AIA CU GENERATOR DE HIDROGEN DIN APA CHIOARA. Eu cred ca tu nu ai habar cat aer intra intr-un motor amarat de 1.2 benzina, sa nu mai zic de motoare mari si puternice. Vrei metode pt a reduce consumul la flotele mari auto, si la transportatori, atunci faci RESOFTARE PROFESIONALA -100% reduce consumul si creste performante, fara exceptii, apoi daca chiar vrei si mai mult, faci acoperiri ceramice pe coroana pistoanelor pt a reduce din pierderile termice din camera de ardere, faci acoperiri ceramice si "fusta" pistoanelor pt a reduce frecarea, si faci acoperiri ceramice pt turbine pt a reduce lag-ul. Faci si galerii de evacuare cu lungime egala si intrarea in colector sa fie pulse-tuned, pt performante maxime pe toate gama de turatii. Metodele astea sunt testate si verificate si chiar functioneaza, spre deosebire de *****ul tau cu hidrogen.
25 dec 2013, 03:21
-1
ECO
25 comentarii -11 puncte
Informatii detaliate NU am oferit in mod voit, considerand a fi suficiente cele prezentate, dar pentru ca esti "INTERESAT" de subiect, voi aduce urmatoarele precizari: 1. NU am afirmat ca economizorul cu hidrogen este un echipament HHO 2. De ce lipseste "O" te las sa descoperi... 3. La fel, si ce "APA" se utilizeaza 4. NU am afirmat ca motorul functioneaza numai cu hidrogen (caz in care cantitatea necesara este mare), hidrogenul produs fiind un combustibil suplimentar pentru benzina sau motorina. 5. In 2013 aceasta "PORCARIE cu GENERATOR de HIDROGEN" a avut vanzari de peste 2 milioane euro, unul dintre beneficiari fiind compania PEPSI (NU din Romania). Referitor la "solutii ECO REALE si FEZABILE.....RESOFTARE PROFESIONALA 100%", te invit sa citesti cu atentie prezentarea EconoSpeed : 6. Actioneaza direct asupra factorilor de consum, fara a necesita RESOFTAREA PROFESIONALA a ECU 7. Fara acoperiri ceramice, fara jante usoare, fara anvelope speciale, fara modificarile costisitoare propuse la punctele 1-8 8. Fara pierderea garantiei acordate de producator 9. EconoSpeed utilizat din 2013 la autobuzele grupului ARRIVA Ambele echipamente se pot utiliza la orice autovehicul cu benzina, motorina sau gpl. DA, sunt de acord cu modificarile mecanice si resoftarea, dar pentru cei ce doresc tuning pentru cei interesati de curse pentru cresterea puterii, cuplului, turatiei, rezistentei motorului la suprasarcini, dar NU pentru reducerea consumului de carburant si a poluarii.
05 ian 2014, 13:14
0
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Eco speed , de unde se poate comanda si de cine este fabricat ?
17 apr 2014, 14:36
0
ECO
25 comentarii -11 puncte
ECONOSPEED - daca vei cauta pe google o sa-l gasesti cu siguranta
27 apr 2014, 13:50
0
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Sunt interesat de metodele cu ceramica , uite id meu : iionutel2000 , putem discuta in detaliu despre aceste metode de reducere a consumului :)
17 apr 2014, 14:32
0
sorinporojan
3 comentarii -4 puncte
Multumesc de raspuns. Ma gandeam si eu ca este o prostie dar am zis sa intreb aici pentru ca va pricepeti mai bine. Multumesc inca o data sa auzim de bine.
17 dec 2013, 10:10
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
ECO
25 comentarii -11 puncte
Ce poti spune romanilor despre : "Un alt argument impotriva asa zisului succes rasunator al Envirotabs in SUA este ca, de fapt, Envirotabs nici nu se mai comercializeaza acolo tocmai datorita faptului ca ceea ce se pretinde despre acest produs ( reducerea consumului cu 25% sau chiar si mai mult ) este neadevarat iar testele ( asa zise oficiale ) la care a fost supus sunt de fapt niste interpretari. Nu numai ca Envirotabs nu este un produs de succes in SUA dar s-a si dovedit ca ceea ce se pretinde despre el este fals sau interpretat in defavoarea cumparatorului. Daca de la rusi vine ploaia mai mult ca sigur din SUA vin tepele. Din fericire insa acolo legea e lege si e cam greu sa pacalesti oamenii pentru mult timp fara a fi tras la raspundere asa cum se poate vedea foarte bine aici pe websiteul oficial FTC ( Federal Trade Commission )" http://enviroscam.wordpress.com/blog/ http://www.ftc.gov/news-events/press-releases/2013/11/marketers-who-claimed-fuel-additive-could-drastically-increase
15 apr 2014, 14:46
+1
95 comentarii 65 puncte
Aia cu shark fuel e de departe cea mai penala :))))))))) Sistemele cu HHO cred ca se refera la vapori de apa in admisie, Water Injection, se foloseste la motoarele supraalimentate pentru o racire a amestecului si o marirea densitatii lui,se folosea si in 2WW la avioane. Mai sunt de mentionat Plasma Spark, Water Injection, CAI.
16 dec 2013, 15:37
+5
moldy007
125 comentarii 43 puncte
Generatorul HHO este si ea o pacaleala: conform legilor fizicii nu poti obtine dintr-o cantitate de energie una mai mare ,plus ca la transformarea energiei au loc si pierderi,indiferent ca este enegie electromagnetica,mecanica ,chimica etc. Masina oricum ar avea nevoie de cantitati mari de HHO , pe care un sistem chiar sofisticat de electroliza nu le poate oferi.Pe un site auto strain au testat un astfel de generator ,montat de firma "specializata" dupa o luna de testari nu s-a sesizat scadere de consum. Am facut experimente de electroliza ,idea a fost de a folosi curent de la panouri solare, HHo-ul obtinut stocat in rezervor sub presiune si ars noaptea in convector.Electrozii au fost din platina = 2 buc de catalizator racing KTM metalici ( inoxul nu este bun ,dupa un timp se acopera cu o negreala semi izolatoare si toxica ) ,cantitatea de gaz a fost foarte mica . ( bagi 600W obtii ceva mai putina energie sub forma de gaz ) un convector are o putere medie in jur de 5-8KW . Un set de cauciucuri cu profil economic , umflate cu 0.2-0.4 atm peste normal ,un condus in stil economic sunt cei mai buni economizori.
17 dec 2013, 19:38
+3
TeDdY-EJ6
33 comentarii 85 puncte
Pe mine sincer nu ma interesează cât îmi consumă atâta timp cât trage cum trebuie ! Vrei cunsum mic ? Ia-ţi diesel.
18 dec 2013, 22:32
+2
381 comentarii 502 puncte
DECI, DACA SE DORESTE CRESTEREA RANDAMENTULUI UNUI MOTOR (IMPLICIT REDUCEREA CONSUMULUI) SE FOLOSESC METODELE URMATOARE, RESTUL FIIND POVESTI NEMURITOARE: 1. Maresti compresia (alte pistoane). Cum te descurci cu arderile detonante, e alta poveste. 2. Reduci pierderile parazitice (de ex, reduci masa fuliilor, alternator controlat electronic -asa numitul brake energy recovery) 3. Optimizezi admisia (admisie din fibra de carbon, ce reduce cresterea temperaturii pe traseul de admisie, datorita temperaturii mari din compartimentul motor, filtre permisive, gen K&N, Pipercross, ITG, daca vrei extrem, chiuloasa portata) 4. Optimizezi evacuarea (cel mai important galerie (serpisori) cu lungime egala, intrarea in colector facandu-se dupa ordinea de aprindere a cilindrilor, apoi catalizator metalic, si restul traseului din inox) 5.Reduci pierderile termice din motor (coroana pistoanelor acoperita ceramic) 6.Reduci pierderile de frecare (ulei full sintetic, segmenti speciali, acoperire ceramica speciala pe "fusta" pistoanelor) 7.Reduci pierderile rotationale din motor (pistoane, biele si supape mai usoare) 8.Asta nu tine de motor, dar e bine de mentionat. Imbunatatirea aerodinamica a masinii. Usor de zis, extrem de greu de realizat. ACUM, DACA VREI SA FACI CEVA EFECTIV CARE SA REDUCA CONSUMUL SI SA CREASCA PERFORMANTELE IN ACELASI TIMP, ATUNCI AI DOAR 3 SOLUTII INFAILIBILE: 1. SOFT PROFESIONAL (SKN, Superchips samd) SAU CUSTOM (daca ai $$$$). Daca mentii stilul de condus, consumul scade garantat, unde mai pui ca ai performante mai bune pe toata gama de turatie (nu ma refer la softuri stage 2,3, 3+, ca acolo e alta situatia) 2. JANTE CAT MAI USOARE SI ANVELOPE SPECIALE PT REDUCEREA CONSUMULUI. 3. Inlocuirea bocancilor cu talpa din fier cu pantofi usori. PS: HHO=HOH=H2O=APA. H2=hidrogen. E grea a ***** chimia asta...
22 dec 2013, 19:35
-2
ECO
25 comentarii -11 puncte
Informatii detaliate NU am oferit in mod voit, considerand a fi suficiente cele prezentate, dar pentru ca esti "INTERESAT" de subiect, voi aduce urmatoarele precizari: 1. NU am afirmat ca economizorul cu hidrogen este un echipament HHO 2. De ce lipseste "O" te las sa descoperi... 3. La fel, si ce "APA" se utilizeaza 4. NU am afirmat ca motorul functioneaza numai cu hidrogen (caz in care cantitatea necesara este mare), hidrogenul produs fiind un combustibil suplimentar pentru benzina sau motorina. 5. In 2013 aceasta "PORCARIE cu GENERATOR de HIDROGEN" a avut vanzari de peste 2 milioane euro, unul dintre beneficiari fiind compania PEPSI (NU din Romania). Referitor la "solutii ECO REALE si FEZABILE.....RESOFTARE PROFESIONALA 100%", te invit sa citesti cu atentie prezentarea EconoSpeed : 6. Actioneaza direct asupra factorilor de consum, fara a necesita RESOFTAREA PROFESIONALA a ECU 7. Fara acoperiri ceramice, fara jante usoare, fara anvelope speciale, fara modificarile costisitoare propuse la punctele 1-8 8. Fara pierderea garantiei acordate de producator 9. EconoSpeed utilizat din 2013 la autobuzele grupului ARRIVA Ambele echipamente se pot utiliza la orice autovehicul cu benzina, motorina sau gpl. DA, sunt de acord cu modificarile mecanice si resoftarea, dar pentru cei ce doresc tuning pentru cei interesati de curse pentru cresterea puterii, cuplului, turatiei, rezistentei motorului la suprasarcini, dar NU pentru reducerea consumului de carburant si a poluarii.
05 ian 2014, 13:16
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
auzi la expertii astia, ulei full sintetic? ia sa bagi niste ulei din ala intr-un motor care in mod normal merge cu 10w40 sau 5w30,mineral sa vezi ce bine o sa se intample... stiti voi expertilor ca aceste cifre puse pe ambalajele uleiurilor au o stransa lagatua cu temperatura fiecarei zone cu vascozitatea? dupa mintea voastra stralucita, de ce producatorii nu recomanda un ulei full sintentic? pt ca nu este necesar in motoarele stradale, un ulei sinteti, intr-un 740i mi-a decalit pistoanele si supapele, pe timp de iarna, iar consumul era identic, doar ca se simtea o munca mai lejera, pana la un anumit punct... cu cateva exceptii, gen boxerele de la subarul sau wankel de la mazda uleiul sintetic o sa creeze o pierdere in performante pe motoarele cu multi km, acele motoare au nevoie de o vascositate mai mare pt a putea crea presiunea si "pelicula" necesara ... dupa 200000 de km, este recamandata o schimbare totala al tipului de ulei, adica, dak normal ai un motor propus cu 5w30, o sa treci la 10W40, pt ca o sa ajute motorul sa recupereze din presiunea pierduta. si cine plm isi permite sa acopere cilindrii sau alte piese cu ceramica? cand in romania se folosesc rebuturile altora pt echiparea masinilor... ce plm ne povestiti voi din razboiul clonelor?
05 ian 2014, 14:22
0
381 comentarii 502 puncte
@RoCriDo Pretenas, tu pe ce planeta traiesti ? Cine mama *****lui nu recomanda ulei sintetic in ziua de azi ? DAR stai asa, cine plm mai recomanda ulei MINERAL ? Prietenas, orice producator de renume, recomanda ulei full sintetic sau sintetic normal de la sfarsitul anilor `80 incoace. Auzi acolo, uleiul full sintetic ti-a decalit pistoanele. Sigur ca da, si marmota invelea ciocolata in staniol. unu la mana, pistoanele de 740i, cod motor M60, sunt TURNATE si nu au nici un fel de tratament de calire (singurele pistoane calite din lumea asta sunt cele forjate). Doi la mana, sa zicem ca uleiul ti-a afectat pistoanele. Dar zi-mi si mie, cum ***** ti-a afectat si supapele, cat timp uleiul nu trece de semeringurile de supape (ca doar ala e rolul lor), iar cantitatea care ajunge pe tija supapei e nesemnificativa/ Am impresia ca habar nu a cum functioneaza cu adevarat un motor, si inca nu ai reconstruit nici un motor de cand esti, doar iti place sa vobesti aiurea, asa din auzite de la altii. Mai expertul lui peste murat, numeri pe degetele de la o mana producatorii care in ziua de azi nu recomanda ulei sintetic/full sintetic. Pt informatia ta, ca tot esti mare fan Mercedes, Mercedes recomanda doar uleiuri sintetice si full sintetice MOBIL1. BMW face acelasi lucru, doar ca recomanda CASTROL. Apoi, in 200000 de km, compresia se duce ***** doar daca ai avut picior de plumb si daca ai folosit ulei prost si nu l-ai schimbat la timp. 75% DIN UZURA UNUI MOTOR APARE LA PORNIRE SI CAND MOTORUL E RECE, SI AICI FACE DIFERENTA UN ULEI FULL SINTETIC DE CALITATE SI UN ULEI DE *****, MINERAL SAU SEMI SINTETIC. Ce zici tu, sunt numai dobitocenii, un ulei mai vascos la rece va uza si mai tare alte componente ale motorului (prima data cuzinetii, si apoi arborele cotit in sine).
06 ian 2014, 12:40
0
381 comentarii 502 puncte
Asta nu e solutie, e solutie folosita doar de dobitoci care habar nu au cum functioneaza un motor, si le convine sa plateasca de n ori costul segmentarii (care e singura metoda de a "reinvia" un motor uzat, si care sincer, nici nu costa cine stie ce mult) prin consumul crescut de combustibil si ulei. Dar asa e romanul, decat sa plateasca un maxim de 2000 de lei pe o segmentare facuta cum trebuie, cu schimb de distributie, de garnituri si de tot ce mai trebuie, el mai bine se trage pe cur, baga ulei de *****, cat mai gros (doar se ia dupa "destepti" asa ca tine) si merge in continuare, bagand la greu ulei si combustibil in masina, in scurt timp depasind suma necesara segmentarii, prin consumul crescut de combustibil si ulei. Unde mai pui ca mai devreme sau mai tarziu, ajunge sa arunce la gunoi motorul cu totul, cand afla, spre stupoarea lui, ca are joc axial la arborele cotit. Ma rog, se poate rectifica arborele si pui cuzineti speciali, dar costa $$$. Eu ce am zis sunt solutii care se folosesc in prezent pt reducerea consumului la flotele mari, mai ales cand se face o reparatie capitala la un motor, dar nu numai, deja sunt producatori auto care acopera ceramic diverse componente interne, direct din fabrica, pt maximizarea performantelor si reducerea consumului. Ca tu nu ai auzit de ele, si habar nu ai ce inseamna acoperirea ceramica si ce face, e fix problema ta. Unele din metodele postate de mine nu costa chiar atat de mult si chiar dau performante mai mari si consumuri mai mici, dar vad ca nu am cu cine.
06 ian 2014, 12:47
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
da soul, ai dreptate, acei dobitoci, efectueaza lucrari de intretine pe amg-uri... si nu oricum, au programe date de , in cazul de fata, mercedes, prin care fiecare miscare trebuie facuta asa cum o spun ei si inclusiv trebuie sa se rezume la timpul de munca estimat de softul respectiv... aici in "evul mediu" unde stau eu, lucrurile se fac ca la carte (soft) nu isi dau cu presupusul, este putin cam lent procesul, dar este precis si ai garantia producatorului pt lucrarea respectiva... voi va bazati pe mituri si legende care in alte tari au disparut de mult... drept urmare, dak o sa comparam o masina uzata de un italian, cu toate lucrarile facute la timp si asa cum spune mercedes, nu tu... si o comparam cu una uzata in romania, cu acelasi numar de km efectuati, va garntez ca cea italiana este net superioara celei intretinute in romania... noi, mecanicii lu peste murat, suntem cu cel putin 5 ani in urma italienilor sau a francezilor, nemtilor... si tot asa... dar ne place sa face "bum" citind si interpretand in felul nostru...
06 ian 2014, 15:07
0
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Sunt interesat sa aflu mai multe despre invelirea internelor cu ceramica :)
17 apr 2014, 14:51
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
jura-te ca mercedes recomanda aceste uleiuri? si am fost cat se poate de clar, motoare vechi, de la care voi, astia care ati segmentat 5 milioane de motoare vreti sa le acoperiti cu ceramica, procedeu care implica 3 probleme majore, dak motorul nu a fost proiectat sa aibe componente ceramice 1 ce se intampla cand 2 materiale de consistenta si textura diferita intra in contact? 2, ce se intapla cu materialele poroase cand sunt lubrifiate? 3 ce sa intampla cu expansiunea (dilatarea) a 2 materiale cu temperaturi de topire diferite, atunci cand sunt in contact permanet (lipite, sudate, aplicate)?... iar termenul de decalire se foloseste atunci cand metalul isi pierde proprietatile initiale prin incalzire excesiva, futu-i mama ei de fizica... dar stai, ce sa cer de la voi, "mecanicii" romani? vezi tu, uleiul trebuie ingrosat si mineral sau sintetic, trebuie sa aibe niste calitati diferite odata cu imatranirea motorului, iar recomandarea unui ulei mai gros dupa un anume numar de km se face doar dupa o inspectie interna a motorului, unde anumite piese se schimba inainte de a se strica, asta ca ssa nu patesti ca romanii! intr-un motor vechi de 15 ani, nu poti pune un ulei "usor" si fin cum este cel sintetic, nici macar dak are indicativul propus de producator, il poti pune mai gros, ai avea ceva beneficii, in anumite conditii, asa ca tu ne vorbesti din ce vezi pe net, dar te-as sfatui sa-ti schimbi sursa...
06 ian 2014, 14:48
0
381 comentarii 502 puncte
Motoarele uzate au un singur remediu, si anume segmentarea. Metoda ta cu uleiul gros, e remediu doar pe termen scurt, creezi uzuri excesive in cuzinetii arborelui cotit si cresti enorm uzura la rece, mai ales daca afara temperaturile sunt scazute. ce faci tu, e sa limitezi in mica parte pierderile de compresie, dar ghici ce, maresti frecarea din lagare si cuzineti. Dar vad ca habar nu ai ce inseamna specificatiile alea de pe bidonul de ulei, si habar nu ai care e diferenta dintre uleiul mineral, semisintetic, sintetic si full sintetic. In caz ca nu stiai, primele 2 cifre reprezinta vascozitatea la rece si ultimele 2 cifre reprezinta vascozitatea la cald . Diferenta dintre rahat de dinozauri (mineral) si full sintetic, o reprezinta o reteta buna, conceputa de ingineri si de cercetatori, aditivii si detergentii bagati, precum si calitatea uleiului in isne. Scurt pe doi, mineral si semi sintetic e pt RABLE si pt cine nu isi permite sa intretina si isi bate joc de o masina (care ar trebui sa se gandeasca serios la alternative precum transportul in comun si bicicleta). Simplu si de efect, daca motorul a folosit de la km 0 doar ulei sintetic sau full sintetic, cand s-a trecut de un anumit numar de km, sa facut trecerea la ulei sintetic cu specificatii high mileage. Nici un ulei de pe lumea asta nu pune inapoi material pe segmenti si nici nu re honuieste cilindrii peste noapte. Poti doar sa folosesti uleiuri sintetice de calitate foarte buna, cu aditivi anti-frictiune si cu detergenti buni, lucruri care la uleirui de *****, semi sintetice, sau mai rau, minerale, nu exista. Astefel vre prelungi durata de viata a motorului, precum vei si creste performanta. Pretenas, am un A8 D3, 4.2 fsi, stuffe 2 B&B (380 HP), momentan are 290000 km si merge perfect, l-am luat de la reprezentanta din Munchen, SH, dar cu toate reviziile la reprezentanta, si ulei full sintetic de la primul km, castrol edge 5W40, acum tot acelasi ulei folosesc, pt ca atat leak testul si cat si te
06 ian 2014, 19:43
0
381 comentarii 502 puncte
testul de compresie au aratat ca nu am nici un fel de pierderi. Aici vezi diferenta dintre uleiuri de *****, si uleuri full sintetice. Cand va fi cazul, daca observ uzura crescura si inca tin masina, desfac motorul, si schimb TOT ce e uzat (cuzineti, segmenti, semeringuri, taleri, tacheti si tot ce mai trebuie, ca sa le fac ca noi, refac honuiala pe cilindrii si trimit si pistoanele si cuzinetii la acoperire ceramica). Nu am nici un motiv pt care sa trec acum la Castrol magnatec (care e recomandat pt high mileage). Aici se vede diferenta dintre a folosi ulei de calitate de la inceput, sau a incerca sa carpesti -asa cum faci tu cu uleiuri groase si de *****. Apoi, habar nu ai despre ce e aia acoperire ceramica. Eu nicaieri nu m-am referit ca se face acoperire ceramica pe rablamente de pe vremea lui ceasca, uzate in draci. NU. Acoperirea ceramica, daca e, o faci aftermarket, o faci la un rebuild la o masina de peste 3-400 de cai, ca altfel de nu are rost. Si stai tu linistit, ca e tehnologie folosita de zeci de ani, nu e de azi de ieri, si inginerii aia stiu bine ce fac. Cat timp se foloseste la flote mari, formula 1, wrc, nascar precum si companiile serioase de tuning, si firmele mari de pistoane forjate, cu mari succese, tu vii acuma sa pui intrebari aiurea. Dar hai, ca iti raspund. Acoperirile ceramice, le gasesti peste tot, de la burghie pana la rachete. In domeniul auto, o sa ma rezum la pistoane, cuzineti si galeria de evacuare, ca sa nu intru prea tare in detalii tehnice si sa te las in ceata Acoperirile ceramice se folosesc pt a reduce frecarea -cuzineti si "fusta" pistoanelor, pt a directiona caldura unde e nevoie -in camera de ardere, si pt a bloca caldura sa mearga unde nu e nevoie -in partea inferioara a pistoanelor, care implicit ajunge in biele si in ulei, si in chiuloasa, unde chiar nu e nevoie de temperaturi inalte. Se mai foloseste la galeriile de evacuare si la partea fierbinte a turbinei, din motive lesne de inteles, imbanatatesti
06 ian 2014, 19:45
0
381 comentarii 502 puncte
scavenging-ul, care are efecte benefice pe toata plaja de turatii, scazi temperatura externa a galeriilor si a turbinei, astfel reduci si temperatura din compartimentul motor. Si cum se stie ca viteza gazelor printr-o sectiune data creste exponential cu temperatura, prin cresterea temperaturii din interiorul galeriilor, duci la performante imbunatatite. Daca ai turbo, e si mai bine, ca reduci spool-ul (de obicei, 3-400rpm, crescand la 5-600 rpm daca se acopera si partea fierbinte a turbinei) Aceste acoperiri, care difera in functie de aplicatia respectiva, sunt rasini polimerice ce contin particule ceramice si metalice. Aceste materiale, prin metoda lor de acoperire (cu plasma) au niste proprietati interesante: NU SUNT POROASE SUNT REZISTENTE LA ABRAZIUNE SI LA CALDURA Si pt ca ceramica se comporta foarte bine la lubrifiere, dar mai ales in lipsa temporara a lubrifierii, nu vad care e problema. Dupa mintea ta, cei la Nissan cand au folosit la GT-R camasi acoperite ceramic au fost prosti si habar nu au avut ce fac, Ferrari sunt prosti ca folosesc pistoane acoperite ceramic, la fel si Porsche, Lamborghini sunt prosti ca folosesc evacuare acoperita ceramic samd. Cat despre calire, nu imi tii tu mie lectii, vorbind baliverne cu calire si decalire (termen populat folosit de taranii habarnistii, care pt ei revenirea termica, coacerea, carbonitrurarea si alte procedee sunt niste aiureli ce le fac inginerii, asa aiurea) Un aliaj isi poate pierde calitatile initiale in multe feluri, iar daca si-a pierdut tratamentul termic datorita temperaturii mari, e clar, aliajul respectiv nu a fost folosit in conditiile pt care a fost conceput. Revenind la ce ziceai tu, stai linistit, ca coaja ta de bmw de acuma 15 ani nu a avut nici un fel de tratament de calire, deoarece nimeni nu se streseaza sa faca tratamente de calire la pistoane turnate -pt cultura ta generala, alea au doar un tratament de coacere cu revenire lenta in cupta si atat. Tratamente complexe apar
06 ian 2014, 19:47
0
381 comentarii 502 puncte
scavenging-ul, care are efecte benefice pe toata plaja de turatii, scazi temperatura externa a galeriilor si a turbinei, astfel reduci si temperatura din compartimentul motor. Si cum se stie ca viteza gazelor printr-o sectiune data creste exponential cu temperatura, prin cresterea temperaturii din interiorul galeriilor, duci la performante imbunatatite. Daca ai turbo, e si mai bine, ca reduci spool-ul (de obicei, 3-400rpm, crescand la 5-600 rpm daca se acopera si partea fierbinte a turbinei) Aceste acoperiri, care difera in functie de aplicatia respectiva, sunt rasini polimerice ce contin particule ceramice si metalice. Aceste materiale, prin metoda lor de acoperire (cu plasma) au niste proprietati interesante: NU SUNT POROASE SUNT REZISTENTE LA ABRAZIUNE SI LA CALDURA Si pt ca ceramica se comporta foarte bine la lubrifiere, dar mai ales in lipsa temporara a lubrifierii, nu vad care e problema. Dupa mintea ta, cei la Nissan cand au folosit la GT-R camasi acoperite ceramic au fost prosti si habar nu au avut ce fac, Ferrari sunt prosti ca folosesc pistoane acoperite ceramic, la fel si Porsche, Lamborghini sunt prosti ca folosesc evacuare acoperita ceramic samd. Cat despre calire, nu imi tii tu mie lectii, vorbind baliverne cu calire si decalire (termen populat folosit de taranii habarnistii, care pt ei revenirea termica, coacerea, carbonitrurarea si alte procedee sunt niste aiureli ce le fac inginerii, asa aiurea) Un aliaj isi poate pierde calitatile initiale in multe feluri, iar daca si-a pierdut tratamentul termic datorita temperaturii mari, e clar, aliajul respectiv nu a fost folosit in conditiile pt care a fost conceput. Revenind la ce ziceai tu, stai linistit, ca coaja ta de bmw de acuma 15 ani nu a avut nici un fel de tratament de calire, deoarece nimeni nu se streseaza sa faca tratamente de calire la pistoane turnate -pt cultura ta generala, alea au doar un tratament de coacere cu revenire lenta in cupta si atat. Tratamente complexe apar
06 ian 2014, 19:50
0
381 comentarii 502 puncte
scavenging-ul, care are efecte benefice pe toata plaja de turatii, scazi temperatura externa a galeriilor si a turbinei, astfel reduci si temperatura din compartimentul motor. Si cum se stie ca viteza gazelor printr-o sectiune data creste exponential cu temperatura, prin cresterea temperaturii din interiorul galeriilor, duci la performante imbunatatite. Daca ai turbo, e si mai bine, ca reduci spool-ul (de obicei, 3-400rpm, crescand la 5-600 rpm daca se acopera si partea fierbinte a turbinei) Aceste acoperiri, care difera in functie de aplicatia respectiva, sunt rasini polimerice ce contin particule ceramice si metalice. Aceste materiale, prin metoda lor de acoperire (cu plasma) au niste proprietati interesante: NU SUNT POROASE SUNT REZISTENTE LA ABRAZIUNE SI LA CALDURA Si pt ca ceramica se comporta foarte bine la lubrifiere, dar mai ales in lipsa temporara a lubrifierii, nu vad care e problema. Dupa mintea ta, cei la Nissan cand au folosit la GT-R camasi acoperite ceramic au fost prosti si habar nu au avut ce fac, Ferrari sunt prosti ca folosesc pistoane acoperite ceramic, la fel si Porsche, Lamborghini sunt prosti ca folosesc evacuare acoperita ceramic samd. Cat despre calire, nu imi tii tu mie lectii, vorbind baliverne cu calire si decalire (termen populat folosit de taranii habarnistii, care pt ei revenirea termica, coacerea, carbonitrurarea si alte procedee sunt niste aiureli ce le fac inginerii, asa aiurea) Un aliaj isi poate pierde calitatile initiale in multe feluri, iar daca si-a pierdut tratamentul termic datorita temperaturii mari, e clar, aliajul respectiv nu a fost folosit in conditiile pt care a fost conceput. Revenind la ce ziceai tu, stai linistit, ca coaja ta de bmw de acuma 15 ani nu a avut nici un fel de tratament de calire, deoarece nimeni nu se streseaza sa faca tratamente de calire la pistoane turnate -pt cultura ta generala, alea au doar un tratament de coacere cu revenire lenta in cupta si atat. Tratamente complexe apar
06 ian 2014, 19:52
0
381 comentarii 502 puncte
@ECO M-ai convins, tu esti aicia ca sa faci lobby pt produsele alea 2, dar ghici ce, nimeni de aicia nu e interesat sa bage 10000 de euro in baliverne cu hidrogen, sau 1000 si de euro in baliverne ce modifica sistemul drive by wire si miraculos reduc consumul. Cat despre EConoSpeed, singurul lucur care il face e sa limiteze miraculos acceleratia, dar fara sa afecteze cuplul (informatie luate de pe site-ul lor). Dar stai stai asa, zilele alea cand acceleratia la diesel era un cablu care mergea direct in pompa de injectie, sunt de mult apuse. Iar ce zici tu aicia, inseamna ca niste terchea berchea habarnisti sunt mai destepti decat inginerii de la Bosch si Siemens care au facut sistemele drive by wire pt masinile/autobuzele respective. Greu de crezut, in rest, optiunile ce le poti avea cu econospeed le poti avea cu orice resoftare profesionala. Daca era asa, atunci aceasta metoda era implementata direct din fabrica de producatorii mari. Cat despre grupul Arriva, ceva ma face sa cred ca metoda asta e folosita (daca e folosita) doar pe autobuzele lor mai vechi (intradevar, diesel-urile vechi nu aveau un control asa de bun al acceleratiei, dar nici injectoarele si pompele de injectie nu era prea grozave), astea noi sunt optimizate direct din fabrica. DAR STAI ASA, cum adica esti de acord cu modificari mecanice si resoftare, pt cei ce doresc performante, dar NU pt reducerea consumului si a poluarii. Exista sunt metode care chiar scad si consumul, prin cresterea performantei. Vezi tu, eu nu fac lobby pt nici o firma, nu am zis de nici un procator sau atelier de modificari auto. Dar metodele ce le-am zis eu, sunt folosite de la camioane pana la monoposturi F1, deci aia nu de prosti le folosesc, aceleasi principii se aplica in orice motor cu ardere interna si pt orice tip de autovehicul. Dar vad la ca fel ca si in cazul lui RoCriDo, nu am cu cine.
06 ian 2014, 13:16
0
381 comentarii 502 puncte
@RoCriDo Tratamente complexe apar la unele pistoane hiper eutectoide, iar calire se foloseste doar la pistoanele forjate la cald. Stai tu linistit, ca nu lucrez in Romania, lucrez la o companie ce se ocupa cu intretinerea si modificarea masinilor performante, gen M, S/RS, AMG, Porsche samd Deci stiu ce vorbesc, nu vorbesc baliverne si nici nu comentez gratuit despre ceea ce nu cunosc, asa cum faci tu cu acoperirile ceramice, de exemplu. Hai, mai pune mana pe niste documentatie tehnica si vezi, ca tehnica a evoluat, ulei gros la motor uzat se folosea pe vremea lui Ceasca la dacii, trabant, lada si alte rablamente de doi bani.
06 ian 2014, 19:54
0
ECO
25 comentarii -11 puncte
Hei soulshreder, ai mai invatat cate ceva......? Pana mai inveti ce insemna bunul simt, vezi urmatoarea prezentare facuta de germanii de la Deutsche Bahn pe YouTube ......banuiesc ca te descurci cu limba germana, dar oricum vei intelege: DB2020 - Greenovation - Kraftstoff sparen dank EconoSpeed https://www.youtube.com/watch?v=wXTmXHef7YY
14 mar 2015, 00:07
0
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
As dori mai multe detalii despre acest 'brake energy recovery' si nu am inteles treaba cu serpisori si cu colectarea gazelor , portarea chiuloasei , mai precis unde , si cum , cu ce unealta trebe cev special si nu in ultimul rand marirea compresiei care dupa parerea mea iti creste consumul , asa poti foarte bine sa alezezi chiuloasa dar asta nu iti va aduce o scadere a consumului , iti va creste si puterea dar si consumul nu il va scadea , ti-as fi reconoscator daca mi-ai raspunde la toate intrebarile :)
17 apr 2014, 18:16
0
16 comentarii 0 puncte
la nivel mondial masinile economice sunt cele cautate . In spatele constructiei unei masini sta o armata de proiectanti care sunt platiti sa gasesca o solutie sa reduca consumul . Orice am incerca noi ca amatori nu prea putem sa depasim armatele de proiectanti de la multele firme care fac masini . Orice solutie este un fake . Afara de stilul de condus restul sunt povesti . Resoftarea ar fi singura care ar face ceva . Dar , poti obtine economie in detrimentul performantei . Vrei viteza si acceleratie costa carburant . Amindoua nu se poate . Resoftarea reduce performantele maxime si duce la o economie de carburant facind automat ce am face prin stilul de conducere .
05 ian 2014, 09:29
+2
andrei.sorin.718
3 comentarii 2 puncte
Ba se pot mari performantele masinii in paralel cu o economie semnificativa de carburant (intre 5-15%), folosesc cu succes si recomand oricui Nano lubricantul RC-S produs de Weizman Institute Israel, in curand vor aparea si noi produse pe baza de WS2 din partea NIS Corporation, deja sunt in Ro pe piata, verificati sa va convingeti ca in Anglia compania Millers Oil care il foloseste in uleiurile pt Porsche si Ferrari (nu cred ca ei ar folosi un fake) arata cresterea puterii imediate a motorului cu mai mult de 5% concomitent cu o scadere a consumului de carburant cu cel putin 2% !.Luati in calcul ca aceste masini sunt de top, au armate de ingineri si proiectanti si detin tehnica de varf.La masinile obisnuite randamentul acestui fabulos nanolubricant este in medie 10% (putere si consum) pt ca REDUCE ENORM (80%!) frecarea in motor intrucat preia frecarea pe ulei cu o frecare prin rostogolirea nano bilelor de Wolfram (se ajunge astfel ca frecarea sa fie preluata de particulele de WS2, veti putea gasi ca wolframul acesta are coeficientul cel mai mic de frecare = 0,03 !).Pentru astfel de rezultate Weizman a studiat si testat WS2 timp de 8 ani ! Ca orice produs bun (anvelope,carburant,ulei,aditivi), nu e pt oricine, nu poti afla decat citind si cautand astfel de produse cu referinte si studii tehnice asupra lui. Cand Porsche/Ferrari vor folosi tehnicile despre care se face vorbire in blog, sa stiti ca sunt viabile, restul ...
14 mar 2015, 08:35
+1
17 comentarii -2 puncte
Ciudat ca toate "solutiile miraculoase" vin de la [...] de americani (m-am autocenzurat) Morisca ce se monteaza in admisie este o copie ordinara. Acest sistem a fost montat in serie pe modelele Fiesta din anii 88-92 , astfel principiul se baza pe formarea unor curenti de aer turbionari astfel ca umplerea cilindrilor sa fie mai eficienta.. Sistemul avea o oarecare eficienta insa pt ca era conceput si montat din fabrica. Sistemul cu magneti ar putea avea o mica influenta insa doar la masinile cu carburator, cele cu injectie consuma atat cat le cere calculatorul. Prostia aia mica ce se baga in bricheta este o teapa ordinara, cel mult pacaleste computerul de bord sa afiseze date de consum eronate. Este sarlatanie pe fata. Pretul e vreo 200 lei (nu 30 lei cum scrie mai sus) HHO are temei stiintific , asta e clar insa dispozitivul montat pe masina nu economiseste mai mult de 10% , complica mult instalatia electrica a masinii si in viitorul apropiat se vor defecta subansamble din electrica masinii(aceasta nu e fabricata sa suporte valori de sute de amperi in instalatie) Modificarea softului este cea mai viabila solutie insa ...e mai bine sa mergem pe mana fabricaantului si sa lasam masina ca din fabrica. Poate fi o solutie s-o aplici pe masina altuia ca sa-ti scoti ceva in +. Totusi ar fi ultimul lucru care l-as face la masina mea, never ever !! Cea mai sigura si cu raspuns imediat solutie este....montarea unei instalatii de GPL.. E adevarat ca viata motorului se injumatateste dar cine mai tine masina 10 ani in ziua de azi ?? Nu stiu dar de peste Ocean printre alte rele (cum ar fi tutunul si FMI-ul) vin doar tzepe si tzepari.... .
26 feb 2014, 10:23
-1
1 comentarii 0 puncte
Pastile minune pentru asa ceva nu exista . Sper sa nu fie considerat spam dar mai multe despre mitul Envirotabs gasiti aici http://enviroscam.wordpress.com/
02 apr 2014, 14:08
0
17 comentarii -2 puncte
Singura data cand am sesizat reducere clara a consumului a fost cand am montat un set de anvelope noi Michelin, e drept umflate la 2,6 atm si de atunci am schimbat maniera de condus. A rezultat o reducere clara de consum !! Cam cu 10-14% din cat consuma inainte Nu ma poate contrazice nimeni. Parca schimbasem toata masina
17 apr 2014, 15:00
+1
17 comentarii -2 puncte
Am auzit ca Dunlop-urile sunt cele mai performante in ceea ce priveste consumul insa au pret prohibitiv
17 apr 2014, 15:01
0
moldy007
125 comentarii 43 puncte
La masinile de fitze da, sunt scumpe si cam ineficiente mai ales daca sunt mari si late .Eu am acum cauciucuri Yokohama economice cumparate noi noutze cu 160 lei/buc. Masina : Daihatsu Cuore 2004 , are acelasi motor ca si AYGO ,dar cu alt soft din fabrica. Recordul la consum am la 3.9 L/100KM .In rest cand pot merg cu motocicleta .
17 apr 2014, 16:07
+1
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Daca mai studiaza cineva problema gadgeturilor de reducere a consumului , eficiente reale care pot fi dovedite , las id meu de messenger pentru a invata unii de la altii cate ceva , id : iionutel2000 , numai bine :)
17 apr 2014, 18:22
0
16 comentarii 0 puncte
Vad pe aici niste comentarii interesante . Pistoane cu acoperiri ciudate , uleiuri cu mot , super softuri . Cea mai sigura metoda de reducere a consumului de combustibil , verificata personal este deplasarea fara masina Pe jos , cu bicicleta , autobuzu` . Unul care a terminat AR-ul (autovehicule rutiere) ride de se tavaleste de comentariile noastre . Acoperirile ciudate costa cam cit economia pe 10-15 ani de utilizare a vehicolului . Uleiurile cu mot au efect daca o pui de la inceput . Degeaba vreau sa ma apuc de economie acum cu o masina de 10-15 ani . Despre softare am mai zis : daca tai performanta faci economie (dar asta pot sa o fac si eu cu o pereche de pantofi usori ) . Restul sunt povesti de fraierit . O economie dar financiara o faci cu GPL (am o experinta de 4 ani in aceasta zona) . (Povestile anti GPL pastratile pentru alt forum )
29 apr 2014, 01:50
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare