Sunt multi soferi, posesori de auto care habar nu au sa deschida capota la motor, daramite sa verifice nivelul la ulei si le-ar prinde bine daca ar citii acest articol.
09 mai 2011, 14:21
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
"cei cu motoare turbo nu asteapta sa se raceasca turbina" - poate sunt copil sau ma insel dar parca ceva nu suna bine :))
Eu am turbo pe masina si suedezii au spus ca trebuie sa astept cateva minute inainte sa demarez ptr a se incalzi motorul si uleiurile. Inclusiv cel al turbinei care trebuie sa aibe o anumita onctuozitate ptr a putea functiona turbina la parametrii optimi.
Vrea să spună "fluiditate".
La ORICE motor, indiferent că are turbo sau nu, ar trebui să mergi cu viteză redusă şi să nu turezi până când nu a ajuns la temperatura normală de funcţionare.
La motoarele cu turbo, mai ales la turbo pe benzină, care rulează foarte cald, ar trebui să laşi motorul la relanti 30 sec - 1 min înainte de a lua contactul, pentru circulaţia uleiului prin turbo. Chiar dacă ai pompă de recirculare a lichidului de răcire, asta nu face decât să ajute la o răcire mai rapidă a axului turbinei după ce ai luat contactul. Dar uleiul ca atare nu se mai deplasează, fiindcă pompă de ulei nu ai decât în motor (poate unii sunt mai norocoşi şi au şi pompă electrică de recirculare a uleiului :D ).
~Nautilus
Bine, exceptand gramatica ta impecabila "creste turatiile", dar ce se intampla daca bagi mai mult ulei, cresc turatiile ??? :)))))))
Pfai de capu' meu, multi distrusi mai sunt cu legende nascocite dupa o "linie" de etnobotanice !
09 mai 2011, 15:41
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Mai baiatule, fugi si stai pe langa tractoare in continuare si nu mai abera pe site-uri, distrusule ! Tu esti unul din aia care duce lumea in eroare si nascocesc legende, dupa care vezi numai motoare distruse, tembelule !
ala vb la misto pentru ca el stie ca motoru daca are prea mult ulei da afara surplusul da crede ca ar trebui sa stie toti si ii ia la misto pe cei ce nu stiu. de parca ne nastem invatati
este la fel de rau ca si cand nu ai suficient , ori este dat afara prin toate partile , ori iti rupe vreo biela ( fiind prea mult ulei , pistonul cand coboara pleoscane in baie si se rupe ori bolt ori biela , ori piston ) insa se intampla mai rar , si doar cand depasesti foarte mult cantitatea indicata .
La majoritatea maşinilor moderne ai un "jgheab" de plastic sau tablă în baia de ulei tocmai ca să nu înoate vilbrochenul şi bielele în ulei la fiecare rotaţie.
Dar de pocnit un simering tot o poate face, şi cel mai urât e atunci când va fi simeringul principal de la vilbrochen, pe partea ambreiajului. Uneori trebuie dat jos motorul de pe maşină şi dezmembrat ca să îl poţi schimba.
~Nautilus
"Ideal ar fi ca verificarea sa se faca dimineata, dupa ce masina a stat cu motorul oprit toata noaptea si uleiul a coborat in totalitate in baie - locul in care se masoara cu joja."
Citez din manualul de utilizare:
"Verificare nivel ulei:
-parcati automobilul pe o suprafata orizontala;
-lasati motorul sa functioneze pentru scurt timp la turatia de ralanti, pana cand atinge temperatura de functionare, apoi opriti-l;
-asteptati doua minute;
-scoateti joja, stergeti joja de ulei cu o laveta curata si introduceti-o complet
-apoi scoateti-o din nou si verificati nivelul uleiului"
Este scris bine in articol .."ideal", adica vei citi nivelul real al uleiului, pe cand in varianta din manualul tau de utilizare vei citi un nivel mai scazut. Timpul in care uleiul coboara in baie difera si in functie de vascozitatea uleiului.
pai bun dar indicatorul ala din cartea aia e facut sa fie citit cand e scazut, altfel tu o sa zici ca e bine asa la jumate cand "real" e la minim
regula numaru 1 e sa citesti si sa respecti cartea masinii, indiferent de ce-ti zic altii ca aia stiu mai bine care ti-au facut masina ;) (poate e si mai diferita fata de altele)
Uleiul se dilată când se încălzeşte, ca şi antigelul şi lichidul de servodirecţie.
Nivelul tuturor lichidelor se citeşte cu motorul la temperatura normală de lucru.
~Nautilus
TU AI FACUT VREODATA UN SCHIMB DE ULEI???
VEI VEDEA CA ULEIULUI II VA TREBUI MAI MULT DE 2 MINUTE SA SE SCURGA DIN BAIA DE ULEI. DECI E LOGIC CA TIMPUL DE ASTEPTARE AR TREBUI SA FIE MAI MARE DE DOUA MINUTE(ASTA IN CAZUL IN CARE MASINA DESPRE CARE VORBIM NU ESTE UN LASTUN:D)
"marea majoritate de exemplu pornesc masina si imediat pleaca cu ea". Eu stateam inainte sa incalzesc putin motorul dimineata si apoi plecam cu masina(masina din 2005).Am citit si in cartea ei tehnica,ca se poate demara imediat cu ea de pe loc, ca nu mai este ca la masinile vechi gen 1310 sau care vreti voi. De treaba cu turbo e adevarat:cel putin 5 min, dupa ce ai mers mai tare sau mai mult, se lasa sa se raceasca.
Eiii, 5 minute LOL, e prea mult ! E de ajuns 1 min. inainte de a pleca si tot un minut-doua la ralanti dupa ce ai forjat-o si daca n-ai apucat sa stai prin trafic pe la semafoare, daca mai pierzi vremea un pic prin trafic si pe la semafoare, nu mai este nevoie sa stai inainte sa opresti motorul...statul la semafoare tot racire se cheama ! La cele turbo.
si daca ai racire la turbo (cel mai probabil ai) monteaza o stropitoare+ventilat or sa-ti ude radiatoru si faci o racire extraordinara. Daca ai stil agresiv ar fi necesar asa ceva sa nu topesti naibii ceva
Nu fi ironic. EU nu am vw,dar la ei la reprezentanta(intent ionez sa-mi iau unul in vara asta,motor benzina turbo) mi-au zis asa despre turbo. Si oricum astea moderne au o chestie nu stiu cum se numeste,cred ca un fel de temporizator(nu prea ma pricep la astea) care nu opresc imediat motorul daca e prea cald. Si am mai vazut la tv la unul care i-a tunat masina ca i-a pus ceva la turbo sa nu opreasca imediat masina. Poate e cineva pe aici care stie sa zica mai bine despre ce e vorba. Eu am zis doar ce stiam nu ca e de acu 100%adevarat.
Intradevar e un dispozitiv (turbo-timer se numeste) care se monteaza si cand rasucesti cheia si o scoti motorul nu se opreste. Ramane pornit pana temperatura scade sub o anumita valoare! Eu am un bertone 2 litri turbo si tot timpul dupa cocs o las 5 minute la ralanti inainte sa opresc motorul... daca mai mergi prin oras dupa ce ai cocsat-o si mergi normal mai mult de 10 minute nu mai tre sa astepti. Nu am turbo timer si nici nu intentionez sa-mi pun ;))
Turbina poate sa atinga si 950 de grade si seara cand ajungeam acasa (dupa cocs) ridicam capota si turbina cu galeria erau rosii-portocalii ca scoase din cuptor... de aia trebe s-o lasi mult sa treaca multa apa si ulei s-o raceasca.
În carte se recomandă la orice maşină modernă să porneşti cu ea de pe loc imediat şi să mergi câteva minute cu viteză redusă până ajunge motorul la temperatura normală.
Sistemele de răcire ale motoarelor moderne sunt extrem de eficiente (oricine a făcut un tuning mai drastic ştie că sistemul de răcire poate funcţiona şi la dublul puterii maxime stock fără probleme, deşi are de disipat mult mai multă căldură) şi dacă stai în parcare la relanti poate să-ţi ia şi 30 de minute şi motorul să rămână tot rece.
~Nautilus
Nu mai este ca la daciile 1310? Deci daca iti sta masina 2 saptamani, 6 luni, o pornesti si pleci? Eu iti spun ca ii scazi din viata instant, daca e si iarna, si mai mult, ei scriu acolo, dar uleiul pona urca prin tot blocul motor, chiulasa, turbo el merge fier pe fier acolo. Nici un inginer auto care stie ce face nu iti recomanda asta. Si masina de formula 1 o porneste si merge cu ea un tur ca sa incalzeasca motor, cauciucuri, frane pana sa plece in tromba. Ce crezi ca e de parada tura aceea dinainte?
Insist cu toate ca vad ca 4tuning imi taie comentariile:
nu mai panicati populatia aiurea!
in poza cu bad oil si good oil nu trebuie sa luati culoarea ca indicativ de calitate.
Good oil vrea sa reprezinte doar nivelul bun de ulei, culoarea aurie se pastreaza doar pentru primii 10km in cazul motoarelor diesel si ceva mai mult in cazul celor pe benzina;
Bad oil vrea sa reprezinte doar nivelul scazut al uleiului, culoarea cafenie sau inchisa apare la putin timp dupa schimbul de ulei.
Asa ca nu va panicati, nu luati ca litera de lege tot ce se scrie pe aici, multe sunt cu interes comercial doar.
Cel mai sigur in acea poza se refera la cantitate si nu la culoare.
Orice ulei se inchide la culoare imediat dupa introducerea in motor si nu ramane in niciun caz ca si in bidon, ca doar nu se spala motorul cu detergent :).
sa va panicati numa cand o sa scoateti ca mine o lingurita de pilitura de fier cu uleiu (plus alte bucatele mai mari) :D cine frecventeaza pe la 6000 ture zilnic stie despre ce vorbesc :)
invata sa mai ai si grija de ea , daca o forjezi , baga un ulei mai gros , problema ta este ca la 6000 de ture , forta pe cuzineti este prea mare si sparge pelicula de ulei .
incearca un 10w-60 sau 50 .
Si mai trebuie de mentionat un lucru pe care multi nu-l stiu si anume ca orice motor consuma o anumita cantitate de ulei, mai mult sau mai putin, indiferent daca motorul e nou sau vechi, lucru precizat in majoriatatea cartilor tehnice. Acest consum de ulei este influentat de stilul de condus si anume un stil de condus mai sportiv, cu turatii mai inalte va duce si la un consum sesizabil de ulei. De aceea trebuie verificat nivelul intre schimburi.
Dar cum pt. cei mai multi cartea tehnica reprezinta un lucru aruncat imediat in torpedou si nestudiat, "baietasii" conduc cu sfaturi de pe forumuri, care de foarte multe ori sunt eronate.
Nu si in cazul acestui articol, care este bun.
Corect, si mai mult, inca din cele mai vechi timpuri pe bord este un led care se aprinde in cazul in care presiunea uleiului nu e buna, ceea ce se poate traduce si printr-un nivel scazut al acestuia. Ba chiar unele masini au pe bord la pornire indicator de nivel de ulei; adica iti spune daca e suficient ulei in instalatie.
Altu' ! Nu dai nimic pe afara daca mergi pe maxim ! E normal sa fie pe maxim imediat dupa ce ai realizat schimbul de ulei. Important e sa nu depasesti valoarea maxima !
o chestie as vrea sa stiu.
chiar nu isi da nimeni cu seama?
cum mama masii o masina indiferent de model sa mearga cu nivelul de ulei sub minim si fara sa aibe aprins vreun martor in bord care sa il avertizeze pe sofer ca masina are o problema cat se poate de serioasa.
putin cam plina de gogosele povestea asta.
Maşina mea e36 din '93, motor 6 cilindri, am completat cu 2 litri de ulei, cu toate că nu se aprindea nici măcar un bec la brd.
Când am verificat nivelul la ulei, nici măcar nu atingea joja de ulei. Maşina nu fusese pornită de vreo 3 zile. :O
Eu am uleiul sub nivel...nu mi se aprinde nimic in afara de becul de la benzina k la ce pret are nu-mi permit sa bag prea multa...:|.Am un renault R19 din 92...cand o sa am bani o sa-i schimb si uleiul. :)
sincer..nu mi se pare ceva nemaipomenit studiul lor...si cam duce in eroare;) daca opresti orice masina in trafic va avea nivelul la ulei scazut...dar daca la aceeasi masina verifici uleiul dupa vreo 3-4 ore de stat in parcare sunteti de acord cu mine ca nivelul va fi normal:)
te contrazic, daca ma opresti pe mine in trafic si verifici ulei sar putea sa nu-ti arate nimic:))).....daca il lasi o perioada de timp (10-15 min) iti va arata undeva pe la mijl intre max si min:)
Hai sa va zic cu consumu de ulei cum este.
Am un cielo din 96 cat a stat pe mana tatalui meu nu consuma ulei deloc, dupa ce a ajuns masina pe mana mea a inceput sa creasca consumu de ulei, de ce? pt ca eu mergeam mai mereu cu ia in turati mari, adica peste 5000 si intr-un an jumate am facut-o sa consume 1 litru de ulei la 2000 km, acum trebuie sa-i fac segmentarea, de vina sunt eu si stilul de condus care l-am practicat.
Acum nu mai merg cum mergeam inainte, am inceput sa tin mai mult la masina:D, culoare la ulei se mentine mai mult la masinile noi, iar la cele de peste 7-8 ani se schimba foarte repede.
Articolu este foarte bun!!!
asa si eu care consumam medie 20-25 cu dacia 1310 in oras <injectie benzina din 2000> (si nu glumesc), bagam ulei si 1L+ de apa de racire de fiecare data cand bagam benzina (cu cel mai ieftin ulei, ca la dacii bineinteles)
dar pe mine ma deranjau franele, nu uleiu, ca se apropiau prea repede de punctu critic de temp si trebea sa merg... normal :( cand imi indica "senzoru" (nasu) :))
De acord cu NooR.Am un Nissan de 4 ani şi până acum am schimbat uleiul la revizia anuală (pe la 17-18000 de km parcurşi la modul economic).Anul acesta, după 11000 de km parcurşi mai sportiv (4000 şi 5000 de ture) , mi-a scăzut nivelul de ulei la minim.E drept că am folosit şi un ulei 5-W-40 mai ieftin.
nu sunt as in motoare, dar parerea mea este ca orice masina are un martor in bord care se aprinde cand cantitatea de ulei nu este necesara pt ca motorul sa functioneze in parametrii normali. atunci este necesara completarea imediata in caz contrar il dai pe branci... articolul este bun, dar nu prea....:) sanatate maxima!
becul reprezinta presiunea de ulei scauzta sub 2 atmosfere , sub 5 deja purjoarele de la pistoane nu mai functioneaza deci nu se mai ung segmentii ( doar prin barbotaj) , iar de la 3 in jos chiuloasa nu mai primeste suficient ulei , si ultimul este vibrochenul , cand nici asta nu mai primeste ulei sa cam dus motorul .
De exempu pt. cei interesati Loganul nu are martor la bord de nivel ulei scazut s-au masinile foarte ieftine reno symbol, masinile pana in 10.000euro . In rest cam toate au . Exista doua culori la martorul de bord ,ceea portocalie care spune nivel ulei scazut si ceea rosie care tre sa te opresti atunci si sa completezi cu ulei . Multe masini au doar culoare rosie !!! Atunci sfatul meu este verifica nivelul uleiului la fiecare alimentare cu combustibil si nu o sa ai probleme nicodata .
eu am uleiul peste Maxim desi am bagat exact cat scrie la carte 4,5 litri si s-a mentinut asa 10 mi km , adica pana acum cand trebuie sa-l schimb iar ... , ce poate sa se intample in cazul asta? e posibil sa fi ramas vreo 300 500 grame de ulei vechi in motor cand l-am schimbat?
opel tigra twin top 1.8i
Fratilor verificati uleiul cat de des posibil ...
Am avut ghinionul sa merg fara ulei cu atv-ul si a trebuit sa bag cateva zeci milioane bune pentru 5 minute cat ar fi durat sa verific .
Dupa ce am terminat motoru la atv am fugit repede la masina si ghici ? :)) era pe minim ...
Excelent articol !!!
Imi vine greu sa cred ca 50% din masini au ulei sub limita in motor.... E prea de tot. Articolul e incomplet insa, poti avea ulei in motor la nivel optim insa...amestecat cu apa ori carburant. eu zic sa verificati daca aveti "bule" pe joja ---apa ----- daca uleiul miroase a benzina ori motorina----- Sunt multe posibilitati. E important sa fie in clasele de vascozitate recomandate,nu puneti 3w40 daca fabricantul recomanda 10w30 de exemplu,nu va dati mai destepti decat aia de la care ati avut incredere sa cumparati (fabricant) ca ati auzit ca e mai bun nustiucare... , nu aditivati uleiul(are deja aditivi compatibili perfect cu structura moleculara).
Atentiune pt cei cu harburi,rable sa verificati cat se poate de des nivelul uleiului altfel la cimitir sau remat cu ele!Asa trebuia mai exact pus titlul,iar mai departe 50% din ele au ulei sub limita in motor!!!
Pei te urci in masina,pornesti motorul,pui centura,verifici oglinzile,pui muzica preferata,bagi in viteza,deculpezi frana de mana,sai semnal,te asiguri si gata..A trecut un minut,s-a facut si ungerea deci poti pleca de pe loc linistit.