Si asa nu va mai fii loganul masina atat de ieftina....dar asta nu o face neaparat mult mai buna! motoare de 0.9 si 1.2 pe logan? Hai sa fim serios, matizul/tico au asaceva, si masinile clasa mult mai mica, si cu turbo, tot vaai de capul motorului...si ai 10 cai in plus?! ma asteptam la 1.6 turbo, sau ceva de genul...dar nu drujbe
Sa vezi rupere cand o sa mergi cu 0.9 Turbo cu 5 persoane in masina , portbagajul plin, aerul pornit si sa depasesti vreo doua tiruri:> Nebunie o sa fie:X A, si eu zic ca la asa motorizari ar merge o cutie automata:> in 3 trepte=))))
anu viitor scot logan cu bi-compresor dinala supraetajat iesit prin capota ca la americani... si tractiune spate bineinteles... pfai sa mor daca ar scoate un logan tractiune spate as dormi cu cortu la ei la usa sa fiu primu care-l cumpara si apoi direct in germania sa-l peshtesc de drift >:)
suzuki a facut pe modelul pikes peak motor de 2 litri si 981 de cai, daca ar face si astia pe logan unu de 1 lt si aprox 500 cai ar merge :)))) . Lasa sa faca ca pana-i lumea nu-mi cumpar eu logan :))
offtopic:0.9 L inseamna 900 cm cubi, adica ceva mai putin decat volumul creierului tau, care e pe la 1200-1300 :)
ce legatura are un scuipat de 0.9 cmc (adica 900/1000)?
ontopic: felicitari dacia! pentru cei care vor o masina simpla si ieftina (vezi francezii/germanii care cumpara in prostie :D), este foarte buna!
..bineinteles ca nu....
dar un motor de 0.9l sincer nu poate sa-ti asigure "vlaga", tinand cont ca turbina intra la
un anumit rpm....
..corect ca are si avantaje....dar totusi...
turbina intra intre 1500-2000 de ture..(ca la un diesel), ce vlaga? vrei sa spui tu ca iti trage mai bine 1.6 decat 0.9T ? automat cuplu va fi mult mai mare la turbo.(daca stii ce inseamna cuplu)
iti dau un exemplu cati se duc zilnic cu masina la serviciu, nu au nevoie de cp nici de Nm trebuie doar sa ajunga la timp e deajuns 0,9l???eu cred ca da
@bogdyytm - Exista o diagrama ptr motoarele pe benzina (are corespondent si ptr diesel) pentru caracteristica de turatie atat ptr cele cu turbo,cat si ptr cele natural aspirate. Documenteaza-te si apoi fa o comparativa pe cilindree (te va ajuta cartea tehnica de la un logan 1,6MPI) si daca sustii in continuare c 0,9T e mai fiabil si consuma mai putin atunci iei Nobelul.
Relatia de baza ptr un motor este Pn= n X Mt. Deoarece motorul are o cilindree mai mica automat scade momentul initial notat in general cu Mti astfel ca trebuie compensat prin crestrea turatiei (n) . cresterea turatiei duce inevitabil la marirea consumului specific (Cs) si al uzurii (frecari ale organelor interne si datorate solictatilor dinamice). Intradevar turbo ajuta motoarele sa aibe putere mai mare atat prin cresterea cuplului cat si prin cresterea turatiei DAR aceste cresteri dauneaza in cazul cilindreelor foarte mici. Treaba este destul de complicata si probabil ca ar fi fost mai recomandata dotarea cu turbo a otoarelor mai mari :1,4 (am inteles ca au oprit productia ptr a face loc fratelui mai mic 1,2) si 1,6.
scuza-ma ca te intreb dar pentru modelul cu motor de 1.2 cat e asigurarea:))? e scumpa rau?? tu vrei sa-ti cumperi masina da sa-ti plateasca asiguratorul tie ceva bani daca se poate, semn al recunostintei ca ti-ai luat masina cu motor de scuter :))?
si care-i diferenta ca merg cu 110km/h si cu 0.9l si cu 1,2l ca asta e viteza pt Romania nu avem drumuri pt mai mult....si esti liber sa alegi pe care o vrei dar multi spuneu pna si u ca 0,9l nu e deajuns eu zic ca este...
Ca idee v-ati uitat si voi sa vedeti cine a iesit motorul anului la categoria sub 1 litru ? un motor turbo de 875 cmc si 2 cilindri care are 150 de nm la 2000 rpm , asta e viitorul fratilor motoare mici cu turbo
asigurare mica...probabil.
consum mic!?....nu prea cred maestre.o sa consume probabil cat un 1.6 si motorul ala micu...:)) va merge mai tot timpul forjat.nu ca o calca omul dar e mic nenorocitu.
fiabila!?....mda..si gur ca da.
si prietene.....perfect iunea nu exista la marci precum ferrari sau mercedes...cu atat mai putin la dacie :))
Nu inteleg de ce Ford, pentru motorul de 1,0l EcoBoost, care il va produce la Craiova, primeste numai laude, dar daca Dacia se ia dupa actualul trend mondial de "downsizing" isi bat joc de voi...
1. pentru ca ford nu este masina nationala
2. pentru ca ford va pune acele motoare pe Ka si Fiesta care sunt masini de oras, tin sa te informez ca cel mai mic motor in momentul de fata este pe Ford Ka 1.2 L
3. loganul nu este masina de oras, este masina de familie asta insemnand ca va trebui sa faca fata cu brio si in oras cat si in afara orasului
4. pentru ca motoarele mici nu sunt chiar atat de economice pe cat se crede si nici fiabile nu sunt
5. pentru ca un motor de 0.9 chiar si cu turbo ar merge pe un tico sau matiz nu pe un Logan, pentru ca o sa aibe cumplu mai mic decat un 1,4 simplu la orice ora.
6. nu in ultimul rand pentru ca majoritatea membrilor sunt cu adevarat pasionati de masini si/sau viteza si sunt dezamagiti de atitudinea unora ca tine :))
daca esti pasionat de masini cum te afirmi, investesti in pasiunea ta si iti cumperi o masina pe masura, nu una proiectata sa te duca din punctul A in punctul B cu costuri minime...
cine nu te lasa sa iti cumperi alta masina cu motor de 10lsi 11.000 cp?daca nu vrei motorul asta pe masina nu il cumperi...pasionatii de viteza nu isi cumpara motor nici de 1.4 actual ;) poate vrei sa spui ca pe langa motorul de 0.9 ar fi frumos sa scoate si cv mai mare...gen 2.0 sau 2.0T ca o varianta sport
bai eu am o fabia 2 1.2 HTP la 95 cp .. si sunt foarte multumit : fiabilitate,consum,c uplu si cat-de-cat si putere :) , asigurare mica .. ce-ti mai tre ptr ROmania noastra?:))
Da, observ ca asta este tendinta la majoritatea brandurilor. Sa faca motoare mici ce dezvolta puteri acceptabile. Dar eu unu' as prefera un motor de 1.6 sau si 100 de cai, decat unul de 1.2 si 115-120 de cai.
Corect, stie toata lumea ca fiabilitatea este mai scazuta la motoarele turbo, si hai sa recunoastem ca motoarele de la renault nu sunt cele mai fiabile din lume, deci decat un 0.9 turbo mai bine un 1.4 non turbo. Diferenta de taxe nu e asa de mare ca sa merite.
Exact. Si ma gandesc asa: turbina de pe motoarele astea foarte mici o sa fie inca un element ce o sa pice destul de repede la Logan. La motorizarile lor de pana acum , exceptand dci-urile nu prea avea ce sa se strice, si sa fie si grav. Am zis exceptand dci-urile intrucat un cunoscator al motoarelor alea stie cat de sensibile si scumpe sunt injectoarele de pe Renault-Dacia.
pe logan motor de 0.9 L , nu tre sa fi tzaran sa nu-ti surada ideea, un 1.4 turbo sau 1.6 chiar, era mai ok din toate punctele de vedere. plus ca variantele turbo sigur o sa fie la pret de motoare diesel daca nu mai scumpe :P
nici eu nu am logan, dar am un prieten care are si la 1000 si cva de km, de mers frumos cu el si numai prin oras nu pe camp sau prin cine stie ce gropi demne de un offroad, a inceput sa troncane, poate e un caz sigular...sau ghinion.
da oare ti-ai putea imagina cum ar accelera un logan de 1.1 tone cu motor 150 cai + ?????? :X:X:X ar fii numa buna de liniute :)) oricum caroseria nu rezista la asa putere si e totusi prea usoara masina, loganu la 170-180 parca esti pe gheata ai senzatia ca masina leviteaza.
da oare ti-ai putea imagina cum ar accelera un logan de 1.1 tone cu motor 150 cai + ?????? :X:X:X ar fii numa buna de liniute :)) oricum caroseria nu rezista la asa putere si e totusi prea usoara masina, loganu la 170-180 parca esti pe gheata ai senzatia ca masina leviteaza.
:))) sisu_alinn esti la sentimentul meu...
knd am citit titlul, zic mama, sunt curios ce putere au scos din 1.4 sau 1.6 ... si candm a uit... 0.9?! ?! ?! wtf? MATIZ?! :)) cred k isi bat joc frate...
pe de o parte e bine, pentru taxe, impozite... dar ... "Brabus" comenteaza k ptr tzaran dk nu e de 2000 motorul, nu e masina... prietene cu cat motorul e mai mare, cu atat are si cuplu mai puternic.. ceea ce te incanta mai tare dact caii .. :) ptr k te poti baza pe ea intr-o epasire... asa, un motor de 0.9t .. cred k o sa fie ..cam ca 1.2 16V ... tragi de el pana la 100 de iti vin spumele ..
sa sti ca la faza asta nu prea iti dau dreptate...eu am condus skoda fabia 1.2 combi si logan mcv 1.4 si ghici care prinde mai repede 100? iti spun eu, buburuza si nu e nici turbo nici cu softu schimbat. si inca ceva motorul mai mic inseamna greutate mai mica. acu poate exagerez eu, dar introducerea motorului de 1.2 mi se pare un pas inainte pentru dacia, mai ales ca ei nu produc masini pentru mersul cu 180km/h, ci pentru mersul normal si pentru oamenii care din diverse motive nu au bugetul necesar sa isi cumpere masini cu motoare mari.
Da, mai bine lasau motoarele astea si investeau putin in elemente de siguranta.Si nu ma refer la cine stie de sisteme avansate. Ar fi bine venit un ESP in toata gama, o suspensie mai tare...in fine, e bine totusi ca aduc ceva nou...
@ AlexandruDOrin ...O suspensie mai tare? Pentru ce? sa-ti musti limba cand dai in gropi? Suspensia e super pentru drumurile care le avem noi si motorizarea Dacia. Iar orice element in plus fie el de siguranta sau comfort inseamna bani in plus, pret mai mare si nu ar mai fi asa low cost.
da,dar consumul e mai mare si deci nu e mult mai economic.sunt deacord ca a prins mai repede 100 dar ce zici,care a consumat mai mult?care motor s-a omorat mai tare?si nu te grabi cu comparatii din astea ca e vorba si de rapoarte si de greutate
eu am seat altea de 1.2 tsi 105 cp si iti spun sigur ca atinge suta chiar f repede. ai dreptate doar la depasiri la viteze de peste 120 daca ai incarcatura si eventual clima pornita, atat
@RobertGadau: Eu tot ce am spus ca ar fi nevoie am spus din postura omului care merge zilnic cu un Logan. Si da, orice element de siguranta inseamna extra cash, dar crezi ca dezvoltarea, proiectarea etc. de motoare noi se face fara costuri? Chiar si cumpararea proiectului de la alt brand ar costa , cu toate ca n-am auzit de 0.9T... As prefera sa dau 500-1000 de euro in plus si sa am ce am enumerat cu aceleasi motoare ca acum, decat 110 cai storsi dintr-un motor de 1200 cmc.
Mai baieti, cei care sustineti ca loganul 0.9T/1.2T va fi vai de capul lui si ca va fi un chin sa faci o depasire, uitati un amanunt esential: cuplul oferit cu ajutorul turbinei va fi destul de mare(mult peste al unui aspirat de 1.6 mai nou), uitati-va numai la un 1.2TSi cum face suta in ~9+ secunde. Ia spuneti, cazanele din anii '90 cu motoare de 1.6 sau chiar 1.8 ar putea scoate acest timp? Si aceleasi cazane pot scoate 175Nm cuplu cat scoate un polo 1.2TSi?
Cred ca e destul de ok asta, taxe mai mici , poate chiar si un consum mai mic.Normal ca Dacia face masini pt oamenii care isi doresc pur si simplu o masina sa mearga din A in B cat mai economic si cat de cat in confort.Aste e idee de la care s-a plecat cu producere Loganului. Trebuie sa privin cu ochi buni treaba asta , ei incearca doar sa satisfaca nevoile pietei.
cind o sa ajunga ca skoda mai e drum lung pina atunci tot masina made romania e pacat ca se putea mai mult dar suntem cum suntem tot saraci europei ramanem
Dar Dacia nu concureaza deloc cu Skoda . Nu esti multumit de Dacia ? Iti place Skoda ? Atunci cumpara-ti o Skoda , e simplu . Problema cea mai mare e a pretului , gandeste-te ca Skoda e mai scumpa decat Renault ...
Puterea unui motor se masoara in CP si in NM nu in capacitatea lui cilindrica . Poate sa fie si motor de 0.2 , daca are in jur de 100 cp pt un logan e suficient .
Ai dreptate , dar uite o comparatie: 2 motorizari actuale in gama Logan : 1.4 MPI 75CP si 1.2 16v 75CP. Bun, deci pana acum sa zicem ca 1.2 ar avea avantajul taxelor. Ok, cat despre cuplu, motorul fiind mai mic il dezvolta la turatie mai mare, deci, tragi putin mai mult de el, sunetul este cam neplacut, chiar si consumul creste putin..
eee tocmai de asta nu vad eu logica. sincer am condus sandero 1.4 si pe drum cu viraje largi abia o tineam la 100 cu a 4-a(4 pers in masina), asa ca 1.2 -> cuplu mai mic...nasola combinatie mai ales ca e o masina destul de incapatoare. si eu ma gandeam ca pun turbo pe 1.4 respectiv 1.6 sau macar unul din ele.
Skoda Octavia are 1.2 Tsi 105 CP si se descurca foarte bine . Dar 1.4 tsi e mult mai ok pe octavia . Asa ca 1.2 pe un logan care e ceva mai mic eu zic ca e indeajuns .
logica e prea simpla, de aceea nu o vedem, motoare mici cu turbo, fiind o masina ptr omul de rand e arhisuficient. Garanteez ca un 1.2 turbo are un cuplu cel putin egal cu cel de 16 8v aspirat.
nu, dar stii cum se spune, puterea vinde masinile, cuplul le face sa mearga cum trebuie pentru a starni emotii. Si din cate stiu eu puterea se calculeaza in functie de valoarea absoluta a cuplului in baza de turatiile la care este disponibil, adica idealul ar fi cuplu cat mai mare pe o plaja de turatii cat mai extinsa= putere mare=flexibilitate
Pentru Brabus. Sa stii bai "mediocrule" ca un motor mai mare este mai rezistent. I-ati tu motor de 0,9 ca sa rada si motociclistii de tine. Sa-mi spui ce consum ai cu ceva bagaj sau 4-5 persoane. Taran e ala care arata cu degetul.
bai, dak stati putin sa va ganditi nu e posibil sa schimbi supraalimentarea de la o alta masina? ceva sa zicem..asemanator loganului? nu ma pricep grozav la mecanica dar banuiesc k dak tot ii pune supraalimentare poate fi inlocuita cu cv mai puternic! sa vezi acum ce o sa sara injectoarele :))
probabil au trecut la aceasta masura pentru micsorarea taxelor!Loganu' se cumpara tocmai pentru costurile reduse de intretinere si achizitonare!asa ca nu mai visati la 2.0t pe logan:))!ideea nu e rea acum sa vedem cat de fiabil o sa fie motoru!
asta da veste ,sa pik pe jos ,pai la 0.9-1,2 l ce sa faca turbo? aham poate vor sa schimbe motoarele in garantie e simplu ,doar se fac in romania nu?pai la motoarele mici nu poate sa reziste cu turbo sau poate ii pun aripi sa nu il turam asa tare :)
:)))))))))))))
Cred ca motoarele astea sunt gandite pentru criza.....si adica omul se gandeste motor mic= consum mic, intretinere, fiabnilitate,taxe mici.....dar cred ca e aceiasi chestie adica consumul cred ca o sa fie tot cam ala...puterea e tot cam aia.....ar fi fost bine sa mai faca o motorizare intre 1.5 si 2.0 turbo era alta treaba
Daca ar avea motor de 2.0 turbo si 300 de cai s-ar rasturna la prima curba. Caroseria, suspensia, franele, nu sunt gandite pentru o asemenea putere. Si daca le-ar face nu ai mai cumpara masina full cu 10.000 euro, ai da 20.000 pe varianta coaja si nu cred ca cineva intreg la minte ar da banii astia pe o asemenea masina cand ai alte variante.
Dacia Logan este o masina pentru omul cu scaun la cap, ce pleaca in concediu cu sotia si cei 2-3 copii, nu pentru toti "reisarii wannabe" cu motoare de 75cp ce vad participantii la trafic ca adversari pe pista.
La Loganul 1.2 pe langa faptul ca motorul este gandit prost, "beneficiaza" de aceeasi cutie JH3 ca si 1.6 de 85 sau 105cp si de aceea te rogi de ea sa mearga, unde mai pui ca ai cuplul maxim la 4250 rpm si romanul nu o tureaza "ca se strica"
N-are rost sa intru in detalii pentru ca nu am cu cine...insa ce ma amuza cel mai mult este ca aproape niciunul dintre cei ce comenteaza aici nu este un posibil viitor client logan.
iti dai seama ca nu era la acelasi pret aceleasi sisteme de siguranta si amortizoare de dci ca la prima linie dreapta te rasturnai....oricum cred ca multi sunt care isi doresc un logan mai puternic.....sunt multi care au investit intr-un logan de 10.000 euro inca cel putin pe atat asa ca cred ca ar avea ceva succes un logan de 160-170 cai un motor de 1.8 sa zicem......bine astea sunt doar vorbe mai avem mult pana sa avem si noi o masina autohtona in adevaratul sens al cuvantului....si sa mai fie si putin mai performanta
daca voi credeti ca la un motor de 0,9L pe o masina de 1200kg consumul este mic...,e grav.intrebati posesorii de matiz ce consum au cu 0,8L pe o masina mica,urban.
da mare masina ce e asta ce fac ei dece nu fac 1.8 turbo casa zici ceva ca are masina nu 1.2 vaii de eiii va datii seama cat consuma la 1.2 la caroseria aia de ARO