Apusul fiabilitatii: Volkswagen prezinta un motor de 1 litru si 275 cp

Apusul fiabilitatii: Volkswagen prezinta un motor de 1 litru si 275 cp
  • Cuplul motorului este de 270 Nm
  • Micul motor are 3 pistoane
  • Motorul este supra-alimentat cu doua turbocompresoare
Distribuie pe Facebook

In cadrul unui eveniment din Austria, oficialii Volkswagen au prezentat publicului larg o parte din planurile de viitor ale companiei. Printre altele a fost dezvaluit si prototipul unui motor de 1.0 litri care produce 275 cp.

Nemtii de la Volkswagen au de gand sa duca downsizeing-ul la un nou nivel. Daca in prezent, motoarele de 1 litru au in jur de 140 cp la alti producatori, in cele mai puternice variante de pe piata, se pare ca totul se va schimba in viitorul apropiat. De ce sa nu avem pe masinile mari si puternice motoare la fel de mici dar cu puteri serioase? Ei bine, acum 10 ani vedeam puteri de 275 cp numai pe automobile cu motoare V6 aspirate, de 3500 cmc sau pe cele turbo, de pe Lancer EVO sau Impreza WRX STI. Acum, am ajuns sa regasim aceeasi putere obtinuti dintr-un motor de numai 1 litru.

Adica cat doua cutii de bere. Unde mai pui ca are si doar 3 pistoane, la fel ca si varianta de serie. Acest motor este momentan la stadiul de prototip, insa cei de la VW au de gand sa-l puna pe modele de serie in urmatorii ani. Nu este greu sa obtii astfel de puteri chiar si din motoare mici, mai ales daca apelezi la doua turbocompresoare, asa cum au facut nemtii: o turbsosuflanta conventionala, montata pe galeria de avacuare, la care se mai adauga un compresor electric, pesemne inspirat din masina de WRC.

In timp ce alti producatori, printre care si Dacia cu al sau 0.9 TCe sau Ford cu al sau 1.0 EcoBoost ofera in prezent puteri modeste, ce nu depasesc pragul celor 150 cp, Volkswagen are de gand sa sara direct in extrema cealalata. Si sa ofere nu mai putin de 275 cp si 270 Nm cuplu, totul doar dintr-un minuscul motor de 1 litru. Si chiar daca astfel de proiecte am mai vazut, pana acum nimeni nu s-a incumetat sa faca asa ceva pe o masina de serie. Pentru ca problema este una singura: fiabilitatea. Ca cele 3 pistoane si toate celelalte interne sa ofere 275 cp trebuie ca totul sa lucreze la maximum, la temperaturi crescuta si materialele sa fie unele incredibil de rezistente. Si asta inseamna ca pretul unui astfel de propulsor sa fie destul de mare, imposibil de instalat pe o masina din clasa mica sau subcompacta.

Cel mai probabil, in viitorul apropiat, acest motor va fi disponibil doar pe gama ceva mai scumpa de Passat sau Tiguan. Dar de ce ar face asa ceva Volkswagen, cu un motor de 999 cmc? De ce nu modifica motoarele deja cunoscute, cele de 1.2 sau 1.4 litri TSI? Probabil ca stiu ceva ce noi nu stim, eventual referitor la schimbarea legislatiei care va impozita automobilele pe baza capacitatii cilindriice, ca in Romania. Sau sa fie doar un simplu exercitiu de "noi am fost primii din lume care au facut asta"?

Distribuie pe Facebook
mai multe