Cromarea pieselor auto in Romania dusa la nivel de arta cu ECO Plating

Cromarea pieselor auto in Romania dusa la nivel de arta cu ECO Plating
  • Galvanizarea - singurul procedeu profesional de cromare calitativa
  • Stratul de cupru protejeaza metalul din interior
  • O piesa metalica trece prin aproximativ 10 etape pentru a fi cromata
Distribuie pe Facebook

Nu sunt putini cei care au masini clasice sau chiar moderne cu piese cromate din fabrica. Insa, cu cat un automobil inainteaza in timp, cu atat suprafata cromului isi pierde din stralucire. Ce faci daca ai nevoie de cromarea unor piese metalice pentru masina ta? De acum exista o solutie profesionala ce transforma orice piesa ruginita intr-o bijuterie capabila sa-ti fure privirea.

De foarte multe ori am auzit si am citit pe forum cereri disperate ale unor oameni care cautau un serviciu de cromare profesional la care sa-si duca piesele masinii pentru reconditionare. Am auzit de diverse locuri din Bucuresti care cereau o avere pe o palma de cromare sau de cine stie ce vopsea-minune cromata care iti aducea luciul de altadata la un cost infim. Cert este ca pana acum, nu am auzit de vreun loc din Romania care sa fie in stare sa-ti reconditioneze orice piesa cromata a masinii si sa ti-o aduca in starea initiala din fabrica sau chiar mai spectaculoasa. Dar am avut norocul ca, atunci cand am pierdut orice urma de speranta ca Dacia 1300 din dotarea echipei 4Tuning sa aiba parte de un luciu nou, am fost contactati de cei de la ECO Plating. Niste specialisti din Bucuresti care transforma piesele ruginite in adevarate capodopere metalice stralucitoare prin procese complexe de galvanizare.

ECO PlatingUn Mercedes-Benz clasic venit la ECO Plating pentru un 'tratament' complet de cromare

Cum se face cromarea pieselor auto?

Daca pana acum aveai impresia ca o piesa metalica se cromeaza usor, in cateva ore, afla ca este o operatiune mult mai complexa. De fapt, operatiunea se imparte in doua etape destul de lungi: procedee mecanice si procedee chimice. Evident, asta daca vrei sa faci o cromare profesionala ca din fabrica si nu o bataie de joc care sa se matuiasca la prima ploaie. Asadar, inca din capul locului, trebuie sa repetam ca vorbim despre cel mai amplu si cel mai bun procedeu de cromare a pieselor auto (galvanizare).

ECO PlatingInainte...ECO Plating... dupa restaurare.

Procesarea mecanica a pieselor in vederea cromarii

Nu, ochelarii de la farurile tale de Jaguar E-Type nu se iau si se scufunda intr-o baie de crom dupa care se monteaza pe masina. Totul este mult mai complicat si de durata. Prima etapa prin care trece piesa initiala este decromarea. Adica piesa se slefuieste pana la materialul de baza, adica se elimina toate straturile depuse electrochimic (galvanic) pana se ajunge la otel. Urmeaza verificarea piesei in vederea cautarii de indoituri, gauri, defecte sau fisuri cauzate de rugina. In caz ca piesele prezinta astfel de probleme, se lucreaza manual prin umplere cu alama sau cositor pana cand piesa este aproape perfecta. Dupa efectuarea reparatiilor necesare, adica indreptare, cositorire sau alamire, piesa metalica intra la procedeul de slefuire. O alta etapa de lunga durata si complexa, pentru ca piesa trece printr-o serie de benzi cu granulatie de la 80-100, 120, 240, 320, 400, 500, 600 pana la 800. Cert este ca orice piesa este slefuita independent de minimum 7 benzi cu granulatii diferite. Urmeaza operatiunea de lustruire care este la fel, una de durata. Lustruirea se face cu mai multe perii si cu paste de mai multe culori. Piesa masinii trece prin 3-4 perii speciale, lustrul final fiind realizat de o perie de bumbac cu pasta albastra (video jos).

ECO PlatingCapace de Dacia 1300 restaurate: au fost lustruite si slefuite

Pe scurt, inainte ca sa inceapa cromarea propriu-zisa, piesa masinii trece prin: decromare, indreptare, sudura, alamire, cositorire, slefuire si lustruire. Acum urmeaza partea care implica o serie de bai speciale numite operatii electrochimice sau galvanice. Ce inseamna galvanizarea? Depunerea de metal pe suport metalic prin electrolica. Dar, desi suna usor, este la fel de complicat ca si etapa de mai sus.

ECO PlatingECO PlatingECO Plating

ECO Plating

Operatiunile electrochimice care duc la cromare

Odata ce piesa masinii tale a venit de la departamentul de lustruire, ultima etapa din procesul mecanic, are parte de prima nichelare. Dupa nichelare urmeaza procesul de cuprare. Este un proces foarte important pentru ca aceasta baie de cupru accentueaza luciul final si pentru ca porii mici din metal pot fi remediati prin cuprare. In caz ca suprafata metalului prezinta pori, dupa cuprare, piesa este trimisa din noua la lustruire cu perie de bumbac si pasta albastra, rezultatul final fiind o suprafata extrem de neteda si fata asperitati. In caz ca piesele nu prezinta pori, dupa cuprare se face o a doua baie de nichel si de cromarea finala.

Pe scurt, piesa trece prin nichelare, cuprare, lustruire (daca este nevoie) si iar nichelare finala.

ECO PlatingCuprarea unor inele de faruriECO PlatingProdusul finit dupa cromarea finala

De ce sa-mi cromez piesele prin aceasta metoda?

Pentru ca este singura metoda care asigura o rezistenta in timp de lunga durata a cromului. Orice piesa care este galvanizata astfel si care primeste un strat de cuprare rezista foarte bine la coroziune. Si explicam imediat de ce: multa lume crede ca rugina apare din exterior, insa nu este deloc asa. Stratul de cupru nu permite ruginii care apare din materialul de baza, adica din otelul piesei, sa iasa la suprafata. Asadar, in timp ce piesa este protejata de rugina de la interior cu ajutorul stratului de cupru, cromul de final nu da voie agentilor externi sa atace piesa din exterior. Stratul final de crom este unul foarte rezistent si protejeaza piesa masinii de ploaie, vant, zapada, praf, nisip, inghet si asa mai departe.

ECO Plating

Nu este mai buna vopsirea pieselor cu vopsea cromata?

Cei care spera sa iasa mai bine la buzunar incearca sa se indrepte catre locurile in care se "reconditioneaza" piesele cu ajutorul unei vopsele cromate. Insa in afara de economia la bani, nu exista niciun avantaj. Dimpotriva, dezavantajele pe care le prezinta reconditionarea prin vopsire sunt mai numeroase. In primul rand, este vopsea, nu metal. Adica rezistenta la coroziune si impact mult mai redusa fata de procedeul galvanic prin care se depune metal peste metal. Si, cel mai important, partea legata de aspect: luciul cromului rezultat in urma galvanizarii este mult mai puternic decat luciul dat de vopsea.

ECO PlatingECO PlatingECO PlatingECO Plating

Cat ma costa cromarea unor piese auto?

Cromarea, asa cum ai vazut si mai sus, este un procedeu amplu si de lunga durata, atunci cand este facut ca la carte, pentru o rezistenta maxima in timp si pentru un luciu impecabil. Si pentru ca este o operatiune care implica foarte multe ore de munca laborioasa, nu are cum sa fie un procedeu ieftin. Insa trebuie sa retinem ca nu orice masina are nevoie de o asemenea reconditionare: in general este vorba de masini clasice sau masini americane, care vin din fabrica cu multe elemente cromate.

ECO Plating

De exemplu, un Cadillac Eldorado din 1967 care are foarte multe piese cromate, va costa mai mult decat o simpla Dacia 1300. Un Cadillac precum cel din imagine are barele fata-spate, ramele de la geamuri, pragurile laterale, oglinzile, stergatoarele, bandourile, grila fata, ornamentele farurilor si stopurilor, clantele portierelor si cateva elemente de interior de cromat, ceea ce ridica costul total la ordinul miilor de Euro pentru reconditionarea totala prin procedeul de galvanizare descris mai sus. In schimb, pentru un automobil Dacia 1300 care are mai putine piese de cromat, cum ar fi barele, bandouri, oglinzi, clante si alte cateva maruntisuri, adica o suprafata mai mica de galvanizat, pretul se ridica la cateva sute de Euro.

ECO Plating

Singura optiune pentru cei care doresc luciu si rezistenta indelungate

ECO Plating reconditioneaza orice piesa auto sau moto si ii readuce stralucirea de odinioara prin cromarea profesionala. Indiferent ca e vorba de o pereche de oglinzi, de o galerie de evacuare pentru motocicleta, de un bull-bar pentru un Jeep Wrangler sau de inelele farurilor de la o Dacia 1100, cu siguranta vei avea parte de cel mai bun pret si cea mai buna operatiune de cromare existenta in Romania. Cel mai bine este sa ii contactezi pe oamenii astia, eventual sa le trimiti poze si dimensiuni ale pieselor pe care le vrei cromate si ei iti vor raspunde cu un cost total al lucrarii. Dar, asa cum am spus si mai sus, nu uita ca este vorba de o operatiune migaloasa cu foarte multe etape, asadar reconditionarea pieselor nu o sa se faca de pe o zi pe alta.

Cei de la ECO Plating au o experienta vasta in domeniul galvanizarii industriale dar si in cel al reconditionarii auto, lucrand in domeniu de 14 ani. Cu alte cuvinte, daca ai vreo masina care are nevoie de piese cromate, iti recomandam sa apelezi la cei mai buni. Si te sfatuim sa nu faci greseala pe care au mai facut-o si altii, aruncand cu banii pe fereastra, crezand ca exista solutii mai bune si mai ieftine. Nu au fost putini cei care au venit cu piesele cromate prin vopsire ruginite sau decojite la ECO Plating, dandu-si seama ca de fapt aceasta este singura varianta de galvanizare a pieselor daca vrei rezistenta si luciu indelungat.

Detalii contact ECO Plating: www.ecoplating.ro

ECO PlatingECO PlatingECO Plating

Exemple de masini care au piese cromate

ECO PlatingECO PlatingECO PlatingECO Plating

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (97) Poze ECO Plating
mai multe