Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului

Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului
De la mijlocul anilor '50 si pana in prezent, fiecare producator auto a incercat sa adauge ceva in plus masinilor iesite de pe linia de productie. Fie ca au fost simple dispozitive cu rolul de a mari gradul de confort in interiorul automobilului, fie ca erau sisteme integrate care sa sporeasca siguranta pasagerilor sau chiar tehnologii de propulsie inovatoare, acestea au picat in derizoriu dupa ce soferii au strambat din nas cand s-au trezit cu ele incorporate in bordul masinii.
Distribuie pe Facebook

Iata mai jos lista unora dintre cele mai rasunatoare esecuri de acest gen.

1. Automobilul nuclear

Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului

In anii '50, americanii erau de-a dreptul entuziasmati de energia nucleara. In '54, primul submarin atomic, USS Nautilus, parasea radele portului Mare Island, iar patru ani mai tarziu Ford pregatea populatia pentru o noua aplicatie la scara larga a energiei nucleare, prezentand conceptul Nucleon. Au urmat apoi si alte idei asemanatoare, dar din fericire un automobil nuclear nu a fost realizat niciodata, spre dezamagirea membrilor Al Qaeda!

2. Automobilul pe turbina

Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului

Tot la capitolul centrale autonome, dar de data aceasta pe sistemul unei turbine cu oxizi de azot, Chrysler a oferit americanilor posibilitatea de a incerca vreme de doi ani 55 de modele de acest tip. Temperatura extrem de ridicata de la evacuare si zgomotul puternic scos de acestea nu au prins la publicul din State. Producatorul a abandonat ideea abia in 1977, cand s-a convins ca nu are nicio sansa de a pune in practica acest proiect.

3. Schimbatorul de viteze automat

Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului

Inlocuirea schimbatorului de viteze cu un buton aplicat panoului de bord a avut o minima priza la public in 1956, moment in care Chrysler lansa cateva modele cu noul dispozitiv. Aplicata si de Ford, pe modelele Edsel 1958, 1959 si 1960, ideea s-a dovedit un esec total. S-a datorat, probabil, si proastei pozitionari a butonului in centrul volanului, loc unde pana atunci era claxonul.

4. Schimbatorul automat de faza

Ideea a fost lansata si testata in 1952. Masinile iesite de la GM aveau un fotorezistor care reactiona la luminile de intalnire ale altui autovehicul, schimband automat faza lunga in faza scurta. Ceea ce nu au anticipat inginerii era faptul ca americanii au "prostul obicei" de a mentine iluminatul public pe drumuri.

5. Stergatoarele de faruri

Istorie auto: 8 gadgeturi inutile adaugate masinilor de-a lungul timpului

O gaselnita a suedezilor de la Saab, preluata din zbor in anii '70 de catre Volvo, BMW si Mercedes. Ideea a mers atata timp cat producatorii au mentinut aspectul butucanos al masinilor. Dupa introducerea principiilor aerodinamice in designul masinilor de serie, stergatoarele de faruri au disparut din dotarea noilor modele.

6. Conexiunea centura-aprindere

Cand vine vorba de siguranta, soferii nu reactioneaza atat de bine pe cat cred legiuitorii si constructorii auto. Dovada este si legea din 1973, data de Congresul american, prin care constructorii au fost obligati sa creeze un sistem in care motorul pornea doar daca centura de siguranta era pusa. Dupa o singura iarna in care americanii nu au putut sa isi incalzeasca masinile inainte de a se urca la volan, legea a fost retrasa si dispozitivul scos din productie.

7. Alertele vocale

Portiera deschisa, rezervorul secatuit, farurile uitate aprinse, in fine, micile erori de zi cu zi din viata de sofer, erau taxate in anii '80 de o voce robotica din interiorul masinii. Alertele vocale au ajuns atat de exasperante pentru soferi, incat in 1983, Ford a primit peste 18.000 de scrisori in care se cereau indicatii despre modul de dezactivare a alertelor vocale din masini.

In 1990, producatorii au mai dat gres odata prin sistemele de alarma cu alerta vocala, in care erai avertizat ca te afli prea aproape de alt automobil. Pentru multi, si aceste dispozitive s-au dovedit agasante.

8. Pana si Microsoft

Da, pana si Bill Gates si-a luat "papara" de la soferii care nu au reactionat prea bine la primul sau PC auto. Construit de Windows impreuna cu Clarion, sistemul stereo Clarion Auto PC care rula pe un program Windows CE nu a prins la publicul din anii '90, desi opera un CD player, un sistem de navigatie, telefonie mobila, email si avea si sistem de recunoastere vocala. Sa fi fost de vina pretul de 1300 de dolari?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 4 Iulie 2014