Mazda CX-5 si SKYACTIV - placerea de a conduce si consum redus de combustibil

Mazda CX-5 si SKYACTIV - placerea de a conduce si consum redus de combustibil
Faptul ca Mazda iese din tipare nu reprezinta o noutate. Compania a ales o strategie unica pentru ca noua generatie de automobile sa includa cele mai eficiente modele Mazda produse vreodata.
Distribuie pe Facebook

Primul reprezentant al noii generatii este noul CX-5, deja disponibil in Romania. Mazda CX-5 marcheaza inceputul unei noi ere pentru Mazda - era SKYACTIV. Dezvoltate integral de companie, tehnologiile SKYACTIV reprezinta motoarele, transmisiile, sasiurile si caroseriile noi si inovative, si totodata elementele de baza ale orcarui model incepand cu CX-5. Aceste tehnologii sunt destinate masinilor accesibile si economice, dar care livreaza placerea de a conduce si sunt prietenoase cu mediul inconjurator.

Cifrele sunt intr-adevar impresionante: cu 4,6l/100 km si 119 g/kmi, CX-5 echipat cu motorizarea diesel SKYACTIV-D prezinta niveluri combinate ale consumului si ale emisiilor care se numara printre cele mai bune din segment, atat la nivel european, cat si mondial. Totodata, motorizarea pe benzina din dotarea CX-5 a obtinut cotatii de top si in statisticile din SUA.

Aceste motoare nu se bazeaza pe metodele obisnuite folosite de industria auto in prezent pentru a eficientiza emisiile, cum sunt scaderea dimensiuniiii sau motoarele electrice. Mazda ofera o alternativa realista si de incredere, tehnologiile SKYACTIV si CX-5 primind premii la nivel global chiar inainte de a fi comercializate.

Rationamentul din spatele SKYACTIV se bazeaza pe faptul ca arderea interna va ramane tehnologia predominanta pentru motoare in urmatorii 10 ani, cu o prezenta de cel putin 80% in industrie. Avand in vedere ca motorul cu ardere interna opereaza la doar 40% din eficienta, exista inca mult loc pentru imbunatatire.


Mazda si-a propus sa redefineasca bazele puterii generate prin combustie interna, propunand o serie de inovatii. Obiectivul este de a inlocui progresiv aceste elemente de baza imbunatatite - motorizarile SKYACTIV diesel si benzina - cu tehnologii avansate. De la sistemul i-stop si franarea regenerativa pana la sistemele hibride si alte tehnologii, eficienta va continua sa creasca.

Mazda numeste aceasta strategie "Sustainable Zoom-Zoom" si merge mai departe de optimizarea arderii interne. Sustainable Zoom-Zoom se refera de asemenea la scaderea in greutate prin design si prin eliminarea oricaror elemente posibile. Astfel Mazda isi propune sa proiecteze fiecare noua generatie a unui model cu 100 kg. mai usoara decat cea precedenta. Scopul este de a imbunatati consumul de combustibil la nivelul gamei de modele cu 30% pana in 2015, comparativ cu 2008.

Mazda produce automobile care sunt eficiente din punct de vedere ecologic (in locul unor editii limitate de versiuni "eco" de expozitie), dar in acelasi timp accesibile unui numar mare de clienti si fara a compromite spiritul Zoom-Zoom caracteristic Mazda si angajamentul pentru placerea de a conduce.

Emisii si consum Mazda CX-5 diesel CO2:



Model


Tractiune fata, 150 CP



Tractiune integrala, 150 CP



Tractiune integrala, 175 CP



Transmisie manuala


Transmisie automata

Transmisie manuala

Transmisie automata

Transmisie manuala

Transmisie automata


Consum mediu (l/100 km)


4.6

5.3

5.2

5.5

5.2

5.5


CO 2 (g/km)


119

139

136

144

136

144



Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 1 Martie 2012