Uite ce au mai descoperit nemtii de la Audi. De acum incolo si drumurile rele vor fi bune la ceva

Uite ce au mai descoperit nemtii de la Audi. De acum incolo si drumurile rele vor fi bune la ceva
  • Inginerii de la Audi au dezvoltat o noua suspensie inteligenta
  • Sistemul, botezat eROT, poate stoca energia kinetica rezultata in urma functionarii amortizoarelor masinii
  • Aceasta este mai apoi transmisa unui motor electric care o transforma in energie electrica
Distribuie pe Facebook

Inginerii de la Audi au dezvoltat un sistem numit eROT care stocheaza energia kinetica produsa de amortizoarele masinii si mai apoi o foloseste rezultand un consum mai mic de carburant, printre altele.

Inginerii auto au dat in ultimii ani o importanta din ce in ce mai mare energiei kinetice pierdute in urma diferitelor procese. Dupa ce au descoperit cum sa stocheze pretioasa energie rezultata in urma franarii, acestia au dezvoltat sistemul KERS, intalnit in special la monoposturile de Formula 1, cu ajutorul caruia energia kinetica stocata este mai apoi folosita pentru un plus de putere.

Ei, acum, nemtii de la Audi au descoperit ca oricat de lin ar fi un drum, amortizoarele masinii functioneaza incontinuu, producand o cantitate considerabila de energie kinetica. Pana acum, aceasta se disipa, dar nu va mai fi cazul de acum incolo.

Audi eROT

Dr. Ing Stefan Knirsch, un oficial important al constructorului german responsabil de dezvoltarea tehnica, a declarat ca "Orice groapa sau orice denivelare induce masinii energie kinetica. Amortizoarele din ziua de azi absorb aceasta energie, dar care mai apoi este pierduta sup forma de caldura. Cu acest nou sistem de amortizoare electromecanice cuplat la sistemul electric de 48 de volt, am gasit o metoda prin care folosim aceasta energie."

Pe scurt, sistemul eROT este format dintr-un brat care oscileaza odata cu roata, transmitand energia unui motor electric montat pe puntea spate a masinii. Acesta transforma mai apoi energia mecanica in energie electrica si o stocheaza in baterii.

Dupa primele teste, nemtii sustin ca acest sistem inovator a stocat intre 3 si 613 wati, in functie de starea drumului pe care a rulat masina.

Mai mult de atat, eROT ofera raspuns imediat si nu sufera de pe urma inertiei. Datorita faptului ca sistemul poate fi reglat foarte fin, se elimina interdependenta dintre comprimare si destindere, iar amortizarea poate fi reglata pentru a fi extrem de confortabila.

Multumita asezarii orizontale a amortizoarelor, spatiul portabagajului se mareste considerabil.

Constructorul german a declarat ca noua generatie a sistemului de 48 de volti va fi folosit ca sistem primar de catre viitorul Audi Q6 hybrid, si ca mai apoi acesta isi va face incet incet debutul si pe alte modele, a caror consum de combustibil va scadea cu pana la 0.7 litri la 100 de kilometri.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 10 August 2016