Un roman a creat un dispozitiv care creste puterea motorului si scade consumul

Un roman a creat un dispozitiv care creste puterea motorului si scade consumul
  • Inventia a fost premiata cu medalia de aur la Innova Bruxelles
  • Acelasi inginer a inventat si filtrele de aer supraaspirante
  • Inventii notabile ale romanilor
Distribuie pe Facebook

Inginerul roman Corneliu Birtok Baneasa a venit cu o noua inovatie in domeniul auto - un dispozitiv care permite cresterea puterii motorului in timp ce, in paralel, reduce consumul de carburant si emisiile de noxe.

Inventia a fost premiata cu medalia de aur la Innova Bruxelles

Dispozitivul i-a adus weekendul acesta inginerului originar din Deva medalia de aur la Salonul International de inventica Innova Bruxelles. Inventia sa permite cresterea puterii motorului cu 5 procente si o reducere a noxelor cu 7%.

"Deflectorul termic", asa cum a fost numit dispozitivul, este instalat pe traseul de admisie a aerului la motor si isi dovedeste eficienta in timpul verii, in zilele foarte calduroase, atunci cand motoarele pierd de obicei din putere din cauza temperaturilor foarte ridicate. Mai ales in contextul scandalului Dieselgate, un dispozitiv care reduce noxele a fost binevenit.

Inventia a fost testata deja in practica in urma cu 5 ani. Deflectorul a fost instalat pe autoturismele si autobuzele unei companii de transport local din Alba Iulia. De altfel, inventatorul spunea ca utilitatea lui nu este limitata doar la industria auto si ca el ar putea fi folosit si in constructii.

Acelasi inginer a inventat si filtrele de aer supraaspirante

Numele lui Corneliu Birtok Baneasa este strans legat de inovatiile din domeniul auto. Una dintre cele mai cunoscute inventii ale sale este filtrul supraaspirant, care poate reduce consumul de carburant cu 15 procente. Patru dintre ambulanţele SMURD din judetul Hunedoara, una din Simeria si trei din Valea Jiului au fost dotate, gratuit, la inceputul acestui an cu aceste filtre speciale.

Tot el a fost premiat anul acesta cu aur si la Salonul international de inventii de la Geneva pentru dispozitivul "Good Fill". Cu ajutorul lui se poate alimenta cu lichid de parbriz orice tip de autovehicul. Avantajul pe care l-au apreciat membrii juriului a fost cel ecologic, pentru ca se elimina bidoanele de plastic in care era depozitat acest lichid de obicei. In plus, este eliminata si risipa, deoarece multi dintre soferi turnau un sfert din lichid pe langa recipientul pentru lichidul de parbriz. Pe cat de simpla a fost aceasta ideee, pe atat de apreciata a fost de juriul de la Geneva.

Corneliu Birtok Baneasa are 36 de ani si a absolvit Facultatea de Inginerie din Hunedoara, sectia Autovehicule Rutiere. Inca din 2010 el a fost premiat in fiecare an la Salonul Internaltional de Inventii de la Geneva, toate dispozitivele create de el fiind dedicate automobilelor.

Inventii notabile ale romanilor

Romanii se dovedesc a fi foarte inventivi, iar ideile lor sunt apreciate de profesionistii din domeniu si nu strica uneori sa ne uitam si la partea plina a paharului.

Anul trecut, romanul Ioan Florea a impresionat cu un concept creat pentru Salonul Auto de la New York. El a prezentat in cadrul acestui eveniment un automobil model Ford Grand Torino din 1971 realizat cu ajutorul unei imprimante 3D. In 2015, el s-a reintors la Salonul Auto din New York cu un proiect si mai indraznet, un Chevy Camaro multicolor cu un aspect psihedelic.

In 2013, un alt devean, Raul Oaida, prezenta prima masina realizata in totalitate din piese LEGO si care era propulsata de patru motoare cu aer comprimat. Numai motorul acestei masini are peste 100.000 de piese de LEGO. Cu un an inainte de masina din LEGO, pe cand avea 19 ani, el construise un motor cu reactie pentru a-l monta pe o bicicleta. Cu acest motor, bicicleta atingea 41 de km/h.

Tot in 2013, un alt tanar roman de 19 ani impresiona cu o inventie de-a sa. Ionut Budisteanu, un adolescent valcean, a castigat premiul intai la cel mai mare concurs preuniversitar de stiinta si inginerie din lume, Intel ISEF - International Science and Engineering Fair 2013. Inventia care i-a adus aceasta distinctie este o masina low-cost fara sofer, una asemanatoare masinii Google, insa mult mai ieftina. Daca producerea unei masini dupa proiectul Google costa 75.000 de dolari, in cazul masinii create de Ionut Budisteanu costurile ajung la 4.000 de dolari.

Distribuie pe Facebook
mai multe