Viitorul suna bine! Masini electrice duse la pascut si autoturisme zburatoare

Viitorul suna bine! Masini electrice duse la pascut si autoturisme zburatoare
Oricat de tare ar lovi Guvernul Romaniei cu accizele si cu indiferenta fata de sistemul rutier din tara, viitorul ne surade luminos prin prisma noilor descoperiri facute de cercetatorii suedezi sau slovaci.
Distribuie pe Facebook

Vehicule alimentate cu lucerna, altele decat caruta cu cai, si masinile zburatoare par solutiile la care soferii romani vor trebui sa recurga in disperare de cauza. Iata ce inventii recente par sa fie creionate strict pentru tara noastra.

Un plin de lucerna, va rog!

Suedezii care au pus la punct metoda de reincarcare si reconditionare a bateriilor litiu-ion cu seminte de lucerna si rasina de pin cu siguranta nu s-au gandit la napasta supraacizei la romani.

Prevazand o crestere de 400% a cererii de acumulatori pentru masinile electrice in urmatorii sase ani, savantii Universitatii din Uppsala au dezvoltat un sistem de reciclare inedit, care consta in extragerea litiului din bateriile uzate si realizarea unui amestec intre acest metal si alte materiale bio obtinute din rasina de pin si seminte de lucerna.

Testele efectuate de suedezi indica o capacitate a acumulatorului de 99% din cea initiala, dupa procesul de reciclare. Si cum pini si iarba inca mai avem pe coclauri ...

Autostrada aeriana

Chiar daca ministrii Transporturilor din Romania nu sunt in stare sa construiasca o amarata de autostrada care sa uneasca Bucurestiul de vestul tarii, nu este cazul sa cadem in disperare.

Saptamana viitoare, pe 29 octombrie, slovacii sunt gata sa scoata la rampa vehiculul perfect pentru drumurile din tara noastra: AeroMobilul. Ce-i drept, prezentarea acestuia nu este organizata pe teritoriul Romaniei, ci in Austria, dar inventatorii se bat deja cu pumnul in piept ca sunt pe cale sa revolutioneze traficul pe segmentul de autoturisme.

AeroMobilul, in lucru de peste doua decenii

Nu o fi avand Slovacia traditie in industria auto, dar se pregateste sa revolutioneze domeniul cu un autoturism zburator de doua persoane. Tatiana Veber, purtatorul de cuvant al companiei implicate in acest proiect, spune ca in spatele AeroMobilului stau cateva decenii de cercetare.

"Lucram la dezvoltarea conceptului de masina zburatoare inca din 1990. Primul model arata destul de bizar si avea probleme in folosirea lui de catre soferii obisnuiti. Acum speram sa dam un semnal care sa transforme masina zburatoare intr-o prezenta obisnuita in trafic", a explicat aceasta.

AeroMobilul, pe care slovacii il vor supune testelor publice pe 29 octombrie in cadrul Festivalului Pioneer din Austria, este la a treia generatie de prototipuri, iar modelul actual pare sa corespunda cerintelor publicului, din moment ce producatorii sustin ca sunt pregatiti sa dea drumul si productiei in serie.

Caracteristicile de baza ale modelului AeroMobil 3 sunt: doua locuri, un motor Rotax 912 ULS pe carburant clasic, forma pliabila a aripilor, dimensiuni similar unei masini clasice (cu aripile sunt stranse), viteza maxima de 200 km/h, viteza de decolare de 130 km/h, greutate de 450 kg, autonomie de 700 km in zbor si 845 km la sol.

Masina fara ...

Nici americanii nu ne lasa balta cand vine vorba de inventica. De exemplu, masina fara motor, fara transmisie si fara diferential. Dupa descriere, seamana cu un Moskvich abandonat in spatele blocului, insa prima impresia este inselatoare, iar cercetatorii de la Universitatea din Ohio spera ca vehiculul lor sa faca diferenta in transportul urban din viitor.

Partea cea mai ciudata este ca inventatorii de peste Ocean nu isi bat capul cu deplasarea vehiculului, acesta avand deja motoare electrice incorporate in rotile masinii, ci cu stabilitatea ei. Fara un sistem care sa faca legatura pe sistemul de rulare independent al fiecarei roti, masina americanilor se dovedeste un vehicul care poate doar sa inainteze haotic sau sa ia curbe atat de bruste, incat se dovedeste periculoasa pentru pasageri.

In cele din urma, cercetatorii au cazut de acord sa introduca un nou soft in computerul de bord care sa analizeze peste 100 de informatii pe secunda de la volan si pedale pentru a coordona miscarea corecta a celor patru roti.

Distribuie pe Facebook
mai multe