Aer conditionat si motor Cosworth: Am gasit ARO-ul pistolarului fara tinta, Adrian Nastase, cel care a pus pe butuci ARO
- Sistemul de franare este Volvo
- Cutia de viteze este de Chrysler
- Motorul Ford produce numai 121 cp
Ultima oara cand am fost la Campulung am avut ocazia sa vedem in carne si oase, mai degraba in tabla si rugina, masina personala a lui Adrian Nastase, fostul prim-ministru al Romaniei, cunoscut pentru fularul sau Burberry si pistolul cu teava stramba. Sau pentru faptul ca ruinat si a dus la faliment, printre altele, ARO Campulung.
Foto: Valentin Manus
E amuzant, trist sau penibil sa realizezi acum, dupa 15 ani de cand ARO a ajuns un morman de fier vechi si amintiri, ca cel mai vinovat personaj din povestea falimentului acestui brand romanesc primea cadou si beneficia de cele mai speciale automobile ARO. Adica cel care a vandut pe doua inghetate si trei fursecuri ARO Campulung si a trimis-o la pieire, era vazut ca un salvator, un erou, iar conducerea de atunci dorea sa-l pupe in dos, oferindu-i cele mai bune produse...
Adrian Nastase, caci despre el e vorba, cunoscut mai mult pentru dragostea sa barbateasca, pentru celebrul fular Burberry si pentru colectia sa de revolvere cu teava stramba care nu nimeresc jugulara nici de la 10 centimetri, nicidecum celebru pentru reforma politica si pentru aportul la dezvoltarea economiei romanesti, a fost cel care a vandut in 2003 ARO unui sud-american dornic de imbogatire rapida. Adica domnia sa, in dulcele stil romanesc, a facut o privatizare frauduloasa si... falimentara. Nimic nou pana aici.
Dar, pentru ca fundurile cele mai de pret trebuiau unse cu toate alifiile si sarutate mai ceva ca pe Felix, conducerea ARO de la acea vreme, pusa acolo tot pe criterii politice, evident, facea cadouri scumpe oamenilor-cheie din sistem. Unul dintre ei era Nastase, cel care a asigurat privatizarea frauduloasa si care era vazut ca un salvator de catre opinia publica, dar si de catre smecherii implicati care au devenit milionari subit.
Prin 2001-2002, Adrian Nastase a primit un cadou destul de special. E vorba de un ARO model 244 facut special pentru el, pe comanda. O masina pentru prim-ministrul Romaniei, mare vanator, cu care sa mearga sa impuste mistreti si ursi fara scapare. Automobilul de teren exista si acum in Campulung si am aflat de la actualul proprietar ca Nastase a folosit-o cativa ani, dupa care a returnat-o pentru cateva reparatii si nu a mai vrut-o. Pesemne ca isi luase vreun Porsche Cayenne sau BMW X5, cine stie...
Acest exemplar este in paragina, compromis in proportie de 100%, dar ne arata o serie de lucruri interesante. In cadrul uzinei exista o divizie numita CESAR (Centrul de Experimentari si Studii pentru Automobile Romanesti) care se ocupa de prototipuri si modificari ale masinilor de serie. De CESAR au fost realizate masinile ARO ale lui Ceausescu, vehiculele ARO care au traversat Rubiconul si masina primita de Nastase.
De ce este asa speciala masina asta? Pentru ca este unicat. Are sub capota un motor de 2.5 litri cu 4 pistoane pe benzina care ofera 121 cp realizat de divizia Cosworth de la Ford. Nu este cel mai puternic motor montat vreodata pe un ARO, fiind si motoare V6 de 3 litri instalate. Se pare ca la motor este cuplata o cutie de viteze cu 5 trepte de Chrysler.
Si mai interesant este ca masina e echipata cu aer conditionat, ca doar nu putea Nastase sa transpire in drum spre padure. In plus, spre deosebire de alte vehicule ARO, acest model special mai are diferential blocant la buton pe puntea spate, sistem de franare Volvo cu ABS, bord special si fete de usi turnate, cotiera cu suport de pahare si prize de aer pentru bancheta spate, plus o serie de imbunatatiri vizuale: bandouri, proiectoare, bare metalice de tip american (nu apar in imagini), geamuri ionizate, MRL-uri manuale heavy-duty, plafon personalizat si tapiterie de plus. Capota motorului este din fibra de sticla, desi greutatea nu prea conta...
Cu alte cuvinte, masina asta unica in lume si aflata in paragina ne arata ce aveau mai bun de oferit cei de la uzina ARO. Adica este o masina supra-dotata, dar care, la fel ca si proprietarul sau initial, a ajuns o fantoma uitata de lume, ingropata pe jumatate in pamant.
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei