Cine a fost cu adevarat Paul Walker: povestea omului, nu a actorului
- Reach Out Worldwide, fundatia lui Paul de ajutorare a victimelor cataclismelor naturale
- Meadow, fata lui, are acum 16 ani
- In viata reala era prieten bun cu Vin Diesel si Tyrese Gibson
In Romania, toata lumea a auzit de Paul Walker, actorul. Dar nimeni nu stie mai nimic despre viata lui personala, despre ce a facut si ce a realizat... Si, din pacate, extrem de multi habar nu au absolut nimic despre 'Pablo', dincolo de rolurile sale din seria Fast and Furious. Poate ca aceasta este si crucea pe care trebuie sa o poarte fiecare actor: lumea te stie asa cum esti pe sticla, nu asa cum esti in realitate...
De la reclame Pampers, la masterand in biologie marina
Paul s-a nascut la data de 12 septembrie 1973 in orasul Glendale din statul California. Parintii sai, mama Cheryl, fotomodel, si tatal sau, Paul William Walker, un afacerist si boxeur de succes i-au dat numele complet Paul William Walker al IV-lea. Paul a primit acelasi nume ca si tatal sau care l-a preluat de la bunicul sau venit din Irlanda, tot un boxeur si el. Mai exact, originile lui Paul erau mai degraba irlandeze, englezesti, germane si chiar elvetiene, acestea fiind tarile de origine ale bunicilor sai.
Coincidenta sau nu, unul din bunicii lui Paul era pilot de teste si chiar de curse pentru Ford in anii '60, in timp ce tatal sau era un cunoscut boxeur care a reusit sa castige de doua ori "Manusa de Aur". Chiar si asa, in ciuda faptului ca a copilarit inconjurat de masini si sport, mama lui a avut, se pare, cea mai mare influenta asupra lui. Mai ales ca de la ea a preluat trasaturile care l-au facut celebru: ochii albastri si parul blond. Si tot de la ea, Paul a invatat credinta in Dumnezeu, motiv pentru care pe toata durata tineretii a stat departe de probleme.
Responsabila pentru cariera sa in domeniul televiziunii este fara doar si poate Cheryl, mama lui, care a vazut in el potentialul unui model de reclame si, ulterior, de actor. Putem spune ca prima aparitie publica a lui Paul Walker a fost in 1975, cand a aparut intr-o reclama la Pampers, obtinuta de mama lui care la acea vreme avea o cariera de succes in lumea modelingului si avea relatii numeroase in lumea artistica. Au mai urmat cateva campanii in care micul Paul, care avea varsta de 3-4 ani, si-a aratat talentul, dupa care, cand avea 12 ani, a inceput sa intre in lumea filmului.
Alaturi de ceilalti 4 frati, Paul, care era cel mai mare, a urmat scoala primara in cartierul Sunland din Los Angeles, dupa care a facut liceul in San Fernando Valley, cateva strazi mai departe, reusind in 1991 sa termine studiile scolii crestine "Village School". Imediat dupa ce a terminat liceul, Paul s-a inscris la universitatea "California Community College" de unde a iesit masterand in Biologie Marina. Cu alte cuvinte, in afara de cateva cursuri de teatru si film in copilarie, el nu a urmat niciun curs special de actorie la nivel profesionist.
"Tanar si nelinistit", serialul care l-a scos in evidenta
Paul Walker a inceput sa cocheteze cu lumea filmului cand avea 12 ani. Tot cu ajutorul mamei sale, care avea relatii in lumea filmului, ca doar celebrul Hollywood era la o aruncatura de bat, a jucat in serialul "Highway to Heaven" pe NBC, in seria "Who's the boss?" pe postul ABC si in "Touched by an Angel" pe CBS incepand cu 1994. A urmat serialul celebru si in Romania, "The Young and the Restless", adica "Tanar si nelinistit", in care a jucat rolul lui Brandon Collins, serial ce l-a propulsat mult in domeniul cinematografic, mai ales dupa o nominalizare pentru "Cel mai bun actor principal intr-un serial" la "Youth in Film Awards".
Desi a jucat in mai multe seriale, Paul a debutat in filme cu pelicula "Monster in the Closet" din 1986, dupa care in 1987 intr-un film de buget redus cu cyborgi numit "The Retaliator". Insa rolurile mici si neinsemnate au fost inlocuite in 1998, cand a avut un rol important in filmul "Meet the Deedles", urmat de rolul secundar din "Pleasantville" si alte filme precum "Varsity Blues", "She's All That" si "The Skulls". Acestia sunt anii care l-au consacrat pe Walker drept un actor important, adica intre 1998 si 2000, aceasta perioada fiind "pregatirea" lui pentru rolul sau din Fast and Furious.
O pasiune periculoasa: Marele Alb
Pentru ca a copilarit pe malul oceanului, Paul Walker a inceput sa fie atras de lumea apelor inca din scoala primara. Nu degeaba a ales sa studieze biologia marina, in speta rechinii si ale lor secrete. El era un practicant al sporturilor pe apa, adica surfing, navigatie si scufundari, dar totul a fost dus la un nou nivel cand a decis sa se implice activ in protejarea rechinilor si a speciilor rare de pesti. A intrat in 2006 in "Comitetul Directoral" al fundatiei "Billfish", o fundatie care activeaza in cercetarea si protejarea pestilor-spada, fundatie pe care a si sustinut-o financiar in repetate randuri.
A urmat implicarea in celebra serie "Shark Men" de pe National Geographic, difuzata si in Romania, in care un vas cu echipaj format din cercetatori prindea, marca si elibera rechinii din specia Marele Alb. Paul Walker a petrecut 11 zile pe vas cu echipajul si a ajutat la prinderea, studierea si marcarea a 7 exemplare de rechini uriasi capturati pe coasta Mexicului. Expeditia era condusa de Chris Fischer, fondatorul "Fischer Productions", si se desfasura pe vasul capitanului Brett McBride. Echipa de cercetatori careia i s-a alaturat si Paul era condusa de doctorul Michael Domeior de la Institutul Stiintific de Conservare Marina, el realizand si masuratorile, colectarea de material genetic si montarea marcajelor cu emitatoare GPS.
Paul Walker nu era o vedeta ca oricare alta. Ci era un personaj modest care dormea intr-o cabina inghesuita alaturi de alti membri ai echipajului, manca odata cu toata lumea meniul zilei si nu avea nicio jena in a se murdari pe maini, in a tine de coada rechinul prins pe platforma vasului sau chiar sa traga de funia groasa la capatul careia se afla rechinul urias. Dincolo de faptul ca si-a ideplinit un vis din tinerete, Paul a contribuit la studierea acestor animale rare si pe cale de disparitie.
Masinile: de la pasiune la afacere
Dupa rolul lui Brian O'Connor din "Fast and Furious" lansat in 2001, cariera lui Paul a explodat. Au urmat multe filme in care a avut roluri principale, dar si productii pentru care a fost regizor si realizator. Asa ca nu trebuie sa ne mire ca el a devenit un adevarat star de Hollywood milionar. Insa in loc sa fie opulent si sa arunce cu banii castigati din filme in stanga si in dreapta, Walker a decis sa combine placutul cu utilul. Si a inceput sa cumpere masini, initial pentru placerea personala, dupa care pentru a le vinde.
In 2012, cei de la Askmen din Marea Britanie, i-au luat un interviu in care Paul spunea: "Bunicul meu a fost pilot de curse. Pentru mine, masinile sunt un hobby care s-a transformat intr-un business adevarat. Masinile vor fi mereu o parte din ceea ce sunt, cu siguranta, fara sa mai aduc aminte de rolurile din Fast and Furious... Adica vreau sa spun ca mereu cumpar si vand masini, am licenta de dealer. Am si un service in care construim piese auto performante, facem sisteme de evacuare si pregatiri pentru circuit, suntem specializati pe modele BMW si Porsche, dar facem si Nissan-uri si am inceput recent sa modificam si Audi. Mereu am pe stoc in jur de 20-30 de automobile in garaj. Sunt multe, dar ele sunt permanent de vanzare. Daca cineva intra in showroom si isi doreste vreun exemplar, il poate lua."
Si mai interesant este ca, in viata de zi cu zi, Paul Walker era un adevarat pasionat de masini. Nu doar ca sa le conduca, ci si sa-si murdareasca mainile si sa le repare: "Sunt dependent de masini, asta e clar! Daca ai multe pe cap, poti sa te bagi sub o masina si sa faci ceva simplu, cum ar fi sa schimbi setul de roti. Am la atelier tot echipamentul necesar, o urc pe elevator, ma bag sub ea imediat. Imi place sa fac asta, e distractiv. Chiar si sa schimb uleiul, lucruri uzuale. Nu sunt mecanic sub nicio forma, mai ales cand vine vorba de lucruri moderne, dar pot sa fac toate operatiunile de baza" mai spunea Paul.
BMW-urile, preferatele lui Paul
Atelierul pe care il avea impreuna cu Roger Rodas, cel cu care a si murit la bordul unui Porsche Carrera GT, se numeste si acum Always Evolving. Este brandul pe care l-a creat Paul si care se ocupa de realizarea masinilor de competitie, de drift, circuit si chiar cu monoposturi de Indy. Are insa si un departament dedicat masinilor sport, de care se ocupa celebrul actor, care cumpara si vindea automobile rare. Printre "bunatatile" pe care le avea showroomul AE in 2013, cand a murit Paul, se numarau un Saleen S7, Mustang Boss, Corvette C1, Ford GT, Chevrolet Chevelle SS, BMW M1, BMW 850 CSi, Porsche 996, Ford Escort RS Cosworth, Toyota Supra, Nissan Skyline GT-R, Saleen SSC, Rolls-Royce Ghost, Ferrari 360 Challenge Stradale, Ferrari 355 Spider, Ford Mustang Eleanor, Ferrari 400, Ferrari Testarossa, Porsche GT3 RS, Porsche 930 Turbo, Audi S4, Chevrolet Camaro, Volvo P1800, Shelby GT350, Skyline R34 Spec V, Mercedes-Benz SL560, Nissan 370Z, Maserati Quattroporte, Camaro Z28 si multe altele.
Insa Paul Walker era un adevarat fan al marcilor Porsche, Saleen si BMW. Si chiar daca in "colectia" lui de masini se numarau in jur de 10 modele Porsche clasice sau moderne, de circuit sau de strada, la fel si vreo 15 Saleen-uri modificate, marca BMW era cea pe care Paul o iubea cu adevarat. Si asta pentru ca el a reusit sa cumpere 7 exemplare de BMW E36 M3 Lightweight din totalul de 60 exportate in State, avea mai multe exemplare de M3 E30, un foarte rar M1 de circuit, mai multe Seria 8 si cateva modele istorice.
In acelasi interviu acordat Askmen, Paul Walker spunea: "In prezent, mandria garajului meu este un BMW 2002 Touring din 1974. Este o raritate in State. L-am cumparat pentru ca am mai avut modele 2002, dar niciun hatchback. Ce este interesant la acest model este ca e pregatit de Alpina. Alpina nu era la vremea aceea un producator de masini si nici nu vindea masini ca acum, dar masina asta a fost din fabrica dotata cu multe piese Alpina din 1974, asa ca este o configuratie rara. Mai ales aici, unde astfel de modele nu au fost niciodata de vanzare. Imi place cu adevarat, este o masina mica foarte tare, este masina care in cele din urma a dus la nasterea lui M3!"
Iubitor de animale si familist convins
De apreciat este faptul ca Paul Walker a fost un actor care a ales sa joace doar in filme care ii reflectau pasiunile. A jucat in filme turnate pe malul oceanului, a luat parte la documentare despre rechini, a fost actorul principal din "Eight Below", un film despre cainii din rasa Husky si, evident, a participat activ la celebra serie de 7 episoade din franciza Fast and Furious. Asadar, dragostea pe care o purta fata de animale nu trebuie sa ne mire. Mai ales ca in casa lui din Santa Barbara avea mai multi caini de rasa sau abandonati. Paul avea o afinitate pentru caini si se implica mereu in programele de adoptie, de multe ori oferindu-se personal sa aiba grija de cateii fara stapan. El a calatorit in repetate randuri si in Africa, unde a facut donatii pentru programele de protejare a speciilor periclitate.
Pe langa dragostea pentru animale dezvoltata inca din copilarie, Paul era si un adevarat familist. In 1999, impreuna cu iubita lui de la acea vreme, Rebecca Soteros, au facut o fetita pe care au numit-o Meadow Walker. El s-a despartit de Rebecca si vreme de 13 ani fata lor a locuit cu mama ei in Hawaii, fiind vizitata des de Paul care era un tata model. In 2012, din cauza ca Rebecca avea probleme cu bautura, Paul a decis ca Meadow sa vina sa locuiasca cu el in California. Acum, tanara in varsta de 16 ani este singura mostenitoare a averii de peste 25 de milioane de dolari lasata in urma de Walker. Fiind minora, prietenul familiei si nasul fetei, Vin Diesel, este totodata protectorul ei dar si supraveghetorul mostenirii.
Si chiar daca nu a fost casatorit niciodata, Paul Walker nu a fost un superstar... pus pe distractie. Dupa despartirea de Rebecca, vreme de 16 ani, a avut o singura iubita, pe Jasmine Gosnell, cu care a ramas pana in ziua mortii.
Pilotul de curse, prietenul adevarat si filantropul care doneaza milioane
Calm, deschis, prietenos, decent si extrem de generos. Asa era Paul Walker. Era o vedeta dar niciodata nu voia sa iasa in evidenta si sa fie tratat ca un star de cinema. Ii placeau masinile, animalele si actoria, dar a pastrat mereu traditiile familiei. Paul avea centura maro la jiu-jitsu brazilian, calcand pe urmele tatalui sau care era un boxeur de succes. Iar pasiunea pentru masini se pare ca a mostenit-o de la bunicul sau, pilot de curse. Nu degeaba si el a fost pilot pe circuit in competitia Redline Time Attack in care alerga la bordul unui BMW M3 E92 modificat in propriul garaj AE Performance. Printre sponsorii care il ajutau in competitii se numarau Etnies, Brembo, Ohlins, Volk, OS Giken, Hankook, Gintani si fundatia lui umanitara, Reach Out Worldwide.
De fapt, Reach Out Worldwide era un proiect umanitar prin care Paul incerca sa ajute cat mai multa lume. De exemplu, in martie 2010, Paul a plecat in Chile ca sa le ajute pe victimele cutremurului de 8.8 grade, impreuna cu echipa lui, oferind ajutor financiar si medical. La fel s-a intamplat si in Haiti, unde a zburat cu intreaga echipa pentru a da o mana de ajutor victimelor ranite si ramase fara adapost.
"I'm a doer, and whether it was the tsunami in Sri Lanka or the earthquake in Indonesia, I was always saying, 'I should be there; I should be helping out." Paul Walker
Echipa condusa de Walker s-a mai implicat in actiuni umanitare si in Indonesia, Filipine sau zone din Statele Unite afectate de tsunami, tornade si cutremure. Numele sau celebru a reusit sa adune donatii pentru a-i ajuta pe oamenii nevoiasi, insa dincolo de rolul de imagine, Paul se implica activ la fiecare actiune, uitand ca este vedeta: cara alimentele, transporta ranitii cu targa si chiar facea injectii, avand pregatire medicala.
Printre prietenii sai din viata reala se numarau actorii Vin Diesel si Tyrese Gibson care il numeau 'frate' atat in viata reala cat si in film. Chiar si mama lui Paul il numea "jumatatea lui Diesel", vazand relatia apropiata dintre cei doi. Insa un alt prieten apropiat era si Roger Rodas, cel alaturi de care si-a gasit sfarsitul in 2013. El a devenit in 2007 asociatul pe partea financiara al lui Paul si impreuna au ridicat fundatia Reach Out Worldwide. Paul l-a pus pe Rodas si la "carma" companiei Always Evolving, care se ocupa cu modificarea si vanzarea masinilor sport. Si, chiar daca Roger Rodas era un pilot de curse cunoscut, ironia a facut ca cei doi sa moara la bordul unui Porsche Carrera GT detinut chiar de Paul...
Diferit, special, etern, iubit
Ca ne-a bucurat noua, pasionatilor de masini, tineretea cu toate filmele Fast and Furious, este o realitate. Ca fiecare dintre noi ar fi vrut sa fie Paul la volanul vreunei Supra sau a unui Skyline, o stim cu totii. Ca toate fetele se inmuiau cand il vedeau zambind, cand ii vedeau ochii mai albastri decat Oceanul Indian, iar este o realitate. Sau ca ne-a inmuiat picioarele la Polul Nord, alaturi de o haita de husky, facandu-ne sa iubim animalele si mai mult, iar este un adevar. Insa nu stiam pana acum ca dincolo de ceea ce ne arata pe ecran, Paul Walker a fost mult mai mult de atat...
Paul a fost in realitate un om incredibil, un adevarat pasionat de masini. A fost un iubitor de animale si pentru asta mereu le-a protejat si a donat bani ca sa le sara in ajutor. A fost un parinte iubitor si mai presus de orice si-a iubit fata si a facut totul pentru ea. Si daca asta nu e suficient, Paul Walker a fost un adevarat schimbator de vieti. In loc sa-si iroseasca milioanele pe mofturi egoiste, a ales sa le sara in ajutor persoanelor mai putin norocoase. A salvat vieti, a schimbat vieti, a dat vieti. Si chiar si acum, dupa moartea lui, a lasat in urma o fundatie care salveaza in continuare oameni, dar fara ajutorul sau.
Paul Walker a murit din cauza vitezei mari, la bordul unei masini care nu era condusa de el. Dar pentru noi si pentru multe milioane de fani din toata lumea, Paul nu a murit. Ci lucreaza si acum la o masina, zambindu-ne de sub un Skyline albastru, zicandu-ne amuzat: Dude, I almost had you!
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei
- Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 118 n47 2008 4500 €