Galerie foto: Masinile Revolutiei din 1989

Galerie foto: Masinile Revolutiei din 1989
  • La Revolutie au participat masini Dacia, ARO, TV si Trabant
  • Au fost incendiate peste 180 de automobile
  • Ranitii au fost dusi la spital cu autoturisme personale
Distribuie pe Facebook

A trecut un sfert de veac de la Revolutia Romana din 1989. S-au pierdut vieti, s-a schimbat regimul dar romanii tot nu au inteles mare lucru. Ne-am castigat democratia si libertatea, insa am inlocuit un singur dictator care s-a imbogatit de pe urma noastra cu mii de politicieni corupti care au capusat Romania pana la ultimul leu. Dar nu strica sa ne aducem aminte din cand in cand de Revolutie si de tot ce a insemnat ea.

Tin minte ca batranul a plecat in primele zile ale Revolutiei cu Dacia 1310, culoarea untului. S-a dus el la Universitate, a mers cu multimea, pana cand a primit niste capace de la nevasta si a stat cuminte acasa, ca doar avea doi copii mici de care trebuia sa se ingrijeasca. Imi aduc aminte si de barajele ridicate de revolutionari, facute din diverse automobile, majoritatea Dacii, de ambulantele TV care alergau in tot orasul si de ARO-urile de armata care tineau loc de baricade atunci cand se tragea. Cert este ca in timpul Revolutiei, masinile au avut un rol destul de important.

Evident, parcul auto al tarii noastre in 1989 era preponderent ocupat de produsul national Dacia. Modelele 1310 si 1300 au fost utilizate si la Revolutie dar si la mineriade atat pentru transportul ranitilor la spitale, cat si pentru deplasarea oamenilor in zonele fierbinti. La acea vreme romanii mai aveau in posesie vehicule ARO si TV, dar si cateva modele straine precum Skoda, Trabant sau Lada. Tot aceste masini au fost folosite de oameni si pentru ridicarea baricadelor, dar si pentru miscarea rapida in teren a fortelor si a mesajelor secrete, atunci cand telefoanele au fost intrerupte.

Masinile Revolutiei din Decembrie 1989 merita un omagiu la fel ca si oamenii care s-au sacrificat. Pentru ca masinile au salvat vieti si au contribuit la scurtarea perioadei in care s-a tras in mod haotic. Pe langa tancuri, TAB-uri si alte vehicule blindate, automobilele Dacia, Oltcit, ARO sau Tudor Vladimirescu au fost eroinele pe 4 roti care au salvat vieti, adevarate martore ale unui punct de cotitura in istoria Romaniei.

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze RevolutiePoze Revolutie

Poze Revolutie

Poze RevolutiePoze Revolutie

Poze Revolutie

Poze RevolutiePoze Revolutie

Poze RevolutiePoze Revolutie

Poze RevolutiePoze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Poze Revolutie

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Poze Revolutie
mai multe