Istoria tunerului german Alpina, specialistii in BMW, din 1965 pana azi

Istoria tunerului german Alpina, specialistii in BMW, din 1965 pana azi
  • Primele masini modificate de Alpina dateaza din anii '60
  • Cel mai puternic motor produs de Alpina ofera 540 cp
  • Initial, Alpina era o fabrica ce realiza masini de scris
Distribuie pe Facebook

Numele Alpina este, alaturi de Abarth, unul din cele mai vechi din domeniul performantei auto la nivel european. Un nume care este asociat exclusiv cu marca BMW, pentru care a modificat in trecut piese si pentru care acum produce automobile. Iata care este povestea marcii Alpina, din 1965, pana in prezent.

In zilele noastre, numele Alpina ne duce imediat cu gandul la BMW-uri performante, imbunatatite din bara in bara, care sunt realizate cu gandul la calitate si fiabilitate. Alpina este o companie privata ce poarta numele complet de Alpina Burkard Bovensiepen GmbH si are sediul in Buchloe, Bavaria, fiind un producator de automobile bazate pe modelele BMW. Alpina nu este considerata o companie aftermarket de tuning, ci un producator real de automobile. Mai mult, cei de la BMW nu-i considera un rival, ci dimpotriva, lucreaza si colaboreaza impreuna. De exemplu, unele modele sunt asamblate chiar pe liniile din fabricile BMW.

Inceputuri cu altfel de masini: masini de scris Alpina

Numele brandului Alpina dateaza inca din anii 1951, cand Dr. Rudolf Bovensiepen a pus bazele unei companii care producea masini de scris, numite Alpina Buromaschinenwerke AG. Compania a dat faliment in 1960, dar numele a fost o inspiratie pentru Burkard Bovensiepen (foto), fiul lui Dr. Rudolf, care a pus bazele unei companii de tuning in anul 1965. Initial, Burkard a dezvoltat carburatoare Weber cu doua camere pentru BMW 1500, carburatoare care s-au bucurat de un mare succes si care ulterior au fost certificate de BMW in 1964 pentru a echipa modelele fabricate.

Totul a inceput cand clientii acestui model erau dezamagiti de performante. Burkard a vazut oportunitatea si a identificat problema: admisie cu 4 intrari mari si un carburator prea mic. Motiv pentru care, in 1965, Burkard si-a transformat pasiunea de modificare a carburatoarelor si a pistoanelor de motor in afacere si a dat nastere companiei care exista si azi.

Masini AlpinaMasina de scris Alpina de la sfarsitul anilor '50

Compania s-a infiintat pe 1 ianuarie 1965 si avea 8 angajati care lucrau intr-una din cladirile vechii fabrici de masini de scris. Aici, muncitorii care erau acum angajati de ALPINA Burkard Bovensiepen KG modificau carburatoare Weber care echipau diverse modele BMW, dar si diferite piese pentru motor. Lui Burkard Bovensiepen ii placea sa experimenteze diverse modificari ale pieselor de motor, mai ales cele interne, de la pistoane, biele si vibrochen, pana la imbunatatirea blocului motor.

Imediat cum BMW a lansat modelul New Class 1600, Alpina a mai facut un pas inainte: a inceput sa realizeze motoare complete pentru acest model. Adica motoare BMW de fabrica pe care le imbunatatea considerabil: pistoane usurate, biele cu un design nou si un vibrochen mai echilibrat. La acea vreme, BMW 2002 Tii cu motorul Alpina se bucura de o putere uriasa de 165 cp.

In 1967 a fost realizat logo-ul companiei care este identic si azi. Un logo in care sunt incorporate piesele modificate la acea vreme care reprezentau activitatea firmei: carburatorul dublu si un vibrochen. Insa, ulterior, Alpina a inceput sa-si diversifice activitatile, implicandu-se inclusiv in sporturile cu motor.

Masini Alpina

Niki Lauda, pilot de teste Alpina alaturi de James Hunt si Jacky Icks

In 1968, Alpina a decis ca experienta in modificarea si imbunatatirea motoarelor de serie este suficienta ca sa intre in sporturile cu motor. De la 8 angajati a ajuns la peste 70, cand a si schimbat sediul initial din fosta fabrica de masini de scris din Kaufbeuren si s-a mutat in Buchloe, unde a ramas pana azi. Primele masini modificate integral de Alpina au fost modelele E9 3.0 CSL, care oricum avea si din fabrica diferite piese Alpina, si modelul BMW 2002. Dar, pentru a se asigura ca masinile modificate sunt performante, Burkard Bovensiepen a angajat o serie de piloti de teste care, ulterior, au ajuns celebri. Printre acestia s-au numarat nume sonore precum Niki Lauda, Derek Bell, Harald Ertl, James Hunt, Jacky Icks, Brian Muir sau Hans Stuck care au testat modelele modificate de Alpina, dar au si concurat intre 1968 si 1973. Niki Lauda a reusit in 1973 sa realizeze un record absolut, la bordul unul BMW Alpina Lightweight Coupe, in cadrul cursei de 6 ore de la Nurburgring.

Masini AlpinaNiki Lauda (st) alaturi de Burkard Bovensiepen (dr)Masini AlpinaNiki Lauda alaturi de un BMW Alpina 3.0 CSL

Masinile modificate de Alpina s-au bucurat de un succes urias in motorsport si au reusit chiar sa obtina mai multe victorii. In 1970 si 1971, un BMW 3.0 CSL Alpina a reusit sa castige Campionatul European de Turisme, cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps si mai multe curse interne din Germania de raliu de strada sau urcare in coasta.

In anul 1977, Dieter Quester este Campionul European in cadrul Campionatului European de Turisme la bordul unui BMW Alpina 3.5 CSL, dupa ce s-a luptat indelung cu favoritele masini de curse ale echipei Jaguar. Dupa acest sezon plin de succes, Alpina se retrage din acest campionat vreme de un deceniu si revine in 1987 pentru un singur sezon. Marca a mai participat in cursele de motorsport pana in 1988, cand regulile legate de restrictii si limitari nu mai corespundeau cu filosofia Alpina. Ulterior, Alpina s-a dedicat exclusiv producerii de vehicule de strada pana in 2009, cand a revenit pe circuit.

Masini Alpina

Tot in 1987, Alpina si-a incercat norocul si in DTM. La bordul unui BMW Alpina M3 de Grupa A, piloti precum Ellen Lohr, Andy Bovensiepen, Fabien Giroix, Peter Oberndorfer si Christian Danner au obtinut mai multe victorii, dar nu au reusit sa castige campionatul. Insa, in acelasi an, Alpina mai reusea o performanta inedita in domeniul ecologiei: avea primele masini de curse dotate cu catalizatoare, o dotare care ulterior a fost obligatorie la toate masinile din DTM.

Masini AlpinaUn BMW Alpina intr-o etapa de DTM se lupta umar la umar cu un Mercedes-Benz

Anul 1971 a mai insemnat un moment istoric pentru Alpina: au fost dezvoltate de catre companie celebrele jante din aliaj usor cu 20 de spite, un design care este emblematic si astazi pentru aceasta companie.

Masini Alpina

Masini AlpinaNiki Lauda, la start, asteptand alaturi de masina de concurs: BMW Alpina 2800 CS

Masini AlpinaUn BMW Alpina in cursa ADAC GT Masters din 2009

Criza petrolului, un avantaj pentru Alpina

Anii '70 au reprezentat pentru soferii de rand o perioada dificila. Acea perioada in care celebrele masini americane de tip Muscle-Car erau date uitarii din cauza consumului mare, din pricina crizei mondiale a petrolului. Alpina insa a reusit sa supravietuiasca acestei perioade si s-a adaptat. A inceput sa realizeze motoare complete, modificand propulsoarele in 4 si 6 pistoane ale marcii BMW care echipau modelele New Class si New Six, astfel incat sa ofere performanta ridicata la un consum redus. Printre primele modele produse intr-un numar mai mare au fost BMW Seria 2 E21 320 care se vindea cu puteri de 122 sau 152 cp, dar si BMW Seria 6 E24, 630 CSi, o masina de 300 cp.

Masini AlpinaAlpina E21 B6 2.8 200 cp din 1978

Tot pentru a-si spori succesul, Alpina a demarat dezvoltarea unei retele de dealeri pe teritoriul Germaniei de Vest. Mai mult, Alpina, fiind recunoscuta drept o marca distincta de automobile inregistrata si recunoscuta de TUV si-a deschis si o retea internationala de dealeri. Primele tari in care masinile BMW s-au vandut in strainatate, incepand cu 1975, au fost Elvetia si Marea Britanie.

BMW 2002 Tii, prima masina completa vanduta de Alpina

In 1973, Alpina produce prima masina completa pe care o scoate la vanzare. E vorba de modelul Alpina 2002 Tii care oferea aceeasi putere de 170 cp ca si modelul de serie BMW 2002 Turbo, dar care era mai placuta de condus si nu suferea de lag-ul turbinei. Mai mult, la acea vreme, produsul celor de la Alpina era cu 1500 de marci mai ieftin decat BMW Turbo, dar si consumul era unul mult mai mic. Ulterior, au mai urmat cateva modele produse in serie mica, insa abia in 1978 Alpina a reusit sa produca primele automobile realizate in propria uzina.

Masini AlpinaBMW 2002 Tii Alpina

Anul 1978, anul inovatiilor semnate de Alpina si aparitia pe harta mondiala a performantei

Uzina, care la finele anilor '70 numara cateva zeci de angajati, producand deja inca din 1975 masini de serie modificate, s-a facut cu adevarat remarcata in 1978. Burkard Bovensipene a prezentat trei automobile care au intrigat opinia publica: un BMW Alpina B6 2.8 model Seria 3 E21 care avea un motor cu 6 pistoane care producea 200 cp, in timp ce BMW nu oferea niciun model de Seria 3 cu 6 pistoane, avand pe piata doar motorizari cu 4 cilindri. Urmatorul model era cel numit Alpina B7 Turbo, o masina bazata pe Seria 5 E12, care se bucura de un motor 3.0 supra-alimentat de 300 cp. La acea vreme, acest model a fost declarat cea mai rapida limuzina din lume. Ultimul model semnat de Alpina prezentat in 1978 se numea B7 Turbo Coupe, masina realizata pe baza lui 630 CSi, care avea acelasi motor de 3 litri si 300 cp ca si Seria 5. O premiera pentru o companie atat de mica era faptul ca aceste trei modele noi se bucurau de o aprindere electronica 100% computerizata, o inovatie mondiala la acea vreme.

Masini AlpinaAlpina B7 Turbo cu motor 3.0 de 300 cp din 1978

Masini AlpinaAlpina B7 Turbo Coupe 3.0 300 cp din 1978

Vinuri alese si vanzari in Japonia

Burkard Bovensipene era un afacerist inascut. In 1979, Alpina si-a extins domeniul de activitate si a dat nastere unei linii de vinuri exclusiviste care imediat au prins la public si au inceput sa fie vandute in toate restaurantele din Germania. Alpina avea propriile podgorii si vindea propriile produse, insa principala activitate a noii divizii Alpina Weine era importul de vinuri selecte.

In acelasi an, Alpina a mai bifat o reusita, de aceasta data, in domeniul auto. Si-a deschis o reprezentanta in Japonia, prin intermediul careia, din 1979 si pana in anul 2014, a vandut peste 2300 de automobile.

Masini AlpinaGama actuala de vinuri Alpina

Din 1983, Alpina este un producator autonom de automobile

Pentru ca inginerii de la Alpina luau un model de serie pe care il modificau aproape integral, atat la motor, cat si pe partea mecanica, dar si la interior si exterior, Ministerul Transporturilor din Germania, numit Kraftfahrtbundesamt, a decis in 1983 sa-i confere marcii statutul de producator de sine statator de autoturisme. Cu alte cuvinte, automobilele Alpina nu mai erau obligate sa fie vandute cu sigla BMW, ci puteau fi vandute cu sigla proprie Alpina.

Masini AlpinaAlpina B9 3.5 cu motor de 3.5 litri si 245 cp din 1981

Alte inovatii realizate de tunerul german

In 1981, Revista Auto Motor und Sport organizeaza impreuna cu Shell competitia Shell Kilometer Marathon, in care erau premiate cele mai economice automobile din lume. Alpina a participat la acest concurs cu un model special realizat pentru economia de carburant, bazat pe BMW 318i. Masina a castigat competitia avand la final un consum de numai 2.3 l/100 km fara sa aiba un motor electric sau hibrid.

In 1985, Alpina isi doteaza toate masinile fabricate cu catalizatoare metalice, o solutie mult mai buna si mai eficienta decat cele ceramice. Aceasta tehnologie a fost ulterior folosita si de producatorii in masa, multi ani mai tarziu.

In 1992, Alpina realizeaza pentru modelul bazat pe Seria 8, numit B12 5.7 Coupe o cutie manuala fara... ambreiaj. De fapt, cu ambreiaj controlat electronic. Acest sistem numit Alpina Shift-Tronic permitea cutiei manuale cu 6 rapoarte sa fie folosita fara apasarea vreunei padele de ambreiaj.

Masini AlpinaAlpina B12 5.7 cu o putere de 416 cp si motor V12

In 1993, Alpina lanseaza sistemul Switch-Tronic prin care duce condusul sportiv al unei masini cu transmisie automata la un nou nivel. Este in fapt vorba de schimbarea treptelor cu ajutorul unor butoane sau padele de la volan, optiune care la acea vreme era rezervata masinilor din Formula 1.

In 1995, Alpina scoate pe piata sistemul de catalizatoare incalzite electric, numite E-KAT. Acesta a fost initial montat pe modelul B12 5.7 E-KAT si reusea sa scada emisiile nocive cu 80 de procente. Versiunea care a fost ulterior montata pe masinile de serie se numea Super-Cat.

In 2003, Alpina lanseaza un model special numit B7 care are un motor de 500 cp dotat cu un compresor radial care functioneaza cu ajutorul sistemului Valvetronic si al curentului electric, ceea ce ii permite limuzinei realizate pe baza unui BMW Seria 7 sa aiba consuma de... Matiz.

Masini AlpinaAlpina B7 cu motor V8 de 500 cp din 2003

Toate Modelele Alpina realizate in serie

Incepand cu 1975, Alpina a inceput sa produca masini pe care le-a asamblat in uzina proprie. Ei cumparau un BMW de serie pe care il dezasamblau si faceau o serie de imbunatatiri. Motorul original era modificat pentru a-i creste puterea, caroseria primea cateva elemente vizuale aerodinamice, interiorul se bucura de noi elemente de confort si lux, iar partea mecanica era astfel reglata pentru ca soferul sa beneficieze de o tinuta de drum confortabila.

Majoritatea produselor realizate de Alpina se bazau pe motorizarile pe benzina de la BMW. Au existat insa si doua modele pe motorina. E vorba de modelul E39 D10 Biturbo de 245 cp si de Seria 3 E90 de 200 cp.

Masini AlpinaAlpina D10 Biturbo bazat pe un E39 cu motorizare 530d are o putere de 245 cp si un cuplu de 500 Nm si a fost produs intre 2000 si 2003.

Masini AlpinaAlpina C2 2.7 din 1986 cu o putere de 209 cp

Model Alpina Model la baza Motor Putere Cuplu Produs
A2/3 E21 320 A2/3 152 cp @ 6900 173 N·m @ 5500 1975–1977
A1/3 E21 320 A1/3 122 cp @ 5800 170 N·m @ 4000 1975–1977
A4S/3 E21 320i A4S/3 170 cp @ 6700 180 N·m @ 5500 1976–1977
A4/3 E21 320i A4/3 162 cp @ 6700 180 N·m @ 5500 1976–1977
B6 2,8 E21 323i B6 200 cp @ 6200 248 N·m @ 4500 1978–1981
B7 Turbo Coupé E24 630CSi B7 300 cp @ 6000 462 N·m @ 2500 1978–1982
B7 Turbo E12 528i B7 300 cp @ 6000 462 N·m @ 3000 1978–1982
C1 2,3 E21 323i C1 170 cp @ 6000 210 N·m @ 4500 1980–1983
B7 S Turbo E12 528i B7S 330 cp @ 5800 500 N·m @ 3000 1981–1982
B9 3,5 E28 528i B9 245 cp @ 5700 320 N·m @ 4000 1981–1983
B6 2,8 E21 323i B6 218 cp @ 6000 265 N·m @ 5000 1981–1983
B9 3,5 Coupé E24 635CSi B9 245 cp @ 5700 320 N·m @ 4000 1982-1982
B7 S Turbo Coupé E24 635CSi B7S 330 cp @ 5800 500 N·m @ 3000 1982-1982
B9 3,5 Coupé / 1 E24 635CSi B9/1 245 cp @ 5700 320 N·m @ 4000 1982–1985
C1 2,5 E30 325i C2/3 190 cp @ 5800 235 N·m @ 5000 1983–1985
C1 2,3 / 1 E30 323i C1/1 170 cp @ 6000 225 N·m @ 5000 1983–1985
B9 3,5 / 1 E28 528i B9/1 245 cp @ 5700 320 N·m @ 4000 1983–1985
B6 2,8 / 1 E30 323i/325i B6/2 209 cp @ 6100 270 N·m @ 5000 1984–1986
B7 Turbo Coupé / 1 E24 635CSi B7/2 330 cp @ 5700 512 N·m @ 2400 1984–1987
B7 Turbo / 1 E28 528i/535i B7/1 300 cp @ 5800 501 N·m @ 3000 1984–1987
B6 3,5 E30 323i/325i B10/2 261 cp @ 6000 346 N·m @ 4000 1985–1987
B10 3,5 Coupé E24 635CSi B10 261 cp @ 6000 346 N·m @ 4000 1985–1987
B10 3,5 E28 535i B10 261 cp @ 5800 346 N·m @ 4000 1985–1987
C2 2,5 E30 325i C2 185 cp @ 5800 246 N·m @ 4800 1986-1986
C2 2,7 E30 325i C2/1 209 cp @ 5800 267 N·m @ 4500 1986–1987
B7 Turbo / 1 E28 B7/3 320 cp @ 5700 520 N·m @ 2400 1986–1987
B6 3,5 E30 325i B10/3 254 cp @ 5900 320 N·m @ 4000 1986–1987
B7 Turbo Coupé / 1 E24 635CSi B7/3 320 cp @ 5700 520 N·m @ 2400 1986–1988
C2 2,7 E30 325i C2/2 203 cp @ 6000 265 N·m @ 4800 1987-1987
B11 3,5 E32 735i B11 250 cp @ 5700 330 N·m @ 4000 1987-1987
B11 3,5 E32 735i B11/1 239 cp @ 5700 310 N·m @ 4500 1987-1987
B6 3,5 S E30 M3 B10/5 254 cp @ 5900 320 N·m @ 4000 1987–1990
B6 3,5 E30 325i B10/5 254 cp @ 5900 320 N·m @ 4000 1987–1990
B3 2,7 E30 325i C2/2 204 cp @ 6000 265 N·m @ 4800 1987–1992
B11 3,5 E32 735i B11/3 254 cp @ 6000 325 N·m @ 4000 1987–1993
B10 3,5 / 1 E34 535i B11/3 254 cp @ 6000 325 N·m @ 4000 1988–1992
B12 5,0 E32 750i D1 349 cp @ 5300 470 N·m @ 4000 1988–1994
B10 Bi-Turbo E34 535i B7/5 360 cp @ 6000 520 N·m @ 4000 1989–1994
Roadster Limited Edition )RLE) Z1 C2/6 200 cp @ 6000 261 N·m @ 4900 1990–1991
B12 5,0 Coupé E31 850i/850Ci D1/1 349 cp @ 5300 470 N·m @ 4000 1990–1994
B6 2,8 E36 325i E1 241 cp @ 5900 293 N·m @ 4700 1992–1993
B12 5,7 Coupé E31 850CSi D2 416 cp @ 5400 570 N·m @ 4000 1992–1996
B11 4,0 E32 740i F1 315 cp @ 5800 410 N·m @ 4600 1993–1994
B3 3,0 E36 325i E3 250 cp @ 5700 320 N·m @ 4400 1993–1996
B10 4,0 E34 540i F1 315 cp @ 5800 410 N·m @ 4600 1993–1996
B10 3,0 ALLRAD E34 525ix E3/1 231 cp @ 5800 312 N·m @ 4200 1993–1996
B10 4,6 E34 540i F2 340 cp @ 5700 480 N·m @ 3900 1994–1996
B8 4,6 E36 328i F2/1 333 cp @ 5700 470 N·m @ 3900 1995–1998
B12 5,7 E-KAT E38 750i D3 387 cp @ 5200 560 N·m @ 4100 1995–1998
B3 3,2 E36 328i E4 265 cp @ 5800 330 N·m @ 4400 1996–1999
B10 V8 E39 540i F3 340 cp @ 5700 470 N·m @ 3900 1997–1998
B10 3,2 E39 528i E4/3 260 cp @ 5900 330 N·m @ 4300 1997–1998
B10 V8 E39 540i F4 347 cp @ 5700 480 N·m @ 3700 1998–2002
B12 6,0 E-KAT E38 750i D3/2 430 cp @ 5400 600 N·m @ 4200 1999–2001
B3 3,3 E46 328i E4/4 280 cp @ 6200 335 N·m @ 4500 1999–2002
B10 3,3 E39 528i E4/5 280 cp @ 6200 335 N·m @ 4500 1999–2003
B3 3,3 ALLRAD E46 330ix E4/8 280 cp @ 6200 335 N·m @ 4500 2001–2005
Roadster V8 Limited Edition E52 Z8 F5 381 cp @ 5800 520 N·m @ 3800 2002–2003
B10 V8 S E39 540i F5 375 cp @ 5800 510 N·m @ 3800 2002–2004
B3 S E46 330i E5/1 305 cp @ 6300 362 N·m @ 4800 2002–2006
Roadster S E85 Z4 E5/2 300 cp @ 6300 362 N·m @ 4800 2003–2005
B7 E65/E66 745i H1 500 cp @ 5500 700 N·m @ 4250 2003–2008
B5 E60/E61 545i H1 500 cp @ 5500 700 N·m @ 4250 2005–2007
B6 E63/E64 650i H1 500 cp @ 5500 700 N·m @ 4250 2006–2008
B5S E60/E61 550i H2 530 cp @ 5500 725 N·m @ 4750 2007–2010
B3 Bi-Turbo E90/E91/E92/E93 335i K2 360 cp @ 5500 500 N·m @ 3800 2007–2010
B3 Bi-Turbo Allrad E90/E91/E92 335xi K2 360 cp @ 5500 500 N·m @ 3800 2008–2010

Masini AlpinaBMW 1600 Touring Alpina din 1968

Masini AlpinaAlpina B7 Turbo din 1986, o masina cu motor de 3.5 litri si 320 cp

Masini AlpinaAlpina B11 dotata cu motor 3.5 si o putere de 254 cp realizat pe baza Seriei 7 model E32 in 1987

Masini AlpinaAlpina B6 3.5 este de fapt un BMW E30 cu motor de 3.5 litri si o putere de 254 cp

Masini AlpinaAlpina B6 3.5s este un BMW E30 M3 cu motor de 3.5 litri si 254 cp realizat din 1987 pana in 1990

Masini AlpinaAlpina B8 este un model realizat pe baza unui BMW E36 325i care a primit in schimb un motor V8 de 4.6 litri si 333 cp, fabricat intre 1995 si 1998

Masini AlpinaAlpina B10 V8 este un model bazat pe un E39 Seria 5 Touring dotat cu motor de 347 cp

Masini AlpinaAlpina B12 6.0 este un model de lux realizat pe baza unui BMW Seria 7 E38 care se bucura de un propulsor urias cu 12 pistoane si o putere de 430 cp

Masini AlpinaAlpina B3 este un model reaizat pe baza unui BMW E46 dotat cu motor de 3.3 litri care produce 280 cp

Masini AlpinaAlpina Roadster Limited Edition este la baza un BMW Z8 care are acum 381 cp

Masini AlpinaAlpina B5S, o masina cu motor V8 de 530 cp

Masini AlpinaAlpina B3 BiTurbo bazat pe Seria 3 E90/E91/E92/E93 cu motor de 3 litri si 360 cp

Masini AlpinaAlpina B6 bazat pe Seria 6 model 650i cu motor V8 de 500 cp

Masini AlpinaAlpina Roadster S, un model sport realizat pe baza lui BMW Z4 cu o putere de 300 cp

Masini AlpinaDupa o investitie de 3.2 milioane de dolari in dezvoltare, Alpina a lansat in 1989 modelul B10 BiTurbo bazat pe un E34 535i. Motorul a primit interne mai rezistente, dar si doua turbine Garrett T25 racite cu apa, care, la o presiune de 0.8 bar ajutau motorul sa produca 360 cp si 520 Nm cuplu. Acest model reusea sa atinga 100 km/h in 5.6 secunde si o viteza maxima de aproape 300 km/h, la fel ca un Ferrari Testarossa. Pretul, la acea vreme, era de 146.800 DM, adica dublu decat un BMW M5 E34. In total s-au vandut 507 de astfel de exemplare.

Alpina in prezent

In 2014, Alpina vinde 9 modele, atat pe benzina, cat si pe motorina, insa absolut toate dotate cu motoare Biturbo. Cel mai puternic motor din ziua de azi pe care il ofera Alpina este propulsorul de 540 cp 4.4 V8 pe benzina. In schimb, cea mai puternica motorizare pe motorina este cea de 3 litri Biturbo care ofera 350 cp. Unele automobile care poarta semnatura Alpina in ziua de azi sunt realizate cu ajutorul celor de la BMW. Mai exact, limuzina premium bazata pe Seria 7, numita B7, este fabricata la uzina BMW din Dingolfing, Germania.

Masini AlpinaAlpina B6 Biturbo 2015

Filosofia marcii Alpina

Alpina este un tuner care are o directie speciala. Nu este precum Brabus, tunerul specializat pe Mercedes-Benz, care face modificari la motor radicale, astfel incat produsul finit sa fie extrem de rapid si de performant. Alpina isi doreste altceva de la masinile pe care le realizeaza. Acest tuner german si-a propus inca de cand a aparut pe piata sa realizeze masini fiabile, cu motoare imbunatatite si economice, cu interioare mult mai orientate spre lux decat spre sportivitate, un design exterior minimalist personalizat cu elemente putine dar emblematice (jantele cu 20 de spite, buza frontala cu numele, culoarea albastra sau verde, etc) si o abordare diferita a performantei. De exemplu, in timp de vechea generatie de M5 E60 avea sub capota un motor aspirat V10, Alpina a realizat un model performant folosind propulsorul V8 de 4.4 litri supra-alimentat, pentru a se bucura de o greutate mai mica, cuplu mai mare la turatie mica si putere identica. Si pentru aceasta reteta pe care nimeni nu o mai abordeaza in lume, Alpina merita un loc fruntas in topul celor mai speciali tuneri din lume.

Masini AlpinaMasini Alpina

Masini AlpinaInteriorul unui BMW E46 modificat de Alpina nu seamana deloc cu cel original

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (62) Poze Masini Alpina
mai multe