Peste 50% din masinile oprite de RAR in primele luni din 2015 aveau probleme

Peste 50% din masinile oprite de RAR in primele luni din 2015 aveau probleme
  • 40,7% din masini nu ar fi trebuit sa obtina ITP-ul
  • Au fost identificate si masini cu probleme la serii
  • Anvelopele mult prea uzate, motiv de talon retinut
Distribuie pe Facebook

Ca in fiecare an, cei de la RAR ne dau informatii referitoare la vehiculele din trafic si la starea lor tehnica. Cel putin, speram ca rezultatele sunt reale si ca angajatii RAR fac multe controale in teren, pentru ca nu trece zi sa nu vedem vreun cazan de TAXI sau vreo duba ruginita prin ale carei portiere vezi picioarele soferului... Chiar si cifrele celor de la RAR ar trebui sa traga un semnal de alarma...

Vestea buna? De fapt unica veste buna este ca au fost depistate mai putine masini care poluau mai mult decat aveau voie, decat in anul trecut. In rest, problemele vehiculelor sunt aceleasi de cand lumea... Iar principala cauza este ca lumea nu are bani ca sa-si intretina masinile, dar este nevoita sa se foloseasca de ele. Evident, asta nu e problema noastra si nici a celui care este omorat de vreun microbuz fara frane... Asadar, adevarata problema este a politiei rutiere ca nu verifica masinile cu probleme, macar la acte, a celor de la RAR ca permit service-urilor de ITP sa acorde inspectii cu spaga si a soferilor care nu reclama vehiculele problematice din trafic...

Conform celor de la RAR, din ianuarie si pana in martie, au fost oprite si verificate 20.537 de automobile la filtre RAR. Din acestea, un numar de 1139 de vehicule, automobile sau comerciale, prezentau probleme tehnice grave cu pericol de accidentare iminent. Acestora li s-a retinut certificatul de inmatriculare ce poate fi redobandit doar dupa efectuarea unui ITP la o reprezentanta a Registrului Auto Roman.

In rest, din cele peste 20.000 de vehicule verificate, 53.54% au avut alte probleme. Adica inginerii RAR au oprit aleatoriu 20.000 de masini care li se pareau a fi suspecte de probleme tehnice sau cu actele si peste jumatate chiar au avut... Aceste cifre sunt incredibil de grave, daca ne gandim ca suntem inconjurati de un parc auto in stare execrabila...

Dintre masinile cu probleme, 40,7% au fost considerate neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, cu probleme la iluminare, semnalizare, starea sasiului, anvelope uzate, jocuri in directie sau probleme la frane. In plus, 7,5% au prezentat o populare mai crescuta fata de nivelul maxim admis. Un procent de 1,96% dintre automobile aveau probleme cu seriile: adica ceea ce era pe masina nu corespundea cu ce era in acte... Iar in acest caz talonul a fost retinut sau chiar placutele de inmatriculare. Si un procentaj de 3,06% au prezentat lipsa ITP-ului valabil. Sau, mai rau... ITP fals.

Cu ajutorul Politiei Rutiere, cei de la RAR au reusit sa duca la retinerea a 5699 de taloane, 204 permise de conducere si au fost aplicate 7721 amenzi in doar 3 luni de zile. Evident, toate aceste sanctiuni au fost exclusiv "oferite" soferilor cu masini problematice.

Voi i-ati vazut pe cei de la RAR in actiune? Nu am mai vazut un echipaj RAR de control acompaniat de politie de cand eram mic... Dar tare mi-ar parea bine ca acestia sa-si faca treaba ca la carte si sa opreasca acele vehicule care prezinta probleme. Nu de putine ori au murit oameni nevinovati din cauza unui dobitoc care avea masina incaltata cu niste opinci sau pentru ca avea furtunele de frana fisurate... Asta e Romania.

Distribuie pe Facebook
mai multe