Radarele fixe revin in forta, spune Lucian Dinita pentru Jurnalul

Radarele fixe revin in forta, spune Lucian Dinita pentru Jurnalul
Lucian Dinita a acordat un interviu publicatiei Jurnalul National, in care a raspuns la mai multe intrebari care ii macina pe soferii din Romania.
Distribuie pe Facebook
- Lucian Dinita: "Speranta noastra este ca in anul viitor legislatia sa fie concretizata si stabila. Exista un risc major in societatea romaneasca. Fiecare vrea sa modifice legea in asa fel incat sa-i fie lui bine, nu semenilor sai. Imi doresc o legislatie adaptata la normele europene si stabila. Prin stabilitate inteleg sa poti combate toate fenomenele din trafic fara sa mai fii nevoit sa modifici iar legea".
- Lucian Dinita: "In ceea ce priveste recuperearea banilor din amenzi, avem intr-adevar o problema. In strategia existenta la Consiliul Interministerial privind Siguranta Circulatiei se ia in vedere modelul bulgaresc. Acolo, odata cu permisul de conducere, primesti si un tichet. Cand primesti amneda, ti se ia tichetul si il primesti inapoi cand ai platit-o. Daca esti prins la volan fara tichet, ti se suspenda carnetul. Toata lumea vorbeste de marirea amenzilor. Dar daca oricum nu se platesc, care mai e rostul"?
- Lucian Dinita: "Exista un proiect de repunere in functiune a sistemelor fixe de masurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezuma la bani, se cauta finantarea. Dar speram ca de la anul sa avem radare fixe pe drumuri. Inainte sa fie inchise, aveam 168. Daca am putea sa le si sporim, cu atat mai bine".
- Lucian Dinita: "Romanul are comportamente diferite in tara si afara. In Romania, daca drumul are limita de 30 de kilometri, merge cu 70 - 100. In Ungaria, daca semnul arata 30 de kilometri, merge cu 30, nici macar cu 40".

- Lucian Dinita: "Am incercat si acum suntem intr-o crestere de forma a ceea ce inseamna educatia rutiera in licee si facultati. Avem o problema la gimnaziu, unde nu avem accesul pe care l-am dori. Insa intentiea noastra este sa incepem din gradinita. Acolo se pot pune bazele unei educatii rutiere corespunzatoare. Din pacate, de cand sunt mici, copiii sunt speriati de parinti: daca nu esti cuminte, te dau la nenea politistul. Astfel, copiii cresc cu o repulsie fata de politisti".
- Lucian Dinita: "Cati dintre parinti realizeaza ce inseamna atunci cand copilul lor nu promoveaza examentul de conducere? Majoritatea parintilor gandesc ca fiul sau fiica lor nu au luat carnetul pentru ca nu au dat spaga, nu pentru ca n-au fost pregatiti. Cu cat obtii mai usor carnetul, cu atat risti sa te accidentezi pe tine sau pe altii".
- Lucian Dinita: "In martie, Ministrul de Interne mi-a impus sa fac un periplu in toata tara si sa stau de vorba cu fiecare agent al Politiei Rutiere. Am discutat despre modul de actiune, despre comportament, despre faptul ca nu exista un plan de amenzi. Am interzis cu desavarsire statul la panda - in curbe, in rampe, la cinci metri de indicatorul de intrare si iesire din localitate. Cum e frustrant pentru soferi, asa este si pentru mine sa mi se spuna ca echipajul de politie sta la panda, in conditiile in care masinile de politie sunt inscriptionate".
- Lucian Dinita: "In ultima luna si jumatate a inceput sa ne traga un semnal de alarma faptul ca la majoritatea evenimentelor rutiere produse, cel care se afla la volan este sub influenta bauturilor alcoolice. Alt lucru care ne da batai de cap reprezinta evenimentele rutiere in care soferii care sunt bauti nu opresc si pleaca de la locul accidentului. Este un lucru periculos in momentul de fata. Avem o crestere cu 11% a numarului de soferi prinsi sub influenta alcoolului la volan. Pana acum acest lucru nu reprezenta un fenomen in Romania".
- Lucian Dinita: "Noi am avut un set intreg de propuneri vis-a-vis de ceea ce inseamna realitatile traficului autohton. Va amintesc de violenta in trafic, aduceti-va aminte ca noi deja am propus suspendarea dreptului de a conduce pentru soferii violenti in trafic.
Am propus marirea perioadei se suspendare pentru fapte deosebit de grave. Exista o propunere care a fost formulata in Comisia Juridica, in ceea ce priveste incalcarea consecutiv de trei ori a regimului legal de viteza cu mai mult de 50 de kilometri peste limita admisa, perioada de suspendare a carnetului sa fie de un an".

- Lucian Dinita: "Sub aspectul sigurantei rutiere trebuie precizat ca este al treilea an consecutiv cand numarul evenimentelor rutiere si mai ales al persoanelor decedate in accidentele de circulatie a scazut. De la inceputul anului si pana acum am avut 1832 de persoane decedate in accidente de circulatie. Acum trei ani, exact la aceeasi data, aveam 3068 de persoane decedate. Scaderea aceasta este deosebit de importanta".

Distribuie pe Facebook
mai multe