Radarele fixe revin in forta, spune Lucian Dinita pentru Jurnalul
Lucian Dinita a acordat un interviu publicatiei Jurnalul National, in care a raspuns la mai multe intrebari care ii macina pe soferii din Romania.
- Lucian Dinita: "Speranta noastra este ca in anul viitor legislatia sa fie concretizata si stabila. Exista un risc major in societatea romaneasca. Fiecare vrea sa modifice legea in asa fel incat sa-i fie lui bine, nu semenilor sai. Imi doresc o legislatie adaptata la normele europene si stabila. Prin stabilitate inteleg sa poti combate toate fenomenele din trafic fara sa mai fii nevoit sa modifici iar legea".
- Lucian Dinita: "In ceea ce priveste recuperearea banilor din amenzi, avem intr-adevar o problema. In strategia existenta la Consiliul Interministerial privind Siguranta Circulatiei se ia in vedere modelul bulgaresc. Acolo, odata cu permisul de conducere, primesti si un tichet. Cand primesti amneda, ti se ia tichetul si il primesti inapoi cand ai platit-o. Daca esti prins la volan fara tichet, ti se suspenda carnetul. Toata lumea vorbeste de marirea amenzilor. Dar daca oricum nu se platesc, care mai e rostul"?
- Lucian Dinita: "Exista un proiect de repunere in functiune a sistemelor fixe de masurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezuma la bani, se cauta finantarea. Dar speram ca de la anul sa avem radare fixe pe drumuri. Inainte sa fie inchise, aveam 168. Daca am putea sa le si sporim, cu atat mai bine".
- Lucian Dinita: "Romanul are comportamente diferite in tara si afara. In Romania, daca drumul are limita de 30 de kilometri, merge cu 70 - 100. In Ungaria, daca semnul arata 30 de kilometri, merge cu 30, nici macar cu 40".
- Lucian Dinita: "Am incercat si acum suntem intr-o crestere de forma a ceea ce inseamna educatia rutiera in licee si facultati. Avem o problema la gimnaziu, unde nu avem accesul pe care l-am dori. Insa intentiea noastra este sa incepem din gradinita. Acolo se pot pune bazele unei educatii rutiere corespunzatoare. Din pacate, de cand sunt mici, copiii sunt speriati de parinti: daca nu esti cuminte, te dau la nenea politistul. Astfel, copiii cresc cu o repulsie fata de politisti".
- Lucian Dinita: "Cati dintre parinti realizeaza ce inseamna atunci cand copilul lor nu promoveaza examentul de conducere? Majoritatea parintilor gandesc ca fiul sau fiica lor nu au luat carnetul pentru ca nu au dat spaga, nu pentru ca n-au fost pregatiti. Cu cat obtii mai usor carnetul, cu atat risti sa te accidentezi pe tine sau pe altii".
- Lucian Dinita: "In martie, Ministrul de Interne mi-a impus sa fac un periplu in toata tara si sa stau de vorba cu fiecare agent al Politiei Rutiere. Am discutat despre modul de actiune, despre comportament, despre faptul ca nu exista un plan de amenzi. Am interzis cu desavarsire statul la panda - in curbe, in rampe, la cinci metri de indicatorul de intrare si iesire din localitate. Cum e frustrant pentru soferi, asa este si pentru mine sa mi se spuna ca echipajul de politie sta la panda, in conditiile in care masinile de politie sunt inscriptionate".
- Lucian Dinita: "In ultima luna si jumatate a inceput sa ne traga un semnal de alarma faptul ca la majoritatea evenimentelor rutiere produse, cel care se afla la volan este sub influenta bauturilor alcoolice. Alt lucru care ne da batai de cap reprezinta evenimentele rutiere in care soferii care sunt bauti nu opresc si pleaca de la locul accidentului. Este un lucru periculos in momentul de fata. Avem o crestere cu 11% a numarului de soferi prinsi sub influenta alcoolului la volan. Pana acum acest lucru nu reprezenta un fenomen in Romania".
- Lucian Dinita: "Noi am avut un set intreg de propuneri vis-a-vis de ceea ce inseamna realitatile traficului autohton. Va amintesc de violenta in trafic, aduceti-va aminte ca noi deja am propus suspendarea dreptului de a conduce pentru soferii violenti in trafic.
Am propus marirea perioadei se suspendare pentru fapte deosebit de grave. Exista o propunere care a fost formulata in Comisia Juridica, in ceea ce priveste incalcarea consecutiv de trei ori a regimului legal de viteza cu mai mult de 50 de kilometri peste limita admisa, perioada de suspendare a carnetului sa fie de un an".
- Lucian Dinita: "In ceea ce priveste recuperearea banilor din amenzi, avem intr-adevar o problema. In strategia existenta la Consiliul Interministerial privind Siguranta Circulatiei se ia in vedere modelul bulgaresc. Acolo, odata cu permisul de conducere, primesti si un tichet. Cand primesti amneda, ti se ia tichetul si il primesti inapoi cand ai platit-o. Daca esti prins la volan fara tichet, ti se suspenda carnetul. Toata lumea vorbeste de marirea amenzilor. Dar daca oricum nu se platesc, care mai e rostul"?
- Lucian Dinita: "Exista un proiect de repunere in functiune a sistemelor fixe de masurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezuma la bani, se cauta finantarea. Dar speram ca de la anul sa avem radare fixe pe drumuri. Inainte sa fie inchise, aveam 168. Daca am putea sa le si sporim, cu atat mai bine".
- Lucian Dinita: "Romanul are comportamente diferite in tara si afara. In Romania, daca drumul are limita de 30 de kilometri, merge cu 70 - 100. In Ungaria, daca semnul arata 30 de kilometri, merge cu 30, nici macar cu 40".
- Lucian Dinita: "Am incercat si acum suntem intr-o crestere de forma a ceea ce inseamna educatia rutiera in licee si facultati. Avem o problema la gimnaziu, unde nu avem accesul pe care l-am dori. Insa intentiea noastra este sa incepem din gradinita. Acolo se pot pune bazele unei educatii rutiere corespunzatoare. Din pacate, de cand sunt mici, copiii sunt speriati de parinti: daca nu esti cuminte, te dau la nenea politistul. Astfel, copiii cresc cu o repulsie fata de politisti".
- Lucian Dinita: "Cati dintre parinti realizeaza ce inseamna atunci cand copilul lor nu promoveaza examentul de conducere? Majoritatea parintilor gandesc ca fiul sau fiica lor nu au luat carnetul pentru ca nu au dat spaga, nu pentru ca n-au fost pregatiti. Cu cat obtii mai usor carnetul, cu atat risti sa te accidentezi pe tine sau pe altii".
- Lucian Dinita: "In martie, Ministrul de Interne mi-a impus sa fac un periplu in toata tara si sa stau de vorba cu fiecare agent al Politiei Rutiere. Am discutat despre modul de actiune, despre comportament, despre faptul ca nu exista un plan de amenzi. Am interzis cu desavarsire statul la panda - in curbe, in rampe, la cinci metri de indicatorul de intrare si iesire din localitate. Cum e frustrant pentru soferi, asa este si pentru mine sa mi se spuna ca echipajul de politie sta la panda, in conditiile in care masinile de politie sunt inscriptionate".
- Lucian Dinita: "In ultima luna si jumatate a inceput sa ne traga un semnal de alarma faptul ca la majoritatea evenimentelor rutiere produse, cel care se afla la volan este sub influenta bauturilor alcoolice. Alt lucru care ne da batai de cap reprezinta evenimentele rutiere in care soferii care sunt bauti nu opresc si pleaca de la locul accidentului. Este un lucru periculos in momentul de fata. Avem o crestere cu 11% a numarului de soferi prinsi sub influenta alcoolului la volan. Pana acum acest lucru nu reprezenta un fenomen in Romania".
- Lucian Dinita: "Noi am avut un set intreg de propuneri vis-a-vis de ceea ce inseamna realitatile traficului autohton. Va amintesc de violenta in trafic, aduceti-va aminte ca noi deja am propus suspendarea dreptului de a conduce pentru soferii violenti in trafic.
Am propus marirea perioadei se suspendare pentru fapte deosebit de grave. Exista o propunere care a fost formulata in Comisia Juridica, in ceea ce priveste incalcarea consecutiv de trei ori a regimului legal de viteza cu mai mult de 50 de kilometri peste limita admisa, perioada de suspendare a carnetului sa fie de un an".
- Lucian Dinita: "Sub aspectul sigurantei rutiere trebuie precizat ca este al treilea an consecutiv cand numarul evenimentelor rutiere si mai ales al persoanelor decedate in accidentele de circulatie a scazut. De la inceputul anului si pana acum am avut 1832 de persoane decedate in accidente de circulatie. Acum trei ani, exact la aceeasi data, aveam 3068 de persoane decedate. Scaderea aceasta este deosebit de importanta".
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
StiriPeSurse.ro
Iranul amenință Israelul în cadrul Consiliului de Securitate ONU: Va face Israelul să regrete orice atac
PieseAuto.ro
Pastile solubile in loc de lichid pentru parbriz: sunt bune de ceva?
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto
DATA PUBLICĂRII: 5 Decembrie 2011