Rusine Politiei Rutiere din Bucuresti: 40 de permise suspendate in 2 ore. Luate pe nedrept!

Rusine Politiei Rutiere din Bucuresti: 40 de permise suspendate in 2 ore. Luate pe nedrept!
  • Politia sta la pomana, in loc sa fluidizeze traficul
  • Majoritatea soferilor amendati erau femei
  • Soferii dau vina pe agentii de politie pentru aglomeratie
Distribuie pe Facebook

In cursul zilei de ieri, agentii de la Politia Rutiera din Bucuresti au retinut 40 de permise in doar 2 ore, in intersectia de la Piata Muncii. Astazi, au iesit din nou la vanatoare. Insa problema este alta: este corect ce face Politia Rutiera?

Piata Muncii din Bucuresti este doar o intersectie din cele cateva zeci care pun probleme traficului din capitala. Acest lucru il stiu si politistii, motiv pentru care, si ieri, dar si azi, mai multe autospeciale si o motocicleta de politie au stat la panda pentru a-i amenda pe cei care incalcau legea, ocolind refugiul de tramvai.

  • Soferii stationati care blocheaza prima banda, nebagati in seama de politisti

Agentii si-au indreptat atentia catre soferii care veneau dinspre Bd. Basarabiei, catre Piata Muncii. Inainte de semafor, este o statie de tramvai cu refugiu. Mai multi soferi, majoritatea femei, depaseau refugiul ca sa ajunga mai repede in intersectie din cauza aglomeratiei cauzate de ora matinala. Insa aglomeratia are si ea cateva cauze: prima banda este blocata de autoturisme stationate ilegal, exact sub semnul de oprire interzisa, acolo unde drumul se ingusteaza din pricina refugiului. Agentii de politie insa, stiu una si buna, aplicand legea legati la ochi: sa suspende permisele celor care depasesc refugiul. Si atat. De ce nu ii amendeaza pe cei care blocheaza prima banda, cauzand astfel toata aglomeratia? Pentru ca politistii din Romania isi fac treaba de mantuaiala, doar de ochii lumii. Se fac ca muncesc, dand amenzi prosteste, fara sa judece nimic.

  • De ce nu fluidizeaza politistii traficul in zonele aglomerate, ci prefera sa stea la panda?

Se stiu de foarte multi ani zonele aglomerate, cu probleme de trafic si care cauzeaza ambuteiaje. De ce, in cele 2-3 ore de trafic intens, agentii de la circulatie nu isi fac treaba in aceste zone? Daca ar fi existat un agent in intersectia de la Piata Muncii care sa dea drumul masinilor care veneau dinspre Morarilor catre Calea Calarasilor si Bd. Decebal, adica doua strazi mai mari, care nu aduna masini si pe care nu este aglomeratie, poate ca soferii nu ar fi fost nevoiti sa ocoleasca refugiul statiei de tramvai. De ce politistii nu-si fac treaba, ci prefera sa astepte ca soferii, obligati de infrastructura gandita prost, sa-si piarda rabdarea si sa greseasca, putandu-le da astfel amenda? Pentru ca nu-i intereseaza sa-si faca datoria pentru care sunt platiti din banii nostri.

  • Cum ajung politistii de la rutiera sa nu aiba parte de niciun respect din partea soferilor

E mai usor sa stai in intersectie, asteptand ca la pescuit cate un sofer sa muste momeala si sa greseasca, urmand ca apoi sa-l iei din oala si sa-i suspenzi carnetul timp de 30 de zile si sa-i aplici o amenda de 300 de lei, nu? Este mai greu sa iti faci treaba pentru care ai depus juramantul, adica de a sustine cetateanul, de a-l sprijini si de a-l indruma, pentru a te bucura de o circulatie mai sigura. Adica e greu sa dirijezi circulatia pentru a fluidiza traficul, e greu sa le dai amenda celor care provoaca aceasta aglomeratie blocand benzile. E "greu" de tot pentru un agent de circulatie sa-si faca treaba. Insa nu trebuie sa mire pe nimeni ca asa, politistii isi pierd respectul in fata soferilor si ca sunt priviti ca niste jepcari pusi pe spaga, mereu cu gandul de a jecmani soferul si de a-l pandi la orice greseala cauzata de conditiile proaste de drum.

  • Politia Rutiera din Romania promoveaza accidentele grave si nu este interesata de siguranta rutiera

De ce ti se ia permisul daca ocolesti statia de tramvai prin stanga, pe sine? Pentru ca este riscul sa provoci un accident grav, lovind un pieton care coboara de pe scuar, stiind ca pe acolo nu circula masini. De acord. La fel cum sunt sanctiuni mari pentru tot ce inseamna risc mare de accident: trecere pe rosu, conducere in starea de ebrietate, neacordare de prioritate si asa mai departe. Tu, ca politist, ce faci cand vezi ca masinile ocolesc scuarul de tramvai? Absolut nimic. Ba, dimpotriva, le incurajezi sa treaca pe acolo, ca sa le poti da amenda. Adica incurajezi accidentele grave, posibil mortale, in care pot deceda oamenii nevinovati. Asta fac politistii din filmul de mai jos.

Politia, cand vede ca ocolirea scuarului devine o problema, ar trebui sa intervina. De asta se promoveaza cu "Siguranta si Incredere". Ar trebui sa intervina in acea zona, sa fluidizeze traficul, astfel incat soferii sa nu mai fie nevoiti sa o ia pe sina de tramvai, ar trebui sa descongestioneze banda blocata de masinile stationate ilegal, ar trebui sa dirijeze intersectia astfel incat sa nu dea ocazia de a se forma blocaje. Daca nu ar fi aglomeratie, nu ar exista nici soferi nebuni care sa o ia pe sina de tramvai, nu? Insa agentii din filmul de mai jos nu fac nimic din toate astea. Ei lasa masinile sa blocheze o banda, adica incurajeaza blocarea traficului, lasa semaforul prost sincronizat sa-si faca treaba, fara sa intervina in circulatie, stau ascunsi pe partea dreapta ca sa nu fie vazuti de soferii de pe sina de tramvai si chiar blocheaza o banda din mijlocul intersectiei, atat cu autospecialele oprite, cat si cu alte autoturisme oprite pentru verificari. Este jenant.

  • Cum ar fi trebuit suspendate corect cele 40 de permise de conducere?

Politia Rutiera ar trebui sa gandeasca dincolo de lege, ar trebui sa gandeasca prin prisma sigurantei rutiere. Ar trebui sa deblocheze benzile blocate, ar trebui sa dea drumul la circulatie chiar daca este rosu, pentru a descongestiona traficul, nu ar trebui sa-si opreasca Loganele si Passat-urile de politie fix in mijlocul intersectiei si ar trebui sa fie in fiecare zi in intersectiile cu probleme, intre orele cu probleme. Daca in aceste conditii, se mai trezeste vreun sofer idiot sa ocoleasca scuarul de tramvai ca sa ajunga primul la semafor, acestuia sa-i ia permisul pentru 90 de zile si sa-i dea o amenda de 3000 de lei. Adica cele 40 de permise suspendate ar fi fost luate corect cand politistii din imagini, in frunte cu nenea subinspector Andrei Codau, si-ar fi facut treaba, ar fi asigurat toate conditiile de drum sigur pentru soferi, astfel incat masinile si pietonii sa se bucure de un trafic sigur si corect. Nu au facut insa nimic. Ci au dat niste amenzi si au luat permise ca berbecii, o masura care oricum nu va stopa acest fenomen, si soferii vor continua sa faca acest lucru cand e aglomeratie.

Video: stirileprotv.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe