LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Dacie Logan
Lumini de zi cu tehnologie LED, in premiera absoluta pentru o masina romaneasca.
Prezentata pentru prima oara in fata publicului larg cu ocazia Salonului Auto desfasurat la Paris intre 1 si 16 octombrie, versiunea imbunatatita a compactei de la Mioveni a reusit sa atraga numaidecat privirile celor din jur cu luminile de zi ce dispun de... tehnologia LED, dupa cum precizam inclusiv la momentul respectiv.
Desigur, mici modificari au fost operate si la nivelul grilei radiatorului, care preia design-ul cu opt detalii al modelului Duster. Trecem in revista si returusurile minore aplicate spoilerelor fata si spate sau optiunile proaspete in materie de jante din aliaj, iar Dacia Logan propune acum un pachet vizual mai atragator ca oricand.
Bine ai venit, claxon pe volan!
Cel putin la nivel de exterior. In ceea ce priveste reteta interioara, imbunatatirile operate in cadrul acestui departament au mai degraba un rol functional decat unul pur estetic, pledoaria versiunii imbunatatite a compactei de la Mioveni incepand cu noul volan in patru spite si, mult mai important de-atat, claxonul integrat.
Avem apoi comenzile de actionare a geamurilor electrice, care ne intampina intr-un final de pe fetele portierelor. Tot la capitolul vesti bune mai putem include, de asemenea, si spatiile de depozitoare aditionale ori cotiera fata rabatabila - care, din pacate, nu este disponibila chiar pe toate variantele de echipare, cum speram.
Zambeste la camera... pentru marsarier.
Modul in care se prezinta designul exterior sau practicabilitatea pe care o vrei de la departamentul interior nu sunt singurele aspecte care au suferit fel si fel de schimbari. In cazul noii Dacii Logan nu a scapat neatins nici macar meniul tehnologic, acesta imbogatindu-se, pentru inceput, cu o camera pentru marsarier.
Pe scurt, atunci cand vine vorba despre versiunea imbunatatita a compactei de la Mioveni, clientii au la dispozitie - in functie de echipare, si climatizare automata, asistenta la pornirea in rampa, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, tapiterie din piele, senzori spate sau ecran tactil de sapte inch si navigatie.
O noua motorizare aspirata pentru modelul de baza
In timp ce intreaga Europa visa la benzinarul turbo de 1.2 litri si 125 de cai putere de pe modelul Duster, Dacia a completat gama de motorizari a noului Logan Facelift cu o unitate aspirata in trei cilindri, de un litru si 75 de cai putere. Cuplata la batrana transmisie manuala cu cinci rapoarte, in cazul in care te intrebai.
Nimeni nu stie inca de ce este capabil acest propulsor cu bloc de aluminiu din punctul de vedere al timpului necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 kilometri pe ora sau vitezei de top, singura valoare cunoscuta in prezent constand in cei 5.4 litri la 100 km pe care ii regasim inscrisi in dreptul consumului mediu de carburant.
Manuala sau pilotata?
Exceptand aparitia unitatii aspirate in trei cilindri, de un litru si 75 de cai putere despre care discutam si in randurile anterioare, gama de motorizari nu aduce niciun fel de noutate, clientii putand opta in continuare pentru un 0.9 TCe cu 90 CP sub capota sau un 1.5 dCi capabil sa produca atat 75, cat si 90 de cai putere.
La fel putem spune si despre optiunile in materie de cutii de viteze, si versiunea imbunatatita a compactei de la Mioveni anuntand posibilitatea optarii pentru o transmisie pilotata cu sase rapoarte. Atentie, insa: doar propulsoarele de top - in speta 0.9 TCe 90 CP si 1.5 dCi 90 CP se bucura de respectiva onoare.
De la 6.950 de euro.
Asemeni originalului, proaspat lanstaul Logan Facelift nu are niciun fel de concurenta atunci cand vine vorba despre pretul de vanzare: de la 6.950 de euro pentru modelul de baza cu motor 1.0 SCe. Tot in acesti bani, Dacia a mai inclus si patru airbag-uri, ESP cu Hill Start Assist sau monitorizare a presiunii in pneuri.
Visezi la ceva mai mult de-atat? Pentru numai 900 de euro in plus primesti si geamuri fata electrice, tetiere spate reglabile pe inaltime sau radio CD cu MP3, USB si Bluetooth. Daca mai vrei si aer conditionat, atunci pregateste-te sa scoti din buzunare alti 760 euro sau treci la echiparea urmatoare, oferita de la 8.900 euro.
"Cat trebuie sa platesc pentru varianta diesel?"
Nu ti-a suras niciodata ideea de a conduce un benzinar? Intotdeauna ai fugit dupa diesel-uri? Ei bine, atunci afla ca exista o mica problema: in acest caz, pretul minim de platit pentru versiunea imbunatatita a compactei de la Mioveni este de 9.900 de euro. Plusi cei 760 euro daca nu ai renuntat la ideea aerului conditionat...
Si acum vorbim despre varianta de 75 de cai putere. Pentru acel 1.5 dCi de 90 CP, noua Dacia Logan Facelift te va lasa fara 11.550 de euro. Doar in cazul optarii pentru cutia manuala de viteze. Bifeaza robotizata Easy R oferita in mod optional si tocmai te-ai ales cu o nota de plata de... 12.050 euro, TVA inclus.
Concluzia.
Ok, uite care este treaba cu mandria pe patru roti a Romaniei. La fel ca oricare alta masina, si versiunea imbunatatita a compactei de la Mioveni creste in pret direct proportional cu numarul optionalelor bifate. Ca vorbim despre banalitati precum aer conditionat sau bancheta spate rabatabila... este o cu totul alta poveste.
Cu sau fara facelift, de prima sau a doua generatie, Dacia Logan a fost conceputa ca o solutie accesibila pentru transportul personal. Ii lipsesc stilul si dotarile de ultima ora, insa pe la 8 - 9.000 de euro primesti un automobil confortabil, cu 0 km la bord, spatiu din plin si echipamente de bun simt. Germanii ce ofera in schimb?
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Suzuki S-Cross. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Renault megane 16v 2006 2000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €