LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Skoda Octavia
Asa cum am precizat ori de cate ori am avut ocazia, cea de-a treia generatie a popularului model ceh Skoda Octavia se bucura de avantajele recent lansatei platforme modulare MQB (Modularer Querbaukasten), ce echipeaza si ultimele versiuni ale unor alte automobile din cadrul Grupului Volkswagen, precum Audi A3, Seat Leon si, nu in ultimul rand, Volkswagen Golf 7.
Drept urmare, asemeni autoturismelor mai sus mentionate, cea de-a treia generatie a popularului model ceh Skoda Octavia este mai usoara cu cateva zeci de kilograme comparativ cu varianta anterioara, diferentele de greutate intre cele doua versiuni ajungand in cazuri extreme chiar si pana la 102 kilograme.
Astfel, comparativ cu cea de-a doua generatie, noua Skoda Octavia este mai eficienta, la imbunatatirea acestui aspect contribuind din plin si revizuirea gamei de motorizari, dupa cum urmeaza:
Motorizari pe benzina:
- Avem, pentru inceput, un 1.2 TSI de 86 cai putere si 160 Newton-Metri cuplat la o transmisie manuala in cinci trepte, care promite un 0 - 100 km/h in 12.0 secunde, o viteza maxima de 181 km/h, plus un consum mediu de carburant de 5.2 litri la 100 km. De asemenea, acelasi 1.2 TSI este disponibil si intr-o versiune de 105 cai putere si 175 Newton-Metri care, multumita unei cutii manuale cu sase rapoarte, gazduieste pe lista cu specificatii tehnice acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.3 secunde, viteza maxima de 196 km/h, plus consum mediu de carburant de 4.9 litri la 100 km.
- Urmatorul pe lista, propulsorul 1.4 TSI beneficiaza de 140 cai putere si 250 Newton-Metri, valori suficiente pentru un 0 - 100 km/h in 8.4 secunde si o viteza maxima de 215 km/h. In ceea ce priveste consumul mediu de carburant, acesta variaza intre 5.3 si 5.4 litri la 100 km, in functie de tipul transmisiei alese: manuala in sase trepte sau DSG cu sapte rapoarte;
- Versiunea de top, atunci cand vine vorba de motorizarile pe benzina, este reprezentata de unitatea 1.8 TSI de 180 cai putere si 250 Newton-Metri, capabila sa puna la dispozitia celui aflat la volan o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.3 secunde si o viteza maxima de 231 km/h. Referitor la consumul de carburant, notam un 6.1 litri la 100 km in dreptul versiunii manuale, respectiv 5.7 litri la 100 km in dreptul variantei DSG.
Motorizari diesel:
Cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia este oferita, cel putin pentru moment, in compania a numai doua motorizari diesel, impartite astfel:
- un 1.6 TDI de 105 cai putere si 250 Newton-Metri cuplat la o cutie manuala cu cinci trepte, care are nevoie de doar 3.8 litri de motorina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri;
- un 2.0 TDI de 150 cai putere si 320 Newton-Metri, echipat cu transmisie manuala cu sase rapoarte si capabil de un consum mediu de carburant de aproximativ 4.1 litri la 100 de kilometri.
Important de precizat, ambele propulsoare sunt disponibile si impreuna cu o cutie automata: un DSG in sapte trepte pentru versiunea 1.6 TDI, respectiv un DSG in sase rapoarte pentru varianta 2.0 TDI. In cazul in care se opteaza pentru modelul automat, consumul mediu de carburant creste usor, cu cateva procente - 3.9 litri la 100 km pentru versiunea 1.6 TDI, respectiv 4.5 litri la 100 km pentru varianta 2.0 TDI.
Un alt aspect pozitiv rezultat in urma utilizarii platformei modulare MQB (Modularer Querbaukasten) se regaseste intr-o stransa legatura cu spatiul interior, noua Skoda Octavia Mk3 putandu-se lauda cu un ampatament mai mare cu pana la 108 milimetri comparativ cu cea de-a doua generatie a automobilului ceh. De asemenea, cu o crestere in dimensiuni avem de-a face si la nivelul lungimii (plus 90 milimetri), respectiv latimii (plus 45 milimetri), noua Skoda Octavia oferind astfel cele mai bune dimensiuni interioare din segmentul compact. Inclusiv cel mai incapator portbagaj, capitol in cadrul caruia cea de-a treia generatie a automobilului ceh va puncta printr-o valoare de 590 litri.
Si asta nu e tot. Asa cum era de asteptat, noua Skoda Octavia nu este doar mai eficienta si mai incapatoare, ci si mai sigura, respectiv mai tehnologizata. De exemplu, viitorii cumparatori vor putea opta pentru prima oara in istorie pentru un sistem Adaptive Cruise Assistant, ce mentine automat distanta preselectata fata de vehiculul care se deplaseaza in fata. Tot pe lista cu atractii tehnologice mentionam si sistemele Intelligent Light Assistant sau Automatic Parking Assistant, urmatoarea perioada aducand la bordul celei de-a treia generatii a automobilului ceh si un sistem de recunoastere a semnelor din trafic sau un sistem ce identifica situatiile critice in ceea ce priveste distanta frontala si evita un eventual impact frontal prin avertizari sonore, vizuale, si chiar mecanice.
Pe scurt, noua Skoda Octavia se anunta mai impresionanta ca oricand, cel putin atunci cand este adus in discutie capitolul tehnic. In ceea ce priveste insa aspectul estetic, lucrurile sunt discutabile. Cel putin din doua puncte diferite de vedere:
1. Cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia este probabil si cea mai reusita de pana acum. Aspectul sau elegant insa in acelasi timp sportiv combina elementele clasice cu cele moderne, ca detalii stilistice remarcabile impunandu-se partea frontala impozanta, respectiv profilul lateral ce inspira o puternica prezenta dinamica. Singurul punct exterior slab poate fi considerat designul partii spate - si anume forma stopurilor, respectiv liniile portbagajului din dreptul acestora, automobil ceh recuperand insa prin interiorul sau fara cusur (cel putin pentru o Skoda).
2. Desi probabil cea mai reusita de pana acum, cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia nu reprezinta nimic mai mult decat un simplu amalgam de elemente stilistice preluate de la alte automobile din cadrul Grupului Volkswagen, asemanarile dintre automobilul ceh si confratii de consortiu Audi A4, Volkswagen Jetta sau Volkswagen Passat fiind extrem de vizibile.
Lasand insa in urma rautatile, suntem siguri ca noua Skoda Octavia se va impune indiferent de criticiile aduse, singurul impediment in calea succesului automobilului ceh putand fi pretul de pornire. Daca in Germania avem un pret de pornire de 16.000 euro, valabil pentru motorizarea 1.2 TSI de 86 CP, in Romania ar trebui sa ne asteptam la ceva mai mult, tinand cont ca TVA-ul nostru il depaseste pe cel al nemtiilor. Ramana insa de vazut cum va sta situatia pretului de achizitie.
Pana atunci insa, ramane urmatoarea intrebare: Noua Skoda Octavia - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes E-Class. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei
- Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei
- Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 €
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei
- Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei
- Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 €