LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Talisman

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Talisman
Organizata in perioada 15 - 27 septembrie 2015, cea de-a 66-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt a adus doua mari noutati in gama Renault.
Distribuie pe Facebook

Scurta introducere.

Prima dintre acestea consta in generatia cu numarul patru a popularei compacte Megane. Cea de-a doua joaca intr-un segment superior si are ca scop inlocuirea modelelor Laguna, respectiv Latitude.

De noul Renault Talisman ne vom ocupa astazi si vom incerca sa descoperim daca dispune (sau nu) de toate ingredientele necesare pentru a concura impotriva Volkswagen-ului Passat B8.

Renault Talisman

Si incepem aceasta analiza prin a reaminti dimensiunile automobilului francez de clasa medie: 4.849 milimetri in lungime, 1.868 milimetri in latime si 1.463 milimetri in inaltime.

In aceeasi versiune Sedan, noul Renault Talisman are un ampatament de 2.809 milimetri, pe cand capacitatea minima de incarcare a portbagajului este de 608 litri.

Preferi varianta Estate pentru un plus de spatiu? Intamplarea face ca cea din urma sa ofere numai 572 de litri pentru stocarea bagajelor. Atunci cand bacheta spate inca se afla la locul ei, bineinteles.

Totul despre gama de motorizari.

Renault Talisman - Galerie Foto

La ce te mai uiti la un automobil de clasa medie dupa ce ai terminat de studiat "oferta" in materie de dimensiuni? La gama de motorizari, bineinteles.

Iar noul Renault Talisman nu sta deloc rau nici din acest punct de vedere, inlocuitorul modelelor Laguna, respectiv Latitude propunand total de cinci propulsoare supraalimentate.

Asa cum obliga si legislatia, toate acestea sunt compatibile cu normele de poluare Euro6. In plus, pentru cei interesati de valoarea impozitului anual, precizam ca nici una dintre optiuni nu depaseste capacitatea cilindrica de 1.618 centimetri cubi.

Renault Talisman - Galerie Foto

Lasam insa in urma imaginea de ansamblu si intram direct in subiect, prin mentiunea ca versiunea de baza gazduieste in compartimentul motor o unitate 1.5 dCi de 110 CP si 260 Nm.

Echipat cu aceasta motorizare, noul Renault Talisman are nevoie de aproximativ 11.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, principalul sau punct forte constand in consumul mediu de carburant: doar 3.6 litri la 100 kilometri.

Urmatoarea pe lista, varianta Energy dCi 130 ascunde sub capota un propulsor 1.6 dCi de 130 CP si 320 Nm, care consuma 3.9 litri la 100 km atunci cand este servit alaturi de cutia manuala in sase rapoarte si 4.2 litri la 100 km in cazul in care se opteaza pentru transmisia EDC6 disponibila in mod optional.

Renault Talisman - Galerie Foto

De aceeasi unitate EDC6 au parte si cei care aleg dieselul de top dCi 160 caracterizat de un 1.6 twin-turbo de 160 CP si 380 Nm. In cazul de fata, sprintul 0 - 100 km/h dureaza 9.4 secunde, aceeasi fisa tehnica indicand inclusiv un consum mediu de 4.4 litri la 100 km.

Preferi la orice ora din zi si din noapte motorizarile turbo pe benzina? Automobilul francez de clasa medie nu exceleaza la acest capitol, lista cu pricina cuprinzand doar doua optiuni mari si late.

Vorbim, mai exact, de un singur propulsor livrat in doua arome diferite, de 1.618 centimetri cubi si 150 sau 200 de cai putere. De livrarea valorilor maxime - categorie la care se mai inscrie si un cuplu de 220, respectiv 260 Newton-Metri, catre roti se ocupa exclusiv cutia EDC7.

Renault Talisman - Galerie Foto

Astfel, in functie de alegerea finala, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza fie in 9.6, fie in 7.6 secunde, pe cand viteza maxima este fie de 215, fie de 237 kilometri pe ora. Cat despre problema consumului de carburant, media se cifreaza in ambele cazuri la valoarea de 7.5 litri la 100 de kilometri.

Design-ul, intre aprecieri, controverse si critice

Daca dimensiunile si performantele sunt clare ca albastrul cerului, nu acelasi lucru se poate spune si despre departamentul estetic ce insoteste inlocuitorul modelelor Laguna, respectiv Latitude.

Fireste, nu poti rata grila frontala supradimensionata, blocurile optice alungite, spoilerele fata / spate agresiv stilizate sau aripile bombate ce ascund jantele din aliaj de pana la 19 inch, insa ai prins ideea: prin felul in care arata, noul Renault Talisman a reusit sa starneasca numeroase controverse.

Renault Talisman

Si nu doar din cauza exteriorului, inclusiv interiorul cu ecranul tactil de 8.4 inch, de tip tableta, din dotarea sistemului de infotainment R-Link 2 reusind sa agite apele.

Concluzia?

Ramane acum de vazut in ce masura va contribui design-ul la (in)succesul automobilului francez de clasa medie, dar si cum va evolua perceptia publicului odata cu trecerea timpului, de receptii mixte avand parte inclusiv ultima generatie a Volkswagen-ului Passat - despre care nu se poate spune ca o duce chiar rau din punctul de vedere al vanzarilor.

Una peste alta, noul Renault Talisman ofera spatiu din plin, o gama de motorizari din care ai ce alege, dar si un interior unic in segment. Singurul element lipsa? Un sistem de tractiune integrala, care nu este oferit nici macar in mod optional. Cel putin la acest moment.

Renault Talisman

Asadar, acestea fiind spuse, LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Renault Talisman - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes C-Class Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (68) Poze Renault Talisman
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 26 Noiembrie 2015