LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volvo S90

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volvo S90
A debutat in premiera mondiala la sfarsitul anului trecut si a impresionat intreaga planeta cu design-ul sau - atat cel interior, cat si exterior. Gama de motorizari formata exclusiv din propulsoare supraalimentate in patru cilindri, de maximum doi litri, reprezinta o alta particularitate noului Volvo S90, competitia germana avand parte si de alte surprize din partea modelului suedez de clasa medie.
Distribuie pe Facebook

Probabil cel mai reusit exterior din segmentul mediu.

Asemeni celei de-a doua generatii a SUV-ului XC90, noul Volvo S90 se poate lauda cu una dintre cele mai atragatoare infatisari ale segmentului din care face parte. In prim planul listei cu atractii principale se afla si de aceasta data blocurile optice frontale echipate dotate cu LED-uri ce iau forma ciocanului lui Thor, pe cand stopurile ne aduc aminte, prin design-ul lor, de litera C.

Tot la capitolul detalii exterioare notabile avem de precizat, bineinteles, si contrastul interesant dintre capota alungita a motorului si portbagajul scurtat, modelul suedez de clasa medie trimitandu-ne cu gandul mai degraba catre Audi A7, BMW Seria 6 Gran Coupe si Mercedes CLS decat care sedanurile care se afla la baza acestora - in speta Audi A6, BMW Seria 5 si Mercedes E-Class.

Nici interiorul nu este rau. Ba dimpotriva.

Pentru ceic are se temeau ca interiorul noului S90 nu va reusi sa se ridice la nivelul exteriorului, ei bine... nu putem spune decat ca echipa de designeri a companiei Volvo a reusit sa se descurce de minune si din acest punct de vedere - ceea ce nu este deloc de mirare daca tinem cont de modul in care se prezinta cabina livrata la pachet alaturi de cea de-a doua generatie a SUV-ului XC90.

Intr-o alta ordine de idei, automobilul suedez de clasa medie se declara un simpatizant al minimalismului prin a sa plansa de bord, care a renuntat la majoritatea butoanelor fizice in favoarea unui ecran tactil de tip tableta. Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici insertiile de piele fina sau lemn masiv, rivalul modelelor Audi A6, BMW Seria 5 si Mercedes E-Class promitand astfel o combinatie placuta de traditie si modernism.

Cum sa obtii 408 cai putere dintr-un motor de doi litri.

La fel precum concurentii sai germani, noul Volvo S90 este disponibil la vanzare in diverse versiuni de motorizare, toate cele cinci variante de propulsie oferite avand in comun trei caracteristici: sunt supraalimentate cu compresor si / sau turbina, au parte de patru cilindri in linie si nu depasesc 1.969 de centimetri cubi la nivel de capacitate. Apropo, o transmisie automata in opt rapoarte e prezenta la datorie indiferent de situatie.

Trecand la partea legata de valorile din dreptul acceleratiei de la 0 la 100 km/h, vitezei maxime si consumului mediu de carburant rezultat urmatorul tabel:

MOTOR T5 T6 AWD D4 D5 AWD
Tip supraalimentare turbina turbina, plus compresor mecanic twin-turbodiesel twin-turbodiesel
Configuratie patru cilindri in linie patru cilindri in linie patru cilindri in linie patru cilindri in linie
Capacitate cilindrica 1.969 centimetri cubi 1.969 centimetri cubi 1.969 centimetri cubi 1.969 centimetri cubi
Putere maxima 254 CP la 5.500 rpm 320 CP la 5.700 rpn 190 CP la 4.250 rpm 235 CP la 4.000 rpm
Cuplu maxim 350 Nm intre 1.500 si 4800 rpm. 400 Nm intre 2.200 si 5.400 rpm 400 Nm intre 1.750 si 2500 rpm 480 Nm intre 1.750 si 2.250 rpm
Acceleratie 0 - 100 km/h 6.8 secunde 5.9 secunde 8.2 secunde 7.0 secunde
Viteza maxima 230 km/h 250 km/h 230 km/h 240 km/h
Consum mediu de carburant 6.5 litri la 100 km 7.2 litri la 100 km 4.4 litri la 100 km 4.8 litri la 100 km

Celor patru unitati din tabelul de mai sus li se alatura un optiunea T8 AWD, care mixeaza versiunea T6 cu un motor electric si o baterie litiu-ion de 9.2 kwh. Totul pentru 407 CP si 640 Nm, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in 5.2 secunde. Mult mai impresionant este insa consumul mediu de carburant, modelul suedez de clasa medie promitand sa inghita numai 1.9 litri de benzina la 100 kilometri.

Tot mai aproape de masina autonoma.

Noul Volvo S90 este unul dintre ultimele automobile care dispun de tehnologia necesara pentru a se conduce complet singure. Pe langa sistemele ce actioneaza automat frana, acceleratia sau directia masinii, avem si nelipsitele airbag-uri, o camera cu vedere la 360 de grade, protectie in cazul unui accident in off-road sau instalatie audio cu 19 difuzoare si 1.400 W.

Concluzia.

Cu una dintre cele mai reusite infatisari ale segmentului mediu, o gama de motorizari cu adevarat revolutionara si un pachet de tehnologii pe masura, noul Volvo S90 se bucura de toate ingredientele din lume pentru a urma drumul deschis de cea de-a doua generatie a SUV-ului XC90 si a deveni un succes comercial de proportii. Inclusiv de o versiune break, pe nume V90, care pluseaza cu o capacitate de incarcare a portbagajului de pana la 1.526 de litri.

Asadar, acestea fiind spuse, ramane urmatoarea intrebare:

Sondaj

Noul Volvo S90 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Tiguan. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 2 Mai 2016