Cele mai interesante aparitii din cadrul Salonului Auto de la Beijing 2014

Cele mai interesante aparitii din cadrul Salonului Auto de la Beijing 2014
Desfasurata in perioada 21 - 29 aprilie 2014, cea de-a 13-a editie a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition ne invita intr-o fascinanta aventura, ce are ca scop descoperirea chiar in cursul zilei de astazi a minunilor industriei auto de maine.
Distribuie pe Facebook

Nici bine nu am terminat de facut cunostinta cu noutatile Salonului Auto de la New York, ce si-a deschis larg portile chiar la sfarsitul saptamanii trecute, caci industria constructoare de masini ne surprinde din nou. Spre deosebire insa de show-ul desfasurat in orasul care nu doarme niciodata, ce gazduieste numeroase premiere mondiale in materie de modele de serie, cea de-a 13-a editie a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition poate fi considerata, cu mare usurinta, sarbatoarea concept car-urilor spectaculoase. Cu cateva mici exceptii, ce-i drept.

  • Audi TT Offroad Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: Audi TT Offroad ConceptSalonul Auto de la Beijing 2014: Audi TT Offroad Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: Audi TT Offroad Concept

Folosindu-ne de ordinea alfabetica pentru a desavarsi topul celor mai interesante aparitii din cadrul Salonului Auto de la Beijing, noului Audi TT Quattro Concept i-a revenit prima sansa de a incerca sa cucereasca cititorii site-ului 4Tuning. Va reusi insa prototipul constructorului din Ingolstadt sa se achite cu brio de aceasta misiune?

Chiar daca raspunsurile vor fi dintre cele mai variate, nimeni nu poate contesta faptul ca noul Audi TT Quattro Concept are destul de mult potential. Mai ales daca vine vorba de caracteristicile tehnice, acolo unde prototipul constructorului din Ingolstadt impresioneaza datorita performantelor sale deosebite, livrate in compania unui consum de carburant absolut exemplar.

Intr-o alta ordine de idei, asemeni modelului Audi Allroad Shooting Brake prezentat cu numai trei luni in urma, noul Audi TT Quattro Concept se bucura de serviciile unui tren de propulsie hibrid, ce combina un propulsor turbo pe benzina si doua motoare electrice pentru un total de 408 CP si 650 Nm.

In ciuda garzii sale la sol deloc neglijabile, prototipul constructorului din Ingolstadt accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 5.2 secunde, in timp ce consumul mediu de carburant e invarte in jurul pragului de 1.9 litri la 100 de kilometri. Acesta poate cobori insa pana la 0 l / 100 km, atunci cand modul complet electric - ce asigura o autonomie de peste 50 de kilometri, intra in functiune.

  • BMW Vision Future Luxury Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: BMW Vision Future Luxury ConceptSalonul Auto de la Beijing 2014: BMW Vision Future Luxury Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: BMW Vision Future Luxury Concept

Motivati de succesul inregistrat de ultima generatie a modelului Mercedes S-Class, inginerii de la BMW s-au pus serios pe treaba in incercarea de a veni cu un rival pe masura limuzinei din Stuttgart. Iar vestile bune nu au intarziat sa apara, conceptul Vision Future Luxury reprezentand dovada vie a faptului ca bavarezii se afla pe drumul cel bun. Din mai toate punctele de vedere.

Sa o luam insa cu inceputul, si anume cu partea vizuala. O parte vizuala care, dupa cum putem observa si imaginile de mai sus, preia numeroase inspiratii de la spectaculosul Pininfarina Gran Lusso Coupe.

Nu stim inca daca noul BMW Vision Future Luxury Concept a preluat si plafonul accesorizat cu lana virgina italieneasca sau ornamentele realizate din lemn de origine neo-zeelandeza, vechi de peste 48.000 de ani, insa usile cu deschidere opusa, ce faciliteaza accesul catre cele patru scaune individuale despartite de o consola ce se intinde de-a lungul intregului cockpit, fac toti banii din lume. Cel putin din punctul nostru de vedere.

Tot in cadrul departamentului "atractii principale" putem include, tot din punctul nostru de vedere, si constructia ultra-usoara realizata din aluminiu si carbon, ce propulseaza prototipul constructorului din bavarez de automobile intr-o clasa proprie.

  • Bugatti Legend Black Bess

Salonul Auto de la Beijing 2014: Bugatti Legend Black BessSalonul Auto de la Beijing 2014: Bugatti Legend Black Bess

Salonul Auto de la Beijing 2014: Bugatti Legend Black Bess

Chiar daca se apropie cu pasi repezi de implinirea unui deceniu de existenta, modelul Bugatti Veyron ramane in continuare unul dintre cele mai fascinante autoturisme ale planetei. Iar argumente care sa sustina aceasta afirmatie sunt destule, inclusiv motorul W16 quad-turbo de opt litri si pana la 1.200 de cai putere - motor care a contribuit decisiv la stabilirea recordului mondial de viteza atat de catre versiunea coupe, cat si de varianta roadster.

Apoi, ca s-o spunem pe cea drepta, modelul Bugatti Veyron poate fi considerat fara prea mari probleme un etalon chiar si atunci cand vine vorba de exclusivitatea modelului, calitatea interiorului sau atentia la detalii. Toate aceste aspecte sunt cel mai bine scoase in evidenta de noua editie speciala Bugatti Legend Black Bess, construita in numai trei exemplare.

Trei exemplare ce vor reusi sa iasa in evidenta in special datorita nuantei de negru de la nivelul caroseriei din carbon, contrastata puternic de numeroasele accente de auriu, respectiv ornamente realizate din aur de 24K. Un aur de 24K care a fost folosit intr-o mare masura si la decorarea interiorului, lista cu picanteriile regasite aici continuand cu pielea in trei nuante diferite - bej, rosu si maroniu, si incheindu-se in cele din urma cu insertiile de lemn masiv, respectiv desenele ce prezinta in actiune iconicul Type 18 "Black Bess", celebrat de aceasta editie speciala.

Exclusivitatea modelului, calitatea interiorului si atentia la detalii, toate acestea vin cu un pret pe masura, noul Bugatti Legend Black Bess pornind de la 2.15 milioane de euro. Sa mai adaugam si ca pretul este unul net, fara nici un fel de taxa inclusa?

  • Lexus NX

Salonul Auto de la Beijing 2014: Lexus NXSalonul Auto de la Beijing 2014: Lexus NX

Salonul Auto de la Beijing 2014: Lexus NX

Considerat pana nu demult o simpla nisa, segmentul crossover-elor a cunoscut o crestere fabuloasa in ultimii ani, chiar si japonezii de la Lexus imbratisand in cele din urma acest trend.

Botezat NX, rivalul asiaticilor pentru trio-ul format din Audi Q5, BMW X3 si Mercedes GLK se poate lauda cu unul dintre cele mai agresive aspecte exterioare ale clasei din care face parte, grila frontala supradimensionata si extensiile proeminente aplicate aripilor remarcandu-se aproape instant. Nu vor fi trecute insa cu vederea nici prizele de aer sculptate la nivelul spoilerului fata sau formele musculoase intalnite la nivelul profilului lateral, lista cu elemente vizuale demne de a-ti fura privirea incheindu-se in cele din urma cu blocurile optice alungite, ce preiau numeroase influente de la sedanul IS.

Noul Lexus NX incearca sa ne surprinda intr-un mod placut, de asemenea, si atunci cand vine vorba de gama de motorizari, viitorii cumparatori avand la dispozitie trei versiuni diferite, dintre care doua pe benzina - un NX 200 cu motor aspirat si un NX 200t cu propulsor supraalimentat - si una hibrid: NX 300h. Din pacate, propulsoarele turbodiesel lipsesc cu desavarsire pentru moment, insa ceva ne spune ca aspectul vizual este cel care va face diferenta intre alegerea crossover-ului japonez sau orientarea catre rivalii sai germani.

  • Mercedes Concept Coupe SUV

Salonul Auto de la Beijing 2014: Mercedes Concept Coupe SUVSalonul Auto de la Beijing 2014: Mercedes Concept Coupe SUV

Mercedes Concept Coupe SUV

Infuriati pana peste masura ca bavarezii de la BMW le-au "imprumutat" conceptul de coupe cu patru usi, oficialii Mercedes vor sa le intoarca acestora serviciul si sa lanseze pe piata primul lor SUV Coupe, un model "patentat" de constructorul de automobile din Munchen acum ceva mai bine de jumatate de deceniu.

Urmand a fi disponibila la vanzare incepand cu anul viitor, alternativa germanilor de la Mercedes la modelul BMW X6 a debutat in premiera mondiala, sub forma de concept car, cu ocazia celei de-a 13-a editii a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition si a reusit sa starneasca o adevarata nebunie multumita design-ului sau exterior fara... prea mult sens - lucru caracteristic si automobilului bavarez, fie vorba intre noi.

Asadar, cum partea vizuala nu ne atrage de nici un fel, trecem rapid mai departe si precizam ca noul Mercedes Concept Coupe SUV ascunde sub capota un motor V6 twin-turbo de trei litri care, prin intermediul unei transmisii automate cu noua rapoarte, livreaza tuturor celor patru roti dotate cu jante pe 22 de inci undeva in jurul a 333 de cai putere si 480 de Newton-Metri.

Lista cu specificatii tehnice include insa si alte bunatati, precum o serie de suspensii adaptive, cinci moduri diferite pentru cutia de viteze sau un sistem de franare inzestrat cu discuri carbon ceramice.

  • VW Golf R400 Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: VW Golf R400 ConceptSalonul Auto de la Beijing 2014: VW Golf R400 Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: VW Golf R400 Concept

Lansata pe piata in cursul anului trecut, cea mai noua generatie a modelului Volkswagen Golf R este si cea mai performanta dintre toate, hot-hatch-ul producatorului de automobile din Wolfsburg impresionand in special prin propulsorul sau turbo de doi litri ascuns sub capota, numai bun pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan 300 cai putere si 380 Newton-Metri.

Si totusi, in cazul in care acceleratia de la 0 la 100 km/h realizabila in doar 4.9 secunda, respectiv viteza maxima limitata electronic la 250 de kilometri pe ora nu-ti surad, industria tuningului ofera numeroase solutii. Solutii care ar putea avea concurenta serioasa chiar din partea germanilor de la Volkswagen, oficialii constructorului de automobile din Wolfsburg profitand de Salonul Auto de la Beijing 2014 pentru a dezvalui in premiera mondiala conceptul unui Golf R de 400 de cai putere.

Un Golf R de 400 de cai putere si numai 1.400 de kilograme care, datorita transmisiei DSG si tractiunii integrale din dotare, are nevoie de numai 3.9 secunde pentru a atinge primii 100 km/h, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la pragul celor 282 de kilometri pe ora. Deloc surprinzator, nu lipsesc din peisaj nici suspensiile, respectiv franele modificate pentru un maximum de performanta, lista cu bunatati continand cu wide body kit-ul aplicat caroseriei si care, combinat cu o pereche de jante de dimensiuni generoase, ii confera prototipului din Wolfsburg o prezenta absolut impunatoare.

  • VW New Midsize Coupe Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: VW New Midsize Coupe ConceptSalonul Auto de la Beijing 2014: VW New Midsize Coupe Concept

Salonul Auto de la Beijing 2014: VW New Midsize Coupe Concept

Chiar daca la prima vedere nu pare sa aiba nici un fel de legatura cu topul celor mai interesante aparitii din cadrul evenimentului Beijing International Automobile Exhibition, noul Volkswagen New Midsize Coupe Concept merita toata atentia din partea ta. Si asta multumita faptului ca ar putea anticipa un coupe cu patru usi de clasa compacta, proiectat special dupa buzunarul celor care nu-si permit sa arunce peste 30.000 de euro pentru un Mercedes CLA.

Construit pe platforma modulara MQB, interesantul prototip al constructorului de automobile din Wolfsburg este o idee mai scurt scurt comparativ cu o Jetta, insa ceva mai lat decat un Passat si poate accelera de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde datorita propulsorului turbo de doi litri si 220 de cai putere din dotare, oferit in compania unei transmisii automate cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj.

Inutil de mentionat, asteptam cu nerabdare o versiune de productie a noului Volkswagen New Midsize Coupe Concept.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Salonul Auto de la Beijing 2014: Mercedes Concept Coupe SUV
mai multe