Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel
Opel continua sa imbunatateasca si sa perfectioneze varful de lance al companiei, Opel Insignia, care a inregistrat un succes rasunator. Pregatit pentru noul an, Opel va completa oferta de motoare diesel cu o noua varianta de motorizare BiTurbo dinamica si extrem de eficienta.
Distribuie pe Facebook

Unitatea de propulsie CDTI de 2 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm; sedanul cu patru usi si tracsiune pe fata si transmisie manuala consuma doar 4,9 litri la 100 de kilometri (si un nivel al emisiilor de 129 g de CO2/km).

Prin urmare, Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii in ceea ce priveste consumul de carburant. Incepand cu primavara lui 2012, toate variantele cu tractiune integrala pot fi comandate cu sasiul SuperSport ce include suspensia fata a Insignia OPC (Opel Performance Center), iar sistemul HiPerStruts creste si mai mult dinamismul condusului. Mai mult, siguranta activa a Insignia este crescuta prin sisteme de asistenta.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Modelul de varf al Opel

De la debutul sau, in 2008, Insignia a castigat in jur de 50 de premii nationale si internationale, inclusiv prestigiosul Car of The Year Award 2009. Pretuirea aratata de catre experti este reflectata si in cererea puternica din partea clientilor: modelul de top al Opel a reusit vanzari de aproape jumatate de milion. In 2011, Insignia a cunoscut rate de crestere puternice in piete cheie (inclusiv Marea Brianie, Rusia si Turcia).

In Germania, sedanul cu 5 usi hatchback este liderul nedisputat al segmentului sau in materie de vanzari. Opel se poate lauda cu cel mai economic motor pe benzina din segmentul mediu, cu propulsorul de 103kW/140 cp al Insignia 1.4 Turbo ecoFLEX (5,7 litri/100 km, 134 g/km CO2). Ultimele avansari tehnologice sunt baza succesului continuu al modelului de top de la Russelsheim.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Tehnologie Diesel BiTurbo Inteligenta
Elementul principal al motorului common rail cu patru cilindri este sistemul cu doua turbocompresoare secventiale si doua stadii de supraalimentare. Pana in prezent, aceasta tehnologie se regasea exclusiv la cateva marci mai scumpe. Totusi, datorita Opel, aceasta va fi acum accesibila unui numar mai mare de clienti. Cumparatorii au posibilitatea de a combina noua motorizare cu tractiunea pe puntea fata sau tractiunea integrala (AWD). Modelul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil in toate variantele de caroserie.
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp si un cuplu de 400 Nm este proiectat pentru a furniza o performanta deosebit de agila, prompta si fluida in momentul accelerarii. Insignia sedan cu tractiune fata si transmisie manuala cu sase trepte accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h. La doar 4,9 litri la 100 de kilometri, consumul de carburant si emisiile CO2 (129 k/km) raman la un nivel scazut. Toate variantele cu transmisie manuala sunt echipate cu sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii in ceea ce priveste consumul de carburant.
"In aceasta clasa de putere si cuplu, motoarele diesel cu sase cilindri si cilindree de 3 litri reprezinta alegerea obisnuita. Datorita tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvolta o putere si mai mare si faciliteaza diminuarea consumului de carburant si a nivelului de emisii cu 30%", a declarat Volker Scharf, inginer-sef pentru modelul Insignia. "Acesta este un exemplu foarte bun de "reducere a cilindreei" efectuata de Opel."

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Supraalimentarea secventiala asigura livrarea fara probleme a puterii
In cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele doua turbocompresoare de dimensiuni diferite actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Intre competitorii sai, Opel este singurul producator de autovehicule de dimensiuni medii care ofera acest sistem sofisticat cu doua turbocompresoare secventiale integrat intr-un motor diesel. Turbocompresorul mai mic asigura o accelerare extrem de rapida la turatii mai scazute ale motorului. Aceasta inseamna ca pedala de acceleratie raspunde imediat, intarzierea inoportuna a turbinei fiind eliminata. Incepand cu o turatie de 1250 rpm, soferul poate obtine imediat un cuplu de 320 Nm, iar maximum de 400 Nm este atins la 1750 rpm.
In gama de turatii medii, ambele turbocompresoare functioneaza impreuna, iar turbocompresorul mai mare comprima in prealabil aerul admis inainte ca acesta sa fie complet comprimat in turbocompresorul mai mic. O supapa de derivatie este controlata in mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de esapament catre turbocompresorul mai mare. In consecinta, soferul va continua sa beneficieze de o acceleratie puternica. La turatii mai mari (incepand de la aproximativ 2500 - 3000 rpm), toate gazele sunt transmise direct catre turbocompresorul mai mare, mentinand o distributie uniforma a puterii la viteza mai ridicata.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Obiectivul principal in dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare in gama de turatii scazute, conferind in acelasi timp pedalei de acceleratie o sensibilitate sporita in gama de turatii medii. Intercoolerul de dimensiuni mici raceste aerul admis in motor cu ajutorul apei, dupa ce a trecut prin turbocompresorul mai mic. In gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce in ce mai mult in proces. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul intercoolerului conventional, de dimensiuni mai mari. Opel este prima marca de autovehicule care utilizeaza un asemenea "sistem de racire dublu".
Opel a optimizat motoarele sale prin antrenarea tehnologiei inovatoare Cleantech, care controleaza procesul de ardere printr-un circuit electronic cu bucla inchisa. Senzorii integrati in bujiile incandescente masoara presiunea de 100.000 de ori pe minut, asigurand in permanenta functionarea motorului in parametrii sai optimi si, de asemenea, facilitand un consum de carburant si emisii minime. Cea de-a treia generatie a sistemului de injectie directa Common Rail, care functioneaza la presiuni de pana la 2.000 bar, transmite carburantul catre duzele ultra-precise activate piezoelectric care asigura opt injectii per ciclu de functionare. Acest lucru asigura un proces de ardere extrem de precis, nivelul zgomotului si al emisiilor fiind minimizat.
Cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, cel mai performant din oferta, gama de modele Opel Insignia prezinta acum patru motoare turbo diesel cu injectie directa common rail, ce dezvolta o putere cuprinsa intre 81 kW/110 cp si 143 kW/195 cp.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

O oferta inegalabila in segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii

In timp ce varianta imbunatatita an model 2011 din septembrie a gamei Insignia a avut ca principal obiectiv scaderea consumului de carburant pentru cele mai bine vandute modele ale sale (noul motor pe benzina 1.4 Turbo ecoFLEX cu un nivel de emisii de doar 134 g de CO2/km si noua versiune a motorului 2.0 CDTI ecoFLEX de 118 kW/160 cp si emisii de doar 115 g de CO2), noile functii lansate la inceputul anului 2012 ii confera modelului varf de lance al marcii Opel calitati si tehnologii premium.

Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil pentru toate variantele de caroserie Insignia - hatchback cu 4 usi, sedan cu 5 usi si Sports Tourer station wagon. Clientii pot opta, de asemenea, pentru o transmisie manuala sau automata cu 6 trepte de viteza, precum si pentru tractiune pe puntea fata sau tractiune integrala (cu diferential autoblocabil electronic pe puntea spate).


Dinamica de conducere poate fi imbunatatita suplimentar prin intermediul sasiului mecatronic adaptiv FlexRide, dotare optionala. Aceasta varietate de optiuni este inegalabila in segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Sasiul SuperSport cu suspensie de inalta performanta disponibil pentru toate variantele Insignia cu tractiune integrala
Sasiul SuperSport disponibil optional reprezinta o alta inovatie semnificativa destinata tuturor variantelor Insignia cu tractiune integrala. Aceasta tehnologie, destinata initial celei mai performante variante sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibila pentru un numar mai mare de clienti. Pachetul este alcatuit din sistemul mecatronic FlexRide, completat de un sistem de amortizare adaptiva actionat electronic, un sistem de franare Brembo de inalta performanta si suspensia HiPerStrut (suspensie de inalta performanta) pe puntea fata, prezenta initial la varianta Insignia OPC de 239 kW/325 cp, care optimizeaza manevrabilitatea si precizia sistemului de directie.
Noile sisteme de asistenta pentru sofer bazate pe tehnologie radar asigura un plus de siguranta

Nu doar functiile de sporire a performantei au fost optimizate: siguranta activa a fost, de asemenea, sporita ca urmare a integrarii unui nou sistem de senzori radar, amplasat in spatele grilei radiatorului. Cumparatorii modelului Insignia pot opta acum pentru un Tempomat Adaptiv (ACC) cu senzori radar. Acest sistem nou mentine viteza selectata in timpul deplasarii cu viteza de croaziera, dar regleaza automat viteza in functie de conditiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distante de siguranta presetate fata de autovehiculul din fata.

Impreuna cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe functii: Functia de indicare a distantei de urmarire (FDI) informeaza soferul prin semnale vizuale in legatura cu distanta fata de autovehiculul din fata, Sistemul de avertizare privind coliziunea frontala (FCA) emite un semnal sonor si vizual pentru a avertiza soferul privind o coliziune iminenta cu autovehiculul din fata si Sistemul de franare de urgenta in caz de coliziune iminenta (CIB) care decelereaza automat autovehiculul in cazul in care este detectat pericolul de coliziune.

Insignia BiTurbo diesel: un nou capitol pentru varful de lance al Opel

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (66) Poze Opel Insignia BiTurbo
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 23 Februarie 2012