Mitsubishi se gandeste sa lanseze pe piata crossovere EVO

Mitsubishi se gandeste sa lanseze pe piata crossovere EVO
  • Pajero EVO era o versiune de strada pentru omologarea in Dakar
  • Modelul ASX ar putea fi primul cu distinctia EVO
  • Motorul ar putea fi cel de pe Lancer EVO
Distribuie pe Facebook

Mitsubishi lansa in 1997 modelul Pajero EVOlution, un SUV care se bucura de 276 cp, fiind o masina special realizata in serie pentru omologarea masinii in motorsport. De atunci insa, marca japoneza nu a mai avut niciun alt SUV sau crossover care sa poarte sigla EVO, asa cum se intampla cu modelul Lancer. Dar se pare ca aceste lucruri sunt pe cale sa se schimbe.

Daca Mitsubishi Lancer Evolution a fost din totdeauna un succes urias de piata, fiind o masina sedan cu 4 usi si tractiune 4x4 extrem de performanta, nu acelasi lucru il putem spune si despre vehiculele sport utilitare, adica SUV-uri, dotate cu motoare serioase. Evident, aici nu discutam despre versiunile ce poarta semnaturile celor de la divizia M sau AMG, ci despre automobile accesibile care sunt niste veritabile "pocket-rockets" cu veleitati in off-road.

Unii producatori au incercat sa faca astfel de "jucarii" pentru baieti mari, cum ar fi cazul lui Nissan Juke-R, un crossover cu propulsor de GT-R de aproape 500 cp. Deloc rau, nu-i asa? Insa automobile de volum de acest gen inca nu exista pe piata, motiv pentru care cei de la Mitsubishi se gandesc sa faca un asemenea model. Si nu pare deloc o idee rea daca ne gandim ca mai toate segmentele de piata sunt aglomerate si producatorii nu mai stiu ce feluri de caroserii sa mai nascoceasca...

Si "cobai" pentru acest experiment ar putea fi modelul ASX care se vinde in Statele Unite sub numele de Outlander Sport. Adica un crossover cu tractiune integrala care ar putea primi un motor turbo pe benzina, cel mai probabil de 2.0 litri, cu o putere de aproximativ 300 cp. Pana la un ASX EVO mai este insa o cale destul de lunga, primul pas fiind lansarea pe piata a unui model cu tractiune fata dotat cu tehnologie plug-in hybrid. Dar tare ne-ar parea bine sa ia nastere o concurenta serioasa intr-un segment nou.

Stim ca deja sunt pe piata diverse modele mai performante, cum ar fi Juke Nismo sau MINI Countryman JCW, dar aici, cand ne gandim la sigla Evolution, vorbim cu adevarat de o... evolutie. Adica o putere majora care sa faca diferenta in piata. Si daca tot oamenii de la Mitsubishi au mai avut in trecut un Pajero EVO, de ce sa nu mai repete experienta cu un model mai mic care se vinde mai bine?

Distribuie pe Facebook
mai multe