Noile masini Dacia incep sa se fabrice la Mioveni
Cele trei noi modele pastreaza ADN-ul care a dus la succesul Dacia: un raport pret-spatiu interior fara egal, o fiabilitate dovedita si o oferta imbatabila. Ele abordeaza un nou design mai seducator, noi prestatii si noi motorizari.
Odata cu reinnoirea a trei dintre modelele sale de baza, Dacia isi consolideaza avansul in materie de achizitie inteligenta si continua sa se adapteze la asteptarile clientilor. In plus, Dacia dispune in prezent de cea mai tanara gama din Europa.
PLATFORMA INDUSTRIALA DACIA
Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia au beneficiat de o serie de modificari si adaptari industriale pentru introducerea in fabricatie a noilor modele, Logan, Sandero si Sandero Stepway, lansate la sfarsitul lunii septembrie, la Salonul auto de la Paris.
Compusa din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie si Montaj, Uzina Vehicule Dacia asigura activitatea de productie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Logan MCV cu ajutorul a peste 8.000 de salariati. Cadenta zilnica a uzinei este de 1.390 de vehicule. Odata cu intrarea in fabricatie a noilor modele, Logan, Sandero si Sandero Stepway, in toate departamentele au fost implementate dispozitive si instalatii industriale noi.
Cladirea in care se desfasoara activitatea de Presaj a fost extinsa pentru a putea adaposti o linie noua de prese. In plus, a fost instalata o noua linie de decupare a tablei in flanuri (bucatile de tabla care sunt ulterior ambutisate/presate si transformate in piese de caroserie).
In departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de productie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele. O noutate o reprezinta aparitia unor roboti de sudura si a unor dispozitive flip-flap care ajuta la sudura cadrului lateral. In plus, pentru a puteaconstrui acest nou flux, linia de feraj, pe care se asambleaza partile mobile ale caroseriei, a fost reamplasata in mijlocul departamentului. In cifre, aceste evolutii industriale adaptate pentru noile modele inseamna: 464 de posturi de sudura, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboti si alte 167 de dispozitive Tot in Caroserie a fost infiintat si un nou atelier de esapamente, care permite fabricarea si livrarea pieselor intr-un timp cat mai scurt. Aici sunt fabricate si asamblate esapamentele pentru noua gama de modele, in sincron cu filmul de fabricatie de vehicule din departamentul Montaj, ceea ce contribuie la optimizarea activitatii si a stocurilor.
Lucrarile de adaptare a liniilor de fabricatie de la Caroserie pentru cele trei noi modele vor continua si anul viitor.
Industrializarea noilor modele a presupus adaptarea instalatiilor existente si in Vopsitorie. Astfel, in atelierul de Mastic au fost create traiectorii noi pentru aplicarea masticului sub caroserie si pragul masinii, iar in atelierele Apret - Baza - Vopsea si Piese Plastic au fost create traiectorii pentru aplicarea apretului, bazei si lacului.
In Montaj au fost realizate lucrari de modificare a instalatiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele si au fost instalati roboti pentru optimizarea procesului de fabricatie. In plus, au fost realizate lucrari de ameliorare a ergonomiei in posturile de lucru, care au ca scop atat imbunatatirea conditiilor de munca ale operatorilor, cat si cresterea calitatii operatiilor. Dintre acestea amintim:
- montarea de roboti pentru aplicarea masticului sub caroserie cu ajutorul carora calitatea procesului a crescut si sunt eliminate pierderile de mastic;
- modificarea conveiorului (banda rulanta) prin aducerea sa la sol si amplasarea de covoare rulante in posturile de montaj calculator pe injectie, remontare usi pe caroserie si montare a plansei bord, pentru a permite operatorilor sa se concentreze asupra operatiunilor pe care le efectueaza;
- reorganizarea atelierului Bare pentru a scurta timpul de aprovizionare a liniei de montaj.
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni (peste 3.800 de angajati) si prima uzina din cadrul Grupului Renault din punct de vedere al diversitatii proceselor. In cele sapte departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se preseaza si se sudeaza osii si cadrele GMP (grup moto-propulsor) pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia si in alte uzine la nivel international.
Un nou motor pe benzina care echipeaza noile modele: Logan, Sandero si Sandero Stepway
Incepand de anul acesta un nou motor turbo pe benzina a intrat in productie la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Acesta beneficiaza de o conceptie inovatoare: este un motor in 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat si cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul H4Bt va fi cel mai bine plasat pe piata in termeni de consum, raport putere/cilindree si emisii CO2. El va echipa noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway.
Pentru productia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat in trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri si mentenanta). Piesele integrate in noul propulsor (carterul de distributie, semela, capacul chiulasa, carterul cilindri, capacul palier, volanta si arborele cotit) sunt turnate si uzinate in cadrul UMCD. Linia de fabricatie a noului departament va fi adaptata pana la sfarsitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unitati pe an. Pana in prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt .
Cea mai mare turnatorie de aluminiu din tara si din Grupul Renault la nivel mondial
Atelierul turnatorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze si motoarele fabricate la Dacia, dar si pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud si Asia. Activitatea mecanica din acest sector a inregistrat o evolutie remarcabila in ultimii ani. Investitiile realizate au generat cresteri semnificative ale capacitatilor de productie de la an la an. Productia a crescut de la 1.000 de tone in 2001, la 3.600 de tone in 2005, 7.300 de tone in 2007, 9.500 de tone in 2009 si 13.500 de tone in 2011.
Pentru a implanta aceste noi celule, cladirea Turnatoriei a fost recent extinsa cu 2.600 m2.
In plus, fata de aceste proiecte, in acest an este prevazuta cresterea capacitatii de productie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe saptamana). Cutia de viteze TL este o cutie manuala de ultima generatie, prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de pana la 240 Nm, adaptata motoarelor pe benzina de 1.8l si 2l si diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce si modulul de transfer, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia fiind singura uzina din Grupul Renault care industrializeaza aceasta componenta mecanica. Peste jumatate din productia de cutii de viteze este destinata exportului catre uzinele Aliantei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).
CALITATEA - ELEMENT DE COMPETITIVITATE A UZINELOR DACIA
Calitatea reprezinta o prioritate in activitatea uzinelor de pe platforma Dacia.
Ambele uzine utilizeaza Sistemului de Productie Renault (SPR), unul dintre cele mai moderne din industria auto mondiala. Bazat pe standardizarea posturilor de lucru precum si a metodelor si operatiunilor, SPR a contribuit in mod esential la cresterea productivitatii uzinei Dacia si a calitatii produselor, la ameliorarea conditiilor de munca (in special a ergonomiei in posturi) si la imbunatatirea parametrilor de mediu.
Despre Automobile Dacia:
O suprafata totala de 290 de hectare
2 uzine: Uzina Vehicule Dacia si Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia
O Directie Logistica Centrala
Capacitate de productie: 350.000 de vehicule
Sistemul de productie Renault, unul dintre cele mai moderne din istoria auto mondiala
Peste 1,6 miliarde euro investiti in perioada 2000 - 2011
15.000 salariati; varsta medie este de 38 ani, iar peste 32% dintre salariati sunt femei
Peste 5 milioane de ore de formare pentru salariati
Certificat de protectie a mediului inconjurator, ISO 14001, din 2004
2,9 miliarde euro, cifra de afaceri la sfarsitul anului 2011
- Rola intinzator curea alternator renault kangoo express fc0/1... 85.01 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6850 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 244 bta h1c018bta 146.42 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t platou / sasiu... 89.77 Lei
- Intinzator curea transmisie peugeot 306 break 7e n3 n5 bta... 88.1 Lei Set rulment roata citroËn jumpy u6u bta h2c015bta 250.01 Lei Intinzator curea curea distributie bmw 7 e65 e66 e67 bta... 87.6 Lei
- Intinzator curea transmisie citroËn nemo caroserie aa bta... 92.55 Lei Intinzator curea curea distributie bmw x1 e84 bta e2b0007bta 87.6 Lei Set rulment roata opel astra h combi l35 bta h2x023bta 346.36 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8700 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz limuzina... 75.15 Lei Set rulment roata opel astra h l48 bta h2x023bta 346.36 Lei
- Rola intinzator curea alternator renault clio ii bb0/1/2... 85.01 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei
- Rola intinzator curea alternator kia pro cee'd ed bta e20321bta 114.25 Lei Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 75.15 Lei Set rulment roata peugeot 206 hatchback 2a/c bta h1p004bta 84.09 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Intinzator curea transmisie audi a6 avant 4b5 c5 bta e2w5751bta 115.87 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 244 bta... 146.42 Lei
- Set rulment roata opel astra h twintop l67 bta h2x023bta 346.36 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel vectra c combi... 92.55 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz kombi... 75.15 Lei Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t caroserie 904 bta... 89.77 Lei Set rulment roata peugeot expert 224 bta h2c015bta 250.01 Lei
- Set rulment roata citroËn evasion 22 u6 bta h2c015bta 250.01 Lei Rola intinzator curea alternator renault twingo i c06 bta... 85.01 Lei Ford kuga 2.0 tdci 4x4 ,140 cp , pdc, clima , euro 5 2012 6950 €