Noua Mazda6 este aici si e gata sa iti suscite simturile si sa te ajute sa redescoperi placerea de a conduce

Noua Mazda6 este aici si e gata sa iti suscite simturile si sa te ajute sa redescoperi placerea de a conduce
  • Noua Mazda6 apeleaza la tehnologie pentru a-i induce soferului placerea de a conduce
  • Unul dintre cele mai importante sisteme este noul G-Vectoring Control
  • Noul model al japonezilor poate fi deja comandata si in Romania
Distribuie pe Facebook

Constructorul japonez a lansat noua Mazda6, care poate fi deja comandata si in Romania. Cea mai recenta versiune pune tehnologia in slujba placerii de a conduce si introduce sistemul G-Vectoring, in premiera in Europa.

Noua Mazda6 reprezinta modelul cu care niponii vor sa provoace segmentul premium. Pe langa o infatisare demna de secolul 21, versiunea 2017 apeleaza la foarte multa tehnologie pentru a-l ajuta pe sofer sa redescopere placerea de a conduce.

Poate cel mai important sistem prezent pe noua Mazda6 este G-Vectoring Control (GVC). Acesta a fost introdus in premiera in Europa odata cu noile modele 3 si 6, si este primul dintr-o serie noua de tehnologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS.

Acest sistem inovator este gandit sa imbunatateasca confortul pe viraje, iar in acest sens ajusteaza cuplul motor in functie de modul in care este actionat volanul. Mai exact, GVC decelereaza la intrarea intr-un viraj si transfera sarcina pe puntea fata pentru o aderenta mai buna, si creste din nou forta de acceleratie cand unghiul de virare este constant, spre exemplu in interiorul unui viraj. Multumita acestor procedee, se reduce nivelul corectiei volanului, indiferent de conditiile de drum.

Deasemenea, pentru un confort sporit, antifonarea generala a fost imbunatita, iar anumite elemente de la interior au fost modificate. Astfel, instrumentarul de bord integreaza un ecran color TFT LCD cu o grafica superioara, head-up display-ul are o rezolutie color, mai buna, si se ajusteaza in functie de felul cum este aranjat scaunul electric al soferului, iar butoanele integrate pe volan au fost rearanjate.

Gama de motorizari a noii Mazde6 este una cuprinzatoare si prezina trei variante SKYACTIV pe benzina, de 2.0 si de 2.5 litri, cu 145 sau 165 de cai putere, respectiv 192. Pentru cei care prefera propulsoarele diesel, niponii propun doua motoare bi-turbo, de 150 si 175 de cai putere, derivate ale SKYACTIV-D de 2.2 litri. Acestea transmit puterea rotilor fie prin intermediul unei transmisii manuale, fie automate.

In plus, motorizarile diesel pot fi comandate cu sistemul de tractiune integrala, care datorita celor 27 de semnale primite de la diferiti senzori care monitorizeaza permanent conditiile de rum si intentiile soferului, transmit puterea instant spre rotile care au nevoie.

Japonezii au dat o importanta sporita motorului diesel, care integreaza in premiera 3 sisteme noi care imbunatatesc raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie, reduc zgomotul detonatiilor diesel si variaza distributia motorului pentru a contracara sunetul pe anumite benzi de frecventa.

Noua Mazda6 sta foarte bine si la capitolul siguranta, acolo unde prezinta sisteme active noi, bazate pe o camera video imbunatatita. Printre acestea amintim Advanced Smart City Brake Support, Smart Brake Support, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitoring, Lane-keep Assist, asistenta la plecarea din rampa, Driver Attention Alert sau sistemul de pilot automat adaptabil la viteze cuprins intre 30 si 200 de km/h.

Dupa cum spuneam, cel mai nou model al japonezilor poate fi comandat si in Romania. In timp ce varianta de baza pleaca de la 21.290 euro, pentru varful de gama va trebui sa scoateti din buzunar 35.830 de euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 16 Septembrie 2016