Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1
Dezvaluita in urma cu numai cateva saptamani, ultima generatie a modelului BMW Seria 1 a starnit numeroase controverse, in special datorita designului sau... diferit. Ba chiar mai mult de atat, majoritatea pasionatilor sustin ca noul model arata chiar mai rau si decat prima generatie. Sa fie oare chiar asa?
Distribuie pe Facebook

De fiecare data, fotografiile de presa au o tenta artistica si isi propun sa transforme un model obisnuit intr-o aparitie speciala, greu de uitat. Pe de cealalta parte, fotografiile reale prezinta produsul asa cum arata el in realitate, fara a folosi nici un fel de artificiu care sa cucereasca privirea tuturor. Totusi, nu despre asta este vorba.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Subiectul principal al acestui articol este noua generatie a modelului BMW Seria 1, in centru aflandu-se chiar designul acestuia - in special cel exterior. Si, de aceasta data, nu ne vom baza pe fotografiile de presa, ci pe o mana de imagini reale surprinse de colegii de la bimmertoday. Important de specificat: analiza este mai mult sau mai putin subiectiva, respectiv mai mult sau mai putin profesionala. Cert este ca majoritatea pornim de la aceeasi opinie: noul Seria 1 nu este chiar cel mai atragator model pe care il ofera cei de la BMW la ora actuala.

Imbucurator sau revoltator? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Care ar fi insa punctele slabe ale ultimei creatii bavareze? Pe scurt, intregul exterior. Nu suntem mari designeri auto, insa este cat se poate de clar ca pozitionarea grilei frontale la un unghi aproape drept si partea frontala mult prea proeminenta nu dau chiar o senzatie de placere vizuala. De asemenea, forma farurilor este total nepotrivita si capota mult prea agresiva, rezultatul fiind un model ce se remarca la prima vedere printr-o disproportionalitate totala.

Imbucurator sau revoltator? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Partea laterala nu pare sa fi primit modificari radicale, insa exemplarul finisat in argintiu scoate in evidenta prezenta unor linii care nu isi au rostul. Parerea noastra. Odata ajunsi in partea din spate, remarcam acelasi design ca in cazul primei generatii, cu mentiunea ca portbagajul si spoilerul au primit o forma mult mai accentuata. In cazul stopurilor, se poate observa cu ochiul liber inspiratia preluata de la Volkswagen Polo. In ceea ce priveste interiorul, analiza asupra sa o lasam pentru o dezbatere viitoare.

Imbucurator sau revoltator? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Totusi, ultima generatie a modelului BMW Seria 1 are si plusuri, iar aici ne referim in special la partea tehnica - pentru ca, nu de putine ori, o noua generatie a unui anumit model ofera detalii tehnice impresionante, impachetate insa intr-o caroserie inferioara din punct de vedere al designului - comparativ cu predecesorul sau. Sa revenim insa si sa precizam detaliile concrete.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Sub capota, viitorii clienti se vor bucura de o gama completa de motorizari, compusa - in premiera, exclusiv din motoare supraalimentate cu turbina, atat pe benzina, cat si pe motorina. Mai exact, modelul bavarez este disponibil cu cinci propulsoare - dintre care doua pe benzina, respectiv trei pe motorina. Intrand insa si mai in amanunt, propulsia noului model bavarez arata in felul urmator.

Versiuni pe benzina:

BMW 116i:

- motor in patru cilindri, cu o capacitate de 1.598 centimetri cubi, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo;

- valori maxime: 136 cai putere la 4.400 rpm si 220 Nm intre 1.350 - 4.300 rpm;

- performante: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.5 secunde si viteza maxima de 210 km/h;

- consum de carburant: 5.5 - 5.7 litri la 100 de kilometri; emisii de CO2: 129 - 132 grame per kilometru.

BMW 118i:

- motor in patru cilindri, cu o capacitate de 1.598 centimetri cubi, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo;

- valori maxime: 170 cai putere la 4.800 rpm si 250 Nm intre 1.500 - 4.500 rpm;

- performante: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.4 secunde si viteza maxima de 225 km/h;

- consum de carburant: 5.8 - 5.9 litri la 100 de kilometri; emisii de CO2: 134 - 137 grame per kilometru.

Versiuni pe motorina:

BMW 116d:

- motor in patru cilindri, cu o capacitate de 1.955 centimetri cubi, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo;

- valori maxime: 116 cai putere la 4.000 rpm si 260 Nm intre 1.750 - 2.500 rpm;

- performante: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.3 secunde si viteza maxima de 200 km/h;

- consum de carburant: 4.3 - 4.5 litri la 100 de kilometri; emisii de CO2: 114 - 117 grame per kilometru.

BMW 118d:

- motor in patru cilindri, cu o capacitate de 1.955 centimetri cubi, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo;

- valori maxime: 143 cai putere la 4.000 rpm si 320 Nm intre 1.750 - 2.500 rpm;

- performante: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.9 secunde si viteza maxima de 212 km/h;

- consum de carburant: 4.4 - 4.5 litri la 100 de kilometri; emisii de CO2: 115 - 118 grame per kilometru.

BMW 120d:

- motor in patru cilindri, cu o capacitate de 1.955 centimetri cubi, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo;

- valori maxime: 184 cai putere la 4.000 rpm si 380 Nm intre 1.750 - 2.750 rpm;

- performante: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.2 secunde si viteza maxima de 228 km/h;

- consum de carburant: 4.5 - 4.6 litri la 100 de kilometri; emisii de CO2: 119 - 122 grame per kilometru.

Un alt detaliu extrem de important si pe care il specificam chiar acum este ca ultima generatie a modelului BMW Seria 1 va putea fi echipata si cu o transmisie automata in opt trepte - o premiera absoluta pentru acest segment. In plus, comparativ cu predecesorul sau, noul model a crescut si in dimensiuni: cu 85 mm in lungime, 17 mm in latime si 30 mm in ampatament, lucru ce se traduce pritr-o crestere de 21 milimetri a spatiului pentru pasagerii spate.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 1

Asadar, acestea fiind spuse, modificarile operate modelului BMW Seria 1 reprezinta un pas inainte sau unul inapoi? Spune-ne dupa parerea ta!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze BMW Seria 1 - Poze Reale
mai multe