Dacia Sandero GTI: cea mai 'hot-hatch' masina romaneasca de 200 cp

Dacia Sandero GTI: cea mai 'hot-hatch' masina romaneasca de 200 cp
  • Masina ar putea avea motorul de 1.6 litri de pe Clio RS
  • Dacia Sandero GTI ar fi cel mai ieftin vehicul performant
  • Acest hot-hatch ar putea costa sub 15.000 de Euro
Distribuie pe Facebook

Cum ar fi daca Dacia ar scoate un model care sa rivalizeze cu Clio RS, Corsa OPC sau Polo GTI? Se pare ca, cel putin virtual, acest lucru se intampla. E vorba de Dacia Sandero GTI, o masina cu un motor de 200 cp si o sumedenie de alte modificari interesante.

Dacia este o marca ce nu depaseste niciodata limitele alese initial pentru drumul sau: masini accesibile, cu strictul necesar de confort si siguranta, cu motorizari eficiente si spatiu mare pentru pasageri si bagajele lor. Si, pana acum, se pare ca aceasta strategie i-a adus succesul, dar si cel mai mare profit pentru o companie romaneasca privata.

Insa speculatiile nu pot sa stea deoparte si asa s-au nascut supozitii despre Dacia Logan Coupe, despre Dacia Duster pick-up si despre alte versiuni sportive ale modelelor romanest. Ultimul zvon este cel legat de o versiune dopata de Dacia Sandero, numita GTI. Masina este insa realizata virtual, la fel ca si Dacia Logan Coupe, si sansele sa o vedem realizata de fabrica sunt minime. Insa nu putem sa nu ne imaginam cum ar putea arata un asemenea exemplar.

Sub capota ar sta excelent motorul de 1.6 litri Turbo pe benzina care ofera 200 de cp de pe Renault Clio RS, cuplat la transmisie manuala cu 6 rapoarte. Cu ajutorul acestei puteri, micul Sandero, fiind un vehicul foarte usor, ar putea atinge 100 km/h in doar 6.2 secunde si ar avea o viteza maxima de 230 km/h.

Dacia Sandero GTI

Pe partea mecanica, masina s-ar bucura de niste suspensii usor modificate pentru a oferi mai multa rigiditate, franele ar fi cu disc si pe puntea spate, iar jantele propuse de Dacia ar putea fi pe 17 inch, din aliaj usor, dotate cu pneuri Michelin Pilot Sport 215 / 45 R17. Cat despre alte elemente exterioare, putem privi pozele virtuale care circula pe internet.

Dacia Sandero GTI are numele pastrat de la modelul Nova GTI, insa orice alta asemanare lipseste. Evacuarea dubla cu difuzor central ar face ca sunetul motorului turbo sa fie pe masura aspectului, adica unul mai agresiv la turatie mare, grila frontala ar putea fi una specifica motorizarii GTI, iar intregul kit exterior ar putea fi unul imbunatatit din punct de vedere aerodinamic.

Dacia Sandero GTI

La interior, un Sandero hot-hatch ar putea avea scaune sport, volan si schimbator sport, iar pedalierul din aluminiu. In rest, ornamente finisate in culoarea rosie, pentru a se asorta cu exteriorul, vitezometru gradat pana la 250 km/h si un martor luminos pentru schimbarea optima a treptelor de viteza. In plus, masina ar putea avea sistemul MediNav dotata cu o aplicatie speciala de cronometrare, pentru situatiile in care posesorul vrea sa afle cu precizie performantele masinii romanesti.

Nu avem dubii ca Dacia nu se va dezminte de la directia ei si ca nu va produce vreodata o versiune dopata a unui model de serie. Insa de la realitate pana la vise este o cale scurta. Si nimeni nu ne poate opri de la a visa ca intr-o zi, si marca romaneasca va avea o masina puternica, performanta, de serie, care sa fie o alternativa la masinile ce poarta semnatura OPC, GTI, Sport, RS sau GT, mult mai accesibila. Dacia ar putea aduce performanta in mainile oricui, la fel de usor cum a adus placerea de a te plimba la un cost redus.

Dacia Sandero GTIDacia Sandero GTI

Distribuie pe Facebook
mai multe