Scurta incursiune in istoria supercarului Mercedes SLS AMG
Aventura germanilor de la Mercedes in lumea masinilor sport si super-sport continua cu un nou episod, oficialii producatorului de automobile din Stuttgart prezentand recent modelul AMG GT, un rival pentru Porsche 911 dotat cu propulsor V8 bi-turbo de patru litri si pana la 510 cai putere.
Dezvoltat integral de specialistii diviziei AMG, urmasul iconicului SLS nu va fi disponibil la vanzare mai devreme de inceputul anului viitor, drept pentru care ne-am propus sa luam o scurta pauza de la "persoana" sa si sa ne indreptam atentia catre autoturismul pe care il inlocuieste.
Totul despre Mercedes SLS AMG
Dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 2009, modelul Mercedes SLS AMG nu a avut chiar o misiune usoara de indeplinit, fiind prezentat la scurta distanta dupa incetarea productiei impresionantului SLR McLaren. Promovarea sa ca "succesor spiritual" al legendarului 300 SL a crescut si mai mult presiunea care apasa deja pe umerii specialistilor diviziei AMG, care s-au ocupat integral de procesul de dezvoltare a supercarului.
Lansat pe piata in cursul lui 2010, Mercedes-ul SLS AMG a starnit reactii dintre cele mai variate, automobilul german de inalta performanta fiind criticat de o parte a fanilor pentru aspectul sau exterior. Impresiile negative nu au tinut totusi pentru prea mult timp, simpla deschidere a usilor de tip Gullwing si urcarea la bord facand imediat uitate acele cateva detalii care ar fi putut arata altfel - iar aici ne referim in special la designul aplicat partii frontale.
Un alt element principal de atractie al modelului Mercedes SLS AMG l-a constituit motorul sau, automobilul german de inalta performanta gazduind sub capota un urias V8 aspirat de 6.208 centimetri cubi, cu 571 de cai putere si 650 de Newton-Metri in dreptul valorilor maxime. Chiar daca nu la fel de rapid precum predecesorul sau, urmasul impresionantului SLR McLaren se putea lua oricand la intrecere cu rivalii din segmentul sau, multumita celor numai 3.8 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h, respectiv vitezei limitate electronic la 317 kilometri pe ora.
La aproximativ doi ani de la aparitia sa din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2009, modelul Mercedes SLS AMG a revenit in centrul industriei auto cu o versiune Roadster, inlocuirea acoperisului fix caracteristic Coupe-ului cu unul retractabil facand ca spectaculoasele Gullwing doors sa dispara complet din peisaj.
Pentru a tine pasul cu rivalii sai, automobilul german de inalta performanta a primit in 2012 o noua varianta de echipare. Botezata SLS AMG GT, masina se putea lauda cu numeroase imbunatatiri, surplusul de 20 de cai putere, recalibrarea transmisiei DCT cu sapte rapoarte si intarirea suspensiei avand ca rezultat final reducerea timpului necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h pana la 3.7 secunde. In plus, viteza maxima avea sa creasca pana la 320 de kilometri pe ora, in timp ce un tur la Nurburgring era acum parcurs in doar 7 minute si 30 de secunde, exact ca in cazul SLR-ului McLaren.
Cele mai importante momente din cariera primului autoturism dezvoltat integral de specialistii diviziei din Affalterbach au venit insa in 2013, atunci cand modelul Mercedes SLS AMG s-a ales cu doua noi "arome" diferite: atat un SLS AMG Black Series cu 631 de cai putere sub capota si multe alte elemente de ordin tehnic, respectiv estetic capabile sa-i confere titulatura de masina de curse pentru strada, cat si un SLS AMG Electric Drive, unde uriasul propulsor pe benzina V8 de 6.208 centimetri cubi a fost inlocuit de patru motoare electrice cu 700 cai putere si 1.000 Newton-Metri.
Dupa o cariera plina de succes, condimentata cu editiile speciale mai sus mentionate, automobilul german de inalta performanta si-a anuntat retragerea cu ocazia evenimentelor Los Angeles Auto Show si Tokyo Motor Show de la sfarsitul aceluiasi an 2013. Botezata sugestiv Mercedes SLS AMG GT Final Edition, masina "aniversara" a pastrat valorile maxime caracteristice versiunii standard, aducand in schimb multiple accesorii realizate din fibra de carbon.
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw touran diesel 2011 5790 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €