Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis
La origine, masina este un Nissan GTR R35 JDM - Japan domestic market. A fost achizitionata de la sediul NISMO din Osaka in anul 2008, pe vremea cand puterile erau mai degraba "limitate" in comparatie cu prezentul: 511 CP si 588 Nm.
In noiembrie 2008, dupa opt luni de "plimbari" peste mari si tari, masina a ajuns in Romania, la Theo. Dar GTR-ul nu a venit neinsotit - odata cu el a ajuns si evacuarea din titan MINES, cu tot cu setul de catalizatoare sport si COBB ACCES TUNER PRO-ul. Un inceput cam promitator pentru "petrecerea" care se anunta in atelier la Exelixis, nu?
S-a renuntat la catalizatoarele sport in favoarea unui Y pipe, plus un set de downpipe-uri customizate, ceea a fost mai mult decat o declaratie "Te iubesc!" pentru masina. Ca solutie de resoftare, luand in considerare limitarile COBB-ului, echipa de la Exelixis a optat pentru implementarea unui soft custom de la Piasini Engineering. Rezultatul? Peste asteptari! 683 CP pentru o presiune de 1,5 bari.
Si asa, incet-incet, si-a facut aparitia la cateva curse. Cand a fost mai mult decat evident ca transmisia da semne de "oboseala", s-a aprins un beculet si s-a strigat "Evrika!" in cor. A inceput adevarata nebunie a aventurii targetului de 1000 CP!
Mai intai a fost conceput un plan care implica modificari majore, costuri substantiale, nervi multi mancati si surprize de proportii, la final. Proiectul Exelixis Motorsport prindea contur, deci.
S-au inlocuit internele cutiei de viteze cu interne noi, PPG - Pfitzner Performance Gearbox, iar ambreiajul pentru care s-a optat a fost cel de upgrade 900CP+ de la SSP (South Side Performance). Au fost montate piese ale sistemului hidraulic de la DODSON Motorsport. Glenn Cupit, inginerul sef de la DODSON, a supervizat intregul proces - detaliile fine gen schimbarea unui pinion pentru treapta 1 nu sunt chiar pentru oricine.
Pentru asta, dar si pentru un training extrem de valoros oferit mecanicilor de la Exelixis, Glenn s-a deplasat PERSONAL din Noua Zeelanda. Rezultat: cutia de viteze a GTR-ului modificata si upgradata profesional.
In plus, au fost montate un oil cooler kit SSP pentru transmisie si un watercooler customizat de DODSON. Configuratia motorului este unica in lume, cel putin in prezent: doua turbine Garett GT3563R zambesc gales. Au si de ce, pe bune. Fiecare este capabila de 650 CP.
Ma rog, puterea oferita de turbine este bine temperata de doua wastegate-uri externe Tial de 44mm, fiecare rezistand pana la 550 CP. Pentru a face loc noilor turbine, compartimentul motor a necesitat schimbarea galeriilor de evacuare. Asa a inceput colaborarea cu Mihail, el fiind "creatorul" noilor galerii. Bucata cu bucata, intregul ansamblu a fost sudat intr-un timp record: 10 zile pentru un flow perfect al gazelor.
Urmatoarea actiunea a constat in trimiterea galeriilor si a turbinelor pentru acoperire ceramica (galeriile - exterior si interior), pentru protectie termina si un flow optimizat al gazelor. Odata finalizat acest proces, intregul ansamblu a fost montat pe masina. Acum, in sfarsit, s-a putut avansa la modificarea downpipe-urilor in concordanta cu spatiul existent si flansele turbinelor.
Evacuarea initiala - MINES, cu diametrul de 80 mm, era deja depasita de situatie. Pentru ca nu ar fi facut fata noii configuratii, aceasta a fost inlocuita cu un sistem de evacuarea GTC TITAN cu diametrul de 90 mm. Au mai fost schimbate, apoi, injectoarele - s-a optat pentru unele de 950 cc, si s-a adaugat o pompa de benzina in rezervor HKS.
Si premiere nu se opresc aici! Exteriorul trebuia apreciat, de asemenea, la justa sa valoare, drept pentru care GTR-ul a primit un set de jante DYMAG din fibra de carbon si spite din magneziu. Greutatea acestora, la dimensiunea de 20'', este de doar 7,5 kg. La final, a fost montat si un set de furtune de racire din silicon Forge, customizate in mod special pentru masina lui Theo.
Targetul final al proiectului Exelixis Motorsport - Nissan GTR R35, se situeaza intre 900 si 1000 CP si 1200 Nm. In prezent numara 901 CP, merge perfect cu o presiune de doar 0,7 bari, dar "nebunia" inca nu s-a terminat.
Inca sunt asteptate intercoolerele Greddy si sistemul Haltech Platinum Pro, dupa care vor urma reglajele finale. Intre timp, masina a primit si doua BOV atmosferice TURBOSMART si a fost montat un ceas EGT Shadow intr-unul din aeratoarele bordului.Pana la urmatoarea intalnire cu GTR-ul lui Theo, nu putem decat ofta. De bucurie, adica. Si Romania se poate lauda cu supercar-uri!
Dam startul la TOP 10 Cele mai Puternice masini tunate din Romania!
Filmarile de pe circuit au fost realizate la Amckart
- Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 €
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $
- Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei
- Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei
- Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei
- Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei