Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis
Cine nu a auzit de Nissan GTR R35-le de la Exelixis, cu siguranta nu prea e updatat cat priveste masinile tari din Romania. Cine nu a vazut-o, insa, pana acum, are motive de bucurie maxima. Fata in fata cu intreaga lista de modificari si un SuperVideo foarte explicit, Craciunul pare mai aproape. Descopera aventura unui GTR R35 mai "altfel"!
Distribuie pe Facebook

La origine, masina este un Nissan GTR R35 JDM - Japan domestic market. A fost achizitionata de la sediul NISMO din Osaka in anul 2008, pe vremea cand puterile erau mai degraba "limitate" in comparatie cu prezentul: 511 CP si 588 Nm.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


In noiembrie 2008, dupa opt luni de "plimbari" peste mari si tari, masina a ajuns in Romania, la Theo. Dar GTR-ul nu a venit neinsotit - odata cu el a ajuns si evacuarea din titan MINES, cu tot cu setul de catalizatoare sport si COBB ACCES TUNER PRO-ul. Un inceput cam promitator pentru "petrecerea" care se anunta in atelier la Exelixis, nu?



Dupa ce evacuarea a fost montata cu succes (cu ajutorul device-ului de la COBB), masina a trecut si printr-o resoftare. S-a ajuns, astfel, la 540 CP pentru o presiune de 1 bar. Banuiala ca e loc de mai mult s-a adeverit in scurt timp.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


S-a renuntat la catalizatoarele sport in favoarea unui Y pipe, plus un set de downpipe-uri customizate, ceea a fost mai mult decat o declaratie "Te iubesc!" pentru masina. Ca solutie de resoftare, luand in considerare limitarile COBB-ului, echipa de la Exelixis a optat pentru implementarea unui soft custom de la Piasini Engineering. Rezultatul? Peste asteptari! 683 CP pentru o presiune de 1,5 bari.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis

Si asa, incet-incet, si-a facut aparitia la cateva curse. Cand a fost mai mult decat evident ca transmisia da semne de "oboseala", s-a aprins un beculet si s-a strigat "Evrika!" in cor. A inceput adevarata nebunie a aventurii targetului de 1000 CP!

Mai intai a fost conceput un plan care implica modificari majore, costuri substantiale, nervi multi mancati si surprize de proportii, la final. Proiectul Exelixis Motorsport prindea contur, deci.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


S-au inlocuit internele cutiei de viteze cu interne noi, PPG - Pfitzner Performance Gearbox, iar ambreiajul pentru care s-a optat a fost cel de upgrade 900CP+ de la SSP (South Side Performance). Au fost montate piese ale sistemului hidraulic de la DODSON Motorsport. Glenn Cupit, inginerul sef de la DODSON, a supervizat intregul proces - detaliile fine gen schimbarea unui pinion pentru treapta 1 nu sunt chiar pentru oricine.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


Pentru asta, dar si pentru un training extrem de valoros oferit mecanicilor de la Exelixis, Glenn s-a deplasat PERSONAL din Noua Zeelanda. Rezultat: cutia de viteze a GTR-ului modificata si upgradata profesional.



In plus, au fost montate un oil cooler kit SSP pentru transmisie si un watercooler customizat de DODSON. Configuratia motorului este unica in lume, cel putin in prezent: doua turbine Garett GT3563R zambesc gales. Au si de ce, pe bune. Fiecare este capabila de 650 CP.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis



Ma rog, puterea oferita de turbine este bine temperata de doua wastegate-uri externe Tial de 44mm, fiecare rezistand pana la 550 CP. Pentru a face loc noilor turbine, compartimentul motor a necesitat schimbarea galeriilor de evacuare. Asa a inceput colaborarea cu Mihail, el fiind "creatorul" noilor galerii. Bucata cu bucata, intregul ansamblu a fost sudat intr-un timp record: 10 zile pentru un flow perfect al gazelor.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis

Urmatoarea actiunea a constat in trimiterea galeriilor si a turbinelor pentru acoperire ceramica (galeriile - exterior si interior), pentru protectie termina si un flow optimizat al gazelor. Odata finalizat acest proces, intregul ansamblu a fost montat pe masina. Acum, in sfarsit, s-a putut avansa la modificarea downpipe-urilor in concordanta cu spatiul existent si flansele turbinelor.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


Evacuarea initiala - MINES, cu diametrul de 80 mm, era deja depasita de situatie. Pentru ca nu ar fi facut fata noii configuratii, aceasta a fost inlocuita cu un sistem de evacuarea GTC TITAN cu diametrul de 90 mm. Au mai fost schimbate, apoi, injectoarele - s-a optat pentru unele de 950 cc, si s-a adaugat o pompa de benzina in rezervor HKS.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


Si premiere nu se opresc aici! Exteriorul trebuia apreciat, de asemenea, la justa sa valoare, drept pentru care GTR-ul a primit un set de jante DYMAG din fibra de carbon si spite din magneziu. Greutatea acestora, la dimensiunea de 20'', este de doar 7,5 kg. La final, a fost montat si un set de furtune de racire din silicon Forge, customizate in mod special pentru masina lui Theo.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis



Targetul final al proiectului Exelixis Motorsport - Nissan GTR R35, se situeaza intre 900 si 1000 CP si 1200 Nm. In prezent numara 901 CP, merge perfect cu o presiune de doar 0,7 bari, dar "nebunia" inca nu s-a terminat.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis

Inca sunt asteptate intercoolerele Greddy si sistemul Haltech Platinum Pro, dupa care vor urma reglajele finale. Intre timp, masina a primit si doua BOV atmosferice TURBOSMART si a fost montat un ceas EGT Shadow intr-unul din aeratoarele bordului.

Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis


Pana la urmatoarea intalnire cu GTR-ul lui Theo, nu putem decat ofta. De bucurie, adica. Si Romania se poate lauda cu supercar-uri!

Dam startul la TOP 10 Cele mai Puternice masini tunate din Romania!

Filmarile de pe circuit au fost realizate la Amckart


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (26) Poze Nissan GTR R35 by Exelixis Motorsport
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 22 Decembrie 2009