Cazuri grave de kitsch tuning, ep. 1 - Cel mai tunat Logan din Galati

Cazuri grave de kitsch tuning, ep. 1 - Cel mai tunat Logan din Galati
Lumea se supara pe noi pentru ca uneori criticam masini, pentru ca spunem clar si raspicat ce nu e bine, pentru ca facem misto pe seama unor oameni care-si bat joc de masini. Aici, pe 4Tuning, lumea invata cum sa faca tuning, dar si cum sa NU faca tuning. Vom incepe o serie de exemple cu masini modificate grosolan din Romania, si vom scoate in evidenta greselile flagrante de tuning, pentru a nu fi repetate si de altii.
Distribuie pe Facebook

Incepem cu un Logan tunat din Galati, gasit complet aleatoriu pe Youtube, intr-un film de prezentare. Se pare ca cel care a facut filmuletul este chiar proprietarul acestei masini, despre care spune ca a dat pe ea 10.000 de Euro de noua si a mai bagat 2000 de Euro in tuning. Haideti sa facem analiza de caz pe aceasta masina, dupa parerea noastra, un caz grav de kitsch tuning si de "ASA NU!".

Inca din capul locului, suntem siguri ca omul a muncit la masina, a investit niste bani si a facut-o asa cum i-a placut lui. Insa rezultatul final nu este neaparat si reusit. Pana la urma, scopul unui tuning este sa te bucuri de admiratia celor din jur, nu de ironia lor. Si din pacate, acest Logan nu starneste decat ironia celor din jur (urmariti video!) .

Cazuri grave de kitsch tuning, ep. 1 - Cel mai tunat Logan din Galati


Flacari laterale la exterior

Colantarile sau desenele cu flacari sunt inspirate de la americani, care le aveau pe hot-roduri. Flacarile simbolizeaza viteza, puterea, definesc un muscle-car, nu o masina normala, cum este Dacia Logan. Nu se potrivesc pe aceasta masina. Poate ca o singura culoare mai speciala la exterior era mai de efect, chiar si o colantare completa cu negru mat.

Prelungiri de bodykit

Spoilerele si pragurile se bucura de un aer mai "agresiv" datorita unor prelungiri negre. Nu sunt speciale de Logan pentru ca nu cad deloc cu linia barelor originale. Asa nu. Mai de efect era o coborare a masinii cu 4-5 cm din amortizoare, chiar daca era ceva mai costisitoare. Si lasate spoilerele originale. Sau daca simtea proprietarul nevoia unui bodykit exterior, putea monta unul complet. Incadrarea intr-un anumit buget redus nu este o justificare pentru a face un tuning de mantuiala.

Pomul de Craciun

Noaptea, acest Logan se transforma in Pomul de Craciun. In jurul sau se aduna colindatorii si langa roti, sub prag, se pun cadourile de la Mos Craciun. Lasand gluma la o parte, luminite albastre, mov, rosii, albe - mult prea incarcat, nu trebuie sa ne credem in Fast & Furious, nu creste sportivitatea masinii si nici nu reusim sa atragem alte priviri decat cele ale unor copilasi care au impresia ca au ajuns in parcul de distractii... Asa nu, categoric. Dacia Logan, indiferent de tuning, nu se pupa cu luminile sub praguri sau in grila fata. Niciodata.

Eleron pana la cer si evacuare sport

Sa fie un troleu, un bob, un carucior de Carrefour? Nu, este un Logan. Eleronul are ca scop cresterea fortei de apasare pentru a pastra stabilitatea masinii la viteze mari. Se potriveste cu masinile sport, cu cele de circuit, cu cele de competitie, nu cu un Logan. Gresit. Iar evacuarea de tip JDM (chiar daca e doar tipsul) nu are nicio legatura cu masina. E atat de mare incat poate intra usor un sobolan sa-si faca culcusul in ea...

Prize de aer stil TUNNING (cu doi de N)

Priza de aer pe capota, priza de aer pe plafon, ca doar avem masina de WRC. Stickere luate de la vecinii de peste Dunare, din Ucraina, unde tuning se scrie TUNNING. Stimate cetatean contribuabil din Galati, sofer al acestui Logan: asa ceva nu se face niciodata! Prizele de aer, cel mai probabil nefunctionale ci doar lipite, incetinesc masina si nu aerisesc deloc habitaclul, respectiv intercoolerul sau filtrul de aer. Nu, asa nu, niciodata.

Si lista poate continua...

Cu dungile de tip Shelby, elementele cromate, etc. Nu stim ce este la interior, doar banuim volan, schimbator, pedale si cotiera cromate. Tub de bass cu luminite si breloc cu janta care se invarte la oglinda. Insa orice am enumera, rezultatul este complet gresit. Asta nu inseamna tuning, este kitsch tuning, sau mai precis, o eroare grava de tuning.


Draga sofer al acestei masini: daca citesti, nu te supara pe noi ca suntem sinceri. Am mentionat ce este gresit cu masina ta si ce ai putea sa imbunatatesti, daca vrei sa ne crezi. Si daca nu ne crezi pe noi, citeste mai jos parerile celorlalti cititori de pe 4Tuning si afla parerile lor despre masina ta. Succes!

Distribuie pe Facebook
mai multe