Dacia WRC - Rosu Alpin
Pana una alta, masini ca cea de fata aduc in prezent tuningul de acum 20 de ani, asa cum se facea in ateliere private sau nu, pe teren la raliuri din ce gaseai, ca nu aveai nici cataloage sa comanzi si internetul exista doar in stadiul de idee.
Si cum sa faci tu acum 25 de ani o berlina care sa dea reale senzatii de sportiva, sa ramana foarte manevrabila si sa faca toate astea in timp ce soferul ramane in deplina siguranta? Dacia de fata e o lectie pe aceasta tema. Dama rosie e in proprietarea domnului Rosu Nicolae din 1978, cand a fabricata. Dl. Nicolae lucreaza in aviatie, dar e pasionat de masini si sportul cu acestea.
Masina a intrat in schimbare de cand a fost cumparata. Incepand de la chestii marunte, atat cat se putea atunci, a crescut incet, incet la stadiul actual. Partea cea mai mare a modificarilor a fost facuta in ultimii 3 ani cand timpul si finantele disponibile au permis acest lucru. Ceea ce iti vom spune noi cuprinde ansamblele principale si lucrurile vizibile. Tuningul pe aceasta masina se intinde dincolo de o prezentare publica si poate ca aici e si farmecul ei.
Motorul de transplant este cel de pe Renault 5 Alpine upgradat si el. Inauntru gasim pistoane de conceptie proprie care ajuta la ridicarea cilindreei si a raportului de comprimare, biele echilibrate la greutate si lustruite oglinda, plus vilbrochen lustruit oglinda si reechilibrat dinamic impreuna cu mecanismul de ambreiaj.
Galeriile de admisie de fabricatie proprie au permis montarea a doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE care beneficiaza la randul lor de o cutie de admisie care are rolul de a optimiza umplerea carburatoarelor. Pompa de benzina a fost inlocuita cu una electrica, marca Bendix si galeriile de evacuare au fost facute din inox. Sistemul de aprindere VW a fost si el adaptat si reglat special pentru cerintele acestui motor care are acum raportul de comprimare de 11,5:1.
Pe lista modificarilor mai putem trece si cutia de viteze in 5 trepte luata de la un R18, planetarele Glaentzer Sport, ambreiajul de Renault 5 Alpine Turbo, puntea spate de la un R18 turbo care are si articulatia ulterior modificata, frane dublu circuit cu conducte din teflon/inox. Tot la capitolul sisteme de oprit notam si discurile fata ventilate cu etrieri mariti DBA si placute Ferodo Sport. Pana si franele spate au discuri. Daca e gandita sa se opreasca bine, trebuie sa fuga pe masura.
Alte suplimente picante ar fi suspensia fata/spate reglabila de tip coilover de la KW si Bilstein, radiatorul de apa marit cu grup GMV, strutbar fata/spate, sistemul electric complet refacut, bateria mutata in spate si intrerupatorul general care permite decuplarea instantanee a sistemului electric.
La exterior, cireasa de pe tort - PRIMELE STOPURI CU LEDURI pe o Dacie Berlina, realizate acum aproximativ un an si jumatate. Mai departe se observa jantele BBS (4 X 100) 15/j5 cu cauciucuri 205/50/15, spoilere fata/spate si praguri stilizate si adaptate fara linii de montaj, busonul sport al rezervorului de benzina, sigurantele de pe capota, oglinzile OMP si proiectoarele de ceata. Si mai ca-mi vine sa cer scuze ca acest articol seamana cu un catalog de piese pentru tuning, dar ceea ce-ti spunem e doar orientativ. Adica, pe scurt, sa nu ne intindem.
La interior merita pomenite scaunele din fibra de sticla, centurile Sabelt in 5 puncte, volanul OMP (raliu) si geamurile electrice despre care dl. Nicolae ne-a spus ca sunt probabil singurul lucru pe care nu l-ar mai adapta la o Dacie. La drum lung sau in aglomeratie, instalatia de sunet ii tine companie. Strictul necesar e reprezentat de un player Pioneer si doua seturi de boxe, Pioneer si DLS.
Cred ca am atins un nivel satisfacator de informatie pe centimetru patrat. Pozele vorbesc si ele de la sine, iar mesajul transmis este ca atunci cand nu existau firmele de tuning existau oamenii care faceau tuning. Aceeasi pasiune pentru motoare etalata in competitii de profil, de la macadam pana la vechile probe de circuit care astazi au ramas doar o amintire. Atunci berlinele se modificau radial si prezenta de fata este doar un exemplu.
Tuningul are radacini adanci in Romania, inainte chiar si de 1987, cand exemplarul prezentat de noi isi incepea "cariera". Ca un vin bun, acum la batranete se lasa degustata rar, dar bine, iar daca esti norocos, la ocazii speciale ai voie sa o admiri.
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei