Dacia WRC - Rosu Alpin
Pana una alta, masini ca cea de fata aduc in prezent tuningul de acum 20 de ani, asa cum se facea in ateliere private sau nu, pe teren la raliuri din ce gaseai, ca nu aveai nici cataloage sa comanzi si internetul exista doar in stadiul de idee.
Si cum sa faci tu acum 25 de ani o berlina care sa dea reale senzatii de sportiva, sa ramana foarte manevrabila si sa faca toate astea in timp ce soferul ramane in deplina siguranta? Dacia de fata e o lectie pe aceasta tema. Dama rosie e in proprietarea domnului Rosu Nicolae din 1978, cand a fabricata. Dl. Nicolae lucreaza in aviatie, dar e pasionat de masini si sportul cu acestea.
Masina a intrat in schimbare de cand a fost cumparata. Incepand de la chestii marunte, atat cat se putea atunci, a crescut incet, incet la stadiul actual. Partea cea mai mare a modificarilor a fost facuta in ultimii 3 ani cand timpul si finantele disponibile au permis acest lucru. Ceea ce iti vom spune noi cuprinde ansamblele principale si lucrurile vizibile. Tuningul pe aceasta masina se intinde dincolo de o prezentare publica si poate ca aici e si farmecul ei.
Motorul de transplant este cel de pe Renault 5 Alpine upgradat si el. Inauntru gasim pistoane de conceptie proprie care ajuta la ridicarea cilindreei si a raportului de comprimare, biele echilibrate la greutate si lustruite oglinda, plus vilbrochen lustruit oglinda si reechilibrat dinamic impreuna cu mecanismul de ambreiaj.
Galeriile de admisie de fabricatie proprie au permis montarea a doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE care beneficiaza la randul lor de o cutie de admisie care are rolul de a optimiza umplerea carburatoarelor. Pompa de benzina a fost inlocuita cu una electrica, marca Bendix si galeriile de evacuare au fost facute din inox. Sistemul de aprindere VW a fost si el adaptat si reglat special pentru cerintele acestui motor care are acum raportul de comprimare de 11,5:1.
Pe lista modificarilor mai putem trece si cutia de viteze in 5 trepte luata de la un R18, planetarele Glaentzer Sport, ambreiajul de Renault 5 Alpine Turbo, puntea spate de la un R18 turbo care are si articulatia ulterior modificata, frane dublu circuit cu conducte din teflon/inox. Tot la capitolul sisteme de oprit notam si discurile fata ventilate cu etrieri mariti DBA si placute Ferodo Sport. Pana si franele spate au discuri. Daca e gandita sa se opreasca bine, trebuie sa fuga pe masura.
Alte suplimente picante ar fi suspensia fata/spate reglabila de tip coilover de la KW si Bilstein, radiatorul de apa marit cu grup GMV, strutbar fata/spate, sistemul electric complet refacut, bateria mutata in spate si intrerupatorul general care permite decuplarea instantanee a sistemului electric.
La exterior, cireasa de pe tort - PRIMELE STOPURI CU LEDURI pe o Dacie Berlina, realizate acum aproximativ un an si jumatate. Mai departe se observa jantele BBS (4 X 100) 15/j5 cu cauciucuri 205/50/15, spoilere fata/spate si praguri stilizate si adaptate fara linii de montaj, busonul sport al rezervorului de benzina, sigurantele de pe capota, oglinzile OMP si proiectoarele de ceata. Si mai ca-mi vine sa cer scuze ca acest articol seamana cu un catalog de piese pentru tuning, dar ceea ce-ti spunem e doar orientativ. Adica, pe scurt, sa nu ne intindem.
La interior merita pomenite scaunele din fibra de sticla, centurile Sabelt in 5 puncte, volanul OMP (raliu) si geamurile electrice despre care dl. Nicolae ne-a spus ca sunt probabil singurul lucru pe care nu l-ar mai adapta la o Dacie. La drum lung sau in aglomeratie, instalatia de sunet ii tine companie. Strictul necesar e reprezentat de un player Pioneer si doua seturi de boxe, Pioneer si DLS.
Cred ca am atins un nivel satisfacator de informatie pe centimetru patrat. Pozele vorbesc si ele de la sine, iar mesajul transmis este ca atunci cand nu existau firmele de tuning existau oamenii care faceau tuning. Aceeasi pasiune pentru motoare etalata in competitii de profil, de la macadam pana la vechile probe de circuit care astazi au ramas doar o amintire. Atunci berlinele se modificau radial si prezenta de fata este doar un exemplu.
Tuningul are radacini adanci in Romania, inainte chiar si de 1987, cand exemplarul prezentat de noi isi incepea "cariera". Ca un vin bun, acum la batranete se lasa degustata rar, dar bine, iar daca esti norocos, la ocazii speciale ai voie sa o admiri.
- Set rulment roata citroËn jumpy u6u bta h2c015bta 250.01 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 75.15 Lei Set rulment roata peugeot expert 224 bta h2c015bta 250.01 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 244 bta h1c018bta 146.42 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6850 €
- Intinzator curea transmisie audi a6 avant 4b5 c5 bta e2w5751bta 115.87 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel vectra c combi... 92.55 Lei Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t caroserie 904 bta... 89.77 Lei
- Rola intinzator curea alternator kia pro cee'd ed bta e20321bta 114.25 Lei Set rulment roata opel astra h combi l35 bta h2x023bta 346.36 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $
- Intinzator curea curea distributie bmw 7 e65 e66 e67 bta... 87.6 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz kombi... 75.15 Lei
- Rola intinzator curea alternator renault twingo i c06 bta... 85.01 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 244 bta... 146.42 Lei
- Intinzator curea transmisie peugeot 306 break 7e n3 n5 bta... 88.1 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Set rulment roata citroËn evasion 22 u6 bta h2c015bta 250.01 Lei
- Set rulment roata opel astra h twintop l67 bta h2x023bta 346.36 Lei Set rulment roata opel astra h l48 bta h2x023bta 346.36 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz limuzina... 75.15 Lei Rola intinzator curea alternator renault kangoo express fc0/1... 85.01 Lei
- Set rulment roata peugeot 206 hatchback 2a/c bta h1p004bta 84.09 Lei Rola intinzator curea alternator renault clio ii bb0/1/2... 85.01 Lei Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t platou / sasiu... 89.77 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Intinzator curea curea distributie bmw x1 e84 bta e2b0007bta 87.6 Lei Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 €
- Ford kuga 2.0 tdci 4x4 ,140 cp , pdc, clima , euro 5 2012 6950 € Intinzator curea transmisie citroËn nemo caroserie aa bta... 92.55 Lei Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8700 €