Masina care a invins Apa: Alfa Romeo GT by Bogdan Tantu
Istoria masinii e, poate, mai lunga decat se poate deduce din relatare, dar tot ce stim e ca intr-o foarte frumoasa si ploioasa zi de iunie din anul de gratie 2008, Alfa GT zacea linistita in garajul unui neamt din Stuttgart. Tocmai ii fusesera schimbate jantele si anvelopele, era o zi MARE.
Nefericirea face ca in acea dupa-amiaza o ploaie de 80l/mp sa se abata asupra oraselului, ploaie ce a dus la inundarea garajului. Si nu numai ... masina poza in cel mai mandru Yellow Submarine vazut vreodata.
Dupa aceasta "patanie", neamtzul pragmatic a inclus Alfa GT in rubrica de vanzari masini pe net, unde, de altfel, a si zarit-o Bogdan pentru prima oara. Bineinteles, mai intai proprietarul a asteptat sa primeasca banii pe asigurare, dupa care Bogdan a luat-o in primire. Initial a costat 6900E, dar din iunie pana pe 12 august, cand a venit Bogdan dupa ea, pretul s-a marit. A platit 7000E, iar in pret au fost incluse si jantele originale de 17''.
De ceva, insa, Bogdan a fost sigur cand a cumparat-o. Inundatia nu prajeste nimic, totul depinde de curatare. Spre exemplu, difuzoarele erau okay si dupa "botez" (desi, la drept vorbind, reprezentau ultimul motiv de ingrijorare in acel moment). Amplificatorul Bose si placa de circuite, la fel. Ambele au necesitat doar curatare si, pentru circuite, niste spray de contact.
Sa trecem mai departe, deci. Cand Bogdan a desfacut bateria (capacele) ... surpriza! Era goala, zero lichid in ea. Explicatia: bateria face punte intre borne de la apa si se consuma complet, nu se duce mai departe pe instalatie. Si daca credeati ca s-a cumparat o baterie noua, va inselati. Totul e "handmade". Ma rog, partial. Se inlocuieste acidul in compozitia standard si, teoretic, trebuie sa functioneze.
Tot pe lista de inlocuiri se afla filtrele de aer si polen, filtrul de ulei, cel de carburant si cate si mai cate ... Inventarul e imens, insa vom incerca sa acoperim toata paleta de zone, de la "Alfa GT Submarine" pana la "Alfa GT a pornit!".
La un moment dat, masina arata ca un Lego. Totul era desfacut, spalat, uns si verificat. Nu la service - Bogdan are o reticenta in ceea ce priveste profesionalismul mecanicilor, ci in curtea casei sale. Mai bine de doua saptamani a durat doar procesul de spalare si montare. Plafonul si scaunele au fost duse la curatatorie, pentru ca rezultatul final sa fie perfect.
Dupa spusele lui Bogdan, buretele din interior nu a patit nimic din simplul motiv ca e un burete cauciucat, foarte lucios si compact la suprafata - pamantul nu a ajuns la el, doar apa. Vatelina a fost, insa, inlocuita. Sfat pentru alti distrugatori de mituri: mirosul din mochete iese cu detergent si alte solutii "casnice" de curatat. Efectul e garantat!
Cat priveste airbag-urile, situatia se schimba. Nu au avut de suferit de pe urma apei, insa ravagiile facute de pamant sunt incomensurabile. Airbag-urile din scaune arata impecabil dupa ce au fost spalate temeinic, dar cele din fata, de la volan si cel al pasagerului, au fost curatate doar cu jetul de apa. Cea mai mare temere din prezent e ca daca sare vreunul, interiorul masinii devine un spatiu foarte potrivit pentru o gradina de rosii.
Pe rand, s-au montat la loc blocul de lumini, torpedoul, mocheta, tubulatura aer pentru spate, ornamentele pentru praguri, comanda de la clima, geamurile laterale , spoiler, cutia de viteze, alternatorul, electromotorul, cureaua de accesorii, baia de ulei, turbina, esapamentul, carcasa filtrului de aer cu toata tubulatura, fetele de usi, ceasurile din bord, suportul si bateria si rezervor plin cu ... nu se stia, dar s-a verificat ulterior. Mai raman, deci, verificarile din punct de vedere electric.Pentru ca lucrurile bune nu ies intotdeauna din prima, desi Alfa ar fi trebuit sa fie, teoretic, in perfecta stare de functionare, daca se alimentau farurile, lumina plafoniera, semnalizarile, proiectoarele si farurile in mod individual, functionau. Toate, in acelasi timp, nu. La scurt timp dupa, a aflat si explicatia. Ceasurile de pe bord erau stricate si existau probleme si la Body Computer si Comutator geamuri stanga (mai putin ECU).
Si-a facut, deci, bagajele pentru Olanda, unde a gasit toate piesele pe un GT de 1,9l. Masina era foarte lovita - praf,in limbajul uzual, iar dupa ce i-a povestit proprietarului prin ce, cum si cate a trecut cu Alfa lui de acasa, Bogdan a primit o reducere semnificativa la achizitionarea pieselor de care avea nevoie - body computer, comanda clima, ceasuri de bord, lampa plafoniera, comanda geamuri stanga si sertare de sub casetofon. Cat ne priveste, noi i-am fi dat piesele gratis. Si nu din spirit de patriotism. Fiecare piesa in varful unei cupe, cam asa ne imaginam totul.
A schimbat volanta, distributia, debitmetrul, a pus xenoane de 6000 K (cele orginale erau de 4000 K), toate astea singur. Unde treaba a fost mai complicata, la motor, i-au sarit in ajutor prietenii - Cristi si Cosmin. Plin de inovatie, Bogdan a "updatat" furtunele de la turbina . Acestea au fost imbracate in furtun de pompieri si prinse in colierele furtunului. Se zice ca acest tip de furtun rezista la peste 70 de atmosfere. Cam merita un premiu Nobel pentru treaba cu furtunul de pompieri ... Cine s-ar mai fi gandit la una ca asta?
Un drum la Cluj a rezolvat inca o parte din probleme - de acolo a luat contactul de cheia, plus tablou pentru sigurantele de motor. Asta se intampla in jurul datei de 7 octombrie 2008. Apoi, cand toata lumea astepta cu sufletul la gura si nu mai ramasesera unghii de ros de la atata stres, dezamagire totala: masina tot nu pornea.
Bogdan, insa, si-a vazut de treaba mai departe: a desfacut furtunul de aer de la admisie si a dat cu spray de pornire, iar masina il aspira si scuipa afara, alternativ. Normal ar fi fost doar sa il aspire. Dar cine are timp de explicatii? Probabil o supapa care nu isi facea treaba cum trebuie. Contactul de cheie, alta epopee. Ne rezumam doar la happy end: fostul proprietar a reusit sa-i procure lui Bogdan codul.
In prezent, masina dispune de doua seturi de jante - unul de 19'', altul de 17''. Fiecare cu sarmul personal. Daca le poate schimba dupa starea de spirit, de ce nu ar face-o? Ziua de 16 octombrie este incercuita cu rosu in calendarul lui Bogdan si al prietenilor sai. Atunci a pornit pentru prima oara, in plina glorie.
Pentru ca au reanimat aceasta Alfa GT considerata de multi o epava (la propriu si la figurat!), au muncit cot la cot si impreuna au si-au vazut visul prinzand forme concrete, Bogdan si prietenii sai merita toata lauda si aprecierea noastra. Programarea la RAR a fost pe 28 octombrie, iar de atunci Afla GT cu buletin de Sibiu - SB 66 PUF!, zburda fericita pe soselele patriei. Popas doar pentru o sesiune de autografe!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei
- Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei
- Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 €
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $