Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning
Masina: Mitsubishi Galant stock (glumesc) Proprietar: Oliver Locatie: Arad Pasiunea: tuningul
Distribuie pe Facebook

Unde-i povestea ? Pai hai sa incepem... Am cumparat masina in anul 1998 pentru ca mi-am dorit o masina japoneza sport, cu motor mare. Si se pare ca am nimerit-o - motor V6 de 2500 cmc si 170 cp.

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Pentru inceput, performantele au fost mai mult decat satisfacatoare, fiind cea mai puternica masina a mea pana la momentul respectiv. Dar mi-am zis – masina japoneza, tuning, iar masina japoneza, iar tuning... Hmmm... Se cam lega toata treaba asta. Dar mi-am spus s-o iau pe rand. Am inceput cu un curs de pilotaj la scoala domnului Stefan Vasile. Pasul urmator a fost achizitionarea unui Audi tdi ca masina de toata ziua. Pasul urmator... dedicatie totala transformarii Mitsubishi-ului.

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Scopul modificarilor nu a fost prea bine conturat la inceput. Dar i-am dat de cap. Masina va fi folosita pentru alergat, cat si pentru prezenta obligatorie la tuning-show-uri. Aveam masina, aveam scopul. Dar parca lipsea ceva... Am ajuns sa ii cunosc pe baietii de la DogTuning din Arad care au acceptat provocarea de a-mi transforma visul in realitate. Pentru ca "Ei incep unde restul se opresc". Acum aveam si echipa tehnica. Ce s-a intamplat ?

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Motor:


-2.5 v6 24 valve (initial normal aspirat 167 cp, 225 nm cuplu), evolutie 6g73 sohc, bloc motor fonta, arbore cotit + biele + cuzineti de turbo, pistoane cu cap forjat (calota), racite cu ulei, raport compresie 9,5:1, o singura axa cu came in cap (componentele de baza ale motorului au fost baza de pornire folosita de uzinele Mitsubishi pentru dezvoltarea motorului bi-turbo de 3000 GT, Galant Vr4, etc. – “power rated” de pana la 480 cp la roata)

-turbina Borgwarner / IHI, RHB62, marime T3/T04E, parte rece A/R: 0.70 trim 54, 360° thrustplate, dynamic seal, integrated backplate, parte calda A/R: 0.6 trim stage II, flansa T3, capabila 550+ CP, presiune maxima 28 psi (limita maxima a electronicii), full-boost aprox. 3500-3700 ture / min

 -galerie evacuare diam. 40 mm individual pentru fiecare cilindru, 620 mm pentru fata, 580 mm pentru spate, unire evacuare in diam. 63 mm (2 ½ inch), lungime compensata pentru fata 860 mm, intrare turbo flansa t3 (dual 63 mm). downpipe 76 mm cu lacas pentru sonda lambda, wastegate 38 mm intern cu refulare libera in atmosfera, spatiu evacuare impartit. traseu evacuare diam 76 mm, racord flexibil 76 mm interior, toba cuplu (volum intern 3800 cc) tot traseul de evacuare, inclusiv galeria (serpisorii), este imbracat in thermo tech pentru mentinerea caldurii gazelor si reducerea temperaturii sub capota

-kit ungere DogTuning Performance Parts, intrare 90°, kit realocare sensor presiune, componente Parker – Ermeto Original, retur ulei cu flansa, prindere in lacasul original al baii de ulei

-galerie admisie custom, complet refacuta, tip “plenum conic”, volum intern 3000 cc, lungime traectorie admisie 140 mm egal pe fiecare cilindru, diam. 42 la intrare supapa, 50 mm la iesire plenum, efectuat porting, corp acceleratie optimizat, diam. 76 mm sigle plate, repozitionat.

-rampe de benzina custom, complet refacute, repozitionate, diam. interior 10 mm, sistem dual-feed 10 mm pentru distributia egala a benzinei, flux util 255 lph, regulator presiune 3 bar, 1:1 cu presiunea din turbina cu diafragma, intrare 10 mm, iesire 6 mm

-injectoare peak and hold, low resistance RC Engineering – Racing Fuel Injectors 550 cc @ 43 psig la ciclu injector 80%, 630 cc @ 73 psig la ciclu injector 80%, bench flowed, comandate prin “resistor pack”


-pompa benzina Walbro 255 lph, pentru rezervor, montata in rezervor suplimentar “surge tank” custom 1,7 litri presurizat 14 psi max, pozitionat langa motor, admisie 8 mm, retur catre rezervor 8 mm, iesire rezervor 10 mm, retur rampa 6 mm


-pompa benzina originala in rezervor, 160 lph, alimenteaza rezervorul suplimentar


-kit admisie directa, diam. 76 mm hump-hose, cu cold air feed, diam. 140 mm


-filtru Sparco Super Flow 500+ cp


-tubulatura hot-side diam. 63 mm (turbo pana la intercooler), tubulatura cold-side diam. 76 mm (intercooler pana la galeria de admisie), coliere Norma tip « T », cuplaj elastic Samco, 63 mm, respectiv 76 mm


-fagure intercooler 580 x 380 x 76, volum util 18 litrii / 14 psi, testat la 5 bar, intrare parte rece 63 mm, iesire parte calda 76 mm


-BOV Garrett 50 mm, cu diafragma, 600+ cp


-termocupla 92 – 86 grade, doua ventilatoare


-conducte racire inox, cu furtune Samco, diam. 38 mm


-modificat traseu clima, racire, incalzire interioara (cross X flow)


-repozitionare baterie


-modificare instalatie electrica

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Securitate

-roll-cage DogTuning Performance Parts, 10 puncte prindere, sudat


-scaune sport Simoni Racing

-centuri RCI Platinum, 6 puncte de prindere, latime 3 inch

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Interior

-ceasuri: boost, presiune ulei, temperatura ulei, temperatura apa, voltmetru (toate simoni racing in 7 culori)


-turometru Auto Gage 0 – 10.000 ture / min, cu shift light programabil


-kilometraj programabil Auto Meter Sport-Comp Series 0 – 200 mph

-lacas ceasuri + bord custom


-accelerometru G –Tech

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Electronica

-stand alone engine management SDS, EM4 – 6F


-puncte reglaj


-RPM - din 250 ture / min


-MAP - 64 


-APA - 32 


-PORNIRE - 33 


-ACCELERATIE - 3 reglaje in 2 trepte


-CLOSED LOOP - 5 reglaje


-Limitare boost


-Limitare turatie


-Aprindere - din 250 ture / min


-MAP avans +/- - 64 


-presiune maxima 28 psig, sensor map 3 bar gm


-rpm max. 9750 ture / min


-data logging AFRs vs. RPM incorporat


-resistor pack pentru injectoare


-3 bobine de aprindere dual, rated 48.000 V, pentru pana la 200 – 220 cp/litru


-sistem aprindere wasted spark


-knock sensor stock conectat la EM4, intarziere avans cu pana la 15 grade


-fise de bujii 8 mm siliconate, high – energy, cu capace custom

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Tren rulare

-suspensie reglabila fata-spate custom DogTuning PP, complet refacuta, filet de reglaj, lungime aprox. 300 mm, arcuri sport KONI


-sistem franare fata WilWood Pro Series, disc 309 mm, 4 pistonase / etrier, diam. 44 mm / pistonas, discuri gaurite si ventilate (din 2 bucati, cu centru de aluminiu – detasabil), placute de frana wilwood street/race, furtune inox


-sistem franare spate : discuri ventilate si gaurite 285 mm, etrier cu 2 pistonase 38, placute ferodo sport, etrier auxiliar frana de mana cu 1 pistonas, placute serie


-jante 17" x 8" fata, 17" x 9" spate

-anvelope GoodYear Egale F1

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Transmisie

-diferential Race LSD Quaife, titan, impartire 50/50 sarcina intre roti


-kit ambreiaj RPS MAX-Series, placa de presiune upgradata 2300 lb forta apasare, disc ambreiaj 6 padele carbon – ceramic, 630 ft/lb


-rulment de presiune upgradat

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Exterior

-custom wide body kit, elemente carbon, carbon-kevlar – in lucru

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Muzica

-clarion tuch screen


-sistem audio integral ground zero 5000 W, 2 bateriii suplimntare, 2 condensatoare de 1,5 farad, 2 amplifcatoare, 2 x 800 w sinus pentru bass

Optimizarile la capitolul motor au fost axate in principal pe partea de cuplu si putere mare pe final. Masina fiind numai tractiune fata, va avea mari probleme la demaraje in tromba si nu numai, de aceea s-a optat pentru un diferential cu frecare limitata Quaife. Wastegate-ul este conectat in modul « sacrificiu total » pentru optimizarea schimbarilor intre viteze, acest lucru fiind ajutat si de sistemul wastedspark care aprinde pe ciclul de evacuare benzina ramasa nearsa, ajutand mentinerea turatiei turbinei (pe langa ajutorul acordat de BOV).

Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (43) Poze Mitsubishi Galant tunat de DogTuning
mai multe