Oltcit Turbo

Oltcit Turbo
Masina sportiva, coupe si puternica, cu un carburator dublu-corp a anilor '80. Nu putini sunt cei care sunt in stare sa afirme ca un Oltcit "fuge" mai tare ca o Dacie Berlina. Olteanul sau Berlina? In cazul acesta, am ales cu siguranta Oltcitul ... nu de alta, dar e turbo.
Distribuie pe Facebook

Masina a fost la baza un Oltcit Club 11 R din 1986. Proprietarul, Bogdan, a vrut sa faca ceva ce nu multi au reusit. Sa transforme motorul aspirat al "Oltetului" intr-unul supraalimentat cu o turbina. Si se pare ca a reusit cu succes. Nu o spunem noi, o spune standul Dyno care a masurat 100 de cp la o presiune in turbina de numai 0,6 bari. Dar cum s-a reusit dublarea puterii unui motor cu o capacitate asa de mica?

Oltcit Turbo

Bogdan a bagat masina in reparatie capitala in 2006. Exteriorul, interiorul si motorul au suferit modificari majore. In primul rand, sa incepem cu motorul boxer al Oltcitului. Galeria de evacuare a fost facuta "custom" pentru a se putea potrivi turbinei IHI Rhf 5. 

Oltcit Turbo

La sistem s-a adaugat un intercooler, exact in fata ventilatorului, ca sa traga aer rece chiar si cand masina sta pe loc. Carburatorul obisnuit de Oltcit a fost inlocuit cu unul de R5 GTT, capabil sa reziste la presiunea turbinei. Regulatorul de presiune este tot de pe un R5 GTT, gata sa dea benzina necesara amestecului.

Oltcit Turbo

Pompa de benzina este una electrica. Pentru racirea intregului sistem a fost schimbat radiatorul si a fost montata o pompa de apa pentru racirea turbinei. In rest, totul este original de Oltcit - planetarele, discurile de frana si cutia de viteze. In momentul de fata, cu aceste modificari, masina are o putere de 100 cp si un cuplu maxim de 184 Nm. Viteza maxima este de 185 km/h.

La interior, totul a fost schimbat. Bordul, consola, capitonajele usilor si scaunele au fost retapitate si imbracate in piele bej. Geamurile obisnuite de "oltean" au fost schimbate cu unele electrice, ce folosesc motorasele de la stergatoare de parbriz. Ce sa-i faci, inventivitatea romanului ... In materie de car-audio, Bogdan a inceput doar cu un HU Alpine cu mp3, 4 boxe JBL, statie si un subwoofer tot JBL. Tot la interior, un boost-gauge arata presiunea turbinei care acum este setata la 0,6 bari, pentru a menaja motorul.

La exterior, tot la fel de multe schimbari. Caroseria a fost modificata complet, aripile evazate, spolerele fata si spate refacute si capota prelungita. Masina a fost acoperita cu o vopsea perlata, 70% alb si 30% violet. Jantele sunt momentan de tabla, masina fiind inca in teste de acceleratie si viteza.In urma evazarii aripilor au incaput jantele pe 15 toli cu anvelope 185/65 r15. In garaj asteapta alte jante, nichelate cu spite subtiri, tot pe 15''.

Oltcit Turbo

Concluzia este una si buna - poate cel mai reusit si tunat Oltcit din Romania. Daca nu e cel mai tunat, sigur este cel mai complet - tuning motor, interior si exterior. Cat despre motorul turbo, Bogdan se poate lauda ca este unul din cei trei care au resit un astfel de upgrade la motorul boxer de Oltcit. Inca nu l-am vazut intr-o cursa oficiala, dar am mers cu masina ... Are cu siguranta nevoie de anvelope si jante mai mari. Nu de alta, dar cu a 1-a si a 2-a masina vrea sa cam stea pe loc, in timp ce rotile derapeaza in nestire. Nu-i bai, se rezolva. Dar si cand masina se aseaza pe asfalt si presiunea in turbo este maxina, senzatia este una asemanatoare cu acceleratia intr-o masina de peste 250 cp, care accelereaza fara ezitare. 

Oltcit Turbo

Noua ne-a placut ... ne-a placut cel mai mult ca masina este una INEDITA, cum nu sunt multe. O asteptam la curse, sa vedem ce mai are Berlina de comentat.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Oltcit Turbo
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2009