Pasiune fara limite: Renault 5 Turbo by Emanuel

Pasiune fara limite: Renault 5 Turbo by Emanuel
De cele mai multe ori lumea asociaza performantele cu o masina cu un palmares impresionant. Ei bine, nimic mai adevarat. Dar cand in ecuatie intervine un strop de talent, determinare si mai ales pasiune pentru motorsport, totul capata o forma mai concreta. Iar in acest tipar se incadreaza perfect Emanuel Resiga si al sau Renault 5 Turbo. Bineinteles, alaturi de copilotul sau - Nicolescu Iulia.
Distribuie pe Facebook

Dupa cum marturiseste Emanuel, masina a fost la baza un R5 1.4 aspirat, care cu ajutorul fostului proprietar a evoluat intr-un GT Turbo. Practic, a fost suficient ca sa-i capteze atentia - la putin timp, Emanuel a achizitionat masina!

Renault 5 Turbo by Emanuel


Lipsa de experienta la capitolul tuning motor si-a spus cuvantul la inceput, Emanuel a indurat multe zile de cosmar din aceasta pricina, dar mirajul 1721 Turbo a invins. "Practic, acesta a fost momentul in care au aparut noi oportunitati in exploatarea masinii pe termen lung si tot ceea ce tine de viata automobilistica s-a schimbat", recunoaste pilotul.

Renault 5 Turbo by Emanuel



Fiabilitatea motorului in varianta stock, plus cuplul mare, totul raportat la greutatea redusa a masinii a reprezentat punctul de plecare catre performanta.Emanuel a debutat atunci in Campionatul Judetean de Automobilism Timis, iar la scurt timp si-a facut simtita prezenta si la etapele nationale de VTM organizate de ACR. Permanent "in priza", Emanuel nu a renuntat nici la celebrele 'liniute' din tara si din strainatate.E drept, mergea si se intoarcea "pe roti" ... lucru care a sporit si mai tare increderea in motor.

Renault 5 Turbo by Emanuel


Nu se poate vorbi despre motor stock decat la primele participari, pana cand Emanuel s-a acomodat cu masina.Intre timp, cu modificari constante, Renault-ul a ajuns sa adune, estimativ, 175 CP sub capota.

Renault 5 Turbo by Emanuel


Mai exact, de-a lungul timpului masina,pe partea de sasiu a fost imbunatatita cu suspensii Spax RSX, Kit de frana K-Tec "Big Brakes" fata,frana de mana hidraulica si repartitor de frana, ambele Wilwood si servo-directie electrohidraulica.

Renault 5 Turbo by Emanuel



Motorul este un B18FT, 1721 cmc dotat cu T2 (stock Turbocharger), Megasquirt Engine Management, rezervor auxiliar si pompa de benzina auxiliara (sistemul Surge-Tank) . De asemenea, pentru siguranta echipajului, masina a fost echipata cu centuri in 6 puncte Stand21, scaune Cobra Imola omologate si rollbar OMP omologat FIA. Mai mult de atat, si sasiul a fost modificat si intarit in conformitate cu regulamentele competitiilor.


Renault 5 Turbo by Emanuel



Evident, un lucru atat de complex nu duce lipsa de neajunsuri. Mai exact, Emanuel compara condusul Renault 5-ului cu ... calaritul unui taur ! Explicatia? Masina este dezechilibrata, avand peste 100 kg in plus fata de configuratia de fabrica pe punta fata si niciun balast pe puntea spate, fiind eliminate "accesorile" spate,astfel avand un comportament naravas in situatii limita,ce poate surprinde neplacut,si cu urmari grave. Cu toate acestea, "invatand" masina, a uitat ca "taurul" are coarne. Ba chiar garanteaza Fun Factor 100% cu acest Renault !

Renault 5 Turbo by Emanuel



Cat priveste intretinerea masinii, Emanuel recunoaste ca nu e deloc o munca usoara. L-au mai ajutat prieteni, indeosebi unul dintre ei, la capitolul mentenanta si imbunatatiri, dar in ultimul timp Emanuel prefera sa se ocupe singur de Renault. Motivatia e lesne de inteles - "fiecare pilot trebuie sa isi cunoasca masina,fiecare detaliu si mai mult, astfel, sa isi intareasca increderea in materialul de concurs"

Renault 5 Turbo by Emanuel

Daca ceva nu functioneaza corect, un pilot care isi cunoaste foarte bine masina din punct de vedere mecanic poate oferi un feedback calitatativ si exact mecanicilor din parcul de asistenta. Astfel, reparatiile de urgenta pot fi efectuate in cel mai scurt timp.

Renault 5 Turbo by Emanuel



Dar sa trecem la cealalta jumatate a echipajului. Iulia Nicolescu este un fotomodel din Bucuresti care in 2008 a format echipa cu Emanuel. Rezultatele au fost mult peste asteptari, iar colaborarea a continuat si in anii ce au urmat.

Renault 5 Turbo by Emanuel


Nu are prejudecati cat priveste femeile, ba chiar e fericit ca o are pe Iulia alaturi in competitii."Femeile sunt mai meticuloase, iar daca le si place ceea ce fac isi dedica atentia in totalitate ... factorul greutate nu este de neglijat, cum este si capitalul de imagine adus echipajului de altfel!", declara Emanuel


Iata podiumurile pe care a urcat Emanuel alaturi de al sau Renault 5 si, din 2008, alaturi de Iulia si acelasi Renault 5:


2007
Locul III - VTM Surduc
Locul VI - Cupa Buzias
Locul II - Cupa Iulius Mall

2008

Locul I - Cluj (>2000cmc)

Locul I - Raliul Martisorului Timis (nelic. ACR)

Locul II - Cupa Alfa Timisoara (nelic. ACR)

Locul II - Drag Rally (Kiskunlachaza,Ungaria)

Locul I - Polus Tuning Show Cluj

Locul I - Sannicolau Mare circuit ( nelic, ACR)

Locul III - Drag Rally etapa II (Kiskunlachaza,Ungaria)

Locul I - Drag Racing Cluj

Locul I - Drag Racing Satu-Mare

Locul IV - Buzias (nelic. ACR)

Locul IV - Drag Rally etapa III (Kiskunlachaza,Ungaria)

Locul I - Lugoj (nelic. ACR)

Locul II - VTM National Resita (FRAS)

Locul II - VTM National Straja (lic. FRAK)

Locul I - VTM National Ranca (lic. FRAK)

Locul I - Drag Racing Baia-Mare

Forelighter - VTM National Ranca (FRAS)

Locul II - Marele Premiu al Timisoarei (nelic. ACR)

Locul II - Cupa Iulius Mall (nelic. ACR)

Locul I GENERAL - CAMPIONATUL AUTOMOBILISTIC TIMIS (nelic.)

Renault 5 Turbo by Emanuel


2009

Campionatul Judetean Timis 2009 licentiati

Locul III - Rally Martisor

Locul II - Cupa Alfa

Locul II - Rally Jimbolia

Locul I - Rally Deta

Locul VII - VTM Surduc la OPEN

Locul III - M. P Timisoara

Locul I - Cupa Iulius Mall

Locul II - M. P Buzias

Participant 4Tuning Days Romexpo Bucuresti

Participant Best Woofer & Exhaust Arad

BEST TEAM - Tim Tuning Show

Participant Track Day HUNGARORING


Daca ar fi sa urce la volanul altei masini de competitie Emanuel nu ar zice nu - "experienta inseamna un bagaj mare de cunostinte, asta stie toata lumea". In prezent, el pregateste inca o masina de concurs, o Toyota Celica GT-Four cu specificatii de macadam. Motorul de 2l turbo si pretul bun au stat la baza alegerii lui.

Renault 5 Turbo by Emanuel


Iar pentru ca motorsportul nu consuma doar timp si energie, Emanuel este foarte recunoscator partenerilor si prietenilor care nu doar apreciaza pasiunea si talentul, ci ii ofera permanent, dupa posibilitati, si suport financiar (DEME Macarale, Resiga-Lu, ARPFarm, AutoLCD, Wedding Decor, Trade&Technology, Superchips Romania, CABCAR Rent-a-Car, Lugomet, Ciclop Timisoara, TSB Grup, Doctorul de Calculatoare, GerBog, Lamax PROM, Sapte Seri, A.S. RoadRunnes Timisoara si C.S. Natcoracing Timisoara )

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (74) Poze Renault 5 Turbo by Emanuel
mai multe