Red Canyon: VW Bora by Cristian
A urmat un VW Golf II gti pe care in urma cu doi ani l-a vandut. De ce? "Facea parte din viata mea, era o bucata din mine, dar ... am spus STOP - Nu mai vreau "cox", am nevoie de o masina de familie, de oameni normali". Cristian s-a gandit mult timp la ce modelul spre care sa se orienteze. In cele din urma, s-a limitat la trei modele: BMW seria 3 sau 5, Audi A4 sau VW Bora.
Trierea s-a facut, zicem noi, destul de simplu si rapid - "Audi? Nu am gasit ce am vrut eu, BMW - sunt pline strazile de ele, deci a mai ramas VW", marturiseste Cristian foarte mandru de alegerea facuta. Asadar, Cristian "a spart pusculita" si a luat calea Germaniei in cautarea masinii visurilor lui.
In ciuda parerilor impartite, Cristian e multumit de alegerea facuta - "Masina s-a comportat si se comporta incontinuare impecabil". Bineinteles, primul drum facut in Romania a fost la revizie. S-au schimbat discurile si placutele de frana fata/spate, distributia, ulei si toate celelalte consumabile. Dupa ce a "bifat" aceasta etapa, a revenit in ecuatie tuningul.
Cristian si-a rezervat mult timp planurilor. Nu stia cu ce sa inceapa, ce sa faca concret, iar gandul ca ar putea fi "pasibil" de greselile facute de altii - modele "ciudate" de praguri si spoilere din fibra de sticla in "contradictie perfecta" cu designul masinii. Au urmat alte nopti nedormite, sapaturi pe internet, prin reviste si ... Voila! Cristian a optat pentru un full bodykit Rieger.
Pe scurt, Romania are copia fidela a democar-ului Rieger. Poarta numele TM 81 WST si doar culoarea - Red Canyon, o diferentiaza de modelul original. Au urmat la scurt timp stopuri noi, evacuarea a fost inlocuita, iar interiorul a fost restilizat. Nu intr-o foarte mare masura, dar sesizabil.
Asadar, au fost montat un filtru sport K&N (montat in carcasa originala), H4 bixenon 6000K, LED-uri de pozitie, proiectoare cu LED-uri, stopuri cu LED-uri Depo, stroboscoape, semnali aripi smoked si suspensie sport reglabila TA TECHNICS. Evacuarea sport este Stelco, plafoniera W8, nuca schimbator iluminata Rieger, iar pedalele si footrest-ul de Audi TT.
Bare de rigidizare (Jom si Wiechers Sport) au fost montate intre brate si intre telescoape fata/spate, iar in partea din spate se gasesc flanse din aluminiu 20 mm. De asemenea, Cristian a optat pentru un set de jante MIM 18'' si anvelope Dunlop SP Sport 9000 225/40/R18. Pleoapele faruri sunt Kamei, iar grila fata (fara sigla) Bonrath. In rest, prelungirile spoilerelor, pragurile, eleronul de pe luneta si capota portbagaj si flapsurile din carbon sunt toate de la Rieger.
Linia audio include un DVD Valor, un amplificator Sony Xplod si un subwoofer Crunch. Destul cat sa spui ca iti place muzica tare, nu?
Evenimente neplacute au existat, ca in viata oricarui sofer: cu ceva timp in urma, aripa stanga spate a fost literalmente 'prajita. Motivul? Suspensia era reglata prea Low. Evenimentul ramane doar in memoria lui Cristi, masina nu dezvaluie astazi 'trauma' nici macar 0,1%.
Simplitatea e totul. Cristian si-a dorit tuning strict pe partea de styling, de aceea nici nu-l tenteaza un motor mai puternic pentru al sau VW Bora. Cel mai recent premiu obtinut a fost Best Exterior, Real Drift Timisoara, 10-11 Aprilie, insa cu siguranta lucrurile nu se vor opri aici.
Planurile de viitor includ un volan Golg 6 gti, tetiere cu monitoare, faruri joey mode cu lupe, trapa dubla Webasto si o suspensie noua, Airride. De asemenea, Cristian se gandeste sa imbrace intregul interior in piele Alcantara (rosu/negru) si in plan este si o vopsire integrala. Culoarea? Red Apple Candy. Mai mult de atat, masina va primi in viitor si un set de jante late, iar, daca totul merge conform 'graficului', poate si un alt bodykit sau Clean Look, alaturi de o evacuare noua, din inox.
Pentru tot ceea ce si-a propus, noi ii tinem pumnii lui Cristian. Pasiune exista, iar asta a dovedit-o inca dinainte sa inceapa modificarile la propria masina. Felicitari, Cristi!
Credit foto: Gabi Tomescu, Catalin Oprea
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei