Relatari din Avatar: Golf MK1 by Gabriel
Cum se intampla de cele mai multe ori, masina pentru care sacrifici timp, buget, familie, prieteni si, in general, cam tot ce conteaza in viata ajunge sa-si puna amprenta asupra ta cand te astepti cel mai putin. Iar daca ai impresia ca lucrurile nu se intampla cu un scop, afla ca te inseli. E de ajuns o privire fugitiva - chiar in copilarie, poate!, ca sa stii ca te-a lovit fiorul tuningului.
Gabriel a avut prima intalnire cu ceea se numeste VW Golf in adolescenta, cand avea 14 ani. O excursie la munte si o ninsoare apriga au scos la iveala tot ceea ce e mai fioros dintr-un Golf 1 TD. Asadar, zarurile au fost aruncate. Devreme, dar nu prea devreme pentru ceea ce avea sa urmeze.
Dupa multi ani, Gabriel si-a reintalnit prima dragoste in forma unui VW GOlf 1, 1.1. Era de vanzare si, cu toate ca nu era intr-o forma excelenta - consuma mai mult ulei decat benzina!, nu a stat prea mult pe ganduri si a cumparat-o.
Grijuliu de fel, a inceput imediat sa caute piese pentru micul MK1. A dus masina la un prieten, "broscar inrait" cum ii spune Gabriel, si a inceput procesul de demontare. Ideea era sa puna motorul pe picioare, ca sa ajunga cu masina pana la tinichigiu.
A fost demontat si segmentat motorul, s-au montat cuzineti si garnituri si ... la prima cheie a pornit. Bucurie mare, zambete largi si un licar IMENS de speranta la orizont!
Imediat dupa aceasta au fost achizitionate praguri, aripi, bucati de podea, vopseaua albastru 650 si ... dusa a fost. La tinichigiu, desigur. Dupa o saptamana de la 'internare', Gabriel a avut un soc. A fost sa vada cum decurge lucrarea si, daca e cazul, sa "externeze" MK1-ul, dar in loc de surpriza revederii l-a intampinat un o veste bomba: masina arata bine, era gata finisata, insa factura era de trei ori cat suma stabilita initial.
Dupa un 2 luni, scandal cu politie, achitarea datoriei supraplusate si 'externarea' Golfului Gabriel a avut parte, insa, de ADEVARATA tragedie. Vopseaua crapa, iar sub timidele fasii de vopsea albastru 650 isi facea timid, dar hotarat, aparitia ea, Rugina.Gabriel a ignorat toate pornirile deloc ortodoxe cat priveste service-ul, dar cateva clipe de liniste au fost suficiente pentru a-si recapata calmul si a cauta solutii. Masina trebuia categoric sa fie revopsita, aici nu exista urma de indoiala, dar trebuia gasit un loc.
Problema s-a rezolvat in scurt timp. A gasit un vopsitor serios, iar peste singurul inconvenient - Gabriel trebuia sa duca masina la 22.00 si sa o ia la 4.00 a.m, s-a trecut usor. La 2.00 a.m, o noua intalnire de groaza. Pentru ca 'expertul' care se ocupase de prima vopsire nu bagase MK1-ul la cuptor, vopseaua nou aplicata era ... mai ceva ca o coaja de portocala.
Ca in povestile cu fii de imparati, a treia oara e cu noroc. Gabriel a dus masina dupa o saptamana la o noua sesiune de vopsit din care a si iesit invingatoare - albastru Egee cu perla neagra.
La fel de invingatoare a iesit masina si in urma sesiunii de modificari, atat la motor, cat si la exterior si interior. Motorul nou, montat in locul celui 1.1 care aducea Golfului doar 50 CP, este un 1.3 injectie multipunct Euro 2 care a crescut performantele initiale cu inca 10 CP. Putin, dar notabil. Pentru o prima modificare, zicem.
Cutia de viteze veche a fost inlocuita cu una noua, in 5 trepde, iar MK1-ul a mai primit bucsi Lemforder, plus brate si pivoti noi. Sistemul de franare a fost si el upgradat, Gabriel a optat pentru discuri fata Brembo cu placute TRW si etrieri de Golf 1 GTI si in spate pentru tamburi Brembo cu ferodouri si pistonase Lucas.
Cat priveste suspensia, avem de-a face cu o TA-Technics supersport reglabila pe intaltime si duritate. Nu e de glumit cu infrastructura autohtona, iar Gabriel nu e genu' de persoana care sa-si tina bijuteria pe patru roti doar in garaj.
In incercarea de a pastra un look cat mai clean, Gabriel a optat pentru unul din bodykiturile care au consacrat VW. Masina a primit un kit BBS - spoiler fata si grila, plus un eleron MATTING care s-a integrat perfect in peisaj. Jantele? ATS Classic 13'' 8j et 1 montate pe anvelope Fulda 175/50/13. Iar pentru un night-vision de exceptie, bixenon.
Interiorul este deliciul oricarui pasionat de clasic. Borduri si ceasurile sunt de Golf 2 si, in plus, a fost montat si un set de ceasuri cu plasma. Demne de mentionat mai sunt si volanul MOMO Corse, scaunele MOMO Corse Acropolis VTR din fibra, sigurante Wolksburg Edition si, nu in cele din urma, mocheta in culoarea masinii.
Planuri de viitor exista. Ar fi si pacat sa nu existe, la cat potential are clasicul astazi, in 2010. Gabriel are de gand sa programeze - ironic, stim!, o revopsire. De asemenea, masina va primi in viitorul apropiat si o evacuare finala, un haion nou, un nou scaun dreapta, polishate pentru jante si ... bineinteles, ITP-ul. Jantele nu se vor schimba, "cred ca am avut 5 sau 6 feluri de jante, dar nimic nu se potriveste mai bine decat ATS Classic", spune Gabriel. Destul de convingator, nu? Il credem pe cuvant, deci nu ne ramane decat sa il felicitam pentru rabdarea de a duce un lucru la bun sfarsit si, dupa cum e normal, pentru rezultatul obtinut.
Materialul foto va suferi, de asemenea, un upgrade. Se anunta un PICTORIAL FULMINANT, stai aproape!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei
- Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Ford fiesta 1.25i 2007 1600 €
- Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei
- Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei