Renault Megane dBDrag tuning
Nivelul 2 de imbunatatiri:
- Difuzoare fata: componente Hertz Hi-Energy HSK 165
- Suporti custom (kick panel) pentru difuzoarele fata
- Izolatie fonica portbagaj + portiere fata
- Incinta cu randament sporit pentru difuzorul de bas
- Cablaje Orion, Monster Cable si Connection (Audison)
- Acumulator deep cycle Kinetik HC2000
Car-Audio
La etapele organizate de dB Drag Romania nu au participat doar oameni
legati de subiectul car-audio ci si pasionati care au venit mai mult
din curiozitatea de a afla ce poate sistemul din masina lor de zi cu zi.
Unul dintre acesti oameni este Cristian Calaidgioglu
care a concurat la clasa Super Street 1-2 NW si ulterior la clasa
Street B cu un sistem conceput de el. Si a facut o figura frumoasa,
spre mirarea lui si a celor prezenti acolo. Asa ca am hotarat sa
aruncam o privire mai atenta asupra masinii si a proprietarului
acesteia.
Problema, in cuvintele lui:
Cristian:
Fiindca aschia nu sare departe de copac am mostenit de la tatal meu
pasiunea pentru muzica. Si fiindca petrec mult timp in masina, mi-am
propus sa am un sistem audio competitiv. Am inceput cu o Dacia
SuperNova (fara sistem audio, optiunea mea). Fara sa stiu multe despre
car-audio si neavand bani destui mi-am luat un cd player Sony, bunicel
la vremea respectiva (2001), boxe Infinity Reference Series 13cm (care
acum sunt pe Megane) si capetele de serie de la Kenwood pentru partea
de spate, ovale de 6x9.
Ulterior am reusit sa cumpar 2 amplificatoare (unul de 4
canale care este acum pe Megane si unul in 2 canale) un subwoofer
Audiofonics (la fel, in nestiinta de cauza), un condensator de 1F
American Legacy si un kit de cabluri.
Pe moment am fost multumit, aveam claritate. Am trecut la Renault
Megane. Mi-am cumparat un cd-player Alpine si boxe JBL. Le-am montat
imediat in masina, pe langa aparatura pe care o aveam in Dacie.
Amplificatorul si subwooferul s-au ars la un moment dat, atunci m-am
enervat (ambitionat mai bine spus) si am jurat ca nu mai dau banii pe
aparatur de calitate indoielnic. Aici a intervenit Rockford Fosgate,
firma de la care am de gand sa folosesc si in continuare componente.
Am cautat pe www.4tuning.ro
Aparent nimic iesit din comun, nu? De unde pana unde participarea la dB Drag?
Cristian: Mi-a spus un prieten ceva de un concurs, nu stia nici
un detaliu si am inceput sa caut pe internet. Evident, primul loc in
care am cautat a fost www.4tuning.ro. Acolo am gasit toate detaliile de
care aveam nevoie si am spus ca n-am nimic de pierdut. De ce nu?
Ajuns acolo in pozitia de concurent am fost uimit de calitatea concursului. Organizarea a fost buna, competitie destula pentru prima editie. La a doua, mult mai bine. Intr-adevar, participarea la un concurs de acest gen iti ofera anumite senzatii si merita din toate punctele de vedere. Nu e nimic de pierdut, important e sa participi. La prima participare un loc 2 la Super Street 1-2 NW, la a doua participare locul 1 la clasa Street B, cu un sistem imbunatatit.
De la sistemul de zi cu zi la locuri de frunte in dB Drag. Concluzii?
Cristian: Competitia in sine a fost foarte tare. Prima data nu
ma asteptam sub nici o forma sa urc pana pe locul doi. A fost ceva
extraordinar pentru mine. M-am bucurat nespus si nu regret deloc ca nu
am iesit primul. Pe langa cupa, m-am ales si cu multi prieteni cu care
pot discuta despre aceasta pasiune.
Ca dovada ca la a doua incercare, totul a mers perfect. Am concurat
impotriva unor sisteme bune. Mai exact unsprezece la numar. Efortul
depus inaintea etapei a dat rezultate. A fost munca de echipa si ore
multe nedormite. Dar daca vrei cu adevarat, poti.
Avand in vedere reusita, presupun ca exista si planuri de viitor, nu?
Cristian: Hmmm, planuri sunt multe, posibilitati, nu prea. Vreau
sa-mi iau versiunea Stage 2 a subwooferului meu, care are 1000W RMS.
Inainte de etapa de anul acesta de la Oradea, am reusit sa imbunatatesc
sistemul cu ajutorul echipei Loud Team, din care fac si eu parte.
Izolarea portbagajului si a usilor, cablaje schimbate integral, suporti
custom pentru difuzoarele fata care sunt acum Hertz Hi-Energy HSK 165
si o incinta imbunatatita pentru difuzorul de bas.
Pe partea de alimentare, o baterie deep cycle Kinetik HC2000. Toate
acestea au insemnat o crestere concreta de aproape 4 db la rezultatul
final, destul de mult avand in vedere ca pentru o crestere de 3 db ai
nevoie in mod normal de o dublare a puterii. Nu ma gandesc sa schimb cd
player-ul, ramane de referinta. Cat despre dB Drag, cu siguranta voi fi
prezent si pe viitor.
Modificari aduse instalatiei
Nu sunt majore, dar aduc imbunatatiri substantiale in performantele generale ale
sistemului. Pentru inceput. cablajul de alimentare a fost schimbat cu
unul de 0 AWG (Orion), initial folosindu-se unul de 2 AWG.
Pentru partea de semnal s-au folosit cablaje MonsterCable si Connection
(Audison) de la care s-a folosit si distribuitorul cu panou de
sigurante. Antifonarea portbagajului, a usilor fata precum si
kick-panel-urile pentru difuzoarele fata sunt mici modificari care
permit sistemului sa urce, asa cum spunem si noi, la Level 2.
Difuzoare fata pentru un sound-stage net superior, mai exact Hertz
Hi-Energy HSK 165 si o incinta noua pentru difuzorul de bas, axata atat
pe SPL cat si pe calitate sonica. Cireasa de pe tort, acumulatorul
Kinetic HC2000 care permite acum functionarea fara probleme de curent
sau caderi de tensiune.
Ce s-a obtinut efectiv cu aceste modificari ? Sunet si sound-stage mult
imbunatatite pe partea de fata precum si aproximativ 4 db in dB Drag,
la masuratoare cu motorul oprit. Ceea ce nu e tocmai putin avand in
vedere ca in mod normal o crestere de 3 db presupune dublarea puterii
folosite. Asteptam cu nerabdare Level 3 !
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €